Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 02:31

F_Orumster schreef:
MiniMeLona schreef:
Nou nog even over de seks als je geen partner hebt:

Merken de langdurige singles onder ons het ook niet dat hoe langer je zonder seks zit, hoe a seksueler je wordt?

En als je dan weer eens keer seks ( de lekkere variant wel te verstaan) hebt gehad, je erna gewoon 1 grote sloerie bent die nergens anders meer aan kan denken?

Of ben ik daar alleen in? :7

:))

Nee, daar ben je niet alleen in!
Je leert als single na verloop van tijd prima zonder te kunnen, maar na 10 jaar single te zijn geweest en 3 jaar zonder seks, was ik er wel heel erg aan toe. Dat had ik pas echt door toen die seksuele spanning begon op te bouwen. En tja, dan ben je net een sloerie... dat zakt trouwens wel weer wat af na een paar weken.

Maar als de seks goed is, dan blijf je er wel zin in hebben. Mocht mijn relatie uit gaan, dan zou ik het wel missen, maar ik denk dat ik ook zo weer afgekickt zal zijn.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:19

Tiggs schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik vraag me al heel de tijd af; allen die hier bewust geen partner of relatie hebben, hebben jullie allemaal een fwb of iets soortgelijks om aan je trekken te komen? Want je libido zet je niet zomaar in de koelkast lijkt mij.

Zoals gezegd, hoe vaak hebben mensen in een lange relatie nog seks? En als ze dan seksen, zit daar nog spanning bij of is het een beetje recht-toe-recht-aan omdat het nou eenmaal af en toe moet?

Vind dat nogal een aanname haha.

Ik ben 11 jaar samen met manlief maar ons seksleven is nog hartstikke goed - in mijn optiek dan, lol! 4x per week gemiddeld (oke, 11 jaar terug toen we net een relatie hadden was het wel dagelijks hoor toen we samenwoonden maar ik vind 3 a 4x per week wel prima. Kom zo prima aan m'n trekken en manlief ook zover ik daar vanuit mag gaan) en we houden wel van nieuwe dingen uitproberen dus saai is het ook niet - al zitten er ook best wel eens vluggertjes tussen ofzo en houden we het geen 4x achter elkaar meer vol tov 10 jaar geleden ofzo haha, maar ik houd soms wel van een spontaan vluggertje hihi. Ik ben erg seksueel ingesteld en heb nog steeds genoeg behoeftes zeg maar, net als manlief, dus daar voorzien we gewoon nog mooi in hahaha. Maar statistisch gezien is het idd wel zo dat het vaak afneemt bij langdurige relaties. Maar wij zijn dan gelukkig wel de uitzondering op de regel? Ik ben iig nog hartstikke tevreden met mijn seksleven :j

Ik denk als ik single zou zijn, dat ik toch wel een FWB nodig zou hebben(staat er ongelukkig want nodig hebben is ook zo'n groot woordt. Maar ik zou er denk ik wel op een gegeven moment naar op zoek gaan) want die 'paarse vriend' van me die ik wel eens solo gebruik, is het toch Net niet hahaha. Ik houd van seks en ben daar ook vrij open in, schaam me er ook niet voor. Vind dat taboe rondom vrouwen die van seks genieten echt vre-se-lijk, terwijl vrouwen juist veel seksueler ingesteld zijn meestal als mannen maar dat mag dan vandaag de dag vaak nog steeds niet gezegd worden helaas. Ik zou echt vreselijk gefrustreerd raken als ik geen seks zou hebben op regelmatige basis of iig de hand aan mezelf zou leggen, kuch kuch haha. Orgames zijn soms zo relaxend :')

Ik heb overigens geen verslaving ofzo hoor haha. Ik zou zonder kunnen, maar ik zou het wel missen aangezien ik nu gewoon gezond seksueel actief ben en cravings heb die dan niet opeens weg zijn als je zonder partner komt te zitten.

EDIT:
Interessant topic verder overigens!

