Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:59

Maar heel soms gebeurt dat zoenen toch ook 'out of the blue' ?
Dat bekken in de club is nou niet echt iets wat TS en B uitgebreid gepland hebben? Die avond bleek opeens dat er toch meer aantrekkingskracht tussen beide was dan ze allebei hadden gedacht. Ja dat kan even pijnlijk zijn voor wie er naar moet kijken zeker als het je ex en een vriendin is.... maar dan nog... dan trek je ze dan even aan de mouw... ipv een slechte soap na te spelen met foto's en verwensingen over een groepsapp, fietsen verplaatsen, spullen op straat gooien en weken lang geen contact willen. Zo'n overtrokken reactie is echt ongezond en ligt echt bij die vriendin zelf .... dat is echt haar probleem en niet die van de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:00

miss_lizje schreef:
"goedkeuring " of niet. Hier hebben we ook een beetje de losse regel dat er niet met exen gedate wordt. Niet omdat het niet zou mogen, maar omdat er bijzondere nare situaties van kunnen ontstaan.

Een vriendin van mij maakte het uit met haar vriend omdat hij vreemd was gegaan. Na nog geen half jaar gaat een ander meisje van de vriendinnen club met die gozer op date en ze hadden het toch "zo gezellig". De ex-vriendin in kwestie had alleen de boodschap gegeven dat ze haar ex niet welkom was op verjaardagsfeestjes etc. bij haar thuis.
Werd het nieuwe stelletje piss-link op want ze kwamen samen of niet. Totaal niet rekening houden met de gevoelens van dus de ex-vriendin en heeft ons hele vriendinnenclubje de rug toe gekeerd. Die vriendschap was dus snel kapot en nog geen jaar later kwam ze met hangende pootjes sorry zeggen want hij had het zelfde trucje met vreemdgaan bij haar ook geflikt.

De meeste vriendschappen zijn mij meer waard dan de eventuele vriendjes die uit de exenlijst.
Dat vind ik wel echt een ander verhaal. :j

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 11:04

Allemaal weer bedankt voor de reacties :)
Toen B nog een relatie met haar had heb ik hem misschien een enkele keer gezien en bovendien had ik zelf ook nog een relatie. Voor dit hele gebeuren ben ik hem hooguit 3 keer tegen gekomen met uitgaan. Jullie hebben zeker gelijk dat ik het er met haar over had moeten hebben. Ik had alleen niet verwacht van mijzelf dat ik dit zou doen en dat mijn gevoelens zo sterk zouden zijn. Dronken en wel lag de grens toch wat lager, en ondanks dat het absoluut geen excuus is, doe je dan (zoals iemand al opmerkte) dingen die je zou willen doen net even wat makkelijker. Ik ging helemaal op in het moment en had niet verwacht dat mijn vriendin zó heftig zou reageren. Maar ik ben zeker niet trots op mijn actie, want het was absoluut niet netjes.

Ik weet nog steeds niet wat ik met die brief wil gaan doen. Ik denk dat ik hem wel wil versturen. In de brief staan excuses over wat er die avond is gebeurd en dat ik haar nooit zo had willen kwetsen zoals ik heb gedaan. Dat het een respectloze actie is geweest en dat ik oprecht spijt heb van de manier hoe het is gelopen. Dat ik echter wel gevoelens heb voor B en hoop dat zij ooit weer contact op wil zoeken, maar dat ik het goed begrijp dat ze dat niet meer wil

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:06

Palmera schreef:
Laat ik de vraag eens anders stellen:
"Waarom gunnen jullie je vriendin en je ex geen goede tijd samen?" :)

Inderdaad. Waarom toch al dat drama gedoe? Ik krijg vooral een beeld van allerlei theatrale toestanden en veel gezeik en gedoe, alleen maar om het gezeik.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:07

Wat ik me nu afvraag?

Is die "vriendin" nu ook zo lelijk uitgevallen tegen haar ex?

