De kinderwagenmaffia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:43

IMJ schreef:
Arme paal..wat moet ie wel niet denken? Heb je er weer zo één! :D

Ja, die zullen wel over me praten op het Grote Lantaarnpaal-forum! 'En als ze nou nog met d'r mobieltje liep te klooien dan was het nog te begrijpen, maar ze loopt er gewoon tegenaan. Klagen over die bult op d'r voorhoofd en geen woord van sorry - asociaal roodharig vrouwmens! Alsof ik als lantaarnpaal overal zo licht over denk... ja 's avonds... maar overdag?'

IMJ

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:45

:D _O- :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:00

verootjoo schreef:
Amandavd schreef:
Ik snap echt niet hoe je per ongeluk tegen iemand aan kan lopen, zit je dan niet op te letten ofzo? Is mij zelfs nog nooit gebeurd met een winkelwagen.

Sjonge zeg, dat gebeurt toch gewoon zo af en toe? Je bent nu eenmaal niet altijd in opperste staat van oplettendheid :7

Ik niet iig, en andere mensen blijkbaar ook niet want die lopen soms ook tegen mij aan. Even sorry en weer doorgaan {:}

Nou mij niet hoor, :D En dat het kan gebeuren prima maar kom dan niet met zo'n slap excuus ik heb een slecht inzicht vermogen, nee je was gewoon lomp. :+

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:01

IMJ schreef:
Ja ik wil niet weer in die discussie verzanden..Maar naar de kapper terwijl je kind slaapt? Dat vind ik echt ondenkbaar..en het is dus strafbaar..

Ga je me nu aangeven?? :+ Er zijn zoveel dingen strafbaar waar nog nooit iemand aan dood is gegaan.. Dat gepamper van iedereen..

Ik ben geen pro kinder persoon.. Als iemand geen kinderen wil, ben ik wel nieuwsgierig naar het waarom niet.. Als ze aan mij vragen waarom ik wel kinderen wilde krijgen ze van mij ook altijd antwoord.. Het was namelijk niet mijn keuze om kinderen te krijgen..

Maar terug in topic.. Kinderwagens die in de weg staan zet ik altijd een stukje aan de kant als ze precies voor het schap staan waar ik het desbetreffende product van het schap moet halen..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:07

rainbow8 schreef:
Maar terug in topic.. Kinderwagens die in de weg staan zet ik altijd een stukje aan de kant als ze precies voor het schap staan waar ik het desbetreffende product van het schap moet halen..

Ik doe dat zelf ook. Dan zeg ik: "Ik zet de wagen een stukje opzij." en of de moeder het gehoord heeft maakt mij verder niet uit. Moet ze maar niet breeduit gaan staan kleppen voor de schappen.

Edit: quote-rommeltje aangepast

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:13

Zolang de kids in de kinderwagen zitten valt het allemaal nog wel mee, al zou het halen van een kinderwagenrijbewijs, compleet met achteruit inparkeren en file parkeren wel veel ongemak schelen.

Waar ik me aan erger is moeders met wiebeld fietsende kindertjes naast zich in druk verkeer, levensgevaarlijk. En met een beetje pech heeft zo'n fietsje geen slot waardoor moeders het heel normaal vindt dat prins of princes doorfietst de supermarkt in.

Of kindjes in zo'n zitje van het winkelwagentje die ongestoord in mijn boodschappen mogen knijpen, want ja, ze zijn nog kleine hè, snappen niet dat dat niet kan.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:14

Ik gebruik het ook niet als excuus, de ene kan nou beter eenmaal beter inschatten als de ander :+
Zelf ben ik inderdaad gewoon lomp, en denk snel dat red ik wel, nou soms net even niet.

Inderdaad linnie, precies dat !
En anders vraag je gewoon even of je er langs mag, hoe moeilijk is het?

Lantaren palen.. hou maar op :+
Of wat denk je van die laag hangende verkeersborden?
Wat ik ook regelmatig heb, als ik in m'n auto zit en om wil kijken dat ik me hoofd stoot tegen het raam...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:54

Amandavd schreef:
Angeliquee18 schreef:
Mensen aanrijdt? Soms tik je even iemand perongeluk aan.
Als je perongeluk tegen iemand aanloopt, betekent het toch ook niet dat je geen rekening met elkaar houd..

Ik snap echt niet hoe je per ongeluk tegen iemand aan kan lopen, zit je dan niet op te letten ofzo? Is mij zelfs nog nooit gebeurd met een winkelwagen.

verootjoo schreef:
Sjonge zeg, dat gebeurt toch gewoon zo af en toe? Je bent nu eenmaal niet altijd in opperste staat van oplettendheid :7

Ik niet iig, en andere mensen blijkbaar ook niet want die lopen soms ook tegen mij aan. Even sorry en weer doorgaan {:}

Nee moest er nog bij komen dat het exprés is. Mijn benen zijn nog eenmaal wel altijd in chronische staat van kapotheid en een kinderwagen of kind op stepje/fietsje wat tegen mijn benen aanknalt doet bij mij zeg maar wat meer zeer dan bij iemand anders. Wat heb ik aan sorry als ik twee dagen lang kreupel loop? Door een botsinkje ja.

