Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:30

zomaar zelf weggaan uit huis zou ik ook niet doen. Immers jij bent ook verantwoordelijk voor het huis.......ga je weg dan heb je daar ook minder zicht in.

In het openbaar vind ik totaal geen stijl..........bespreek zoiets rustig thuis en ik zou wel proberen om asap concrete afspraken te maken bv makelaar inschakelen etc etc.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:31

Ik snap wel wat SolarHartog zegt en ik vind dat er zeker een kern van waarheid inzit.
Maar we hebben niet allemaal een "huppekee en nou is het klaar" karakter ~~}>

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:53

Doe vooral wat voor jou goed voelt. Al die adviezen kunnen je heel onzeker maken, maar uiteindelijk is het jouw leven en jouw toekomst.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:55

Hevonen schreef:
Doe vooral wat voor jou goed voelt. Al die adviezen kunnen je heel onzeker maken, maar uiteindelijk is het jouw leven en jouw toekomst.

Dit dus.

Neem de tips mee die je mee wil nemen en laat de rest links liggen.
Jij moet het doen, en dus moet je doen wat voor jou goed voelt.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:06

Anoniem schreef:
WowAmigo schreef:
Het gevaar is ook een beetje dat je je laat meevoeren door de leuke dag en het daardoor toch uit gaat stellen. Misschien voelt ie zelfs een beetje nattigheid en begint ie vast een charme offensief waardoor je misschien toch gaat twijfelen of net niet door durft te pakken...

Ben ik zelf niet overtuigd van.

En over in het openbaar: betekent niet dat we in een super drukke omgeving zitten waar iedereen meeluistert natuurlijk. Gaat er meer om dat we in elk geval niet thuis zijn en er dus niks kapot kan. Maar ik snap je wel. Ik neem het in overweging. En qua eerst leuk doen en dan uitmaken heb je ook een punt. Denk zelf ook dat ik het eerder ga doen. Ben er nu klaar voor dus... why wait.

En wat als je her in het openbaar doet en jullie zouden samen on een auto stappen naar huis? Zou ik zelf niet aandurven.. of misschien gaat hij er wel alleen vandoor en dan zitten jou dieren en spullen nog in het huis...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:49

TS, neem stappen en beslissingen in een tempo wat bij jou en jullie situatie past. Steun van je netwerk is heel belangrijk op zo'n moment. Zeker omdat er sowieso een huis van jullie samen is.
Nu halsoverkop wegrennen lijkt mij geen 'winst' voor jou opleveren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:10

joyce_eddy schreef:
Anoniem schreef:
Ben ik zelf niet overtuigd van.

En over in het openbaar: betekent niet dat we in een super drukke omgeving zitten waar iedereen meeluistert natuurlijk. Gaat er meer om dat we in elk geval niet thuis zijn en er dus niks kapot kan. Maar ik snap je wel. Ik neem het in overweging. En qua eerst leuk doen en dan uitmaken heb je ook een punt. Denk zelf ook dat ik het eerder ga doen. Ben er nu klaar voor dus... why wait.

En wat als je her in het openbaar doet en jullie zouden samen on een auto stappen naar huis? Zou ik zelf niet aandurven.. of misschien gaat hij er wel alleen vandoor en dan zitten jou dieren en spullen nog in het huis...

Maar dat kun je op zo'n moment makkelijk oplossen door een vriend(in) in te schakelen die klaar staat met een auto. Als hij in huis gewelddadig word en met spullen gaat smijten oid dan kun je eigenlijk niet heel veel.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:10

Ik heb hier nog niet gereageerd, maar ts, als hij echt een narcist is, is het alleen maar heel slim om het in het openbaar te doen! Het mooiste is 'voor hem' als je het gewoon thuis kunt doen, maar dan iemand bij je in huis hebt of dat iemand bij je in de straat blijft (waar hij dan geen weet van heeft) zodat er ingegrepen kan worden indien nodig.

