Julia schreef:Hier ga ik toch even op inhaken. Alcohol valt inderdaad onder harddrugs, helemaal waar. Maar ik ben het niet met je eens dat het de meest schadelijke drug is voor het menselijk lichaam. Ja, het is een aanslag op je lijf, maar dat zijn andere middelen bij buitensporig gebruik evengoed. Alcohol is kankerverwekkend, maar dat is tabak ook en misschien nog wel meer. Jaarlijks overlijden duizenden mensen aan de gevolgen van (mee)roken. Wiet en hasj wordt gedoogd, maar ook die drugs zijn een aanslag op je lichaam. Een joint bevat namelijk zeven keer zoveel teer en koolmonoxide als een sigaret.
De vergelijking van alcohol met heroïne is een niet kloppende volgens meerdere artikelen die online makkelijk te vinden zijn. Heroïne is een gevaarlijke en zeer verslavende drug die veel risico's met zich meebrengt. Iets wat je beter niet probeert. Een enkeling zal er misschien 100 mee worden, maar in zijn algemeenheid word je met een heroïneverslaving echt niet (gezond) oud.
Drugs zijn een aanslag op je lichaam. Je lichaam reageert daarop en de stoffen die daarbij vrijkomen (in de hersenen) kunnen een reactie geven die men als prettig ervaart.
En jij gelooft alles wat je leest.
Ik ben hier helemaal niet om heroine te prediken maar ik weet genoeg over de feiten en fabels over drugs.
Heroine is zeer verslavend dat klopt ja. Wist je dat Heroine een merknaam is van Diacetylmorfine. En dat het geïntroduceerd is als zware pijnstiller wanneer morfine niet werkte. Heroine is gewoon een nichtje van morfine
het is vaak de bijkomende effecten van heroine die iemands leven kapot maken! niet de heroine an sich. Ik ken genoeg heroine gebruikers die na 25 jaar gebruik afgekickt zijn en waar het prima mee gaat.
Met alcohol is het niet alleen de bijkomende effecten want die zijn minder snel merkbaar maar de alcohol op zich die het lichaam kapot maakt!
Ik ken genoeg alcoholisten die even lang gedronken hebben en er is van alles mis met ze, de lever, op neurologisch en cognitief gebied. Dat kan wel weer gedeeltelijk herstellen... maar toch
Maar in onze cultuur willen we dat niet geloven want we drinken allemaal, hoera gezellig
.Als we dat niet doen zijn we saai en als je drugs gebruikt ben je een loser of een aso
.Mijn stelling heb je trouwens ook uit zijn verband gehaald