Je relatie is al een jaar uit, je hebt al weer gedate met andere jongens, zelfs uit de vriendengroep van je ex.
Je hebt dus zelf al weer staan bekken(wat een woord, zoenen dus) met jongens terwijl je ex daar ook is!

Dan ga je stappen met je vriendin, je hebt zelf ook leuk gezelschap gevonden en je vriendin loopt tegen je ex op en raakt verliefd.
Maar nee, dat mag dan ineens niet :roll:

Een hartsvriendin is volgens mij iemand die jou het allerbeste wenst, die er voor je is en blij is als je gelukkig bent.
Als ze dan flipt omdat je verliefd wordt op een oude ex, dan is het geen hartsvriendin en heb je er ook niks aan verloren als je die kwijt bent.

Goof helemaal met je eens hoor!
Als je er niet tegen kan dat een ex naar een jaar weer een nieuwe liefde vindt, heb je een steekje los en moet je nodig eens wat gaan verwerken en aan jezelf gaan werken.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:08

Tja als je echt verliefd bent op elkaar heeft niemand daar invloed op.

Misschien was de reactie van je vriendin een beetje te op dat moment, maar kan mij ergens wel voorstellen dat het voor haar ook even een domper was.
en eigenlijk moet ik nog wel lachen om het verplaatsen van de fiets ook :')

Wat ik mij afvraag is dat jij zegt dat er al langer spanningen hingen? Was dat ook terwijl jij in jou relatie zat ?

Verder denk ik dat als het zo was en het was al een jaar uit, dat jij al eerder misschien had kunnen aangeven dat je een bepaalde aantrekkingskracht had naar haar ex. Ik denk dat de reactie dan heel anders had kunnen zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:08

Kinke schreef:
Palmera schreef:

Inderdaad. Waarom toch al dat drama gedoe? Ik krijg vooral een beeld van allerlei theatrale toestanden en veel gezeik en gedoe, alleen maar om het gezeik.

Inderdaad.
En dan ik denken dat het om pubers van 15 gaat, zie ik het dubbele aan leeftijd staan. Dan heb ik echt zoiets van wat een drama om helemaal niks.
En denk ik, heb je in die leeftijd nog echt niets anders meegemaakt?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:09

Kinke schreef:
Palmera schreef:

Ja precies. Lijkt me toch dat je het allerbeste wenst voor je beste vriendin en eventueel ook voor je ex, mits je goed uit elkaar bent gegaan natuurlijk. Vind sommige reacties behoorlijk egoistisch, waarom moeten mensen toch altijd alles zo opzichzelf betrekken? Overigens vind ik dat Goof ook echt een goed punt heeft.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 11:11

spatter schreef:
Wat ik me nu afvraag?

Je relatie is al een jaar uit, je hebt al weer gedate met andere jongens, zelfs uit de vriendengroep van je ex.
Je hebt dus zelf al weer staan bekken(wat een woord, zoenen dus) met jongens terwijl je ex daar ook is!

Dan ga je stappen met je vriendin, je hebt zelf ook leuk gezelschap gevonden en je vriendin loopt tegen je ex op en raakt verliefd.

Een hartsvriendin is volgens mij iemand die jou het allerbeste wenst, die er voor je is en blij is als je gelukkig bent.
Als ze dan flipt omdat je verliefd wordt op een oude ex, dan is het geen hartsvriendin en heb je er ook niks aan verloren als je die kwijt bent.

Als je er niet tegen kan dat een ex naar een jaar weer een nieuwe liefde vindt, heb je een steekje los en moet je nodig eens wat gaan verwerken en aan jezelf gaan werken.

Ze heeft B alle erge ziektes toegewenst die ze maar kon bedenken geloof ik en sindsdien hebben zij ook geen contact gehad.
Ze is zelf inderdaad ook een aantal beste maatjes van B afgegaan in de club voor zijn neus en waar ik ook bij was

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:12

Zo zwart-wit als soms wordt geschetst is het ook niet helemaal hoor. Met exen.

