Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:29

Overgrootoma was ook leuk.
Iedereen kreeg thee of koffie en mijn moeder had de koektrommel op tafel gezet. Overgrootoma ziet het, grist de koektrommel van tafel, zegt: jullie hoeven zeker geen koekje? En zet hem snel weer weg.. Is nog steeds de grap in de familie haha (er zaten gewoon biscuitjes in).

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:30

Ik kijk erg uit naar jullie boeken die er geschreven kunnen worden over gierige mensen.
Als je m nu verkoopt wel 1 cent verzendkosten vragen. En elke pagina horizontaal en verticaal drukken (scheelt papier) En niet te vergeten, tips en trucs om gierig te zijn zonder dat je vrienden of familie het door krijgt :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:31

Mn broertje heeft er bij nader inzien ook een beetje een handje van.

Gaan we met 6 man een paar dagen weg. Reis en verblijf is al eerlijk betaald, maar consumpties nog niet. Iedereen betaalt netjes naar draagkracht iets, wij het avondeten de ene avond, vriendin van mn broertje (toen nog student) koffie de volgende dag, het andere stel betaalt twee keer de lunch, wij weer de drankjes de avond erop etc.etc.
Mn broertje betaalt niets.
Uiteindelijk laatste avond pizza gegeten. Van te voren al gezegd dat dit ieder voor zich was. 'Maar ik heb geen geld bij me'. Wel je pinpas? Je kunt hier ook pinnen hoor :j :+

Ook een keer met een bevriend stel op wintersport geweest. De hele week werd er beknibbeld op de boodschappen. Broodbeleg werd weer terug in het schap gelegd etc.etc. De laatste avond uit eten en zonder blikken of blozen wordt het allerduurste van de kaart besteld. De hele week zitten te beknibbelen om dan de laatste avond flink uit te pakken :roll:

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:33

Mijn schoonzusje liep stage bij een dierenkliniek. Met sinterklaas kreeg ieder personeelslid een chocoladeletter. Behalve mijn schoonzusje, de stagiair, die daar al maanden voor nop stront aan het ruimen was. Echt, ik ben nog steeds verbaasd. :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:40

Kaygee schreef:
Mijn schoonzusje liep stage bij een dierenkliniek. Met sinterklaas kreeg ieder personeelslid een chocoladeletter. Behalve mijn schoonzusje, de stagiair, die daar al maanden voor nop stront aan het ruimen was. Echt, ik ben nog steeds verbaasd. :')
Oh dit is echt ronduit onbeschoft :P

Ik heb eens tijdens de middelbare school een tijdje geholpen op een trainingsstal, waren/zijn vrienden van mijn ouders en ze kwamen handen te kort. Iedere dag 25 km heen op de fiets (half 7 van huis, 8 uur beginnen), vervolgens 30 stallen uitmesten en 4/5 paarden longeren/rijden. Om vervolgens vaak pas na het eten thuis te komen, na wederom 25 km op de fiets.

Heb dit 6 weken gedaan, 7 dagen per week. Kreeg als dank een cd bon van 15 euro :+

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:41

Ik heb ook een keer een date gehad. Gingen we iets drinken in Scheveningen. Toen hij de rekening vroeg ging hij precies uitrekenen wat hij had gedronken. Ik heb de rekening gepakt en alles betaald.

En nu gaat het er mij echt niet om dat een date alles hoort te betalen, maar de rekening in 2en splitsen was netjes geweest. We hadden allebei geen alcohol op dus zoveel zou het verschil niet geweest zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:42

Ik denk als jullie mijn boek over gierige bejaarden lezen jullie vieze ruikende mensen worden.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:46

Ik tijdens mijn studiejaren als bijbaan gewerkt op een springstal, die mensen waren echt miljonairs, paarden van 200.000 euro op stal enz.

Ik moest een keer wat dingen wegbrengen naar de zadelmaker om wat te laten maken (lederwerk), maar ook zo'n super simpel goedkoop halster waar het stiksel van los was geraakt. Zo'n halster kost serieus iets van 3 euro, hun hele zolder lag vol met dit soort (nieuwe) halsters. Maar ipv het halster te vervangen voor een nieuwe, moest ie maar gemaakt worden, want verder was die nog goed. Herstellen was waarschijnlijk duurder, maar ja, je moet toch op een bepaalde manier je miljoentjes bij je houden.

