'I like getting my energy from active involvement in events and having a lot of different activities. I'm excited when I'm around people and I like to energize other people.'
'I like getting my energy from dealing with the ideas, pictures, memories, and reactions that are inside my head, in my inner world. I often prefer doing things alone or with one or two people I feel comfortable with.'
Dat is de essentie en dat is precies wat ik zei. Daar kunnen inderdaad nog andere zaken bijkomen, maar dat is minder essentieel en aan verandering onderhevig voor mensen die niet in het extreme vallen.
Een introvert persoon kan prima uitbundig zijn. Maar zal er daarna voor kiezen om een tijdje alleen te zijn.
Een extravert persoon die verlegen is zal inderdaad weinig voorkomen en dat heb ik ook gezegd.
Maar gereserveerd zijn is niet hetzelfde als verlegen of teruggetrokken. Je kunt uitbundig zijn en toch niet je echte gedachten of gevoelens delen.
Ik denk dat ik probeer om vooroordelen wat betreft introverte mensen te doorbreken. Er zijn serieus mensen die denken dat een introvert iemand het liefst de hele dag in bed ligt

Of dat we geen rekening hoeven houden met introversie omdat er toch maar weinig van zijn.