De mensen die hier aangeven dat het respectloos is om zoiets in het openbaar te doen hebben vast zelf geen ervaring met een narcist. Die gasten kunnen van het ene op het andere moment totaal onverwachts uit de hoek komen! Voorzichtigheid is dus absoluut op zn plaats!

Ik kan van hieruit natuurlijk niet beoordelen of hij echt narcistisch is, maar áls dat zo is, zie bovenstaand.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:19

idylle schreef:
Ik heb hier nog niet gereageerd, maar ts, als hij echt een narcist is, is het alleen maar heel slim om het in het openbaar te doen! Het mooiste is 'voor hem' als je het gewoon thuis kunt doen, maar dan iemand bij je in huis hebt of dat iemand bij je in de straat blijft (waar hij dan geen weet van heeft) zodat er ingegrepen kan worden indien nodig.

De mensen die hier aangeven dat het respectloos is om zoiets in het openbaar te doen hebben vast zelf geen ervaring met een narcist. Die gasten kunnen van het ene op het andere moment totaal onverwachts uit de hoek komen! Voorzichtigheid is dus absoluut op zn plaats!

Ik kan van hieruit natuurlijk niet beoordelen of hij echt narcistisch is, maar áls dat zo is, zie bovenstaand.

Spijker op de kop. Mijn ex was ook een narcist, en dan gaat je eigen veiligheid voor..... zeker break-ups zijn gevaarlijke momenten. Dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen, want anders blijf je in de ellende zitten, wil wel zeggen dat je het op een verstandige manier moet doen. In het openbaar is zo een manier.

Wat ik heb gedaan was eerst alles regelen, mijn spullen in dozen inpakken (spullen die emotionele waarde hebben, dus persoonlijke zaken, zoals kleding en dergelijke) en alles in de berging zetten. Vervolgens zei ik dat ik de berging opgeruimd had.

Daarna heb ik een weekendtas ingepakt met spullen die ik nodig had voor een week of 2, hem verteld dat ik bij hem wegging, zonder ruimte voor discussie te geven (ik zag het drama alweer voor me) en ben vervolgens ook gegaan. Bij mijn ouders heb ik vervolgens contact opgenomen met een advocaat i.v.m scheiding, mijn spullen door mijn vader en broer laten ophalen, en dan de scheiding doorgezet.

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:36

zigranta schreef:
Kan wel wezen, SolarHertog, maar een vriend die niet bang is om geweld te gaan gebruiken, zou ik zelf ook goed over nadenken wanneer en hoe ik die relatie stop zet, dan maken die paar dagen langer ook niet meer uit.

Dit is toch geen paar dagen meer?

Wat gebeurt er wanneer meneer deze berichten per ongeluk leest? Dan loopt TS veel meer 'gevaar' .

Er zit ook een nuance in, alles op internet gooien, en een paar dagen wachten. Ik vind het prima dat ze tot het beste moment wacht, maar alle details hier op internet zetten, is naar mijn idee echt respectloos.

Maar goed het blijft een enorm vervelende en onzekere situatie.

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:37

xGoldenHero schreef:
Het is juist goed dat ze dit met ons bespreekt, vreemden i.p.v. kennissen of vrienden die ook de vriend kennen. Zo kan ze alles op een rij zetten en de mening van mensen vragen die haar totaal niet in persoon kennen.

Ja maar ' wij' kunnen nooit een goed advies geven, juist omdat het verhaal maar éénzijdig is toch?
Laatst bijgewerkt door SolarHertog op 13-11-18 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:44

Waarom is het respectloos om aan andere een mening/advies te vragen hier over? Vooral in de situatie van TS waarbij je met een waarschijnlijke narcist te maken hebt. Juist dan is het goed om niet langer aan te modderen en gewoon andere om hulp vragen.

