Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emoe

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:42

Cadeautjes zijn afkomstig van schoonmoeder, dus dat vind ik het ook lastig maken. Maar misschien toch eens aangeven dat ik dat soort spullen het liefst zelf koop. Heb ook al zoveel speelgoed gekregen wat ik het liefst direct naar de kringloop breng. Maar soms heeft ze ook wel leuk spul, ze weet bijvoorbeeld dat ik van houten speelgoed hou en nu kreeg ze voor Sinterklaas iets van Plantoys. Dus het is een beetje banketstaaf om te zeggen van dat wel en dat niet. M'n eigen moeder geeft overigens bijna nooit cadeautjes behalve met verjaardagen, helemaal prima :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:55

Hier gaan die kleertjes de kast en komen er uit op de oppasdagen idd. En anders helemaal niet.
Ik heb ook wel ooit pyjama’s uit een stuk, met voetjes en een raar buttonsysteem gekregen. Die heb ik teruggegeven na een paar weken, onder het mom van ‘ik vind ze niet zo praktisch in gebruik, misschien jij wel, heb je ook altijd iets reserve hier liggen’. Boodschap was ook wel duidelijk toen, geloof ik :o

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:28

Qua kraamcadeaus destijds niet echt iets gekregen wat ik niet mooi vond. Ik vind vrij veel leuk denk ik :) Nu krijg ik niet veel meer.
Vandaag met H naar de theater voorstelling van Juf Roos geweest. Ze heeft enthousiast met alle liedjes meegezongen en het netjes tot het einde volgehouden :D Jammergenoeg waren zowel voor juf Roos als Gijs stand-ins alhoewel de kids dat echt niet uitmaakte.
Jurkje van Noeser uit de kast gehaald. Heb het vorig jaar met de sale al gekocht maar nu past ze het eindelijk :)
Afbeelding

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:22

Ik vind dit jasje zo schattig, twijfel of ik m alvast zal bestellen voor volgend jaar.

Afbeelding

Heeft iemand ervaring met de slimfit Skinny jeans van name it? Ik ben op zoek naar broekjes in maat 80 maar vraag me af of ze er wel genoeg bewegingsvrijheid in gaat hebben.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:38

Bontfire schreef:
Qua kraamcadeaus destijds niet echt iets gekregen wat ik niet mooi vond. Ik vind vrij veel leuk denk ik :) Nu krijg ik niet veel meer.
Vandaag met H naar de theater voorstelling van Juf Roos geweest. Ze heeft enthousiast met alle liedjes meegezongen en het netjes tot het einde volgehouden :D Jammergenoeg waren zowel voor juf Roos als Gijs stand-ins alhoewel de kids dat echt niet uitmaakte.
Jurkje van Noeser uit de kast gehaald. Heb het vorig jaar met de sale al gekocht maar nu past ze het eindelijk :)
[ [url=m/jheFM4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel leuk! Zou zo mijn dochter kunnen zijn. Die houdt hoor ook zo van met dan nog iets van zo'n pluche giletje erover ofzo.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:43

Outfit van gisteren! Bleef heel lang in de kast hangen merkte ik omdat ik hem vaak te fris vind. Zoek eigenlijk nog iets warmers voor eronder maar twijfel omdat het jurkje ook wel wat kort wordt.

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:09

@ emoe mijn ervaring is dat ze klein vallen en erg slimfit zijn.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:17

Afbeelding
Mijn aankopen van dit weekend:
- petit bateau pyjama.
- Carlijnq shirtje
- Ralph Lauren vestje
- Ralph Lauren Velvet boxpakje
- Gebreid vestje
- Donsjes
- Adidasjes (staan niet op de foto)

De donsjes wil ik alleen even een doekje over halen. Las in het vorige topic dat natuurazijn goed werkt. Ga ik nog even halen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 11:20

Leuk jurkje zo emoe!

Lekker geshopt appeltje! Die Ralph Lauren vestjes zijn ideaal. Kunnen overal bij en staat altijd leuk gekleed. Kraagje er onder of romper kraag en klaar.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:14

Ik was jullie kwijt, maar lees ook weer mee :)

Name it slimfit vind ik fijne broekjes, wel stevig maar bewegen prima mee, maar ze vallen idd wel echt smal. Da's voor mij juist de reden om ze te kopen want veel broekjes zijn te breed voor mijn dochter, maar is wel iets om rekening mee te houden.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:06

Leuk geshopt appeltje!

Broekjes moeten hier juist echt smal zijn. Had vanmorgen een controle afspraak in het ziekenhuis bij de kinderarts, en dl was helaas niet genoeg gegroeid. Dus we gaan nu hulp krijgen van een diëtist en vanuit de Jeugd-ggz gaan ze ook meekijken waarom ze vaak weigert te eten. Ze lust bijna alles wel maar ze wil vaak gewoon niet.

