Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
The_Cat schreef:Goh, dan mogen jullie mij ontzettend grof vinden, maar dat durf ik nu vaak wel zeggen. Als dat weer voorvalt, dan durf ik echt zeggen, voor mijn part mocht hij in het kanaal springen. De persoon die zelfmoord pleegt, die is er vanaf. Maar het trauma voor de chauffeurs blijft, voor de hulpdiensten, voor de bijstaanders, maar vooral de chauffeur. Ik ben mij er best van bewust dat die mensen daar niet bij nadenken wat ze andere aandoen, maar toch zou ik willen dat ze liever in het kanaal springen als onder de trein. Daarom niet voor mijn vertraging, maar omwille van wat het doet met een mens. En het zal zeker traumatisch zijn om een dode te vinden in het kanaal, maar er is dan niemand die zich schuldig moet voelen dat hij 'iemand vermoord' heeft.
bruintje123 schreef:Een piloot tegen de berg neemt honderd(en) doden mee.
Hoe traumatisch het ook kan zijn voor omstanders bij een zelfdoding bij het spoor, er is uiteindelijk nog maar steeds 1 dode.
Dus dat kun je niet vergelijken.
Ook is het niet nodig om persoonlijk te worden naar elkaar. Iedereen heeft zijn of haar eigen mening, maar hou rekening met elkaar.Muurp schreef:Ik kan begrijpen dat de discussie evolueert en dat er vergelijkingen worden gemaakt, maar zouden jullie wel willen proberen om bij het oorspronkelijke onderwerp te blijven?Ook is het niet nodig om persoonlijk te worden naar elkaar. Iedereen heeft zijn of haar eigen mening, maar hou rekening met elkaar.
Overigens had ik de aanhalingstekens bij goedpraten idd gemist, my bad.

Laura82 schreef:Ik had ook niet echt het idee persoonlijk te worden, maar goed, als dat wel zo ervaren wordt, sorry daarvoorOverigens had ik de aanhalingstekens bij goedpraten idd gemist, my bad.
Waar ik me trouwens wel over verbaas zijn de verhalen zoals bijv het lachen, zwaaien en omarmen. Dat kan ik me zo slecht voorstellen... Maar goed, het is sowieso helemaal niet voor te stellen