Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

canela

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:21

Jeetje wat een nare situatie.. En om eerlijk te zijn beschrijf je hier 99% mijn vorige relatie die ik eindelijk 3 maanden geleden hebben geëindigd na 2,5 jaar.

Mijn ex en ik blowde allebei. Na de 1e 2 weken werd mijn vriend werkloos wegens hele rare redenen, maar ik moet eerlijk zijn dat het mij toen een worst had kunnen schelen, hij zou toch zo weer aan werk komen.. sollicitatie leugen na de andere leugen kwamen langs, sinds die dag heeft hij geen baan meer gehad. 2,5 jaar lang heb ik verschillende banen gehad, en iedere euro aan die knul mogen besteden. Deed ik dit niet dan was ik nog lang niet jarig. Hij eiste na het weekend een paar joints om zich maandag te kunnen vermaken, want jaja hij was ook gestopt met zijn opleiding omdat de docenten 'k*t' waren.

Maargoed het gaat nu niet zozeer om mijn verleden maar over wat een ..... jou vriend eigenlijk is.. Het feit dat jij dit al zo lang toelaat zegt mij al dat jij veelte goed bent voor deze knul. Het is verschrikkelijk lastig al zo lang in een twijfel te zitten of je dit überhaupt wel wil, maar hoe langer de twijfel duurt hoe duidelijker het eigenlijk wordt dat jij het diep van binnen niet wilt.

Met de wil die jij hebt en het doorzetting vermogen om wel een leven op te bouwen had je al zo ver kunnen komen :) Ik zou zeggen, neem de beslissing ookal sta je er niet 100% achter want er staat je een hoop plezier op te wachten na al die jaren!

Je mag altijd een pbtje sturen als je wilt praten :)

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 23:09

Toen ik vanmiddag uit het werk kwam, was ik er redelijk zeker van dat ik er een punt achter wilde zetten.
Heb hem verteld dat ik argwanend ben en dat ik dat waarschijnlijk nog heel lang (misschien wel altijd) zal blijven.
Dat dat niet leuk voor mij is, maar ook niet voor hem en daarom dacht dat het misschien beter was om toch weg te gaan.

Hij zegt vorige keer heel erg geschrokken te zijn, en hij heeft een afkick plan gevonden wat hij graag wil gaan proberen.
Hij wil alleen maar dat ik gelukkig ben, en wil daarom ook niet meer naar zijn vrienden zodat hij dan niet snel in de verleiding komt en zodat ik me ook niet druk maak wat hij daar allemaal doet.
Ik wil hem helemaal niet weghouden bij zijn vrienden, dat vindt ik niet eerlijk tegenover hem, maar hij staat er op.
Hij wil er voor vechten om mijn vertrouwen terug te krijgen en hij vraagt mij nog niet op te geven en ons de tijd te gunnen om er samen uit te komen.

Ik weet dat hij daar allemaal heel erg zijn best voor gaat doen, maar zal ik echt weer happy worden?
I dont know..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:11

Nou kweetniet, dat weet meneer kaktus wel :+ (ms van voor jouw tijd? :'))

Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. En anders komt ie maar terug als ie een jaar clean is :evaw:
Zolang jij bij hem bent voed je zijn verslaving, dus als hij écht wil afkicken is hij zelf ook beter af zonder jou :)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 24-02-17 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:12

Wat moet dit voor jou moeilijk zijn :(:)

Ik snap dat je hem nog niet los kan laten, maar stel wel een grens en houd je daar aan. Anders kon je nog wel eens lang ongelukkig zijn met hen en dat is erger dan alleen.
Als hij die grens niet over gaat kan je dan wel weer vertrouwen op bouwen, als je dat nog kan en durft.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:14

Lastig TS! Natuurlijk wil je hem geloven dat het allemaal beter zal worden. Was dit nou de eerste keer dat je hem confronteerde? In dat geval kan ik me voorstellen dat je hem de voordeel van de twijfel wilt geven. Maar meer dan een tweede kans zou ik hem echt niet geven hoor TS!

Overigens vind ik het nog steeds een goed idee om een tijdje bij je ouders te wonen. Even wat afstand kan je vast een helderdere blik op alles geven. En indd misschien je pinpas even aan je moeder afstaan. Dan kán hij je niet eens gebruiken!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:14

Ik heb 11 jaar beloftes liggen. En je raad het wel er is er geen 1 waargemaakt. Maar ik snap wel dat je het overweegt.
Ik zou zeggen lekker naar je zus en laat hem het maar waarmaken en dan kan je altijd nog terug. Je kan hem ook een kans geven als je weggaat.
Kies vooral voor jezelf meis. Hij moet dit zelf gaan doen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 02:12

Is met zijn niet meer blowen dan meteen al je problemen opgelost? Het is niet omdat hij niet meer blowen zal (hem het voordeel van de twijfel gunnende), dat hij dan opeens zijn ingesteldheid van luieren, niks doen, geen deftige job houden en geld verkwisten zal veranderen hoor... dat komt er NOG eens bovenop... en kan hem net wel weer aan het blowen brengen als hij ook dat moet aanpakken eens hij het blowen gehandeld heeft...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 02:24

Is niet idee om (dan wel) tijdelijk even naar jou moeder terug te gaan. Zo creëer je wel wat afstand zonder gelijk knoop door te hakken. En geef je hem ruimte om zich naar jou toe te bewijzen

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 02:31

Inderdaad gewoon even uit huis trekken is misschien ook een tijdelijke oplossing. Maar ik denk toch dat je op de lange termijn Niet gelukkig wordt met deze jongen.

