Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:04

Oh wat fijn dat ik niet de enige ben met een heks als schoonmoeder en ook een schoonvader als tiran
Ik ging aug 2000 samenwonen met me vriend nu mijn man. Krijgt hij een kaartje vanaf de vakantie van hun met de mededeling hier hebben we het nog wel over. Want na 3 pogingen om te vertellen dat we gingen samenwonen hebben we het maar opgegeven. In 2003 is onze zoon geboren hun waren toen op vakantie bij terug komst was het belangrijker om gelijk de hele caravan schoon te maken dan bij je kleinzoon te komen kijken.Ze zijn 3 dagen later pas gekomen om hun kleinzoon te bewonderen. Januari 2005 is mijn vader overleden contact liep toen totaal niet lekker en ik kwam er toen ook al niet meer. Mijn man belt zijn ouders op om te vragen of ze willen oppassen wanneer de crematie is. Krijgt letterlijk als antwoord sorry maar wij moeten dan boodschappen doen.
Hij kwam toen met onze zoon nog wel gewoon daar. In dat zelfde jaar is ook mijn schoonvader overleden en ja dan kom je voor de keus wel of niet mee gaan. Uiteindelijk mee gegaan puur als steun voor me man. Daarna liep het contact nog steeds niet lekker. Ik heb een zoon met ADD en dat kon schoonmoeder totaal niet accepteren. Het was maar onzin. In 2009 zijn we getrouwd en toen krijg ik een opmerking die ik van me leven nooit zal vergeten. ZO en nu wil ik met me schoondochter op de foto want dat ben je nu officieel.
Nu moet ik zeggen op het moment is de band iets beter maar dat komt vooral omdat zei voor de dood is weg gehaald en ze toen doorhad dat het leven maar kort is.
Ze accepteerd me nu en ook wat onze zoon heeft, in haar ogen toont ze interesse in mijn ogen is het gewoon nieuwsgierigheid. Ik doe ermee heen maar ben altijd op mijn hoede.

Dus ja ik heb ook al de nodige dingen met schoonmoeder mee gemaakt. En dit is maar het topje van de ijsberg.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:12

.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:13

Jeetje wat een figuren zitten ertussen...

Ik ben echt zo benieuwd naar de verhalen van Irene. :D

mamamika

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:21

Na het overlijden van me vader en dat ze niet wouden oppassen is me zoontje ook niet meer mee gegaan. Was er toen helemaal klaar mee. Had/heb super lieve vrienden die tijdens de crematie zijn thuis gebleven om onze zoon op te vangen.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:24

De verhalen hier zijn vermakelijk maar anderzijds natuurlijk ook diep triest. Dat ouders in staat zijn hun kinderen (of schoon) zo te kwetsen.... je wil toch dat je kind gelukkig is?! Tuurlijk zijn er dingen waar je als ouder niet blij van wordt maar de verhalen gaan wel echt heel ver...
ik heb zelf niet enorme problemen met Mn schoonouders.
Mn vriend had voor de relatie met mij (wij zijn nu vijf jaar samen)een relatie van 11 jaar. Zijn ex was heel hecht met mijn schoonouders (en dat heb ik geweten....) ongeveer een jaar geleden zei nn schoonvader ineens uit het niets:
Weet je wie er vanochtend op bezoek was?? De allerleukste schoondochter die we ooit hebben gehad! (Dit was dus de ex van mijn vriend). Het was echt zo gezellig!
Ons bezoekje was ineens voorbij en voor mij de druppel :') het was een paar weken radio stilte en toen wilde ze ineens bij ons op bezoek komen. Ze zijn geweest en heb gezegd dat ze me diep hebben gekwetst en dat ze die dingen beter niet tegen mij kunnen zeggen. Hij was zich van geen kwaad bewust.... in huis van hen staan ook foto’s van haar (alleen van haar met mijn vriend, geen van de vriendinnen van zijn broers of mij met hem). Misschien een iets andere versie haha maar ook niet het aller gezelligst dus. Ik laat het echt maar gewoon gaan. We gaan er nog wel heen maar dit in combinatie met andere voorgevallen momenten hou ik me rustig en op de achtergrond. Ze zijn niet jaloers op mij of bang on hun zoon kwijt te raken. Ze hadden hem alleen liever met iemand anders gezien.
Laatst bijgewerkt door Pien1989 op 05-01-19 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:26

Jeetje, respect voor jou dat je daarmee kunt dealen! Ik zou me daar nooit meer vertonen...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:27

watchthesky schreef:
Jeetje, respect voor jou dat je daarmee kunt dealen! Ik zou me daar nooit meer vertonen...

Same! Dan toch lekker niet aju! Ik had echt iets gezegd van nou dan trouw jij toch met haar :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:32

Mijn schoonouders zijn ook erg gehecht aan zijn ex. Dat ze vreemd ging en hem heeft beschuldigd van verkrachting vergeten ze voor het gemak.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:34

Ik had de allerliefste schoonmoeder ooit. Helaas is ze al bijna 20 jaar geleden overleden.
Mijn moeder was misschien een iets mindere schoonmoeder naar mijn man toe, maar ook daar geen idiote toestanden. En ook zij is al weer een tijdje geleden overleden, net als de bijbehorende (schoon-)vaders, die ook allebei aardig waren.

Wat ik hier lees, daar zakt echt mijn broek van af. Wát een loeders zitten er tussen...

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:49

lieveli schreef:
Mijn schoonouders zijn ook erg gehecht aan zijn ex. Dat ze vreemd ging en hem heeft beschuldigd van verkrachting vergeten ze voor het gemak.