TS heeft verder ook geen persoonlijke informatie oid op haar pagina staan, dus ik zie hier niet echt iets wat je respectloos kan noemen. :n

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:47

TS ik zat trouwens net te denken, misschien wat cliché, maar is het misschien een idee om een brief te schrijven en die achter te laten als hij niet thuis is en dan gewoon je spullen pakken en weggaan? In de brief vermelden dat je hem best face to face wilt spreken maar alleen als je een normaal gesprek met hem kan voeren hierover?

Het is echt zoiets wat je ziet in films maar misschien is het voor jou een echte oplossing? :P Als dat niet gaat werken zou ik nog steeds voor de openbare manier kiezen. Dan ben je iig niet alleen.

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:50

Shaggy09 schreef:
Waarom is het respectloos om aan andere een mening/advies te vragen hier over? Vooral in de situatie van TS waarbij je met een waarschijnlijke narcist te maken hebt. Juist dan is het goed om niet langer aan te modderen en gewoon andere om hulp vragen.

TS heeft verder ook geen persoonlijke informatie oid op haar pagina staan, dus ik zie hier niet echt iets wat je respectloos kan noemen. :n

Nou, opzich is het natuurlijk heel erg goed dat ze om meningen en adviezen vraagt, alleen ik ben van mening( is natuurlijk mijn mening en niet de waarheid of een feit) dat als je dit soort problemen hebt, je dit eerst met elkaar uitpraat of uitspreekt dat is in dit geval, dus niet het geval. Het gaat zo stiekem, en dat vind ik dus respectloos. Je hebt voor elkaar gekozen door een huis te kopen, dan zitten daar ook wat consequenties aan toch? Je bent geen 16 meer.

Plus vriend van TS is ziek, heeft burn out en zit niet goed in z'n vel. Hoe denk je dat het voor hem is als TS van de één op andere dag met weg is, en dat veel spullen het huis al hebben verlaten? Dat kan écht niet. Ik vind dat bijna achterbaks.

Natuurlijk wil ik niet dat TS gevaar loopt, echter denk ik dat vriend hiervan sneller gaat ontploffen dan dat TS het eerst andersom zou hebben gedaan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:00

Haar vriend is een narcist, en heeft nogal agressieve trekken.
Daarmee praat je het niet zomaar even uit, en bespreken is daarbij ook geen optie. Je kan alles uit de kast trekken maar daar los je vaak gewoon niks mee op.

Daarnaast vind ik het nog veel meer achterbaks dat haar vriend continu loopt te flikflooien met haar (voormalige) beste vriendin en totaal geen respect heeft voor TS. Dat hij een burn-out heeft dat is oliebol, maar TS heeft altijd haar best gedaan hem op te peppen en ze kreeg stank voor dank.
Ik vind het ook niet stiekem, TS bereid zich gewoon voor op het beëindigen van haar relatie, dat hoort erbij. Ik denk dat er weinig relaties zijn waarbij het een gevalletje vlekkeloos ´samen uit elkaar gaan´ is.

Nee, als er iemand niet zielig is in dit verhaal is het hij wel.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:13

Als hij geweldadig is geweest naar ts toe heeft hij alle recht op respect verloren. Basta. Victimblaming. Ts heeft alle recht om te doen wat zij nodig acht om uit deze situatie te komen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:25

Ik begreep dat TS al vaker had aangegeven dat het niet goed ging maar haar vriend vond dat het onzin was en daarmee uit. Ook totaal niet naar haar luisteren en haar niet kunnen aanvoelen maar alleen met zichzelf bezig te zijn. Als hij dan ook nog agressieve trekken heeft, dan doet ze er juist goed aan om het op deze manier te doen. Want nu kan ze het goed plannen, en daarna uitvoeren zoals zij het wil. Iedereen die met een narcist heeft samen gewoond of geleefd weet hoe ze kunnen manipuleren en alles op een ander afschuiven en heel vreemd uit te hoek kunnen komen. TS heeft het al die jaren maar gepikt omdat zij graag anderen het naar hun zin maakt en haar eigen gevoel niet belangrijk genoeg vond, dus haar vriend is ontzettend verwend met haar als vriendin! En dat bedoel ik niet positief.