We moesten ook met handschoenen en een emmer de stal uitmesten (drollen) want anders nam je te veel schoon vlas mee en dat was zo zonde en duur.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:48

Kaygee schreef:

Hier ook een soort gelijk iets meegemaakt. Al kan ik het ergens wel begrijpen?
Ik liep stage bij een bloemenbedrijf, ik deed daar onderzoek naar een plantenziekte, waar ze best wel wat aan hadden. Tijdens kerst kregen de medewerkers een bon van ik geloof 30 of 35 euro (wat ik al écht veel vind, daar niet van), zo ook de nieuwe medewerker die de dag daarvoor was aangenomen en pas over 1 week zou gaan beginnen. Ik kreeg een bon van ik geloof 10 euro.
Ik weet nu nog steeds niet echt wat ik hiervan moet vinden. Ergens was die 10 euro ook wel weer iéts, ik vind het denk ik gewoon een beetje vreemd dat de nieuwe medewerker die nog moest beginnen wel de volle mep kreeg.. :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:48

Een betaalverzoek krijgen van welgeteld 1,92 euro, terwijl ik dit allang had verrekend met wat ik voor het uit eten had betaald. Tevens heb ik meer voor haar betaald dan dus nodig was, omdat ik niet moeilijk wil doen over een klein bedrag. Achteraf had ik nog een betaalverzoek na die van haar moeten sturen.

Hierrrr met die 1,50 verdorie _-:(

Echt een stronthekel aan gierige Nederlanders.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:50

Rena100 schreef:
We moesten ook met handschoenen en een emmer de stal uitmesten (drollen) want anders nam je te veel schoon vlas mee en dat was zo zonde en duur.

Dit gebeurd ook bij mij op stal, al moet de vrouw die dat doet haar eigen extra balen betalen. Mijn paard is dusdanig zuinig dat ik nog wat extra schoon vlas bij op de mesthoop gooi (we krijgen 3 balen per maand, alles daarboven moeten we bij betalen, ik heb er maar 2 of 3 per maand nodig aangezien madam buiten plast haha). :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:52

Stage gaan lopen bij de overheid, krijg je fatsoenlijk betaald én een dik kerstpakket 8-)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:53

Marjoow schreef:
Stage gaan lopen bij de overheid, krijg je fatsoenlijk betaald én een dik kerstpakket 8-)

Ik ben UZK bij de overheid. Ik kreeg een kerststol. :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:53

J0anieke schreef:
Marjoow schreef:

Ik ben UZK bij de overheid. Ik kreeg een kerststol. :o

Ik kreeg €70,00 aan VVV bonnen :=

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:54

Dit ging om werk he op een professionele springstal, niet om een pensionstal of iets dergelijks, dus gewoon zo snel mogelijk de stallen willen doen, paarden in/uit de molen, longeren of rijden...als je dit zelf wil doen voor je eigen paard is je goed recht, maar verwachten van je medewerkers dat ze op de hurken gaan om een stal uit te mesten, nou....

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:55

@Marjooow Jup, ik weet het. Kreeg de stagiaire hier ook. :')
De stol was ook van het uitzendbureau en niet van de overheid zelf, aangezien ik ook via het uitzendbureau werk kan ik dat wel weer accepteren

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:56

Rena100 schreef:
Dit ging om werk he op een professionele springstal, niet om een pensionstal of iets dergelijks, dus gewoon zo snel mogelijk de stallen willen doen, paarden in/uit de molen, longeren of rijden...als je dit zelf wil doen voor je eigen paard is je goed recht, maar verwachten van je medewerkers dat ze op de hurken gaan om een stal uit te mesten, nou....

Ik stoor me er ook niet aan dat ze dat doet, moet ze zelf weten, mij alleen niet gezien.
Maar nee, ik had dan op dat werk ook extra veel vlas gepakt erbij met de handschoen denk ik. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:01

Ik liep stage bij Center Parcs. Mijn andere collega stagiaires kregen van hun baas allemaal een cadeautje en een lunch toen ze weg gingen. Ik moest mijn eigen lunch betalen en verder kreeg ik een "nou doei!"