Ik had hem persoonlijk gedumpt nu, hij wist donders goed dat jij het niet eens bent met zijn verslaving en toch doet hij het, zolang hij het achter je rug omdoet zou er niet erg zijn maar nu je er van weet wil hij alles doen voor je.

In een relatie moet ik mijn partner kunnen vertrouwen en hij mij, is dit weg dan is er in mijn optiek geen relatie meer. En is het de tijd waard om het te fiksen, ik denk het niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 04:35

Ik vind dat je het verschrikkelijk uitsmeert en niet op een eerlijke manier. Ik lees al vanaf het begin mee en je moet goed beseffen dat jij zijn 'enabler' bent. Jij geeft hem geld voor drugs, jij zorgt voor hem.

Jullie relatie is al zo vergroeid dat je hem een plezier doet door bij hem weg te gaan. Want dan geef je hem de kans om zich te ontwikkelen en te groeien, ook al ziet hij dat anders nu.

Door steeds toe te geven en weer te zwichten knijp je jullie allebei af. Ook jij blijft hangen in deze vertrouwde dus comfortabele situatie maar hem neem je het kwalijk.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 08:27

Waarom blowt hij ts?
Ook daar zal hij mee aan het werk moeten.
Hij gaat het niet volhouden is mijn ervaring..
Ik herken jouw verhaal zo verschrikkelijk goed..!

Ts, die punt er achter komt wel.. :(:) het is zo moeilijk

Lievely, jouw opmerking vind ik niet kunnen. Als zij bij hem weg gaat blijft hij echt wel blowen. Die gasten komen altijd wel aan de stuff.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:00

Als je zo jong bent dan moet een relatie toch een groot feest zijn. Je ongelukkig voelen door een ander is niet goed.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:19

lieveli schreef:
Ik vind dat je het verschrikkelijk uitsmeert en niet op een eerlijke manier. Ik lees al vanaf het begin mee en je moet goed beseffen dat jij zijn 'enabler' bent. Jij geeft hem geld voor drugs, jij zorgt voor hem.

Jullie relatie is al zo vergroeid dat je hem een plezier doet door bij hem weg te gaan. Want dan geef je hem de kans om zich te ontwikkelen en te groeien, ook al ziet hij dat anders nu.

Door steeds toe te geven en weer te zwichten knijp je jullie allebei af. Ook jij blijft hangen in deze vertrouwde dus comfortabele situatie maar hem neem je het kwalijk.

Volledig mee eens. Ik heb dit eerder ook gezegd TS.

Het is niet lief om te blijven. Blowen is niet het echte probleem. Het echte probleem is dat hij stagneert als persoon. Met jou erbij zal dit zo blijven. Geloof me ik heb het tien jaar gedaan.

Geef 'm het allerbeste cadeau en ga weg.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:29

Ik heb er moeite mee dat een aantal bokkers hier haar de schuld geven van zijn verslaving. Zelf ook 4 jaar een relatie gehad met een drugs verslaafde, maar als ik iets geleerd heb, is dat ze toch wel doen waar ze zin in hebben. Als je grenzen stelt, verzinnen ze wel weer wat anders om toch hun zin te krijgen.

Het enige dat je kan doen TS, is voor jezelf kiezen. Jouw leven draait om JOU! Jij moet gelukkig zijn en dat ben je nu niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:33

Ik sluit me ook aan bij lieveli en phor: zolang jij hem de veiligheid biedt, zal hij zijn patroon niet gaan veranderen. Hiermee wil ik niet zeggen dat zijn verslaving jouw schuld is maar je helpt hem niet door bij hem te blijven. Al lijkt dit in eerste instantie wel de oplossing. Kijk verder dan je neus lang is. Jij bent vreselijk tolerant en geeft hem weinig weerstand, je dreigt nu bij hem weg te gaan maar zet niet door. Je weet dat hij niet eerlijk tegen is en dan heb ik het niet om een leugentje om eigen bestwil. Het enige wat je vriend hiervan leert is dat jij niet op je strepen staat en je onder je neus kan bedonderen.
Ik zeg het nog maar eens: kies nu eens voor jezelf want je bent je tijd aan het verdoen. Je bent in de bloei van je leven, dit zouden jouw gouden jaren moeten zijn maar in plaats daarvan gaat alle waarde van jouw leven verloren aan de zorgen over je vriend.
Laat hem op eigen benen staan en dan weet hij uiteindelijk zelf de weg weer terug te vinden naar jou.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:34

