[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:24

Ik krijg geen vrij voor zieke kinderen. Dat us gewoon mijn eigen probleem. Ziek melden daarvoor heb ik ook nog nooit gedaan, vind ik een absolute no-go

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:52

Ik heb toen mijn hond begin dit jaar overleed een vrije dag genomen, en als ik naar de dierenarts oid moet, gewoon eerder naar huis/later naar werk. Dat kan ik later dan weer inhalen. Maar toen ik die collega dat zo hoorde vragen, vond ik het eigenlijk wel heel oneerlijk. Ik ben wel benieuwd wat mijn baas er van zou zeggen als ik zorgverlof/bijzonder verlof zou willen nemen omwille van een huisdier. Ik zou hem absoluut niet als zuur bestempelen, maar hij heeft zo zijn eigen meningen over de verhouding mens/dier.

Ik ben net even naar de supermarkt en terug gelopen, en er stonden echt wel 3x kinderen in de weg. Die kijken je dan eerst schaapachtig aan (moeder ook) voordat ze eens een keertje met de grootste moeite een stap opzij doen met hun poppenwagen/hoverboard/watdanook.

Oh Ibbel, wat zou ik graag zo durven als jij _/-\o_

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:56

Als werkgever neem ik een vrouw met kind niet eens aan. :+
En uiteraard heb ik begrip voor zieke huisdieren. Scheelt wel dat gezien onze openingstijden men de hele dag de tijd heeft gehad om naar een DA te gaan.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:30

Ik ben alweer “overtijd”... -O-

Nou ja, voor op tijd mee doen met het vervolg topic dan!

Ik ben 38 jaar lang al bewust kinderloos *\o/*

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:40

benangelique schreef:
Ik krijg geen vrij voor zieke kinderen. Dat us gewoon mijn eigen probleem. Ziek melden daarvoor heb ik ook nog nooit gedaan, vind ik een absolute no-go

Iedereen in NL kan gewoon zorgverlof opnemen in geval van een ziek kind, tenzij expliciet in hun CAO aangepaste regels omtrent zorgverlof zijn opgenomen. (Ik ben nog geen CAO tegen gekomen waarbij geen zorgverlof is toegestaan in geval van een ziek kind)

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... S4QAvD_BwE

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:44

Vandaag duwde een meisje haar kleinere broertje voor mij, terwijl ik op nogal hoge snelheid door de supermarkt liep. Vervolgens jengelen "kijk uuuiuiuiuuit" (tegen het jongetje dan). Geniepig ettertje := Leuk boodschappen doen joh.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:53

Kinderen zijn over het algemeen echt wreed. Of misschien moet ik zeggen, mensen zijn wreed, en een laagje opvoeding en cultuur houdt dat onder de knoet, maar bij kinderen zit die rem er nog niet op.
Ons eerste (huur-)huis stond vlak bij een lagere school. Wat ik daar op de weg er naar toe (20 meter tussen het voor onze deur uit de auto gooien van die kinderen en het over een fiets-/voetpadbrug naar die school lopen) door kinderen zowel verbaal als fysiek aan echt wrede dingen heb zien en horen doen grenst aan het ongelooflijke.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:59

Oh, wij zagen dus pas ons ultieme droomhuis te koop staan. Ik had het zo kunnen tekenen, prachtig was het. EN heel betaalbaar.
Dan moet er wel een addertje zijn, toch?

Jep.

Basisschool. Recht voor je deur.

Nooooooit van m'n leven dat ik daar ga wonen _O-

Dan blijven we nog wel even zitten in ons appartementje in een bejaardencomplex in een wijk waar geen mensen met kinderen onder de 16 wonen. :+
Deze wijk is prachtig, maar afschuwelijk onbetaalbaar. Dat is fijn en vervelend tegelijk. Fijn omdat we nu dus bijna geen last van mormels hebben, vervelend omdat we hier niet kunnen kopen -O-
(Momenteel huren we.)
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 27-10-18 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:01

Ik kwam deze tegen en lag meteen in een deuk...