Als ze dan ineens tegen hem in gaat (de relatie verbreekt terwijl hij vind dat het allemaal prima gaat zo) kan je héle rare dingen krijgen, zeker bij een narcist.

Zo ben ik zelfs na aankondiging bij een narcist uit huis vertrokken en dezelfde dag wilde hij zichzelf ophangen. Als je dan geen plan hebt, is je eerste actie terug gaan om hem te ‘redden’. Hij hoeft zichzelf natuurlijk niets aan te doen maar kan wel andere dingen doen waardoor TS denkt terug te moeten.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:25

Shaggy09 schreef:
TS ik zat trouwens net te denken, misschien wat cliché, maar is het misschien een idee om een brief te schrijven en die achter te laten als hij niet thuis is en dan gewoon je spullen pakken en weggaan? In de brief vermelden dat je hem best face to face wilt spreken maar alleen als je een normaal gesprek met hem kan voeren hierover?

Het is echt zoiets wat je ziet in films maar misschien is het voor jou een echte oplossing? :P Als dat niet gaat werken zou ik nog steeds voor de openbare manier kiezen. Dan ben je iig niet alleen.

Ik lees al een poosje stil mee, maar dit is dus precies wat ik me de hele tijd afvraag.
Als je echt zo bang voor hem bent, dat je voelt dat je alles stiekum tot in de puntjes moet regelen voordat je daadwerkelijk vertrekt en dan iemand er bij nodig hebt als je het uitmaakt, omdat je vreest voor je veiligheid.... dan ga je toch gewoon als hij naar z’n werk is?
Hij houdt toch ook geen rekening met jou, waarom zou je nog rekening houden met hem?
Dieren inpakken, spullen inpakken en wegwezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 01:01

Ocean_Child schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik lees al een poosje stil mee, maar dit is dus precies wat ik me de hele tijd afvraag.
Als je echt zo bang voor hem bent, dat je voelt dat je alles stiekum tot in de puntjes moet regelen voordat je daadwerkelijk vertrekt en dan iemand er bij nodig hebt als je het uitmaakt, omdat je vreest voor je veiligheid.... dan ga je toch gewoon als hij naar z’n werk is?
Hij houdt toch ook geen rekening met jou, waarom zou je nog rekening houden met hem?
Dieren inpakken, spullen inpakken en wegwezen.

Dat is de optie die ik pagina`s eerder al aangaf, desnoods zeggen dat ze tijd voor zichzelf nodig is om alles op en rijtje te zetten en wanneer ze veilig bij haar ouders is met haar dieren hem vragen te komen praten en er een eind aan maken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 01:24

Waarom is één en ander respectloos naar de vriend toe?
Het fijne van een forum als dit is, dat je over die dingen kan sparren, en de bevestiging dat jij niet gek aan het worden bent is heel fijn. Dat het niet aan jou ligt. Dat je vriend echt narcistisch en abusief is.

Met een narcist op een redelijke manier dingen uitpraten is een utopie, en volkomen onrealistisch. Zij gebruiken woorden niet om te communiceren, maar om te controleren en manipuleren. TS heeft hier al voldoende voorbeelden van geplaatst. Ik denk niet dat je in zo'n situatie kunt verwachten als redelijke mensen uit elkaar te gaan. De partner is namelijk niet redelijk. En dus zal het op een andere manier moeten. Het is wat het is.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 01:36

En als voor TS het fijn is om te wachten tot haar ouders terug zijn.. waarom dan niet?
Bokt hoeft haar niet in een break up te haasten toch. Als de ouders bijv. zaterdag terug zijn.. en ze zich veiliger voelt als haar vader terug is.. wie zijn wij dan om te zeggen 'nee, doe het woensdag'. (Bij wijze van spreken he, niemand heeft dat letterlijk zo gezegd).

Of dat netjes is naar de vriend toe of niet, whatever. Hij is al lang geleden veel te ver gegaan en krijgt dan even een koekje van eigen deeg. Een paar dagen langer ''aan het lijntje houden'', tja dan is dat maar zo.