Zo'n oranje vlaggetje op een kinderfietsje in je oog, ook heel fijn. Gelukkig zijn die krengen uit het straatbeeld verdwenen.

[ennnnn galspuwmodus weer uit]
Laatst bijgewerkt door Koper op 31-03-17 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:56

Hilli schreef:
Ja, omdat elke andere poging tot een dergelijk topic wordt gekaapt door moeders die zo hard het tegendeel willen bewijzen dat het uiteindelijk alsnog een pro-kind topic wordt.

Behalve dat dat niet is wat er gebeurt. Wat er gebeurt is dat er hele onaardige dingen over kinderen en moeders gezegd worden... op een manier die op mij in elk geval niet overkomt als goedmoedig grappig. (Ik geloof best dat de meesten niet echt kinderwagens omver gooien, maar ik geloof niet dat de meeste mensen ouders of kinderen met een beetje verdraagzaamheid en goodwill tegemoet treden, want dat spreekt er gewoon niet uit.)

En dat vind ik persoonlijk naar - het maakt de maatschappij ontzettend veel harder dan nodig is, alsof iedereen elkaars vijand is, erop uit om anderen te irriteren. En daar wordt het gewoon niet leuker van.

Citaat:
Het is makkelijker om bewust geen huisdieren te hebben dan bewust geen kinderen. Ik kan het weten, want ik heb beiden niet en moet me over die kinderen veel vaker verantwoorden dan die huisdieren ;)

In dat geval: mijn ervaring is precies het omgekeerde! Ik kan me slechts 1 keer herinneren dat er iets over kinderen is gezegd door een buurvrouw toen ik een jaar of 16 was. Verder nooit. Terwijl ik de vraag 'wil jij geen kat' of 'heb jij geen huisdieren' regelmatig krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:01

Koper dan moet je misschien maar niet meer buiten komen. Een foutje maken is menselijk hoor. En hier is even stoten ook gelijk aan weer een blauwe (zeg maar gerust zwarte) plek maar waar meerdere mensen zich in een kleinere ruimte begeven wil het wel eens mis gaan..

Enne, even vooropgesteld; ik was (en ben soms) nog steeds anti-kind, maar kwam in een zelfde soort situatie als GG terecht (in 6 dagen tijd van zwangerschapstest naar bevallen) en vind onopgevoede kinderen ook echt niet tof (van de week in de ikea een kind wat tegen een keukentje aan trapte en echt flink hard) maar zo zijn ze gelukkig niet allemaal.
En tja.. soms bots je wel eens ergens tegenaan. Kinderwagens zijn soms nou eenmaal net gevaartes, en als moeder zijnde heb je niet altijd even veel slaap.. :+
Is geen excuus om je kind niet op te voeden, maar soms loopt het niet zo perfect als je zelf zou willen.

Maar goed. Iedereen ergert zich altijd wel aan iets of iemand. Dit keer zijn moeders het mikpunt, zullen we volgende keer even flink bashen op honden die blaffen buiten tijdens het uitlaten? (Zo kan m'n kind écht niet slapen in z'n buggy joh ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:03

tiwi1969 schreef:
..... al zou het halen van een kinderwagenrijbewijs, compleet met achteruit inparkeren en file parkeren wel veel ongemak schelen.

:')
Ik vind dat kinderwagens daarnaast ook verplicht uitgerust moeten worden met een katalysator tegen de geur van ontlasting en opgeboerde moedermelk. :j

Citaat:
Waar ik me aan erger is moeders met wiebeld fietsende kindertjes naast zich in druk verkeer, levensgevaarlijk. En met een beetje pech heeft zo'n fietsje geen slot waardoor moeders het heel normaal vindt dat prins of princes doorfietst de supermarkt in.

Of kindjes in zo'n zitje van het winkelwagentje die ongestoord in mijn boodschappen mogen knijpen, want ja, ze zijn nog kleine hè, snappen niet dat dat niet kan.

