Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:24

Ik meende dat je het bericht vanmiddag al verstuurd had. Maar goed, je blijft in de verdedigingsmodus, dus ik denk dat ik maar ga afhaken... ik wens je nogmaals veel sterkte bij het nemen van een beslissing.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:29

Dorien66 schreef:
Envoler schreef:
Hij heeft gereageerd hier vanavond op terug te komen

Ben ik dan de enige die het vreemd vindt dat hij er vanavond op terug gaat komen? Als hij écht zo gek van je is, schrikt hij zich toch rot van zo'n bericht en belt 'ie toch meteen?

Joh dat valt toch wel mee? Hij mag er toch best even over nadenken hoe hij het wil verwoorden bijvoorbeeld? Misschien nu echt even geen tijd ofzo?

Wat reageren mensen hier argwanend zeg. Tuurlijk zijn sommige dingen die TS verteld echt niet normaal, maar ik geloof best dat TS haar vriend van goede aard is. Denk dat hij gewoon echt vast zit tussen twee werelden. Ben het dan ook helemaal een met de post van Osmo een aantal pagina's terug.

TS, ik wil je heel veel succes wensen! Maar 1 ding, blijf jezelf!! Echt niet jezelf gaan veranderen, daarmee blijf je nooit op de lange termijn gelukkig.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:05

Nou, zo vreemd vind ik zijn reactie niet hoor.
Dit is toch wel iets om irl te bespreken en niet om impulsief via een kort telefoontje tussendoor te doen.

droomy

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:09

Sterkte vanavond TS!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:13

Ik heb ook eerder hier gereageerd maar wil nog even zeggen dat ik voor jou hoop dat het allemaal goed komt.
Veel succes!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:50

Komt goed ts... je hebt stappen gezet om duidelijkheid te krijgen :) blijf dicht bij jezelf in het gesprek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:21

Ik vind het hier best opruiend allemaal TS.

De reactie van degene die ook in de vluchtelingen hulp zit vond ik het meest logische verhaal.

En mijn andere reactie hier was kritisch, maar mensen praten hier je relatie stuk.

Jouw vriend kan ook gewoon echt bang zijn voor een breuk met z'n ouders.... ja hij moet daar iets mee.
Maar om nu gelijk er vanuit te gaan dat hij je als tussendoortje ziet, daar heb ik geen aanleiding toe gezien.

Dat z'n ouders een andere toekomst zien, dat hij daar bang voor is, en dat hij wat eigenschappen heeft die ik niet graag in mijn man zou zien... dat zie ik wel.

En ook vind ik dat je je teveel aanpast
( gematigd moslim worden zou ook kunnen, net zoals alleen conservatieve zeer streng conservatieve christenen nog rokken en hoeden dragen, doen moderne moslims ook niet aan hoofddoekjes meer. Er zit een grote ruimte tussen "Pamela Anderson" en een niqaab )

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:40

Ik lees:

-controle
-dominantie
-dwang
-verplichting
-afwijzing

Ik wens je veel plezier als jij je relatie zo door wil zetten ts..

Ik gok zo.. Bekeren.. Trouwen.. Kindjes poepen en volgzaam zijn (slaafs) aan manlief..

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 23:54

Het gesprek zal even moeten wachten -O-
Meneer belde me op een ongelukkig moment.
Heb vanavond even met vriendinnetjes in een restaurant gezeten, had ik echt nodig. Hij belde toen ik net naar huis wilde rijden. Zouden even appen en net appt hij dat hij naar bed gaat en werd boos omdat ik hem niet had verteld dat ik met de meiden weg was, ik had het ook moeten zeggen op het moment dat ik ging en niet achteraf, ongeacht of hij zijn mobiel had om het te lezen of niet. Wenst me boos welterusten en ik reageer terug :
Ik wil pas iets van je horen als je met een goed antwoord komt op hetgeen wat ik je eerder deze avond heb aangekaart.

Hier is hij nu boos over want ik mag niet zo tegen hem praten. Nu hebben we ruzie. :=

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:56

Dit zegt mij al meer dan genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:57

Heel goed TS. En dat hij boos wordt dat jij met vriendinnen uitgaat zonder dat hij het weet? Eigenlijk gewoon heel hard de deur uitschoppen. Is hij nou helemaal? Uitmaken wat je wel en niet mag doen?

Hij hoeft helemaal niet te weten wat je wel en niet doet. Jij bent je eigen mens. Voor hem kon je toch ook zelf bepalen wat je wel en niet deed? Waarom zou hij, nu hij na 25 jaar in je leven is, dat opeens mogen gaan doen?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:00

Gaan je ogen nu open ts?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:08

Dat ie nog niet voorgesteld heeft om zo'n planapp te nemen waar je in kunt zetten waar je bent en wat je doet... 8)7

Anyway, ik vind dat je nu veel beter voor jezelf opkomt! Laat em maar lekker even boos zijn, leert ie ook van. Maak je in ieder geval niet te druk :)
Kben erg benieuwd naar wat zn antwoord gaat zijn op al je vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:09

Siesjuh schreef:
Dat ie nog niet voorgesteld heeft om zo'n planapp te nemen waar je in kunt zetten waar je bent en wat je doet... 8)7

Anyway, ik vind dat je nu veel beter voor jezelf opkomt! Laat em maar lekker even boos zijn, leert ie ook van. Maak je in ieder geval niet te druk :)
Kben erg benieuwd naar wat zn antwoord gaat zijn op al je vragen.

