Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:23

Ik vraag me vooral af hoe je bewust je eigen lootje kan trekken? Houdt je hem dan in je hand gemoffelt ofzo? Helemaal met een grote groep is de kans dat iemand anders hem eerder pakt toch best wel groot lijkt mij? :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:27

Ik vind het altijd een beetje sneu die suprises. De populairste krijgt altijd een pracht suprise en als je niet zo goed bent in knutselen moet je iemand teleurstellen terwijl je daar zelf niet zoveel aan kan doen. Of je steekt weken werk ergens in en je krijgt een ouwe schoenendoos ervoor terug. :(

Shaggy09

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:30

Ik weet wel nog een keer dat ik voor mijn verjaardag van mijn vriendinnen (werd denk jaar of 8/9) een grote pizzadoos kreeg met daarin heel veel lekker snoep. Alleen hadden ze niet zo slim nagedacht over het moment waarop je al die snoep het beste in zo´n doos kan doen. Alles wat half gesmolten en kleefde aan die doos vast en was uit vorm. :+

Ik was wel een beetje teleurgesteld, wilde graag het snoep op eten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:40

Ik werd altijd gepest op basisschool. Toen had ik een keer 1 van de pesters als lootje.

Toen heb ik van een grote emmer een wc gemaakt met als inhoud maïzena met een een groene kleurstof. Dus leek net alsof wc vol met braaksel was. En cadeautjes onderin.

Was echt mijn ultieme wraak :')

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 12:00

love_western schreef:
Ik werd altijd gepest op basisschool. Toen had ik een keer 1 van de pesters als lootje.

Toen heb ik van een grote emmer een wc gemaakt met als inhoud maïzena met een een groene kleurstof. Dus leek net alsof wc vol met braaksel was. En cadeautjes onderin.

Deze vind ik écht geweldig

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:06

Ik ben echt nooit teleurgesteld geweest over een cadeau, het is toch een cadeau? Natuurlijk ben ik blijer met sommige cadeaus dan met andere (2 euro in een enveloppe op mijn verjaardag, een fles wijn terwijl ze weten dat ik geen alcohol drink, een worstje terwijl ik vegetariër ben) maar het blijven toch cadeaus. Mijn ex was ook meer van de praktische cadeaus: ik heb een keer een usb-hub voor mijn verjaardag gehad, en de eerste keer een oude kapstok die hij op straat had gevonden. Maar ik vond het toch leuk!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:23

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:33

SusanH schreef:
germie schreef:
Snoep en pepernoten terwijl je EXPLICIET had aangegeven: Geen snoep en pepernoten. Daarna heb ik meerdere keren gezorgd dat ik mijn eigen lootje had. Zelf gedichtje er bij en niemand die het doorhad.
En dit ben ik helemaal gaan doen nadat wat klasgenoten die je ook op andere clubs tegenkwam het nodig vonden om beledigende gedichten te maken en met opzet iets te kopen wat ik niet wilde hebben. De gedichten waren verscheurd voordat ze voorgelezen waren, maar nooit was er een meester of leraar die ingreep. Nadat ik dus gewoon altijd mijn eigen lootje had kon ik gewoon gezellig meedoen. :D

Je eigen lootje, ideaal! Kun je lekker precies kopen wat er op je lijstje staat :D en een gedicht met alleen maar leuke dingen over jezelf :))

De reden was vooral dat ik gepest werd. En dat werd dus ook gedaan in gedichten. Of surprises. Ik kreeg juist dingen waar ik niet om gevraagd had. Ik kreeg echt NOOIT iets van het lijstje wat ik graag wilde hebben. Vooral snoep vond ik het ergste om te krijgen. Maar ook wel eens kaarsen gehad. Wat moet je als tiener met kaarsen? Zelf trok ik dan helaas altijd jongens die niet meededen aan het pesten. Dus ze terugpakken kon zo niet.