Ook moest ik daar weleens naar een van de parken toe om daar te werken. Het hoofdkantoor lag in Brussel en ik woonde zelf in Breda. Dan wilden ze eigenlijk dat ik eerst (op eigen kosten) naar Brussel reed, daar de bedrijfswagen ophaalde en dan terugreed naar het betreffende park, want anders moesten ze me reiskostenvergoeding betalen. Toen legde ik ze voor dat dat betekende dat ik dan om 5 uur 's morgens al van huis moest, om nog een béétje op tijd op t park te kunnen zijn. Kostte me zeker 2 uur omrijden.
Dan mocht ik wel de bedrijfswagen de avond van te voren al meenemen, of op de vrijdag voor het weekend. Ik vroeg of ze dan wel de kosten van de parkeergarage zouden betalen, want ik woonde in het centrum en de bedrijfswagen had geen parkeervergunning daar. Nee, die kosten zouden voor mezelf zijn :roll: . Oh en ik mocht de bedrijfswagen dan natuurlijk niet privé gebruiken. Dank je de koekoek: het hele weekend geen beschikking over een auto (dus ik kon niet naar m'n ouders, geen grote boodschappen doen etc), plus de extra kosten voor het parkeren van dat ding, alleen omdat zij mij geen reiskostenvergoeding wilde geven.

Daar moest ik ook altijd mijn uren bijhouden. Werkte ik extra dan kreeg ik niets extra betaald, maar werkte ik een uurtje minder, dan werd er uitgerekend hoeveel 1 uur waard was (ik kreeg €250 stagevergoeding per maand voor n 40 urige werkweek) en dat werd dan ingehouden.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:07

- Met 20 man in een fijn restaurant eten (hele avond daar geweest) en dan €5,-fooi neerleggen..... sorry dat gaat er bij mij niet in. Geef dan helemaal geen fooi. (Overigens is het in sommige landen zoals bv Japan juist een belediging om fooi te geven).
- Vliegen vanaf Weeze met 4 personen omdat 'het goedkoper is dan Eindhoven' (waar we dus wonen); roteind rijden, rottige vluchttijden en er dan daar in Weeze achterkomen dat dezelfde bestemming vanaf Eindhoven €10,- pp duurder is, maar wel betere tijden. (Ik en een vriendin hadden toen echt een nog groter ochtendhumeur :-)) Ik laat NOOOIT meer iemand anders een vlucht voor mij boeken...
-Op een festival geeft iedereen wel eens een rondje en 1 persoon nooit; maar bij rondjes van de anderen wel dure drankjes bestellen...
- Een vriendin van mij had het volgende; ' Ga je gezellig mee naar een optreden van artiest X in Ziggo? We hebben nl. een kaartje over'. 'Gezellig, niet helemaal mijn smaak, maar avondje uit is altijd leuk'. En dan aan het eind van de avond; 'Oja, wil je het kaartje nog wel even terugbetalen, was €75,-'. Slik.... dat gebeurt haar dus ook niet meer. Zelf ben ik hier dus altijd superduidelijk over als ik eens een kaartje ofzo over heb; wil geen gedoe achteraf.
- Met schoonfamilie uit eten; aan het einde de rekening niet door 12 delen, makkelijkste toch? Maar echt per gerecht en drankje gaan tellen wie wat heeft gehad. Prima..... maar hoeft niet van mij als iedereen vergelijkbaar heeft gegeten en gedronken en het leuk was.
-Klanten die moeilijk doen over 3 cent afrondingsverschil op een factuur van 10K.....

xJoJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:12

Ik heb een tijdje gewerkt voor super gierige bazen.
Ik werkte destijds in een horecatent. er was een zaal voor feesten een groot cafe en een brasserie.
Er werd altijd goed verdiend naar mijn idee... ik had toen fulltime gewerkt in de vakantie met heerlijk weer {:} , en kreeg aan het einde van de vakantie 5,45 fooi..... sure.... Ik sloot vaak mee af en de fooi ging gewoon netjes mee de kluis in, die de bazen er zelf uit haalde, en die we nooit meer in de juiste hoeveelheid terug zagen..
Daarnaast, mochten we alleen water drinken onder werk, nou prima te begrijpen met de grote groep personeel die ze in dienst hadden.
Eten mochten we amper, en als we 9 uur lang hadden gezweet op het terras, hadden we geluk als we een tosti kregen, waar we uiteraard voor moesten betalen :Y) . net als het sluitdrankje, ging allemaal op de rekening....
Oh en als je je portemonnee was vergeten, en de volgende dag wilde betalen, kreeg je een boete van 2,50 extra. (ook ergens te begrijpen met de grote club die in dienst was maar sjeesuuss :') )

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:24

Ik vind dat sowieso een raar concept dat je je fooi in moet leveren en het dan verdeeld wordt onder het personeel. Je geeft toch fooi aan de serveerder die jou geserveerd heeft omdat die een goede dienst heeft geleverd. Als iemand extra zn best doet krijgt ie wat meer, als iemand totaal niet zn best doet krijgt ie minder of niks. Het is toch juist persoonlijk?
Zo krijgt de ober die met een chagrijnig gezicht je eten op tafel pleurt even veel fooi als de ober die extra vriendelijk is en altijd met een lach klaar staat.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:25