Als een vriendin wat zou beginnen met mijn ex heb ik daar totaal geen problemen mee. Heb "niets" meer met die jongen. Ze mag hem hebben :')

Maar ik zou het bijvoorbeeld niet in mijn hoofd halen om aan te pappen met de ex van een bepaalde vriendin. Daar zit nog zo veel liefde maar door andere redenen is die relatie niet geslaagd.

Maar in dit geval denk ik dat de "vriendin" van TS meer moeite heeft met de manier waarop (hoewel ze wel heel hysterisch heeft gereageerd).

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:13

Ik heb bijna in dezelfde situatie gezeten.
Mijn beste vriendin kreeg het opeens wel heel gezellig met m`n ex en ging hem ook echt opzoeken. Nu moest hij niets van haar hebben, maar ik heb toch wel even heel goed duidelijk gemaakt dat ik er niet van gediend was. Ze is er toen direct mee gestopt, heeft excuses gemaakt en bedoelde het niet zo.
Bij ons speelde ook wel dat hij het me echt moeilijk gemaakt heeft, ook al gingen we (naar mijn idee) goed uit elkaar. Ik verbrak wel de relatie, misschien een puntje.
Maar uit principe zou zij hem net zo vervelend moeten vinden als ik, ze zou als beste vriendin aan mijn kant moeten staan en niet goed vinden wat hij achteraf gedaan heeft. Als er tussen je vriendin en B nare dingen zijn gebeurd, kan ik me haar reactie dus heel erg goed voorstellen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:15

marjo1996 schreef:
spatter schreef:
Wat ik me nu afvraag?

Ze heeft B alle erge ziektes toegewenst die ze maar kon bedenken geloof ik en sindsdien hebben zij ook geen contact gehad.
Ze is zelf inderdaad ook een aantal beste maatjes van B afgegaan in de club voor zijn neus en waar ik ook bij was

Precies dit is de reden dat ik denk dat er twee kanten aan het verhaal zitten.
Als het netjes was gegaan en als je het gesprek met haar was aangegaan had je haar ook niet zwart hoeven maken om jezelf goed te praten.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 11:15

Thenexttry schreef:
Tja als je echt verliefd bent op elkaar heeft niemand daar invloed op.

Misschien was de reactie van je vriendin een beetje te op dat moment, maar kan mij ergens wel voorstellen dat het voor haar ook even een domper was.
en eigenlijk moet ik nog wel lachen om het verplaatsen van de fiets ook :')

Wat ik mij afvraag is dat jij zegt dat er al langer spanningen hingen? Was dat ook terwijl jij in jou relatie zat ?

Verder denk ik dat als het zo was en het was al een jaar uit, dat jij al eerder misschien had kunnen aangeven dat je een bepaalde aantrekkingskracht had naar haar ex. Ik denk dat de reactie dan heel anders had kunnen zijn.

De eerste paar keren dat ik hem zag had hij nog een relatie met haar en had ik zelf ook nog een relatie. Ik vond het een leuke jongen, maar that's it. Hij een relatie, ik een relatie, dus dan doe je er niks mee. Met het stappen had ik geen relatie meer en hij ook niet meer. Toen was er wel al wat aantrekkingskracht, maar meer in oogcontact en naar elkaar lachen. Ik ben niet zo'n persoon die makkelijk op een jongen afstapt (ik had daarvoor 4 jaar een relatie gehad en was ook al een aantal jaar niet meer uitgeweesf). Pas die avond durfde ik het (en zoals ik later begreep durfde B het toen ook pas) en begonnen we te dansen. Pas toen vielen mijn gevoelens en die aantrekkingskracht op zn plek

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:16

Ik zou in mevrouw de vriendin geen energie meer steken. Wat je aandacht geven groeit en ik denk dat dit niet iets is wat nog groter hoef te worden. Geniet van je relatie met B, wees dankbaar na de ex-vriendin dat ze zoveel moeite genomen heeft om een mooi verhaal voor jullie kleinkinderen te maken.... en ga lekker met andere vriendinnen leuke dingen doen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:16

Ik vind dit eigenlijk gewoon bizar.. Het is een jaar uit. Gaat blijkbaar nog goed met elkaar om, want gaat met elkaar op stap. Gaat ook nog eens de vriendengroep van de betreffende ex af en dan zo'n reactie.. Met alle respect, maar dan denk ik toch echt dat er wat mis is met je.

