Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Otti1977

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:31

Jeetje ben je mooi klaar mee. Heb je geen nood nummer van de verhuurder?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:32

Ik lees al een tijdje mee en zat inderdaad ok te denken aan een contactverbod als je dat voor elkaar zou kunnen krijgen. Dan heb je echt iets wat hij overtreedt en waar je gemakkelijk bewijzen van kan aanleggen denk ik en waar de politie dan ook voor zou moeten komen denk ik?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:37

Jeetje als ik in jou schoenen zou staan... je loopt de hele dag op je tenen, letterlijk... ik zou me echt ontzettend opgesloten voelen (ook letterlijk) zorg dat je je telefoon en eventueel iets om te beschermen met je meeneemt.. je weet maar nooit..

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:49

Vreselijk
Wat erg.
Belachelijk hoe er door de politie gereageerd wordt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 23:59

Nou ze zijn weer langs geweest hoor. Deze agenten wilden mijn filmpjes gelukkig wel zien waardoor de woorden van de buurman toch wat ongeloofwaardiger worden. Vervolgens hangt ie wel weer een verhaal op dat íédereeeeeen last heeft van onze honden en wij ze noooooooit uitlaten en ze aaaaaaltijd in de gang laten plassen. Politie zegt dat hij zich gedeisd moet houden en dan gaan ze weer weg.

Was weer gezellig. Begin ondertussen al agenten te herkennen :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:02

Je zou bijna de deur open doen en een emmer koud water over hem gooien.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:09

Mocht je echt het idee hebben dat hij aan de drugs zit, wellicht kun je proberen middels een instelling informatie te krijgen over hoe hiermee om te gaan?

Weet wel dat volhouden soms echt kan helpen. 0800 nummer blijven bellen, melden + aangifte (liefste ook wijkagent spreken) en blijven opnemen.

Hier in klein flat gebouw ook eens problemen gehad, is uiteindelijk wel opgenomen. Helaas ook wel na incidenten met geweld en had zichzelf zwaar verwaarloosd. Maar de politie trof hem door het vake langskomen (ook onverwachte bezoekjes door wijkagent) onder invloed aan, wat heeft geholpen.

Heel veel succes met de situatie.

Edit; ze mogen jou trouwens ook niet overal van op de hoogte brengen. Hier deden ze wel aan bewoners ook af en toe bezoekje om te vragen hoe het met ons was. Maar geen uitspraken over buurman. Dus wellicht zijn ze achter de schermen wel meer bezig? Wijkagent is vaak wel echt belangrijk in dit soort gevallen.
Laatst bijgewerkt door Blue_flower op 08-04-18 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:10

Ik zou niet tegen hem praten, ook niet op een aardige manier. Voorkom dat het op de een of andere manier toch als uitlokking kan worden gezien.
Echt... negeren negeren negeren, hoe moeilijk ook. En alles filmen, tot op het obsessieve af als het moet.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:15

Even een aantekening op het commentaar op de politie.

De politie doet weinig , maar kan ook weinig. De wijkagent kan buurtbemiddeling doen, meer niet zolang hij de wet niet overtreedt.

"Als ik jullie jullie zie doe ik julie wat aan" is officiëel geen dreigement, want wat is wat? Ik maak jullie dan dood is wel een dreigent en kan je wel aangifte voor doen.

Ik denk dat ts en de buurman in het civiele recht komen zolang de wet niet overtreden wordt. Indien je wat wilt eisen zul je inderdaad moeten bewijzen via de rechter.

Gelukkig heb je de woningbouw en wijkagent er nog als kosteloze tussenstap. Maar vergeet dus niet om bewijzen te hebben.

