Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:57

Het zit hem vooral in de zool, of iets chique is of niet. En Teva's stralen toch echt een 'ik ben lid van de ANWB, draag een afritsbroek en ga op wandelvakantie' look uit :)

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:20

De sandalen van Dr. Martens <3

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:21

Kinke schreef:
Het zit hem vooral in de zool, of iets chique is of niet. En Teva's stralen toch echt een 'ik ben lid van de ANWB, draag een afritsbroek en ga op wandelvakantie' look uit :)

Die uitdrukking zocht ik inderdaad!!
De Hollanders op vakantie in Frankrijk die je er zó tussenuit pikt!

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:24

Ik kwam gister per toeval de Toms sandalen tegen (het woord sandaal is gewoon al lelijk :') ) en moest meteen aan dit topic denken! Ik heb ze gepast en meegenomen, voor een sandaal vind ik ze best leuk en ze zitten echt heerlijk!

Afbeelding

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:26

Die zijn zeker leuk!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:19

Kinke schreef:

Op vakantie vind ik het ook (minder) erg. Nee door een stadje loop ik ook niet op dat soort schoenen. Maar bij de Middellandse zee pf Atlantische oceaan ben ik blij met mijn lelijke sandalen. Beter dan zere voeten door zee egels of steentjes. Zo ook bij een stenen rivier.
Maar naar m'n werk of studie .. nee echt niet, vind ik niet charmant. Daarbij is het hier nou ook weer niet zo warm dat er perse sandalen of slippers onder moeten. Ik ga ook niet in een korte broek naar het werk. Beetje proffesioneel moet het wel blijven.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:28

Kinke schreef:

de zool, maar ook de sluitingen.
Al die sluitingen met klitteband.... arghhh.....

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:35

Ies_ waar heb je die Toms vandaan?? Die vind ik wel nog echt leuk!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:39

Ik denk dat klittenband nog wel het ergste is. Mijn moeder zei vroeger dat klittenband alleen voor mensen met een beperking (lichamelijk of geestelijk) is.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:44

Kinke schreef:

Precies dat! Ik vind ze gruwelijk lelijk en absoluut niet chique. Maar op een vakantie of gewoon een lange dag met lopen, dikke prima die schoenen. Maar bij een nette of chique outfit, nee absoluut niet.

Ik heb zelf ook problemen met het vinden van goede sandalen. Slippers kan ik niet aan, dat doet zeer tussen mijn tenen en ze 'klappen' bij mijn slechte voet niet mee omhoog. Dat heb ik ook met ballerina's nu. Mijn voet kan ik slecht bewegen en voelen. Dus het schoeisel moet echt met bandjes vastzitten wil ik niet eruit schuiven telkens.

Maar vind maar eens zoiets, zonder tussen de tenen, met een budget van max 40,-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:45

Ik wil eigenlijk de Birkenstocks Arizona bestellen, die lijken me echt nog wel lekker zitten en vind ze nog enigszins modieus voor sandalen. Maar die krengen zijn dus gewoon 65 euro?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:47

Jep. Maar je doet er wel echt lang mee!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:48

germie schreef:
Supervixen schreef:
Nee die teva's zou ik nooit van mijn leven onder een jurkje of rok naar mijn werk aan doen. De teva's met leer en een kurken voetbed, dat kan nog wel. Zoiets bedoel ik:

http://www.schoenentorfs.nl/teva-ysidro ... GwodlwYJwA

Daar kan ik dus niet op lopen. Die hebben een hak en alles wat meer dan 1 cm verhoging heeft kan ik gewoon niet op lopen. Nog nooit gekund ook.
Als ik op een hak moet lopen krijg ik een hielspoor. Dus dat gaat gewoon niet. Dan gaat gezondheid en comfort voor.
Maar g oed, meningen verschillen. Ik b en een teva fan of van alles wat bedoelt is om veel op te wandelen en tegen alles met een hak omdat ik er gewoon totaal niet op kan lopen. Als een vrouw bedoelt was om met een hak te lopen was ze er wel mee geboren zeg ik altijd.
En dit is maar goed ook, zo is er voor alle schoenen een markt. Anders hadden we aan 1 model genoeg.