Ik zou overigens niet de hele dag nog weg gaan.. ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om zoiets de hele dag moeten op te kroppen en voor je te houden.. zou zorgen dat er iemand is.. of zeg je gaat voor een koffie of ontbijtje in de ochtend (als je graag openbaar doet) en dan het woord eruit en klaar.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 02:53

Nou idd, Nagini. Het gaat om TS en niet om wat/hoe/hoe snel ‘bokt’ het wil hebben.

Het idee van de brief vind ik ook helemaal niet gek, zelf heb ik een aantal jaren terug een korte relatie met een narcist beëindigd door een brief achter te laten. Niet uit zwakte, maar uit angst.
Hij was al verschillende keren uit zijn plaat gegaan, sloopte daarbij ramen of deuren, of wat hij ook maar in z’n handen kreeg.
Ik heb m’n kat meegenomen en een tas met kleren en papieren, en heb een brief op tafel gelegd. En maar goed ook, hij heeft het hele huis kort en klein geslagen,zelfs de ramen eruit.

Dat hoeft bij TS helemaal niet het geval te zijn, maar sommige mensen lijken niet te begrijpen dat uitmaken niet altijd netjes met een kopje thee en een glimlach gaat... :=
En respect?
Respect moet je verdienen!
De vriend van TS is het kader respect al lang geleden voorbij gegaan.
Het is dan aan het einde heel simpel: zorgen dat je er zélf goed uit komt. Hoe ex-partner het gaat doen of opvatten is zijn eigen zaak.
Als het niet lukt om als vrienden uit elkaar te gaan, dan maar voor jezelf kiezen.

Succes TS. Ik denk dat je ouders je warm zullen willen ontvangen, zij willen hun dochter toch ook alleen gelukkig zien? (En veilig)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 07:09

Is bij de vriend van TS Narcsme gediagnosticeerd? Want iedereen roept hier maar dat hij het is. Maar ik denk dat heel veel mensen wel wat trekjes hebben maar het niet zijn. Dus om iemand maar klakkeloos de stempel Narcist te geven vind ik wel wat apart.

Daarbij begrijp ik SolarHertog wel in haar reacties.
Stel dat TS de gene was die ineens aan de kant gezet was en bleek dat meneer daar al weken mee liep en alles op een forum had gegooid. Dan was hij de klootzak geweest en had ie het met haar moeten bespreken en het veel eerder moeten uitmaken en niet nog mee moeten gaan naar familie diners enz...

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:33

Narcistisch of niet, hij heeft agressie getoond. Dan heb je gewoon het recht op elk normaal gesprek of met respect behandeld verspeeld. Echt hoor hou op. Opmerkingen als 'ja hij verdiend ook respect' blabla is pure victimblaming. Ts vertelt zelf dat ze o.a door ons daar weggaat, misschien had ze anders nog wel jaren in die relatie gezeten, in een jongen die dus geen problemen heeft met agressie vertonen. Dat is niet okee nooit niet, en alles wat ze doet heeft ze goed recht op. Die jongen verdiend geen greintje respect met dat gedrag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:35

Ik vind het topic ook een beetje een rare kant op gaan. Lijkt wel alsof TS helemaal bang gemaakt wordt voor een of andere gestoorde gast die haar iets aan gaat doen. En niemand hier kent deze meneer, heeft hem ooit ontmoet en kent zijn kant van het verhaal. Iedereen plakt hem een narcist sticker op, het lijkt wel alsof de narcisten hier op bokt enorm aanwezig zijn als partner van bokkers.
Ik vind het een beetje doorslaan hier. Dat TS niet gelukkig is is duidelijk. Hij behandelt haar volgens haar verhalen niet netjes en ze wil stoppen met de relatie. Allemaal prima. Maar maak er niet een of andere soapserie van of een soort CSI. Lijkt wel een soort sensatiezoekerij.