Evt mag je mij wel het filmpje sturen of gewoon een pb om te kijken waar je wel/geen aangifte van kan doen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:15

Jeetje zeg, hier ook gezeik met een buur ivm de hond (ze beweerd dat mijn hond verantwoordelijk is voor alle hondenpoep hiervoor terwijl de halve buurt zijn honden hier uitlaat. :+) maar dat valt in het niets met wat ik hier lees.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 00:26

Ik snap op zich dat de politie niks kan doen als het om nikszeggend heen en weer gelul gaat. Maar waar wij op blijven hameren is dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Hij heeft iets van een psychose, schizofrenie, weet ik veel. Iemand die mentaal stabiel is denkt niet dat zijn buren hem 24/7 lopen te pesten. Die is niet 24/7 knetterstoned. En dát vind ik zorgelijk. Ik ben bang voor de volgende handeling van de buurman. Als slaan en schelden geen resultaat meer oplevert, wordt het dan ons aanvallen? De bedreigingen zijn er al. En daar vind ik de politie en woningbouw erg laks in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:33

Heb je het ook al gemeld bij de wijkagent? Mijn ervaring is dat zij vaak wel heel betrokken zijn, al kunnen ze doorgaans niet veel meer voor je betekenen als de politie. Maar een luisterend oor is sowieso wel heel fijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:48

Woningbouw is waardeloos. Die hebben 6 jaar lang mijn psychotische buurman gesust en gerust en ik zat er mee. Die man hoorde mijn katten nog rondrennen lang nadat ik ze bij mijn vriend had geparkeerd. Nu is niet elke woningstichting hetzelfde maar volgens mij moet je overal een dossier opbouwen en eerst nog met een mediator gaan zitten.

Ik ben uiteindelijk gewoon verhuisd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 04:50

Kaus schreef:
Ik snap op zich dat de politie niks kan doen als het om nikszeggend heen en weer gelul gaat. Maar waar wij op blijven hameren is dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Hij heeft iets van een psychose, schizofrenie, weet ik veel. Iemand die mentaal stabiel is denkt niet dat zijn buren hem 24/7 lopen te pesten. Die is niet 24/7 knetterstoned. En dát vind ik zorgelijk. Ik ben bang voor de volgende handeling van de buurman. Als slaan en schelden geen resultaat meer oplevert, wordt het dan ons aanvallen? De bedreigingen zijn er al. En daar vind ik de politie en woningbouw erg laks in.

Welke gemeente zit je?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 06:50

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:48

Dat de politie niks kan doen is natuurlijk niet helemaal waar. Ze kunnen je tenminste serieus nemen. De moeite nemen om goed naar je te luisteren en de beelden te bekijken. En je vervolgens te adviseren in welke stappen je kan ondernemen. Maar van dat alles gebeurt ook niks.
Zelf zou ik materiaal verzamelen en een contactverbod aanvragen. En dit ook melden bij de woningbouw.
Ondertussen is 100% negeren wel het allerbeste. Echter zou ik zelf het sopje om de pis te dweilen achter de deur klaar hebben staan. Oeps sorry buurman. Ik had niet door dat je voor mijn deur stond. Schrok me rot van je. En een stadion toeter in de zak. Je weet wel die heel naar hard is. Sorry buurman piepje in je oor.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:07

Toeter zou ik niet doen. Zeker mbt de honden waarbij geluid nog harder binnen komt.
En ook kans om agressie mee op te wekken bij buurman.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:18

Ik quote even mijn berichtje voor het geval je hem gemist hebt.
Dit zou ik echt proberen, ik weet uit ervaring dat dit zeer effectief is.

Anoniem schreef:
Ts, heb je rechtsbijstand?
Zo ja, maandag even bellen en de situatie uitleggen.
Als ze de zaak aannemen, kan je advocaat een contactverbod regelen.
Hij mag dan niet meer tegen jullie praten, aanbellen of op een andere manier communiceren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:48

Hoe was je nacht?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:51

Kaus schreef:
Serieus IMJ, ga lekker weg uit dit topic.

Politie komt niet. Het is niet meer gaande dus het is niet meer nodig. Ik ben net op mijn tenen op mijn sokken over de gang gelopen om de honden uit te laten omdat ik doodsangsten heb. Maar nee hoor het is niet nodig om langs te komen.

Edit: het gaat NIET om het opjagen van de honden. Hij stond op onze deur te slaan toen wij niet thuis waren en wij zagen hem bezig toen wij thuiskwamen. Vervolgens is hij tegen ONS te keer gegaan. Heeft ons geblokkeerd om naar binnen te gaan, bedreigd en uitgescholden het gaat NIET om de honden. Ik kan zelf ook wel bedenken dat dat geen spoed is.