Of de dag dat zo'n koter zelf kan lopen en niet meer in de kinderwagen hoeft. En dan krijgt ie een eigen karretje in de supermarkt. Staan ze daar weer mee tegen je enkels aan te rijen. Of je breekt er je nek over... :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-17 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:03

Ben ik niet met je eens Shadow... er worden geen dingen over "moeders" gezegd... aan het begin van het topic werden er alleen irritaties en onaardige dingen gezegd over moeders met kinderwagens die in de weg staan en moeilijk gaan doen als je vraagt of je erdoor mag.
Dat de moeders in dit topic het meteen trekken naar "lelijk tegen alle moeders" zegt mij meer over de groep dan waar de TS het over had. Het ging over een klein subgroepje en werd direct uit zijn verband getrokken. Beetje zonde.
En ja... ik heb ook moeders zien reageren dat ze irritaties hadden over de kinderwagens :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:04

Anoniem schreef:
Koper dan moet je misschien maar niet meer buiten komen. Een foutje maken is menselijk hoor. En hier is even stoten ook gelijk aan weer een blauwe (zeg maar gerust zwarte) plek maar waar meerdere mensen zich in een kleinere ruimte begeven wil het wel eens mis gaan..

Enne, even vooropgesteld; ik was (en ben soms) nog steeds anti-kind, maar kwam in een zelfde soort situatie als GG terecht (in 6 dagen tijd van zwangerschapstest naar bevallen) en vind onopgevoede kinderen ook echt niet tof (van de week in de ikea een kind wat tegen een keukentje aan trapte en echt flink hard) maar zo zijn ze gelukkig niet allemaal.
En tja.. soms bots je wel eens ergens tegenaan. Kinderwagens zijn soms nou eenmaal net gevaartes, en als moeder zijnde heb je niet altijd even veel slaap.. :+
Is geen excuus om je kind niet op te voeden, maar soms loopt het niet zo perfect als je zelf zou willen.

Maar goed. Iedereen ergert zich altijd wel aan iets of iemand. Dit keer zijn moeders het mikpunt, zullen we volgende keer even flink bashen op honden die blaffen buiten tijdens het uitlaten? (Zo kan m'n kind écht niet slapen in z'n buggy joh ;) )

Laat hem lekker thuis, neem je ook niet de hele stoep in met je kinderwagen en hond ;)

Grapje natuurlijk. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:07

Anoniem schreef:
Dit keer zijn moeders het mikpunt, zullen we volgende keer even flink bashen op honden die blaffen buiten tijdens het uitlaten? (Zo kan m'n kind écht niet slapen in z'n buggy joh ;) )

Ik heb een nóg gewaagder voorstel: het 'flink bashen' overslaan! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:07

Shadow0 schreef:
Anoniem schreef:
Dit keer zijn moeders het mikpunt, zullen we volgende keer even flink bashen op honden die blaffen buiten tijdens het uitlaten? (Zo kan m'n kind écht niet slapen in z'n buggy joh ;) )

Ik heb een nóg gewaagder voorstel: het 'flink bashen' overslaan! <3

Oef, jij maakt het wel bont hoor, het is nog geeneens weekend! Maar ik snap je :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:10

Ach :) was laatst ergens waar het wat drukker was met gups in de wandelwagen. En er liep een vrouw voor mij die om de haverklap midden op het pad stil ging staan. Had haar al 3 keer ontweken maar de 4de keer kwam ik tegen de zijkant van haar been aan omdat er inmiddels geen mogelijkheid meer was om te stoppen.
Mens ging enorm uit haar dak maar werd heel snel teruggefloten door een paar omstanders dat ze zelf eens moest opletten wat ze deed en dat het niet gek was dat er iemand tegen haar aankwam als je je zo gedraagt op een drukke locatie.
Net als in bijvoorbeeld de Ikea waar iedereen het altijd nodig lijkt te vinden om ineens midden op het pad stil te gaan staan en te verwachten dat iedereen daar maar rekening mee houdt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:13

He ja, moeders met kinderwagen EN hond!
Dan natuurlijk niet in de winkel maar breeduit op het fietspad omdat het voetpad niet past.
En dan de hond aan een flexlijn 8)7

En inderdaad van die kleine koters met mini winkelwagentje die door de supermarkt crossen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:20

spatter schreef:
He ja, moeders met kinderwagen EN hond!
Dan natuurlijk niet in de winkel maar breeduit op het fietspad omdat het voetpad niet past.
En dan de hond aan een flexlijn 8)7
.

Ja, dat! En dan ook nog druk in de weer met hun telefoon... :j

Ik vroeg me opeens af: Waarom zijn het eigenlijk altijd moeders die zulke stomme dingen doen en nooit vaders?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:24

Ahg en weet je, je kunt het toch nooit goed doen voor iedereen.
De een vind een kinderwagen irritant, de ander vind een draagzak weer zielig.
De ander vind het heerlijk om kindjes te zien fietsen en slingeren.
De ander vind het vervelend omdat ze dan even een stukje uit moet wijken.

