Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

amber15 schreef:Misschien is het ook een soort uitproberen hoeveel ze aan je heeft? 't Is niet niks voor zo'n hummeltje

zit op de helft. Morgen de volgende! 

anjali schreef:Als iemand mijn hond zou schoppen dan zou het voor mij afgelopen zijn.Of het nu een kind is of een volwassene die het doet.
Mavelle schreef:Alleen je moeder kan dit oplossen. Maar vergeet niet dat je broer ook haar zoon is. Als het je kind betreft zie je dingen toch vaak net even anders. Daarnaast lijkt het me ook heel goed mogelijk dat je moeder meer weet heeft van de problemen (mentaal en praktisch gezien) waar je broer mee worstelt dan jij en daar ook rekening mee houdt zonder dat jij dat weet. Daarnaast, voor jou is het lastig op kamers te gaan, maar voor je broer om een betaalbare woning te vinden die geschikt is voor ouder en kind is ook niet heel makkelijk.
Laat het opvoeden van het kindje toch gewoon aan je broer over, het is niet aan jou om te bepalen of dat wel of niet goed is. Tegen ophalen/oppassen kun je gewoon nee zeggen lijkt me. Tot dusver laat je je blijkbaar toch steeds overhalen? Zorg dat je nee ook echt nee is.
Misschien ben ik nu wel te bot, maar imo probeer jij in zekere zin dingen net zo goed naar je hand te zetten. Je helpt veel, maar je wil ook bepalen wat acceptabel is in huis en wat niet. Het is aan je moeder om die grenzen te bepalen en aan te geven. Die hoeft natuurlijk niet automatisch jouw grenzen te kopiëren. Jij kan alleen je eigen grenzen aangeven (bijvoorbeeld wat betreft oppassen).
Ik wil overigens niet per se zeggen dat je ongelijk hebt wat betreft je broer, maar het is wel voornamelijk een zaak tussen hem en je moeder, en jouw enige opties zijn eigenlijk er mee te dealen of zelf iets anders te zoeken.
Als je moeder “eigenlijk wel” vind dat je gelijk hebt, maar ze handelt er niet naar zegt dat toch wat anders. En als ze er niet naar handelt omdat ze niet tegen je broer is opgewassen blijven jouw opties botweg hetzelfde: take it of leave it. Je kan gewoon heel weinig doen in jouw situatie.
Stel dat je parttime werkt en studeert, uit ervaring weet ik dat dat best zwaar is, maar niet onhaalbaar. En het brengt ook veel leuke nieuwe dingen met zich mee. Je zou liever vasthouden aan de oude situatie (in rust en vrede thuis wonen), maar dat lijkt nu niet haalbaar.. misschien is het dan toch tijd om andere oplossingen te verkennen. Je kan er zelfs voor kiezen om tijdelijk op kamers te gaan en als je broer weer weg is terug te verhuizen.
IHN schreef:Misschien heel kinderachtig maar ik zou dus gewoon niet meer oppassen... besteed die tijd maar lekker aan je paard... wat je moeder doet moet zij weten maar jij hebt geen enkele verplichting naar je broer...dat je je klusjes in huis doet is logisch... Verder niks.
Mavelle schreef:En wat raakt iedereen hier over de zeik van een driejarige die een hond schoptTuurlijk mag dat niet, maar “een draai om de oren” en “einde verhaal”? Alsjeblieft zeg..