Oh kaus! Ik bedoelde het niet zo áls jij het opgevat hebt! Ik reageerde op jouw post (die van 8844)! Ik heb oprecht met je te doen!
Was meer sarcastisch bedoeld omdat de politie niet zo'n haast had om te komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:06

TS miss. moet je een Maatschappelijk Werker bellen en een afspraak maken.Vertel dat je geestelijk kapot word gemaakt, vertel hoe bang je bent,ook vanwege het gas verhaal! er is al vaak een ontploffing geweest doordat psychische mensen de gaskraan open draaide.
En als Goedschiks niet werkt? dan pak ik het altijd kwaadschiks aan.En dat heeft bij mij altijd gewerkt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:08

Kaus schreef:

Zo iemand moet, als hij niet bekend is bij de crisisdienst, beoordeeld worden door een (huis)arts die dan vervolgens in noodzakelijk geval de crisisdienst kan inzetten. Kleine kanttekening is alleen dat die waarschijnlijk geen actie ondernemen als er alcohol en/of drugs in het spel zijn.
Ik ben meerdere malen via de politie met een huisarts bij dergelijke situaties geweest en het blijft altijd lastig.
Je kan altijd de politie vragen om een arts ter beoordeling maar het is aan hen of ze wel of niet de huisarts(enpost) inschakelen, verplichte opname is niet heel eenvoudig te regelen als hij zelf niet wil.

Hou er wel rekening mee dat deze meneer waarschijnlijk ziek is en het niet doet om jullie te pesten.
Psychose en hallucinaties zijn heel ongrijpbaar voor buitenstaanders maar kunnen heel beangstigend zijn voor de patiënt.

Veel sterkte

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:57

Ik zou een go-pro camera omhangen en alles filmen van wat er gebeurd. Het gedrag van die vent en het uitlaten van de honden. Er staat een datum ingesteld op zon ding dus dan kan je je prima indekken.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:16

Een verplichte opname kan toch alleen via de burgemeester? Dat was hier uiteindelijk het geval. Woningbouw kon hem volgens de wetgeving niet zomaar op straat zetten, oom agent kon niks doen omdat er geen menselijke schade veroorzaakt was, GGZ/behandelaar deed niks ondanks dat hij daar cliënt was. De woningbouw is samen met de buurt (koopwoningen waar hij vernielde en inbrak en stal) en dik dossier naar de gemeente gestapt. Binnen no time zat hij opgesloten.

Als ik dit lees komt hij hiervoor wel in aanmerking.
https://www.psychosenet.nl/behandeling/ ... en-opname/

Citaat:
Gedwongen opname
Een gedwongen opname is een heftige gebeurtenis, voor de persoon zelf maar vaak ook voor de omgeving. Een gedwongen opname gebeurt alleen in het uiterste geval en is alleen toegestaan als iemand aan de volgende criteria voldoet:

*Iemand is een gevaar voor zichzelf of voor anderen door een psychiatrische aandoening. Bijvoorbeeld
in het geval van ernstige verwaarlozing, bij een zelfmoordpoging, of als de omgeving bang is dat de
kans op ongelukken heel groot is.
*Andere hulpverlening, zoals begeleiding thuis, is niet mogelijk of onvoldoende.
*Iemand is zelf niet bereid vrijwillig opgenomen te worden. Een onafhankelijke psychiater moet dan
vaststellen of een opname noodzakelijk is. De rechter beslist uiteindelijk.

Hij laat gas openstaan, zijn huis/berging is verwaarloosd, bedreigt jullie en jullie honden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:29

Ik lees mee van het begin.
Heb helaas geen tips.

Maar jeetje die politie en woningbouw zijn ook wel zéér laks. Net of ze zelf niets dúrven doen naar die onderbuur.

Heb je gemeld aan de politie dat de onderbuurvrouw gezegd heeft dat de buren haar ook probeerden mee te krijgen in hun complot maar zij wijselijk zich erbuiten houdt? Misschien wil die buurvrouw ook getuigen?