Zelf ben ik iemand die ook zeer zeker tijd alleen nodig heeft, maar dat is dan voor een paar uur door de dag heen ofzo. 's Avonds vind ik het dan weer heerlijk als ik lekker tegen manlief kan aankruipen in bed. Als hij een paar dagen weg is voor werk, slaap ik ook echt Ruk, je went er vreselijk snel aan om niet alleen te zijn :') Vreselijk eigenlijk, hoe afhankelijk je van iemand kunt worden :') Zou m'n man en zoon ook niet meer weg kunnen denken uit m'n leven.

Ik kan me heel goed voorstellen waarom iemand bewust ervoor kiest om alleen te blijven. Ik denk dat single zijn ook zeer zeker voordelen heeft tov je eigen groei en ontwikkeling in het leven bv.

Cookies

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:41

Mijn libido is ergens onder het zeeniveau gezonken en ik heb geen sex. Ja ik heb een vriend die af en toe een weekend komt en waar ik mee op vakantie ga, maar wij hebben geen sex (meer) Geen behoefte aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 00:29

Lieve schatten, Inge Ilpenburg gaf een tijd geleden een heel mooi interview over bewust alleen zijn. Zal het proberen te googlen.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 09:25

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:00

Herkenbaar.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:05

Over seks en single zijn: nu ben ik dan nog ‘maar’ een snotaap van 21, maar ik heb nog nooit een relatie gehad omdat ik altijd vind dat er wat knappers/leukers rondloopt: en das niet goed. Voelt net of ik nindingsangst heb. Maar mijn tijd komt vast nog wel. Maar kwa seks kom ik niks te kort hoor :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:41

Ik ben nu 40, en eigenlijk getrouwd met mijn vrijheid. Ik weet niet of ik een relatie kan hebben. Ook eigenlijk nooit gehad. Ik val vaak genoeg in de smaak bij anderen, maar verder dan een keer gezellig met elkaar omgaan wil ik niet gaan. Als ik wil kan ik zeker 5 dagen in de week met een ander naar bed, die uitnodigingen krijg ik geregeld (ook van getrouwde mannen). Ik ben ook nog nooit verliefd geweest. Mijn eerdere relaties waren meer omdat 'het zo hoort'. Ik zou wel een relatie willen ,maar dan echt een asexuele relatie zonder seks, want daar heb ik een broertje dood aan. Ik snap niet dat mensen dat lekker vinden. Het is gewoon zo enorm goor, en een penis stinkt altijd. Maar ik wil ook een avontuurlijke partner. Die mij dus vrijlaat in mijn reizen, of zelf meedoet en dan ook op hetzelfde niveau. Ergens denk ik dat ik dat nooit ga vinden. Bang voor de toekomst om alleen te eindigen? Nee hoor. Ik blijf gewoon fit. Dan kan ik lekker mijn eigen dingen doen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:55

Absoluut geen aanval en sorry als ik het lomp verwoord:

maar ik vraag me af waarom mensen seks goor vinden en niet lekker?
Heb je wel orgasmes gehad dan bv? En sorry als dit 'too forward' is en je bent niet verplicht om te antwoorden natuurlijk.
Hebben jullie dan wel een 'juiste' partner gehad vraag ik me dan eerder af?

En overigens: Mijn man's penis stinkt echt niet hoor? :')

Geen aanval hoor, maar vraag me oprecht af waarom mensen bij hoog en laag zweren dat seks niet lekker is en dan denk ik zelf eerder dat het misschien juist 'niet goed' gebeurd en daardoor niet lekker is?

Ik was altijd in de veronderstelling dat elk lichaam erop gemaakt is om ervan te genieten maar het hangt er dan denk ik ook vanaf hoe de klik met je partner is, hoe jullie op elkaar kunnen inspelen, hoe je mentaal erin staat op zo'n moment en ga zo maar door. Een combinatie van vanallerhande factoren die bij elkaar komen dus.