Snap nooit zo goed dat mensen zich altijd zoveel moeten irriteren aan elkaar.
Als ik met m'n kinderwagen loop, en er staan 2 niet moeders midden op het pad, vraag ik of vriendelijk of ik er even langs mag.
Of ik loop gewoon een stukje om, moet ik me daar dan druk om gaan zitten maken?
Zijn wel belangrijkere dingen in het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:26

Haha, wat herkenbaar :j .
Mijn ervaring is dat oma's met kleinkinderen nog vele malen erger zijn.
Iedereen in de winkel of op de markt moet horen dat haar kleinkinderen geweldig zijn. Ze verwachten ook altijd dat je iets over die kinderen zegt. Nou, dan ben ik een ster in het te negeren en ontwijken van de oma's en de kinderen. :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:43

Shadow0 schreef:
Behalve dat dat niet is wat er gebeurt. Wat er gebeurt is dat er hele onaardige dingen over kinderen en moeders gezegd worden... op een manier die op mij in elk geval niet overkomt als goedmoedig grappig.

Het HK-topic over geen kinderen komt ook niet grappig over, ook als het wel zo bedoeld zou zijn. Dat komt meer over als meer hakken om het hakken, ook al heb je niks met kinderen. Ik hoop niet dat alle andere mensen die bewust geen kinderen hebben, ook op die manier als in dat topic gedaan wordt tegen kinderen aan kijken. Niet dat ik kinderen nou allemaal lief/leuk/aardig vind -verre van- maar er zijn grenzen. Overigens ook aan het aantal topics over kinderen maar dat terzijde :+

Citaat:
In dat geval: mijn ervaring is precies het omgekeerde! Ik kan me slechts 1 keer herinneren dat er iets over kinderen is gezegd door een buurvrouw toen ik een jaar of 16 was. Verder nooit. Terwijl ik de vraag 'wil jij geen kat' of 'heb jij geen huisdieren' regelmatig krijg.

Mijn ervaring is dat 'wil ik geen tijd voor vrijmaken/ heb ik geen zin in' bij de huisdieren-vraag het antwoord 'ja, begrijp ik' en bij de kinderen-vraag meestal een variant van het antwoord 'maar het voegt zoveel toe aan je leven' oplevert.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:57

Ik heb het juist altijd andersom... Ik moet altijd andere mensen ontwijken met mijn buggy of als mijn kleine aan de hand mee loopt of zelfs in het karretje zit. Word je trouwens wel erg scherp van. Ook buiten als ik door de stad loop zelfde probleem. Maar goed die mensen hebben ook vaak overduidelijk haast, en zien dan niet zoveel.
Ik zet mijn kind trouwens ook niet te dicht bij de schappen, anders maait het alles eruit. Dat is ook weer niet de bedoeling. Maar probeer altijd wel zo min mogelijk in de weg te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:09

Angeliquee18 schreef:
Snap nooit zo goed dat mensen zich altijd zoveel moeten irriteren aan elkaar.
Als ik met m'n kinderwagen loop, en er staan 2 niet moeders midden op het pad, vraag ik of vriendelijk of ik er even langs mag.
Of ik loop gewoon een stukje om, moet ik me daar dan druk om gaan zitten maken?
Zijn wel belangrijkere dingen in het leven.

Het zou al een hoop schelen als mensen zich eens wat minder storen aan anderen die de kleine irritaties des levens aangrijpen om er lol over te maken.

Anders moeten we weer een nieuw ergernistopic beginnen, over hoe irritant het wel niet is als mensen zich ergeren aan je ergernissen. :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:32

safina schreef:
Britta31 schreef:
Er is ook een waarom geen kinderen topic.

Heerlijk. Als er geen kinderen waren zouden er ook geen kinderwagens zijn.

Eigenlijk is de mens een volkomen achterlijke diersoort. Vrijwel elk zoogdier produceert kinderen die zichzelf al na enige minuten zelfstandig kunnen verplaatsen. Wij mensen produceren nakomelingen die de eerste periode van hun leven in een kinderwagen gestopt moeten worden. -O-

En daarom hebben wij oa quantum mechanica theorieën, en sturen we robots naar mars. Zeker jullie vrouwen zouden moeten kunnen waarderen dat hersenen die dat en meer presteren niet afgebouwd worden in de baarmoeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:45

Kuggur schreef:
En daarom hebben wij oa quantum mechanica theorieën, en sturen we robots naar mars. Zeker jullie vrouwen zouden moeten kunnen waarderen dat hersenen die dat en meer presteren niet afgebouwd worden in de baarmoeder.

+:)+

Tsja, waarom is het toch altijd óf óf bij die dingen....? Waarom kunnen wij mensen niet iets voortbrengen dat meteen goed kan denken én meteen kan lopen, vliegen en/of zwemmen? :D Waarschijnlijk ben ik gewoon niet vrouw genoeg om het huidige prototype op z'n waarde te schatten. En leef ik helaas veel te kort om de verder doorgeevolueerde modellen mee te maken. :+