Voordeel is wel dat ze iets langer doet met maatje 74, kan ze toch alles dragen. :=

Maar verder vooral vervelend natuurlijk, t blijft ook een erg slechte slaper en als ze slecht slaapt eet ze ook niet goed. Ze is net iets zwaarder dan dr nichtje van 6 maanden jonger.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:00

Oh nog even over die kleren die je soms krijgt.. mijn beste vriendin is van de hysterische pakjes.. en ik niet.. hahaha was ook een 'lastig' gesprek maar ze zei; joh dat wist ik allang dus ik neem voortaan wel speelgoed mee. :')

Ik doneer ook veel, een goede vriendin woont in Servie en daar zijn de kleertjes echt ruk.. voor meisjes alleen knal of fluor roze en alles synthetisch dus met hema en wibra dingen is ze al dolblij! En ik heb veel weggegeven aan een tienermoederhuis in de buurt. :j De mooiste spullen heb ik gehouden voor you never know.. :')

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:23

name-it slimfit broekjes zijn inderdaad wel echt slimfit en daardoor ideaal voor onze spriet :))

Emoe, mag ik vragen hoe lang/zwaar/oud ze is? op de foto vind ik het er allemaal helemaal niet raar uitzien? Mag ook in PB hoor maar die van ons groeit ook niet hard en ik ben benieuwd of dit dan weer zo'n gevalletje "elk CB doet het anders" is.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:28

M_i_R schreef:
name-it slimfit broekjes zijn inderdaad wel echt slimfit en daardoor ideaal voor onze spriet :))

Emoe, mag ik vragen hoe lang/zwaar/oud ze is? op de foto vind ik het er allemaal helemaal niet raar uitzien? Mag ook in PB hoor maar die van ons groeit ook niet hard en ik ben benieuwd of dit dan weer zo'n gevalletje "elk CB doet het anders" is.

Was eigenlijk ook nieuwsgierig. Mag ook via pb.

Onze is nu 4.5 jr en na een gesprek met maatschappelijk werkster en kinderarts nooit meer terug gehoeven.

Hij heeft nog nooit groente of aardappelen pasta etc gegeten. Leeft op brood crackers en rijstewafels als maaltijden.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:46

Ze wordt eind januari 1. Ze weegt 7400 gram. Tis nog net geen ondergewicht hoor maar omdat ze van een gemiddeld gewicht afkomt buigt het lijntje zeg maar steeds verder af. Ze weigert vaak te eten ondanks honger en ondanks dat ze het wel lekker vindt.

Tzit dus echt tussen de oren bij dr, en daarom zei de kinderarts kun je beter nu vast kijken waar het weg komt, hoe ouder ze wordt hoe groter het probleem ook waarschijnlijk dacht ze.

Ik geloof dat die van dromertje net zo oud is maar nog lichter.

Edit ze is trouwens 73 cm.

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:01

Ik moet ook over twee weken weer naar het cb omdat tijdens de laatste controle haar gewichtslijntje te veel afboog. :( Ze begonnen toen gelijk over allergieën, voedselintolerantie e.d. Aangegeven dat ze naar mijn weten gewoon gezond is en dat ze als een peuter de ene dag bunkert en een dag later niets wil. Goed dat ze het controleren hoor maar ik vond ook wel dat ze je gelijk een complex probeerde aan te praten. Enfin we zullen straks wel zien.

Wat leuk Kristelhans dat je dat weggeeft. Zullen ze blij mee zijn! Stuur je dat dan als pakketpost op?
Laatst bijgewerkt door Bontfire op 10-12-18 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:01

Herkenbaar, het afbuigen van het lijntje. Hopelijk kan je iets vinden dat ze lekker vindt en wat hopelijk ook nog enigszins gezond is. Hier kwam het cb met de toptip om er maar lekker koek in te stoppen als tussendoortjes want daar groeien ze zo lekker van. Zal best maar volgens mij is overgewicht een probleem dat we al genoeg kennen in Nl dus ik ga mijn kind niet moedwillig vetmesten met allemaal suiker omdat dat ‘zo lekker snel gaat’.

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:03

Wat een mooie tijdloze kleertjes Appeltje <3 Jij hoeft straks geen cadeaus meer te vragen ;)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:08

Lastig zeg als je kindje nauwelijks wil eten.
Bij die van ons begonnen ze over overgewicht.
Ze probeerde ons inderdaad nog net geen complex aan te praten, heb gezegd dat komt dan wel alleen van gezond eten en water en thee dus het zal allemaal wel.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:32

Verschilt ook zo per CB volgens mij! Cruz was echt een dikke beer, lekker op z'n eigen curve maar heb er nooit commentaar over gehad. :n

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:32

Pantykous schreef:
Verschilt ook zo per CB volgens mij! Cruz was echt een dikke beer, lekker op z'n eigen curve maar heb er nooit commentaar over gehad. :n

Hier een mup van 12 kilo en geen woord :n

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:44

Lautje: dankje! Ben er super blij mee. Heb ook de dunne variant in een grotere maat hangen. Altijd handig inderdaad.
Hoe gaat het nu met je?

Emoe: wat lastig dat het zo moeilijk gaat met eten. Hopelijk kan de diëtist wat doen.

Bontfire: dankje! Ben er helemaal blij mee.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:02

Zolang ze hun eigen curve blijven volgen is het volgens mij ook minder een probleem. Cruz was al een hele flinke jongen bij de geboorte natuurlijk en dan gaf jij ook nog eens bv toch? CB’s worden gelukkig steeds soepeler tav BV.

B zat altijd op de exacte 0 lijn van de BV curve (van de WHO), +1 op gewicht en -1 op lengte van de NL curve is dat. Was ook altijd prima, want hij volgde zijn eigen lijn.

Ik snap wel dat afzakken van de eigen lijn wel zorgelijk is. Zeker icm voedsel weigeren, etc. Laten onderzoeken kan nooit kwaad toch?
Hopelijk krijg je een bruikbare uitslag en ‘oplossing’!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:21

Cruz was vooral heel lang, die ontplofte pas later :D

Ik denk dat veel kindjes wel door zo'n fase heen gaan toch?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:25

Wauw, mooie spullen Appeltje!

Maar als ze nog geen één is, hoeft ze toch ook nog niet al te veel te eten?