Vind het oprecht ineressant om er meer over te horen dus spring gerust in.

En het vinden van een partner die aansluit bij jouw wensen voor de toekomst is ook niet makkelijk!
En het gaat erom dat je leeft zoals je wil leven en je idd niet moet veranderen voor een ander dus als jij je het prettigst voel door alleen te blijven, is dat ook helemaal prima!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:09

Ik ben niet anti sex en vindt het ook niet goor. Als ik erg verliefd ben dan doen we het ook erg vaak. Alleen verdwijnt bij mij het libido na een aantal maanden. Helaas is dan al de verwachting gecreëerd en begint dan de discussie en teleurstelling etc. Vaak gaf ik dan maar toe, dan was ik tenminste van het gezeur af. Maar voor mij was het geen plezier.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:09

HelmerG schreef:

Heb je wel orgasmes gehad dan bv? En sorry als dit 'too forward' is en je bent niet verplicht om te antwoorden natuurlijk.

Geen aanval hoor, maar vraag me oprecht af waarom mensen bij hoog en laag zweren dat seks niet lekker is en dan denk ik zelf eerder dat het misschien juist 'niet goed' gebeurd en daardoor niet lekker is?

Ik was altijd in de veronderstelling dat elk lichaam erop gemaakt is om ervan te genieten maar het hangt er dan denk ik ook vanaf hoe de klik met je partner is, hoe jullie op elkaar kunnen inspelen, hoe je mentaal erin staat op zo'n moment en ga zo maar door. Een combinatie van vanallerhande factoren die bij elkaar komen dus.

En het vinden van een partner die aansluit bij jouw wensen voor de toekomst is ook niet makkelijk!
En het gaat erom dat je leeft zoals je wil leven en je idd niet moet veranderen voor een ander dus als jij je het prettigst voel door alleen te blijven, is dat ook helemaal prima!

Een hele grote groep mensen, 1% zelfs is asexueel. Dat is een hele normale geaardheid. En die hebben geen behoefte aan seks en zullen soms wel masturberen, maar dat is dan je eigen vocht. Kijk maar op http://www.asexuality.org

Helaas is het nog steeds bij velen onbekend. En het zou meer gepromoot moeten worden, meer openheid, want het is helemaal niet raar of afwijkend. Het is gewoon een andere geaardheid.
Seks is echt niet lekker, heb het wel eens geprobeerd, maar nee, het stinkt en ik voel helemaal niets dan. Opgewonden? Dat raak ik wel als ik masturbeer, niet bij seks. Het trekt me echt totaal niet. En ik ben geen uitzondering.
het is gewoon een normale geaardheid die ook weer opgedeeld kan worden in hetero en homo/lesbo. Sommigen zijn romantisch asexueel en vinden knuffelen of massage prima (dat vind ik prima, maar tussen de benen is totaal niet interessant). En andere houden helemaal niet van aanrakingen. Asexuelen kunnen ook gewoon verliefd worden (dat gevoel ken ik dan weer niet) en vlinders in de buik krijgen. Het zijn heel normale mensen en koppels, maar seks vinden ze niets. Sommigen hebben een relatie met een sexuele tegenhanger en doen dan aan seks omdat de partner het graag wil. Dat kan ik me dus niet voorstellen ,maar anderen dus wel.
Het heeft ook niets met niet de juiste partner hebben te maken, en ook niet met dat je van een asexueel persoon opeens iemand kunt maken die wel van seks houdt door de juiste handelingen aan te bieden, nee, die persoon zal het gewoon smerig blijven vinden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:14

Seks is niet goor, dat is onzin. Dat jij geen behoefte hebt aan seks is helemaal prima, maar met zulke uitspraken creëer je niet bepaald begrip voor aseksualiteit, ook wordt het gesprek erover aan gaan zo niet echt makkelijker.

Er zijn genoeg mensen die genieten van seks, en ook mensen die er niets van moeten weten. Dat is toch prima? En dat staat weer helemaal los van het feit of je wel of geen relatie wilt.