Saaie wereld dan als iedereen op teva zou lopen of op die hakschoenen.

Zou je hier wel op kunnen lopen? Voetbed is voor mijn gevoel beter dan Teva's en zien er ook wat minder "vakantie-achtig" uit

https://www.wolkyshop.com/5450-cradle-5 ... gevet-leer

https://www.wolkyshop.com/dames-sandalen

Ander vraagje - heb je ook steunzolen voor de hielspoor ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:48

lieveli schreef:
Jep. Maar je doet er wel echt lang mee!

True.. En vind ze ook nog wel een stuk mooier dan de teenslipper versie die ik al heb. Ga ze denk ik maar gewoon kopen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:50

Ies_ schreef:
Ik kwam gister per toeval de Toms sandalen tegen (het woord sandaal is gewoon al lelijk :') ) en moest meteen aan dit topic denken! Ik heb ze gepast en meegenomen, voor een sandaal vind ik ze best leuk en ze zitten echt heerlijk!

[ [url=m/CsdqWd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zijn leuk zeg!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:51

Emmaa_ schreef:
Ik wil eigenlijk de Birkenstocks Arizona bestellen, die lijken me echt nog wel lekker zitten en vind ze nog enigszins modieus voor sandalen. Maar die krengen zijn dus gewoon 65 euro?

Ze gaan ook lang mee. Als je het bedrag deelt door het aantal jaren dat je er mee kan doen, valt het best mee.

Ik heb mijn Birkenstocks al bijna 8 jaar. Papilio met 3 bandjes over de voet. Papilio heeft vaak leukere kleurtjes

https://www.birkenstockshop.nl/nl/papil ... /slippers/

Ik doe trouwens altijd lang met schoenen. Vaak wel 3 - 6 jaar bedenk ik me nu.
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 04-06-17 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:54

Ik heb in de ANWB winkel een keer een heel leuk paar gevonden! :) Natuurlijk niet zo leuk en schattig als leuke sandaaltjes, maar ze waren zeker niet lelijk of stom. Zaten ook erg lekker.

Bij de van Haren kan je ook kijken, de schoenen van daar vind ik altijd erg lekker zitten en de sandaaltjes ook.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:57

Emmaa_ schreef:

Aldi heeft nu een aantal soorten voor iets van €40. De Arizona ook geloof ik.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:00

Bristol heeft volgens mij ook een Birkenstock actie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:00

Ik heb ze net besteld via Ziengs, jullie hebben absoluut gelijk over hoe lang je ermee doet. Maar het voelt een beetje stom om zo veel geld uit te geven aan slippers.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:01

Emmaa_ schreef:
Ik heb ze net besteld via Ziengs, jullie hebben absoluut gelijk over hoe lang je ermee doet. Maar het voelt een beetje stom om zo veel geld uit te geven aan slippers.

Het is inderdaad veel geld in één keer maar dan hoef je voorlopig ook geen nieuwe slippers meer te kopen. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:02

Niet zeuren, jij gaat in Afrika studeren, wat denk je dat je daar op loopt? {:} {:} {:}

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:08

lieveli schreef:
Niet zeuren, jij gaat in Afrika studeren, wat denk je dat je daar op loopt? {:} {:} {:}

Dat is een goeie, daar heb ik ze absoluut nodig 8-)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:43

nog een tip voor Birkenstock slippers.
Je koopt ze gauw te groot. Ze moeten precies om je voet vallen. Ik heb bijvoorbeeld schoenmaat 38,5/39 maar mijn Birkenstocks zijn maat 37 (4,5).

Ik heb ze ooit gekocht in een winkel met heel veel keuze en de verkoopster wist er heel veel van en vertelde dat dus. De teenslipper is bijvoorbeeld ook niet geschikt voor mijn model voet.