Dat had ie dus al in het begin...

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 00:10

Yes hij volgde mijn telefoon inderdaad :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:13

Ts.. Sorry.. Maar ben je werkelijk zo naïef dat je er nu nog steeds in gelooft? Dit is nog maar het begin..

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 00:14

Dit doet hij niet meer hoor, in het begin was les anders omdat ik anders leefde dan hij en hij dat niet kent

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:15

Envoler schreef:
Yes hij volgde mijn telefoon inderdaad :)

Kijk dan maar uit dat je geen enkelband krijgt...

Ik hoop echt dat je straks je antwoorden krijgt en jij ook je eigen beslissingen kan gaan maken. Maar als ie nu gaat slapen, vindt ie t dus blijkbaar niet belangrijk genoeg om het er nu over te hebben _-:(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:17

Envoler schreef:
Dit doet hij niet meer hoor, in het begin was les anders omdat ik anders leefde dan hij en hij dat niet kent

Ik heb het niet alleen maar over je telefoon checken volgen.. Maar ff alle feiten op een rij...

-mannelijke vrienden zijn uit je leven verbannen
-je wordt gevolgd via je mobiel
-je wordt gecontroleerd via je mobiel
-social media wordt niet geaccepteerd
-je moet toestemming vragen om met vriendinnen weg te gaan
-je wordt niet geaccepteerd in zijn wereld

Ik zal vast nog wat dingen vergeten zijn, maar alleen dit al doet mij alle alarmbellen afgaan..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:24

Envoler schreef:

Serieus? Ga je nu weer excuses voor hem verzinnen?

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 00:27

Ik ben erg teleurgesteld in hem dat hij zo over mijn bericht heenwalst. Gelukkig heb ik morgen goede afleiding

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:39

Gets wat naar.... Had hij het idee dat jullie vanavond een gesprek zouden hebben? Want dan kan ik me nog iets voorstellen van miscommunicatie.

Gewoon even laten bekoelen tot je elkaar weer rustig kan spreken. En leg hem dan maar eens flink het vuur aan de schoenen.

Tip voor zo'n gesprek. Ga in eerste instantie niet zelf een heel verhaal doen. Maar vertel kort dat je wat dwarszit en stel hem dan vragen. Open maar pittige vragen! Zoals: "hoe zie jij het komende half jaar voor ons?" of "Wanneer En hoe denk je mij aan je familie voor te gaan stellen?" En laat hem maar antwoorden geven. Vraag door als zijn antwoord kort is, dus: "leg uit? Vertel... Waarom is/vind je dat zo?"
Zet desnoods je vragen op een papiertje. Kan je helpen om niet van je plan af te wijken. En laat hem maar zweten!

Daarna kan je zelf Je hart eens luchten en al je twijfel op tafel gooien.

Succes!

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 00:44

Hij zei zelf dat hij er vanavond op terug zou komen.
Dat het niet uitkomt oid prima maar dan kon hij toch ook even zeggen dat hij er later op terug komt ipv
Boos te worden dat ik zonder te melden weg ben geweest bij vriendinnen. Hij walst er zo overheen en hem kennende krijg ik hier geen reactie op als ik het niet opnieuw aankaart, hij doet net alsof zijn neus bloed..

Ik neem het nu enkel voor mezelf op omdat ik jullie heb. Hoe hard het klinkt. Ik heb hier wel mijn uitlaatklep en hoef me even niet eenzaam te voelen. Even het gevoel dat mensen om mij geven zet me op beide benen

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:52

Spijtig dat je geen antwoorden krijgt, is het boos zijn een afleidingtruk dat hij niet moet antwoorden of zou het altijd gebeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:53

Envoler schreef:
Hij zei zelf dat hij er vanavond op terug zou komen.
Dat het niet uitkomt oid prima maar dan kon hij toch ook even zeggen dat hij er later op terug komt ipv
Boos te worden dat ik zonder te melden weg ben geweest bij vriendinnen. Hij walst er zo overheen en hem kennende krijg ik hier geen reactie op als ik het niet opnieuw aankaart, hij doet net alsof zijn neus bloed..

Ik neem het nu enkel voor mezelf op omdat ik jullie heb. Hoe hard het klinkt. Ik heb hier wel mijn uitlaatklep en hoef me even niet eenzaam te voelen. Even het gevoel dat mensen om mij geven zet me op beide benen

Je zegt het allemaal zelf... Lees je eigen bericht nog eens. Wat je in je laatste alinea schrijft zou je vriend voor je moeten doen. Als je een vriend hebt die om je geeft ben je niet eenzaam.

En dan geeft hij aan dat het niet uitkomt en dat hij er later op terugkomt (terwijl het hartstikke belangrijk is), en als jij dan uit bent met vriendinnen wat je goedrecht is (jij bent je eigen persoon, hij heeft niets, maar dan ook niets te maken met wat je wel en niet doet) waardoor jij niet kan praten wordt ie opeens boos. Hoe durft hij. Laat deze woorden goed tot je doordringen. Lees het totdat je begrijpt dat dit gewoon geen goede jongen is.

Om even een voorbeeld te schetsen van wat je vriend echt zou moeten doen in deze situatie: Als ik ergens mee zit op het gebied van onze relatie gaat mijn vriend niet slapen totdat hij weet dat hij me weer blij heeft gemaakt en ik gerustgesteld ben. Dat doet een jongen als hij van je houdt. Niet wat jouw vriend doet.