Maar seks goor noemen is er wel een tikkie over. Dus mensen die wel van seks genieten zijn ook goor? Bijzondere stelling.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:15

Bedankt voor het geven van dit uitgebreide antwoord, dat geeft idd meer duidelijkheid. Ga zo de link eens doorlezen :)

@Cookies, jammer dat het dan uiteindelijk idd zo 'doodbloedt' zeg maar en je het niet meer als plezier kunt zien maar het een 'moetje' wordt. Is ook idd killing voor je relatie denk ik dan als het eerst wel leuk was met de seks.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:18

Berdien schreef:
Seks is niet goor, dat is onzin. Dat jij geen behoefte hebt aan seks is helemaal prima, maar met zulke uitspraken creëer je niet bepaald begrip voor aseksualiteit, ook wordt het gesprek erover aan gaan zo niet echt makkelijker.

Er zijn genoeg mensen die genieten van seks, en ook mensen die er niets van moeten weten. Dat is toch prima? En dat staat weer helemaal los van het feit of je wel of geen relatie wilt.

Maar seks goor noemen is er wel een tikkie over. Dus mensen die wel van seks genieten zijn ook goor? Bijzondere stelling.

Dat zeg ik nergens, maar voor mij is het gewoon goor. Ik zeg het gewoon hard omdat ik wekelijks hoor: doe het dan maar met mij, dan zal ik je leren dat het fijn is. Nee, dank je, geen zin in. Seks moet van 2 kanten komen en tja, niet iedereen heeft er wat mee. Ik trek ook best wel wat getrouwde mannen aan die graag een (vreemdgaan) uitstapje maken. Nee, werk ik ook niet aan mee. En als ik eens iemand leuk vind, dan draait het altijd om seks en loopt het daarom stuk. Dan kan ik beter direct hard en open zijn. Nee is nee en verandert ook niet. Er zijn ook echt asexuelen die seks goor vinden hoor, echt, er is op facebook ook een geheime groep met enige duizenden leden die hier hun verhalen doen. Er zijn ook forums waar je hier over kunt lezen. En ook dat mensen vaak tegen dezelfde vooroordelen aanlopen van ik maak wel dat je het lekker vindt. Nee, het is niet lekker voor een asexueel. Masturberen kan wel lekker zijn. Gewoon lekker alleen.

Ik kan ook prima kijken naar een 50 shades of grey en heb ook echt wel schuine uitspraken en doe rustig mee met schuine moppen. Maar de daad zelf doen, het doet me niets en ik heb daar echt een afkeer van. Maar een ander seksend koppel kan ik prima aanzien hoor.

Ik sta best open voor een relatie, maar wel op voorwaarden. Anders gaat het toch weer fout lopen.
Laatst bijgewerkt door germie op 02-11-18 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:20

Maar als je wel van masturberen geniet, kan je een man toch leren dat op die manier te doen? De eerste keer is niet altijd even chill omdat je niet van elkaar weet wat je lekker vind.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:21

HelmerG schreef:

