In mijn optiek maakt het dus ook niet uit of we hier over een paard, voetbal of tennis praten. Het gaat erom dat de vriend van TS haar die tijd niet gunt en niet wil dat ze van huis is als hij vrij is. Dat staat voor mij los van het feit dat een paard gewoon verzorging nodig heeft, maar ik ga er vanuit dat het paard van TS in volpension staat als ze maar 4x per week gaat. Het is toch ook lang niet in elke sector vanzelfsprekend dat je het weekend vrij bent? Dan vraagt het toch ook wat communicatie en planning als je in het weekend een dag weg wil. Daarnaast lees ik nergens dat TS nooit in het weekend een dag weg wil, maar dat zie ik dan ook niet als een wekelijks terugkomend iets. Je kunt het probleem zo groot maken als je zelf wilt. Ik zou er niet de behoefte aan hebben elk weekend op stap te moeten. En daarnaast, als je relatie van die paar uur afhangt zit er wel meer niet snor.
Het is in mijn ogen gewoon typisch claim-gedrag. Als
TS van 7 tot 11 naar haar paard zou gaan, zou hij wel gaan zeuren dat ze dan niet naast hem ligt als hij wakker wordt.

en gelijk heeft ze.
Zoals velen al zeiden is het houden van paarden meer dan een hobby, het is een manier van leven en daar moet vriendjelief maar respect voor hebben.

Als ik dat andersom zou doen komen we niet eens aan volgende maand denk ik.