Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:Ik snap op zich dat de politie niks kan doen als het om nikszeggend heen en weer gelul gaat. Maar waar wij op blijven hameren is dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Hij heeft iets van een psychose, schizofrenie, weet ik veel. Iemand die mentaal stabiel is denkt niet dat zijn buren hem 24/7 lopen te pesten. Die is niet 24/7 knetterstoned. En dát vind ik zorgelijk. Ik ben bang voor de volgende handeling van de buurman. Als slaan en schelden geen resultaat meer oplevert, wordt het dan ons aanvallen? De bedreigingen zijn er al. En daar vind ik de politie en woningbouw erg laks in.
Anoniem schreef:Ts, heb je rechtsbijstand?
Zo ja, maandag even bellen en de situatie uitleggen.
Als ze de zaak aannemen, kan je advocaat een contactverbod regelen.
Hij mag dan niet meer tegen jullie praten, aanbellen of op een andere manier communiceren.
Kaus schreef:Serieus IMJ, ga lekker weg uit dit topic.
Politie komt niet. Het is niet meer gaande dus het is niet meer nodig. Ik ben net op mijn tenen op mijn sokken over de gang gelopen om de honden uit te laten omdat ik doodsangsten heb. Maar nee hoor het is niet nodig om langs te komen.
Edit: het gaat NIET om het opjagen van de honden. Hij stond op onze deur te slaan toen wij niet thuis waren en wij zagen hem bezig toen wij thuiskwamen. Vervolgens is hij tegen ONS te keer gegaan. Heeft ons geblokkeerd om naar binnen te gaan, bedreigd en uitgescholden het gaat NIET om de honden. Ik kan zelf ook wel bedenken dat dat geen spoed is.
Kaus schreef:Ik snap op zich dat de politie niks kan doen als het om nikszeggend heen en weer gelul gaat. Maar waar wij op blijven hameren is dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Hij heeft iets van een psychose, schizofrenie, weet ik veel. Iemand die mentaal stabiel is denkt niet dat zijn buren hem 24/7 lopen te pesten. Die is niet 24/7 knetterstoned. En dát vind ik zorgelijk. Ik ben bang voor de volgende handeling van de buurman. Als slaan en schelden geen resultaat meer oplevert, wordt het dan ons aanvallen? De bedreigingen zijn er al. En daar vind ik de politie en woningbouw erg laks in.
Citaat:Gedwongen opname
Een gedwongen opname is een heftige gebeurtenis, voor de persoon zelf maar vaak ook voor de omgeving. Een gedwongen opname gebeurt alleen in het uiterste geval en is alleen toegestaan als iemand aan de volgende criteria voldoet:
*Iemand is een gevaar voor zichzelf of voor anderen door een psychiatrische aandoening. Bijvoorbeeld
in het geval van ernstige verwaarlozing, bij een zelfmoordpoging, of als de omgeving bang is dat de
kans op ongelukken heel groot is.
*Andere hulpverlening, zoals begeleiding thuis, is niet mogelijk of onvoldoende.
*Iemand is zelf niet bereid vrijwillig opgenomen te worden. Een onafhankelijke psychiater moet dan
vaststellen of een opname noodzakelijk is. De rechter beslist uiteindelijk.