Misschien kun je een kijkje nemen in hte topic over asexuelen dat op dit moment ook op bokt loopt.
Dat het voor mensen die wel van sex houden niet voor te stellen is dat er mensen zij die niet van sex houden begrijp ik best, maar het is niet zo dat elk mens in elkaar zit om van sex te genieten.
En voor orgasmes heb je helemaal geen ander persoon nodig.
Of iets stinkt of niet, is persoonlijk. Zat mensen die vinden dat paarden stinken en een paardenmens vind paarden zalig ruiken. De kern zit hem in of je ergens van houdt of niet. Als je van chinees eten houdt vind je het lekker ruiken, als je er niet van houdt, vind je het stinken.
Als je niet van sex houdt, vind je het vies.
Het is niet zo dat "de juiste partner" dat even op wonderbaarlijke wijze voor je veranderd.
Als jij hetero bent, wordt je niet plots lesbisch of homo als je het "met de juiste vrouw/man" doet.
Als je asexueel bent, ga je niet plots van sex genieten, punt. Hiervoor zijn allerlei oorzaken, soms medisch, soms psychisch, soms gewoon aangeboren orientatie (of gebrek eraan eigenlijk).
Als er geen aantrekkingskracht is, of zelfs walging, voelt het als verkrachting. Ik denk dat je je daar wel iets bij voor kunt stellen. Dan maakt het echt niet hoe "goed" iemand is.
Denken dat het wel over gaat als ze het maar doen of dneekn dat het komt omdat ze nog nooit goede sex hebben beleefd is net zoiets als tegen iemand zonder benen zeggen dat hij best wel gevoel in zijn benen zal krijgen als hij maar proteteses gaat gebruiken.
Het (lust voor een persoon) IS ER NIET en kan dus niet veranderen of opgewekt of verbeteren.
Dat wil niet zeggen dat ze geen orgasmes kennen. Het doen met jezelf of met een ander zijn verschillende dingen. En je hoeft als mensn ook niet continue op zoek te zijn naar orgasmes om gelukkig te zijn...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:24

sureido schreef:
Maar als je wel van masturberen geniet, kan je een man toch leren dat op die manier te doen? De eerste keer is niet altijd even chill omdat je niet van elkaar weet wat je lekker vind.

Nee, dat kan een asexueel niet. google er maar over. Er is geen gevoel voor de daad. Het is dan puur de handeling. Meer niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:29

sureido schreef:

NEEEEEEE. Het gaat niet om de handeling of het bereiken van een orgasme. Het gaat om het feit dat je de ander niet wilt/niet nodig hebt. Je hebt geen gevoel naar die persoon die het doet en het wekt geen fijn gevoel op. Dus het voegt niks toe en vaker wordt het juist onaangenaam voor een asexueel.
Waarom in hemelsnaam die drang om iedereen maar aan een vent te helpen als je het prima zelf kunt? Sommigen hebben geen vent nodig, of kunnen daar niks mee, punt. Je kunt net zo goed gaan vertellen dat ze alle dagen stront moeten eten omdat het echt lekker is, vooral als jij het hebt klaargemaakt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:34

Lusitana schreef:
HelmerG schreef:

Misschien kun je een kijkje nemen in hte topic over asexuelen dat op dit moment ook op bokt loopt.
Dat het voor mensen die wel van sex houden niet voor te stellen is dat er mensen zij die niet van sex houden begrijp ik best, maar het is niet zo dat elk mens in elkaar zit om van sex te genieten.
En voor orgasmes heb je helemaal geen ander persoon nodig.
Of iets stinkt of niet, is persoonlijk. Zat mensen die vinden dat paarden stinken en een paardenmens vind paarden zalig ruiken. De kern zit hem in of je ergens van houdt of niet. Als je van chinees eten houdt vind je het lekker ruiken, als je er niet van houdt, vind je het stinken.
Als je niet van sex houdt, vind je het vies.
Het is niet zo dat "de juiste partner" dat even op wonderbaarlijke wijze voor je veranderd.
Als jij hetero bent, wordt je niet plots lesbisch of homo als je het "met de juiste vrouw/man" doet.
Als je asexueel bent, ga je niet plots van sex genieten, punt. Hiervoor zijn allerlei oorzaken, soms medisch, soms psychisch, soms gewoon aangeboren orientatie (of gebrek eraan eigenlijk).
Als er geen aantrekkingskracht is, of zelfs walging, voelt het als verkrachting. Ik denk dat je je daar wel iets bij voor kunt stellen. Dan maakt het echt niet hoe "goed" iemand is.
Denken dat het wel over gaat als ze het maar doen of dneekn dat het komt omdat ze nog nooit goede sex hebben beleefd is net zoiets als tegen iemand zonder benen zeggen dat hij best wel gevoel in zijn benen zal krijgen als hij maar proteteses gaat gebruiken.
Het (lust voor een persoon) IS ER NIET en kan dus niet veranderen of opgewekt of verbeteren.
Dat wil niet zeggen dat ze geen orgasmes kennen. Het doen met jezelf of met een ander zijn verschillende dingen. En je hoeft als mensn ook niet continue op zoek te zijn naar orgasmes om gelukkig te zijn...

