De dag nadat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:08

Kan je man geen aanklacht indienen wegens valse beschuldigingen? Op de manier waarop alles nu gaat lijkt het toch of hij meer gedaan heeft dan hij zegt en blijft het hem denk ik achtervolgen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:17

SinneJ schreef:
Renee1991 schreef:
Anjali, in alle eerlijkheid vind ik dit best een kortzichtige reactie.
Als zaken zoals deze niet tot in detail worden uitgeplozen, kan het op onnoemelijk veel fronten mis gaan, en meestal dan ten nadele van de man.

Of de vrouw, in woord tegen woord situaties. Ik wil niet zeggen dat in dit geval de man iets gedaan heeft, maar altijd gewoon aannemen dat er geen strafbare feiten gebeurd zijn als er geen bewijs is, lijkt me niet the way to go aangezien aanranding ook een strafbaar feit is (en terecht).

Maar volgens het bericht van ts van al bijna 6weken geleden was er ook geen sprake van aanranding.Van helemaal niets behalve samen een borrel drinken.Wat wel beter in de hotelbar had kunnen plaatsvinden ja, en daar zouden bedrijfsregels over opgesteld moeten worden,zodat mensen niet ergens iets achter gaan zoeken.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:26

anjali schreef:
SinneJ schreef:

Of de vrouw, in woord tegen woord situaties. Ik wil niet zeggen dat in dit geval de man iets gedaan heeft, maar altijd gewoon aannemen dat er geen strafbare feiten gebeurd zijn als er geen bewijs is, lijkt me niet the way to go aangezien aanranding ook een strafbaar feit is (en terecht).

Maar volgens het bericht van ts van al bijna 6weken geleden was er ook geen sprake van aanranding.Van helemaal niets behalve samen een borrel drinken.Wat wel beter in de hotelbar had kunnen plaatsvinden ja, en daar zouden bedrijfsregels over opgesteld moeten worden,zodat mensen niet ergens iets achter gaan zoeken.

Ja maar volgens de dame niet, en dus zit je met woord tegen woord. Dat moet bekeken worden. En dat is maar goed ook.

Tiggs

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:09

Anjali, ik verbaas me soms echt hoe naïef jouw berichten kunnen zijn.
Natuurlijk beweert de man dat er niets is gebeurd! Dat wil echter niet zeggen dat er inderdaad niks is gebeurd. Wat verwacht je dan: ja sorry, heb haar aangerand maar dan had ze maar niet mee naar boven moeten gaan?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:12

Als het gaat over dit soort toestanden kan je als bedrijf in deze #metoo-periode niet voorzichtig genoeg zijn. Je schiet dan ook echt tekort als je denkt het met een preek te kunnen oplossen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:39

In dit geval ben ik net zo naïf als Anjali hoor.Ze heeft haar kleren daar uit gedaan en laten liggen. Ze is niet verkracht.Maar zou aangerand zijn.
Dan doe je toch niet je kleren uit bij een vreemde vent op een hotelkamer?En dan gaan krijsen dat je aangerand bent?Waarom doe je er je kleren uit?Dat doe je toch met een bedoeling?
Dus vind ik ook net als Anjali dat er een hoop poespas word gemaakt.Anders is het als ze werkelijk gemeenschap hebben gehad dan is het moeilijker te achterhalen of het vrijwillig was of niet. Maar goed ik hoop dat het voor de ts goed afloopt.Maar als ik echt onschuldig ben zou ik het er niet zomaar bij laten zitten ,dit soort beschuldigingen kunnen erg kwalijk zijn als man zijnde

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:52

beatje schreef:
In dit geval ben ik net zo naïf als Anjali hoor.Ze heeft haar kleren daar uit gedaan en laten liggen. Ze is niet verkracht.Maar zou aangerand zijn.
Dan doe je toch niet je kleren uit bij een vreemde vent op een hotelkamer?En dan gaan krijsen dat je aangerand bent?Waarom doe je er je kleren uit?Dat doe je toch met een bedoeling?
Dus vind ik ook net als Anjali dat er een hoop poespas word gemaakt.Anders is het als ze werkelijk gemeenschap hebben gehad dan is het moeilijker te achterhalen of het vrijwillig was of niet. Maar goed ik hoop dat het voor de ts goed afloopt.Maar als ik echt onschuldig ben zou ik het er niet zomaar bij laten zitten ,dit soort beschuldigingen kunnen erg kwalijk zijn als man zijnde