Inderdaad Juuls.
Helemaal met je eens.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:35

djuulsie schreef:
Ik heb er moeite mee dat een aantal bokkers hier haar de schuld geven van zijn verslaving. Zelf ook 4 jaar een relatie gehad met een drugs verslaafde, maar als ik iets geleerd heb, is dat ze toch wel doen waar ze zin in hebben. Als je grenzen stelt, verzinnen ze wel weer wat anders om toch hun zin te krijgen.

Het enige dat je kan doen TS, is voor jezelf kiezen. Jouw leven draait om JOU! Jij moet gelukkig zijn en dat ben je nu niet.

Ik zie niemand die dat zegt. Een verslaving is nooit de schuld van een ander. Ik vind schuld sowieso iets achterlijks in dit soort situaties. Die is er niet, ze passen gewoon niet bij elkaar.

Maar ze houdt wel het hele patroon (dat verder gaat dan het blowen) in stand, net als hij overigens. Maar omdat zij degene is die er niet tevreden mee is, is het HAAR taak om het patroon te doorbreken. Dit is vriendelijker voor beiden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:44

Ik lees dat wel zo.

Mijn ex zit ook nog steeds aan de drug en ik ben toch echt al een tijdje bij hem weg. Dus dat patroon doorbreken is een beetje vreemd gedacht in mijn beleving.
Ts kan alleen haar eigen leven weer oppakken en zorgen dat ze weer gelukkig wordt zonder zorgen en achterdocht.
Ts heeft nog even de tijd nodig, ik weet haast wel zeker dat ze bij hem weg gaat. Wt maakt een weekje nou nog uit? Als zij dat nodig heeft om er echt een punt achter te zetten dan heeft ze dat nodig.
Beter een geslaagde actie dan dat ze binnen een maand weer bij hem terug is omdat hij zo zielig is.
Ts is ook een mens met gevoel. Er wordt wel makkelijk gedacht hoor..
Misschien blijft ze wel bij hem. Haar keuze.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:47

No_No schreef:
Ik lees dat wel zo.

Mijn ex zit ook nog steeds aan de drug en ik ben toch echt al een tijdje bij hem weg. Dus dat patroon doorbreken is een beetje vreemd gedacht in mijn beleving.
Ts kan alleen haar eigen leven weer oppakken en zorgen dat ze weer gelukkig wordt zonder zorgen en achterdocht.
Ts heeft nog even de tijd nodig, ik weet haast wel zeker dat ze bij hem weg gaat. Wt maakt een weekje nou nog uit? Als zij dat nodig heeft om er echt een punt achter te zetten dan heeft ze dat nodig.
Beter een geslaagde actie dan dat ze binnen een maand weer bij hem terug is omdat hij zo zielig is.
Ts is ook een mens met gevoel. Er wordt wel makkelijk gedacht hoor..
Misschien blijft ze wel bij hem. Haar keuze.

Zijn patroon kan ze wellicht niet doorbreken, maar wel haar eigen patroon. Zij heeft een keuze om met of zonder hem verder te gaan. Echter, als ze ervoor kiest om bij hem te blijven dan wordt de spoeling wel erg dun. De kans dat vriendlief zijn patroon doorbreekt is erg klein, met als gevolg dat TS haar patroon ook onveranderd blijft. En het wordt tijd dat ze dit gaat inzien.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:49

Als TS het blijft toestaan dat hij haar geld gebruikt om o.a. drugs mee te kopen dan houdt ze het wel degelijk in stand. Bovendien is ze een dief van haar eigen portemonnee want haar eigen zuurverdiende geld wordt als water uitgegeven.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:52

Ben ik met je eens, maar dat maakt het nog niet haar schuld

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:53

Je bent niet verantwoordelijk voor zijn gedrag. Je bent wel verantwoordelijk voor je eigen keuze om bij hem te blijven. Hij is niet de enige die jou dit nare gevoel aandoet, je doet het jezelf ook aan. Kies voor jezelf.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:54

djuulsie schreef:

Dat zegt toch ook niemand?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:54

djuulsie schreef:

Dat staat ook nergens, maar ze voedt zijn verslaving financieel wel

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:57

verootjoo schreef:
djuulsie schreef:

Dat staat ook nergens, maar ze voedt zijn verslaving financieel wel

En als zij daarmee stopt, vindt hij wel een andere manier.

En nee, daarmee zeg ik niet dat ze bij hem moet blijven of dit allemaal maar goed moet vinden, maar verslaafden komen nou eenmaal wel aan hun drugs. Linksom of rechtsom