Telpeva schreef:Sanne: ja en nee, dat voorbeeld wat je noemt dat klopt bijvoorbeeld absoluut. Maar er zijn veel dingen die mensen aannemen die gewoon niet kloppen. Soms omdat mensen het moeilijk vinden om verschillende religies uit elkaar te houden en daardoor dingen op een hoop vegen, en soms zijn het ook aannames omdat mensen gewoon niet durven te vragennhoe het nu echt zit en daardoor zelf een antwoord verzinnen ofzo... ik weet het ook niet.
Hardnekkige voorbeelden:
Een JG wil jou altijd bekeren
Een JG heeft geen televisie
Voet tussen de deur
Uitgesloten uit het geloof = iedereen haat je dan en wil geen contact meer
Sommige dingen zijn gewoon niet waar, tuurlijk zijn er mensen die dit tot in de puntjes na willen leven maar het gros van de JG's die ik ken kijken daar een stuk nuchterder tegenaan.
Het is ook heel vervelend als je als individu aangekeken wordt op bepaalde zaken die in de groep voorkomen waartoe je behoort.
Het is inderdaad wel waar dat Jehova's over het algemeen als erg fanatiek en extreem bekend staan. Ik denk wel dat het langs de deuren gaan daar heel erg aan bijdraagt. Plus de verhalen over kinderen geen bloedtransfusies laten ondergaan. Dat je je eigen kind zou laten doodgaan, dat is zoiets onbegrijpelijks, dat voedt, denk ik, grotendeels het idee van extremisme bij JG.
Ik geloof persoonlijk dat er echt weinig mensen zullen zijn die op het moment supreme dat het nodig is, hun kind echt zullen laten doodgaan namelijk.
Net als dat er in mijn gedachten een directe link zit tussen het katholieke geloof en kindermisbruik. Ik vind dat voor alle normale, aardige katholieken, die uiteraard tegen kindermisbruik zijn, ook echt sneu en onaardig dat ik die gedachten heb, maar ik heb het zelf ook niet verzonnen uiteraard.