Ik heb een aantal pesters overigens later eens heel goed teruggepakt, op een reunie. Ze vonden altijd dat omdat ik de jongste van de klas was ik geestelijk niet naar het vwo kon. Maar dat deed ik dus wel. Later bleek dat ik dus het WO gedaan had en die pesters 'slechts HBO'. (niet dat hbo slecht is hoor, maar in dit geval kwam het mij heel goed uit). Dus ik heb op die reunie keihard verteld dat ik er alleen maar was om mede te delen dat ik het WO net had afgerond en de pesters volgens de verhalen slechts het HBO. Heb sindsdien niets meer van ze gehoord. :+ Maar goed, dit was even een offtopic uitstapje.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:49

Gelukkig worden op steeds meer scholen de surprises afgeschaft en juist strikt gemonitord door de leerkrachten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:07

Echt leuk topic om doorheen te lezen.
Ook wel echt trieste acties.

Ik ben inmiddels degene waar ik nog ‘etentjes van tegoed heb’ dezelfde soort kaartjes cadeau gaan geven :+

Vriend en ik geven elkaar altijd een weekend weg cadeau voor verjaardagen, dat kan nooit tegenvallen ;)
Met broers hebben we onderling cadeaus geven afgeschaft, vooral mijn broertje en ik hadden altijd de strijd om het meest doelloze cadeau bij de Expo te halen :’)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:32

love_western schreef:

Dit zou zo een actie van mij kunnen zijn _/-\o_

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:26

Ethelate schreef:

Ik ben inmiddels degene waar ik nog ‘etentjes van tegoed heb’ dezelfde soort kaartjes cadeau gaan geven :+

Vriend en ik geven elkaar altijd een weekend weg cadeau voor verjaardagen, dat kan nooit tegenvallen ;)
Met broers hebben we onderling cadeaus geven afgeschaft, vooral mijn broertje en ik hadden altijd de strijd om het meest doelloze cadeau bij de Expo te halen :’)

De expo, god wat mis ik die winkel

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:36

Benthhh schreef:
Ethelate schreef:

De expo, god wat mis ik die winkel

Ja geloof dat toen bekend werd dat die winkel weg ging, wij bedachten dat we maar moesten stoppen met die onzin :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:47

Je hebt nu de SoLow :j ideaal als vervanger voor de Expo als je gekke cadeautjes zoekt.

Bij onze dochter op school wel surprises maar ook heel veel aandacht aan goede sfeer in de groep. Ben dus niet bang voor teleurstelling op dat vlak. Hoor onze dochter ook nooit over pesten. Ik ben zelf wel gepest. Maar gelukkig met Sinterklaas nooit iets van gemerkt.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:53

Wij hebben de expo nog :))

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:02

Vorig jaar kerst werd mijn vriend een soort van teleurgesteld en mijn zus ook eventjes. Ik kan het niet helemaal teleurgesteld noemen omdat mijn zus verstandelijk beperkt is ;).

We deden eigenlijk niet aan cadeautjes maar toch had iedereen wel wat gehaald. Ik wil mijn zus ons cadeautje geven en ze zegt 'ik heb voor Ryan(mijn vriend) niets gehaald hoor want die was pas nog jarig'. Dus ik zeg 'oh dan krijg jij ook niets' en stop het cadeautje voor haar weer weg. Ze kijkt mij echt aan van wat maak je mij nu? Ik leg haar uit dat mijn vriend 17 november jarig was en zij 1 december. Dus als mijn vriend geen cadeautje krijgt om die reden dat zij dan ook geen cadeautje hoeft. Zwaar teleurgesteld maar het kwartje viel en toen toch maar haar het cadeautje gegeven :'). Ik ben echt benieuwd of mijn vriend dan dit jaar wel een cadeautje krijgt of dat nu niemand wat krijgt haha.

Edit,

Ik bedenk mij net dat ik in de 2de klas middelbaar voor het eerst een dobbelspel deed. Iedereen moest voor 3 euro ongeveer een of meerdere cadeautje halen. Uiteindelijk won ik 1 cadeautje, een speeltje uit een happymeal...