Maar je weet toch niet of ze vrijwillig haar kleding uit heeft gedaan? Misschien was het wel door dwang. Dat weet je niet. Ik zeg niet dat de man van TS liegt, maar je kunt niks met zekerheid zeggen over wat er gebeurd is. Daarom is een onderzoek altijd noodzakelijk.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:54

En je kan iemand ook woordelijk 'dwingen' tot handelingen dat ze niet willen of intimideren zodat ze kleren zelf uitdoen... alles is mogelijk en dus moet het altijd bekeken worden.

Kom op we staan toch echt wel verder dan dat he? De tijd waarin je een blauw oog moet hebben om iemand te kunnen beschuldigen is voorbij. Woord tegen woord moet ALTIJD onderzocht worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:00

WoW ik schrik heel erg van de reacties hier. Ook als je vrijwillig je kleren uit doet kan je alsnog, om wat voor reden ook, van gedacht veranderen en alsnog aangerand of verkracht worden.

Ik vind nog steeds dat de waarheid hier zeker niet duidelijk is en beide verhalen of iets helemaal anders kunnen het juiste zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:23

Maar dat zijn allemaal speculaties.. Het doel van het hele onderzoek is juist om niets meer aan speculaties te hoeven overlaten, zodat geen van beide partijen daar in de toekomst nog geduvel mee krijgt. Zo moeilijk is dat toch niet?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:47

Renee1991 schreef:
Maar dat zijn allemaal speculaties.. Het doel van het hele onderzoek is juist om niets meer aan speculaties te hoeven overlaten, zodat geen van beide partijen daar in de toekomst nog geduvel mee krijgt. Zo moeilijk is dat toch niet?

Het is inderdaad in belang voor beide partijen.

Als je als man onschuldig bent is het van belang om dat goed uit te zoeken. Je wilt niet dat zn beschuldiging aan je blijft plakken in je verdere carrière.

Als de vrouw gelijk heeft is het in haar belang om een veilige werkomgeving te creëeren. Mogelijk haar in gelijk te kunnen stellen zodat ze verder kan.

Voor beide partijen is het belangrijk dat er tot op de bodem uitgezocht wordt wat er daadwerkelijk gebeurt is. Voor zover je dat kunt achterhalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:18

Ja, dat is precies wat ik probeer te zeggen inderdaad.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:35

Vandaag het gesprek, toch? Ben jij daar zelf ook bij? Ik ben heel benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen. Hopelijk voor je man, kan hij weer snel z'n werk op gaan pakken :j

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:48

Veel succes en sterkte vandaag!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:07

Succes vandaag! Wat een verhaal zeg.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:17

beatje schreef:

Vooralsnog zijn dit allemaal aannames. Er zijn maar 2 personen die exact weten hoe het echt zit!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:10

Succes vandaag!
Hopelijk een positieve uitslag voor jullie..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:29

Hopelijk is het gesprek goed gegaan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:48

DatBenIkNou schreef:
Vooralsnog zijn dit allemaal aannames. Er zijn maar 2 personen die exact weten hoe het echt zit!

Dan nog weet je niet hoe zij zich gevoeld heeft en wat haar beweegredenen waren om dat te doen (lust, voelde zich gedwongen...).
En dat maakt het ook lastig dat dezelfde situatie door 2 personen als heel verschillend gezien kan worden.

Afbeelding

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:59

Hoop dat het goed is gegaan vandaag!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 01:08

dito schreef:
Hoop dat het goed is gegaan vandaag!

Precies dit!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 07:27

Gok dat ts en haar man wat te verwerken hebben. Goed of slecht nieuws, t is wel een klote periode geweest..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:10

Sanet schreef:
DatBenIkNou schreef:

Dan nog weet je niet hoe zij zich gevoeld heeft en wat haar beweegredenen waren om dat te doen (lust, voelde zich gedwongen...).
En dat maakt het ook lastig dat dezelfde situatie door 2 personen als heel verschillend gezien kan worden.

[ [url=m/vEIVe4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:37

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:17

Mja, toch niet helemaal waar voor de situatie van TS. De situatie is niet door iemand gescript en dus gemaakt om op maar 1 manier gezien te worden.