Dat iemand dus idd niet even op wonderbaarlijke wijze van seks gaat genieten als hij/zij aseksueel is, snap ik. Omdat ik niet van bondage houd betekent het niet dat een ander er wel van kan genieten etc. Zo is het idd met alles in het leven, van eten tot seks en tot de kleren die je graag draagt of niet.

Maar op het moment dat ik reageerde bij Germie had ik haar reactie dus niet goed genoeg gelezen blijkt achteraf haha. Achteraf gezien staat het er in principe wel dat ze aseksueel is, maar dacht ik in eerste instantie dat het dus meer slechte ervaringen waren als dat ze aseksueel is, anders was ik er niet zo op in gegaan - sta ook zeker wel open ervoor om er meer over te weten te komen want ik vind het wel interessant om verschillende kanten te lezen van het alles.

En het is ook niet zo dat iedereen die seks vies vind, aseksueel is. Bij sommige kan het zeker wel komen door een slechte ervaring of meerdere in het verleden, een niet passende partnert etc, dat je het gewoon niet prettig vind. En zo las ik het dus in eerste instantie ipv ervan uitgaan dat zij wel aseksueel is. Dus sorry voor het foutief reageren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:52

En dat is een denkfout die veel mensen maken. Helaas, je blijft er tegenaan lopen. Ik kan er gewoon open over zijn, want het is een geaardheid waar je niets aan kunt veranderen. Je zegt toch ook niet tegen een homo dat ie wel even met de juiste vrouw naar bed moet en dan vanzelf wel van een vrouw gaat houden? Dat is namelijk precies hetzelfde.
Aseksueel is maar liefst 1% van de bevolking, dus het komt best veel voor. Ik heb er nooit wat mee gehad. Ik wilde op de middelbare school graag een vriendje omdat het zo hoorde, niet omdat ik nu gevoelens kreeg. Seks heb ik nooit gehad en ik heb dat uiteindelijk op mijn 28ste eenmalig geprobeerd. Nou, er was niets aan, deed pijn en absoluut niet voor herhaling vatbaar. Haha. Maar ik sta wel open voor een relatie hoor. Dat kan een aseksueel ook en die kan ook gewoon echt verliefd worden (al ken ik dat gevoel weer niet). Een aseksueel stel zal niet anders overkomen dan een seksueel stel, maar ze zullen rustig zijn tussen de lakens.
Doordat ik wat ouder word en meer levenservaring krijg ben ik kritisch in wie ik evt. zal toelaten in een relatie, dus daarom zeg ik altijd dat ik met duiken getrouwd ben. Dit komt ook omdat ik vaak genoeg loosers tegenkom die wat met mij zouden willen, maar dan vooral op basis van: oh die heeft een leuk huis en ik huur maar).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:01

HelmerG schreef:
Het is ook niet zo dat iedereen die seks vies vind, aseksueel is. Bij sommige kan het zeker wel komen door een slechte ervaring of meerdere in het verleden, een niet passende partnert etc, dat je het gewoon niet prettig vind.

Toch vallen de meeste daarvan ook onder asexuelen. De oorzaak ligt dan anders, maar het gevolg is hetzelfde.
Het hebben van slechte sex of slechte ervaringen kan namelijk ook gewoon géén effect hebben op je verdere sexleven of juist zorgen dat je een sloerie wordt (dit is niet ongewoon onder misbruikte mensen). Het zorgt echt niet altijd automatisch voor een afkeer voor sex op zich.
Als die wel inzet, was er dus al meer aan de hand en slechte sex of slechte ervaringen hebben alleen iets bevestigd of bijgedragen.... Met ander woorden, misschien was het wel slechte sex omdát de persoon feitelijk asexueel is maar dat nog niet wist. Immers, als je wel van sex kunt genieten, kun je een en ander ook wel naar je hand zetten.