Leuk he, nóg een kleine erbij!

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:11

Magrathea schreef:
Ik heb wel eens gehoord in een van de topics hier dat iemand als ze het netjes vroeg gewoon vrij kreeg voor zieke huisdieren :j

Die heeft mazzel dan.
Ik ben ooit mijn baan kwijtgeraakt omdat ik bij het inslapen van mijn hond wilde zijn en zij met geen enkele oplossing akkoord gingen.
Mocht me niet ziekmelden ondanks dat ik letterlijk ziek was van verdriet, mocht niet eerder weg, mocht niet even weg en dan terugkomen.
Erg kinderachtig, vooral omdat anderen bij een dwarszittende scheet al ziek naar huis mochten.
En ze hebben zich er ontzettend mee in de vingers gesneden want er was al personeelstekort en het zou ontzettend druk worden de periode erna.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:33

Ik weet dat ik zorgverlof op mag nemen, maar ik vind het niet eerlijk voor mijn collega's. Zij krijgen idd geen zorgverlof voor een ziek dier.
Ik ben groot voorstander van 5 snipperdagen die je per jaar op mag nemen. Niet gebruikt? Dan jaar erop 2 extra vakantiedagen oid

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:45

Ik kan gewoon vakantie opnemen voor zulke gevallen, met bloedspoed heb ik zelfs een keer calamiteitenverlof gekregen van mijn toenmalige werkgever.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:13

watchthesky schreef:
Oh, wij zagen dus pas ons ultieme droomhuis te koop staan. Ik had het zo kunnen tekenen, prachtig was het. EN heel betaalbaar.
Dan moet er wel een addertje zijn, toch?

Jep.

Basisschool. Recht voor je deur.

Nooooooit van m'n leven dat ik daar ga wonen _O-

Dan blijven we nog wel even zitten in ons appartementje in een bejaardencomplex in een wijk waar geen mensen met kinderen onder de 16 wonen. :+
Deze wijk is prachtig, maar afschuwelijk onbetaalbaar. Dat is fijn en vervelend tegelijk. Fijn omdat we nu dus bijna geen last van mormels hebben, vervelend omdat we hier niet kunnen kopen -O-
(Momenteel huren we.)

Mijn ouders hebben een basisschool letterlijk in de achtertuin staan :') Eerlijk gezegd heb je daar niet zo'n last van. Je hoort 2x per dag een groep kinderen langslopen omdat ze naar gym gaan en je hoort het speelkwartier. Maar aangezien dit allemaal tijdens schooluren gebeurt, ben je meestal toch niet thuis op die momenten. Weekenden en vakanties zijn heeeerlijk rustig. Wat wél vervelend is, is wanneer de kinderen gaan blaffen naar de honden als die in de tuin lopen. En handen door het hek steken. Waar we toen maar even prikkelstruiken langs hebben geplant.

Je kan natuurlijk wel last hebben van de manier waarop auto's worden geparkeerd, maar daar zijn kerkgangers net zo erg mee....

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:25

Ik had weer een toppunt op mijn werk vandaag -O-
Stond met mijn collega in de keuken een hele grote bestelling af te maken toen het belletje bij de kassa opeens af ging. De persoon die daar stond heeft ongeveer 30 seconden nonstop op het belletje gedrukt terwijl wij even die bestelling af wilde maken.
Gaan opeens de klapdeuren van de keuken open, en loopt er een kind van een jaar of 10/11 de keuken binnen met de vraag ‘waar we blijven’.