Ook krijg ik nog wel eens een fles drank voor mijn verjaardag van m'n schoonfamilie. Terwijl ik geen alcohol drink.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:50

Weissjee schreef:
Vorig jaar kerst werd mijn vriend een soort van teleurgesteld en mijn zus ook eventjes. Ik kan het niet helemaal teleurgesteld noemen omdat mijn zus verstandelijk beperkt is ;).

We deden eigenlijk niet aan cadeautjes maar toch had iedereen wel wat gehaald. Ik wil mijn zus ons cadeautje geven en ze zegt 'ik heb voor Ryan(mijn vriend) niets gehaald hoor want die was pas nog jarig'. Dus ik zeg 'oh dan krijg jij ook niets' en stop het cadeautje voor haar weer weg. Ze kijkt mij echt aan van wat maak je mij nu? Ik leg haar uit dat mijn vriend 17 november jarig was en zij 1 december. Dus als mijn vriend geen cadeautje krijgt om die reden dat zij dan ook geen cadeautje hoeft. Zwaar teleurgesteld maar het kwartje viel en toen toch maar haar het cadeautje gegeven :'). Ik ben echt benieuwd of mijn vriend dan dit jaar wel een cadeautje krijgt of dat nu niemand wat krijgt haha.

Edit,

Ik bedenk mij net dat ik in de 2de klas middelbaar voor het eerst een dobbelspel deed. Iedereen moest voor 3 euro ongeveer een of meerdere cadeautje halen. Uiteindelijk won ik 1 cadeautje, een speeltje uit een happymeal...

Ook krijg ik nog wel eens een fles drank voor mijn verjaardag van m'n schoonfamilie. Terwijl ik geen alcohol drink.

Dobbelspel vond ik ook vreselijk. Kreeg een keer gel en mannenzeep...

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:16

Sterre98 schreef:

Omg echt? Waar?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:39

In Almere zit ie ook nog.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:13

Op de basisschool, denk groep 7, een leuke surprise gekregen. Ik alles open gemaakt, zit er gewoon geen cadeautje in. Niks, noppes, nada... Kon wel janken! Degene die de surprise gemaakt had, had wel het schaamrood op de kaken staan en is het cadeautje snel thuis gaan halen. Simpelweg vergeten erin te doen -O- Het was een kettinkje met een paardenhangertje, dat maakte alles goed. Heb het nog veel gedragen. Denk dat ik het zelfs nog heb...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:32

Met lootjes trekken stop je jouw lootje er niet tussen. Je doet dan daarna of je trekt en voila je hebt je eigen. Opgelost. :D Dus wie dit nog wil toepassen ;)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:11

Paardennamen schreef:
Op de basisschool, denk groep 7, een leuke surprise gekregen. Ik alles open gemaakt, zit er gewoon geen cadeautje in. Niks, noppes, nada... Kon wel janken! Degene die de surprise gemaakt had, had wel het schaamrood op de kaken staan en is het cadeautje snel thuis gaan halen. Simpelweg vergeten erin te doen -O- Het was een kettinkje met een paardenhangertje, dat maakte alles goed. Heb het nog veel gedragen. Denk dat ik het zelfs nog heb...

Hahah Aahw, maar dit is ook wel zielig voor diegene haha

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 10:43

Bij ons op de basisschool werd geregistreerd door de leraar wie wie had getrokken, en de surprises moesten 3 dagen van te voren bij de juf worden neergezet. Voorkomt teleurstelling :)

Over teleurstellende cadeaus gesproken... gisteravond kregen mijn broertje, zusje en stiefbroertjes ontzettend dure cadeaus. Wat krijg ik; een pak scheermesjes. Was wel even teleurstellend, tot ik de mededeling kreeg dat mijn cadeau nog onderweg is :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:45

Misschien was het een -niet zo- stille hint Hiefje := :P

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:56

Benthhh schreef:
Sterre98 schreef:

Omg echt? Waar?

Enschede }>