Als ze boos was weggelopen had ik dat nog wel begrepen, maar dit slaat echt helemaal nergens op. Ik zou niet eens mijn excuses aanbieden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:17

Sorry maar ik vind het gewoon super respectloos
Waar is de girlcode? Zou echt nooit een ex vriend van een vriendin daten :(

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:17

Celiien schreef:
Het is in mijn ogen gewoon keihard verraad.. had er in ieder geval over gepraat, uitgelegd dat je elkaar wel vaker zag met t uitgaan, en dat hij wel leuk was.. niet out of the blue met hem gaan staan bekken..

Bedoel je niet dat je het pas verraad vindt als jouw beste vriendin op dat moment met jouw vriend gaat? Dat lijkt me wel echt verschrikkelijk verraad :') Dan stort je wereld wel in lijkt me.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 11:19

upendo schreef:
marjo1996 schreef:

Precies dit is de reden dat ik denk dat er twee kanten aan het verhaal zitten.
Als het netjes was gegaan en als je het gesprek met haar was aangegaan had je haar ook niet zwart hoeven maken om jezelf goed te praten.

Hoezo zwart praten? Ik zeg alleen dingen die zo zijn gelopen ;) net als dat ik eerlijk zeg hoe de situatie is verlopen en dat mijn actie niet netjes is geweest

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:20

Ik vraag me eigenlijk af wat voor vriendin je bent als je je beste vriendin de liefde niet gunt...zij het met je ex.

Natuurlijk zal dat misschien even slikken zijn, maar wat maakt dat uit? Als je vriendin er happy van wordt? En wat is het verschil met een andere meid die met je ex gaat of een vriendin die met je ex gaat? Misschien ben ik hier wel te nuchter voor hoor...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:21

marjo1996 schreef:
Hoezo zwart praten? Ik zeg alleen dingen die zo zijn gelopen ;) net als dat ik eerlijk zeg hoe de situatie is verlopen en dat mijn actie niet netjes is geweest

Jij bent geen objectieve factor in dit verhaal. Met alle respect.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:22

.
Laatst bijgewerkt door nikilover op 03-02-22 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:22

shilady schreef:
Sorry maar ik vind het gewoon super respectloos
Waar is de girlcode? Zou echt nooit een ex vriend van een vriendin daten :(

En waarom is die girlcode er? Waar is hij op gebasseerd? Wie/wat moeten zich eraan houden? En waarom?
Licht dit alsjeblieft toe, want dit geleuter is dit hele topic al onduidelijk. Om onverklaarbare redenem kan niemand dit toelichten. Wellicht is het de girlcode-aanhangers ook onduidelijk? :)

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:24

Ik vind het lief dat je je excuus nog aan wilt bieden in die brief, maar zou het lekker laten voor wat het is..
Het is kapot door beider toedoen en het word denk ik toch nooit meer zoals het was :) (alhoewel ik van mening ben dat haar kinderachtige actie(s) het slot op de deur hebben gedraaid :+ )
Laat het vooral niet tussen jou en B. instaan maar ook niet tussen jou en andere vriendinnen. Hoop dat ze in die groepsapp wel zo volwassen zijn om even te relativeren.
Leven en laten leven, maar elkaar steunen waar nodig, dat is echte vriendschap!

Over een jaar lach je hierom, met je échte hartsvriendinnen. ;)

Kinke

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:25

Die Girlcode is mij ook een raadsel :D
En ondertussen is er nog niemand die jouw vraag heeft beantwoord Palmera ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:26

Palmera schreef:

Aangezien dit blijkbaar een moeilijke vraag is gooi ik hem er nog maar eens een keer in.