Als je niet asexueel bent en min of meer geforceerd een relatie hebt met iemand die je niets doet, kun je wel ervaren dat je slechte sex hebt, maar dan neemt het verlangen naar betere sex met een andere man niet af. Ze hoeven dus niet te uiten dat ze sex op zich vies vinden, immers ze kunnen fantaseren over betere sex.
Als je niet beter weet, en dat is meer waar je het denk ik over hebt, tja, dan kan er wel eens verandering van gedachte komen bij een nieuwe partner. Maar in het algemeen kun je er niet vanuit gaan dat "goede sex" alles maar goedmaakt of zelfs nodig is.

En, terugkomend op het onderwerp "nee ik hoef geen vriend..." sex hoeft ook niet persee met een ander of vaste vriend te gebeuren.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:05

germie schreef:
Je zegt toch ook niet tegen een homo dat ie wel even met de juiste vrouw naar bed moet en dan vanzelf wel van een vrouw gaat houden?

Ik weet niet of homo's die opmerking te horen krijgen maar ik heb hem toch wel vaak zat te horen gekregen als vrouw zijnde.
Ik had gewoon niet de juiste man getroffen en als ik met hem naar bed zou gaan zou ik wel 'genezen' of 'bekeerd' worden.
Meestal antwoordde ik dan gewoon dat zij dan vast ook niet de juiste vent zijn tegengekomen aangezien ze nog steeds hetero zijn. :Y)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:15

lor1_1984 schreef:
germie schreef:
Je zegt toch ook niet tegen een homo dat ie wel even met de juiste vrouw naar bed moet en dan vanzelf wel van een vrouw gaat houden?

Ik weet niet of homo's die opmerking te horen krijgen maar ik heb hem toch wel vaak zat te horen gekregen als vrouw zijnde.
Ik had gewoon niet de juiste man getroffen en als ik met hem naar bed zou gaan zou ik wel 'genezen' of 'bekeerd' worden.
Meestal antwoordde ik dan gewoon dat zij dan vast ook niet de juiste vent zijn tegengekomen aangezien ze nog steeds hetero zijn. :Y)

ja, haha. Dus zo is het bij mij ook meerdere keren gegaan en zal het nog wel gaan. Dat ze me wel even zullen genezen van asexualiteit. Dat gaat niet lukken.
maar dat wil dus niet zeggen dat een asexueel persoon geen relatie wil. Ik wil er best eentje, maar dus wel met voorwaarden. Mede ook omdat ik mijn vrijheden niet kan afstaan.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:18

Ik begin door dit topic en een ander topic dat hier rondzwerft dus zó erg te denken dat ik a-romantic ben. Ik kan me zo in alles vinden en deels ook in het aseksuele aspect :o
Ik wist niet eens dat ‘aromantic’ bestond en er gaat echt een wereld voor me open nu :):)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:19

Lusitana schreef:
sureido schreef:

NEEEEEEE. Het gaat niet om de handeling of het bereiken van een orgasme. Het gaat om het feit dat je de ander niet wilt/niet nodig hebt. Je hebt geen gevoel naar die persoon die het doet en het wekt geen fijn gevoel op. Dus het voegt niks toe en vaker wordt het juist onaangenaam voor een asexueel.
Waarom in hemelsnaam die drang om iedereen maar aan een vent te helpen als je het prima zelf kunt? Sommigen hebben geen vent nodig, of kunnen daar niks mee, punt. Je kunt net zo goed gaan vertellen dat ze alle dagen stront moeten eten omdat het echt lekker is, vooral als jij het hebt klaargemaakt.

Jo meid doe eens rustig joh, ik probeer jullie alleen maar te begrijpen maar daar heb ik nu geen zin meer in, goodluck er mee in het vervolg van je leven.