Schiet mij maar lek....

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:53

lieveli schreef:

wauw..... iets met een plaat voor je kop hebben...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:54

Erg he? Oh man, ik kan er nu wil om lachen. Maar het is een tijdje heel naar geweest.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:01

.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:01

.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:10

wat een mens! Die van mijn gaat mijn vriend ook lekker opnaaien dat ik niet goed genoeg ben. En als we ruzie hebben is het nooit zijn schuld dat kan gewoon niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:14

Holy oliebol wat een verhalen!

Gelukkig heb ik leuke schoonouders, maar jeetje zeg, bizar gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:14

Mijn schoonvader is 1 van de redenen dat ik geen kinderen wil :o
Niet de hoofdreden, dat is van een heel andere reden.
Als ik echter denk aan de verhalen die mijn vriend vertelde over zijn jeugd en hoe die man is als persoon... geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om 'm met mijn nazaat alleen te laten. Nooit. Over mijn lijk.

Schoonmoeder zou ik er dan wel zo blindelings mee vertrouwen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:23

Wat natuurlijk wel waar is, dat je met een kind van die mensen een relatie hebt. Mijn man is nu 46 en ik zeg weleens; als je maar niet op je moeder gaat lijken. Echt maar heel af en toe en op een rustig moment dat er iets vooraf was, waar ik hem wel op attendeer dan. Je hebt natuurlijk altijd iets van je ouders, maar door de problemen willen mensen vaak zelf ook niet ''zo'' worden....

Of je een leuke schoonmoeder bent of wordt, heb je toch niet helemaal in de hand. Heb het nu met 2 meiden meegemaakt en ik ben hetzelfde, maar als eentje niet echt wil of een bepaalde houding heeft, kan je alleen heel neutraal en vriendelijk blijven voor je kind.
Ik heb wel uitgesproken naar mn zoon dat ik nooit in zo een situatie zou willen komen als mn schoonmoeder. Zoonlief is ook wel moederskindje, dus moet er wel voor waken dat een vrouw daar niet over gaat vallen.

Ik zeg altijd; We hebben maar 1 zoon en die wil ik niet kwijt aan een vrouw. Ik wil liever een dochter erbij.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 15:40

lieveli schreef:

Herkenbaar. Mijn schoonouders vinden 1 ex ook geweldig. Dat ze 3000 euro van hem heeft gestolen en geen respect had voor hem vergeten ze inderdaad even

@tyleysmiley: nou klinkt lekker. Ik had allang het contact verbroken. Ik mis wel je man in dit verhaal. Komt hij voor je op?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:27

Lau schreef:
wat een mens! Die van mijn gaat mijn vriend ook lekker opnaaien dat ik niet goed genoeg ben. En als we ruzie hebben is het nooit zijn schuld dat kan gewoon niet.

Heb je dan nog zin in zo'n vriend?

Mijn man was de enigste van de kinderen die nog bij zijn moeder kwam.Maar nadat hij probeerde te bellen en te vertellen dat ik een ernstig auto ongeluk had gehad en hij er niet tussen kwam omdat ze zelf zo zielig was, dat is ze alle 40 jaar al dat ik ze ken.Is het denk ik genoeg geweest.
Ik ben van over het water zoals ze het daar noemen en een stads madam dus eigenlijk niet goed genoeg voor haar zoon.
We zijn wel de enigste die al 35 jaar getrouwd zijn en het best gemaakt hebben in het leven :)
Ze gaf zoveel om haar kleinkinderen dat mijn dochter 16 was en vroeg of oma eigenlijk nog leefde.
Scheelt dat we geemigreerd zijn dus ver weg wonen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:22

Ik dank op mijn blote knietjes voor mijn schatten van schoonouders als ik jullie verhalen zo lees :=
Toen manlief en ik lieten weten dat we gingen trouwen, barsten ze beiden in snikken uit omdat ze 'eindelijk de dochter kregen die ze altijd al wilden hebben' <3 <3

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:54

Wat een verhalen hier zeg :o
Ik moet 15 euro per dag betalen voor elke dag die ik daar doorbeeng (lange afstands relatie). Maar haar eigen kinderen moeten dat ook..

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:57

Wauw, dat is een serieus bedrag per maand dan :=
Ik moet toch ook maar eens kinderen krijgen...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:01

xJennifx schreef:
Ik moet 15 euro per dag betalen voor elke dag die ik daar doorbeeng (lange afstands relatie). Maar haar eigen kinderen moeten dat ook..

Serieus :') ?
Mijn man moest vroeger een deel van zijn loon afdragen terwijl hij al bij mij woonde.Hij deed dat braaf tot ik zei dat ik het niet normaal vond.Hij vond mijn familie ook een verademing.
Ik denk dat haar dat ook stoorde aan mij als stadse van over het water.We zijn zelfstandig opgegroeid met het recht op een beleefde eigen mening.Hebben thuis ook nooit geld hoeven afdragen en werden gesteund door mijn ouders bij wat we wilden.Ook met onze latere emigratie ,ze is ons ook nooit op komen zoeken want over de grens kreeg ze heimwee.Over de grens is 3 uur rijden dus niet het eind vd wereld.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:40

xJennifx schreef:

Serieus?! Waarom? Vanwege eten of drinken? Dat gaat echt wel heel ver hoor... als ze echt zwaar onder water staan financieel kun je denken oké we nemen keer wat extra mee of we doen een keer de boodschappen maar een dagje op visite voor geld?