Ik ben woést geworden, is hij nou helemaal gek geworden 8)7
Met zowel bloedhete frituren als ovens in de keuken wil ik daar helemaal geen kinderen hebben. En daarnaast, heb even geduld?! Hij heeft daar nog geen minuut gestaan. Bah!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:45

Zo dan, volkomen terecht := Ik zou die ook echt aan zijn lurven de keuken uit gefl*kkerd hebben hoor

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:51

Bij ons is het ook vrij flexibel. Maar dat ben ik ook. Dus is het wegens omstandigheden eens nodig dat ik een vrijdag (normaal mijn vrije dag) moet werken, dan is dat eigenlijk maar zelden een probleem. Er zijn eigenlijk maar 3 vrijdagen die ik echt vrij wil, en waar niet over te onderhandelen valt.
Onze uren zijn ook wat flexibeler. Dus dat is ook wel prima. Daar heb ik gelukkig geen problemen mee.

Ik zou overigens echt zwaar uit de pan flippen als ik niet weg zou kunnen als een van mijn dieren letterlijk doodziek is.
Dan kan het werk me echt gestolen worden, dan ontslaan ze me maar als ze dat nodig vinden, maar dan ben ik bij mijn dier.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:12

Ik werk gelukkig voor mezelf dus kan dingen plannen.
Als ik een ziek dier heb, blijf ik thuis.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:17

Ik kan gelukkig altijd wel weg voor een dierenprobleem en geef mijn medewerkers ook veel vrijheid daarin.
Laatst belde 1 smorgens op of hij vrij mocht want zijn beste vriend was vader geworden en ze hadden nogal goed geproost op de gebeurtenis _O-
Onder voorwaarde dat hij vanuit thuis een paar belangrijke dingen deed heb ik het liever zo dan dat ze gaan liegen en ziekmelden.
Zorgverlof is verplicht hier, als in: je hebt zorgplicht voor een ziek kind. Heb het zelf gelukkig zelden gehad dat ik thuis moest blijven maar dan haal ik altijd snel mijn computer op en dan mis ik niets. Dat gaat uiteraard niet als je in een winkel staat of in de zorg :P
Moet ook zeggen dat ik met mijn fiks aantal overuren me eigenlijk nooit schuldig voel als ik eens weg moet. Voor wat hoort wat, flexibel komt van 2 kanten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:21

Ik had een paar jaar geleden een jonge valkparkiet die verstoten was door de ouders en ik dus om de 2 uur moest voeren. Als ik dat niet deed had hij het nooit overleefd.
Uitgelegd aan mijn werk en ik kon gelukkig lekker thuis werken!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:29

Heeft iemand de nieuwe reclame al gezien van de zeeman? Komt in de reclame een vrouw voorbij die op bed ligt met de baby aan de tiet. Nou heb ik zo niks tegen borstvoeding als dat een beetje discreet gedaan wordt maar hier zie je het vol in beeld en de baby maakt smak geluiden erbij.. Ik zap 'm weg..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:43

Eerlijk? I couldn’t care less :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:18

fjordjes schreef:
Heeft iemand de nieuwe reclame al gezien van de zeeman? Komt in de reclame een vrouw voorbij die op bed ligt met de baby aan de tiet. Nou heb ik zo niks tegen borstvoeding als dat een beetje discreet gedaan wordt maar hier zie je het vol in beeld en de baby maakt smak geluiden erbij.. Ik zap 'm weg..

Zap je ook weg als er een blote vrouw in een film voorbij komt?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:19

Ik voel dan vaak wel plaatsvervangende schaamte. Zag nu net een reclame voor een naakte datingshow.
Dan vraag ik me toch altijd af... Moet dat nou echt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:28

Ik heb vandaag op het werk een kind aan het huilen gemaakt. *D

Note: ik vroeg heel netjes “zou ik daar bij mogen, ik heb die ruimte nodig”. Hij hing over de uitgifteplek (snackbar).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:29

DeMolenhoek schreef:
fjordjes schreef:

Zap je ook weg als er een blote vrouw in een film voorbij komt?

Die hebben er doorgaans geen kind aan lurken toch? Of althans niet in de films die ik zie.