Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
daantjuhhh schreef:Natuurlijk zijn er altijd mensen die hun familie boven het geloof hebben zitten.
Maar je kunt niet ontkennen dat het wel veel gebeurd in die gemeenschap.
Er zijn zoveel mensen die moeten kiezen tussen hun eigen geluk. Of hun familie en het geloof.
anjali schreef:Ongelovige families vallen ook vaak uitelkaar. Ik durf zelfs te beweren dat geloof eerder een bindmiddel is.
anjali schreef:Ongelovige families vallen ook vaak uitelkaar. Ik durf zelfs te beweren dat geloof eerder een bindmiddel is.
Babootje schreef:daantjuhhh schreef:Indirect staat dat vast aan het geloof. En ja komt het ook door dat geloof.
Dat geloof gaat namelijk voor de persoon die uit het geloof stapt.
Je kan niet zeggen dat dat los staat van elkaar.
Als er geen geloof was geweest was het geen issue.
Dat is niet (helemaal) waar denk ik. Om maar even bij mijn voorbeeld te blijven. Als ik geen JG was maar atheist en mijn dochter ging bij de Satanskerk en wilde een altaartje in mijn huis om af en toe een muis of rat te offeren dan had ik daar even goed een probleem mee gehad. (Moet er niet aan denken).
Dat heeft te maken met mijn normen en waarden. Die natuurlijk mede zijn gevormd door mijn geloof, maar ook heel goed gevormd zouden kunnen zijn door een opvoeding zonder geloof.
Citaat:Er zullen echt heel veel mensen steun en kracht uit hun geloof putten.
Maar om nou te denken dat het geloof een bindmiddel is vind ik erg kort door de bocht!
Ja ik ben ongelovig en ja mijn familie is kapot, maar mocht ik een geloof hebben gehad dan was ik daar zeker van af gestapt!!!
Welke god heeft pedofielen gemaakt en moeders die hun kind uit hun leven schrappen???? Nou????
Lekker bindmiddel........geloof er niks van!
germie schreef:Maar het afstoten gebeurt wel. En als je dat zelf meemaakt, dan is dat dus echt een waarheid. En dat mag je zeker vertellen. Als het nooit zou gebeuren, dan waren de verhalen er ook niet. En als het een uitzondering was, dan werden het ook geen sektes genoemd. Dus het is juist geen uitzondering.
__Nathalie__ schreef:germie schreef:Maar het afstoten gebeurt wel. En als je dat zelf meemaakt, dan is dat dus echt een waarheid. En dat mag je zeker vertellen. Als het nooit zou gebeuren, dan waren de verhalen er ook niet. En als het een uitzondering was, dan werden het ook geen sektes genoemd. Dus het is juist geen uitzondering.
Jou bericht is een prachtig voorbeeld van wat ik bedoel.
germie schreef:lieveli schreef:Maar jouw familie staat toch niet voor álle getuigen? Wat snap je daar niet aan??
Dat zeg ik ook nergens, maar het geeft aan dat er wel degelijk negatieve verhalen zijn die dus waar zijn.
Het is niet allemaal jubelen in de jehovagemeente (sekte).
Anoniem schreef:Ik vind de geloven best richting sekte gaan, vooral achteraf. Neem de katholieken als voorbeeld.....
Als de moslims dat hadden gedaan wat er bij de katholieken is gebeurd dan was de wereld te klein geweest.