Chasingmood schreef:
Ik vind dat sowieso een raar concept dat je je fooi in moet leveren en het dan verdeeld wordt onder het personeel. Je geeft toch fooi aan de serveerder die jou geserveerd heeft omdat die een goede dienst heeft geleverd. Als iemand extra zn best doet krijgt ie wat meer, als iemand totaal niet zn best doet krijgt ie minder of niks. Het is toch juist persoonlijk?
Zo krijgt de ober die met een chagrijnig gezicht je eten op tafel pleurt even veel fooi als de ober die extra vriendelijk is en altijd met een lach klaar staat.

Mij is altijd gezegd dat het voornamelijk zo gebeurd om het keukenpersoneel (en evt barpersoneel) ook mee te delen in de fooi. Zij bereiden het immers :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:25

Chasingmood schreef:

Vaak deelt het keukenpersoneel ook mee in de fooi, en degene die je toiletten schoonmaakt etc.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:26

Als vriendengroep kwamen wij altijd op vrijdagen bij elkaar. Ik haalde altijd één vriendin op met de auto. Dit was voor mij maar een kleine stukje om. Toen ik één keer dat jaar niet kon rijden (auto ofzo bij de garage geloof ik) en ik hoorde dat zij wel zou gaan. Heb ik gevraagd of zij mij op wilde halen. Nou dat kon toch echt niet want het was voor haar om. Tja ik woon niet naast haar maar toch echt wel in hetzelfde dorp. En als we kilometers gaan verrekenen had ik minstens 10 x zoveel omgereden om haar elke week op te halen. Het ging trouwens niet eens om een kennis of vage vriendin, nee om mijn beste vriendin. Vond het toch best pijnlijk dat zij zelf niet even voorstelde of zij mij een keer op moest halen.

Tja zelfde vriendin vraagt ook of ik een met haar mee wilde een dagje naar Friesland waar haar ouders op de camping stonden (wij wonen in het midden van het land). Ja hoor gezellig dacht ik. Kwam er op neer dat ze graag wilde dat ik reed omdat mijn auto airco had en het bijna 30 graden was prima. Maar dan later niet voorstellen om mee te betalen aan benzinegeld. En ik vraag dat ook niet want met andere vrienden doe ik dat ook nooit. Maar als ik een keer verder rijd, rijden hun daarna als we ver weg gaan. Als ik hun een keer op haal, halen zij mij een keer op. Dus dat heft elkaar wel op. Deze vriendin kon in de jaren daarna toevallig nooit rijden als we wat verder weg moesten.
Zelfde meid geeft ook altijd minder rondjes dan de rest gemiddeld doet. En als ze een rondje geeft is het gewoon fris/bier/wijn. Maar als je haar vervolgens een rondje erna vraagt wat ze wil drinken komt wil ze een duur mixdrankje. Nou zo kan ik nog wel wat meer voorbeelden noemen. Maar ik kan je zeggen het komt de vriendschap uiteindelijk niet ten goede. Terwijl ik zelf helemaal niet gierig ben en graag geef, gaat dat toch op een gegeven moment tegen je principes in.

O trouwens mijn oma waste de plastic boterhamzakjes en hing die echt te drogen aan de waslijn zodat zij die nog een keer kon gebruiken. (ik moet hier wel bij zeggen dat ze achteraf al wel aan het dementeren was toen)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:27

DeMolenhoek schreef:
Of nog 1tje van mijn moeder. Ik heb 2 jaar lang geen contact gehad met haar omdat ik nog €6000 schulden had bij haar die ik weigerde te betalen. Vanwaar die €6000? Ze had van mijn geboorte tot mijn 18 alle kosten bijgehouden die zij en mijn vader hadden gehad aan mij en die zij als overbodig zag. Mijn vader verklaarde haar gek. Ik was ook de enigste dochter waarbij ze dat heeft gedaan. De andere 2 kregen veel meer en hebben geen rekening gehad :+ Ik heb nog altijd niet betaald trouwens.

Wat bizar! :wow:

Doet me denken aan een opa en oma die vaak op hun kleinkind pasten, maar die alle gemaakte kosten (je weet wel, een ijsje, de nieuwe pot pindakaas, een broodje etc) indienden bij de ouders, want ze wilden zelf niet betalen voor hun eigen kleindkind >;)