Gefascineerd door drugs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:57

Julia schreef:
Hier ga ik toch even op inhaken. Alcohol valt inderdaad onder harddrugs, helemaal waar. Maar ik ben het niet met je eens dat het de meest schadelijke drug is voor het menselijk lichaam. Ja, het is een aanslag op je lijf, maar dat zijn andere middelen bij buitensporig gebruik evengoed. Alcohol is kankerverwekkend, maar dat is tabak ook en misschien nog wel meer. Jaarlijks overlijden duizenden mensen aan de gevolgen van (mee)roken. Wiet en hasj wordt gedoogd, maar ook die drugs zijn een aanslag op je lichaam. Een joint bevat namelijk zeven keer zoveel teer en koolmonoxide als een sigaret.
De vergelijking van alcohol met heroïne is een niet kloppende volgens meerdere artikelen die online makkelijk te vinden zijn. Heroïne is een gevaarlijke en zeer verslavende drug die veel risico's met zich meebrengt. Iets wat je beter niet probeert. Een enkeling zal er misschien 100 mee worden, maar in zijn algemeenheid word je met een heroïneverslaving echt niet (gezond) oud.

Drugs zijn een aanslag op je lichaam. Je lichaam reageert daarop en de stoffen die daarbij vrijkomen (in de hersenen) kunnen een reactie geven die men als prettig ervaart.

En jij gelooft alles wat je leest. :D
Ik ben hier helemaal niet om heroine te prediken maar ik weet genoeg over de feiten en fabels over drugs.
Heroine is zeer verslavend dat klopt ja. Wist je dat Heroine een merknaam is van Diacetylmorfine. En dat het geïntroduceerd is als zware pijnstiller wanneer morfine niet werkte. Heroine is gewoon een nichtje van morfine

het is vaak de bijkomende effecten van heroine die iemands leven kapot maken! niet de heroine an sich. Ik ken genoeg heroine gebruikers die na 25 jaar gebruik afgekickt zijn en waar het prima mee gaat. :)
Met alcohol is het niet alleen de bijkomende effecten want die zijn minder snel merkbaar maar de alcohol op zich die het lichaam kapot maakt!
Ik ken genoeg alcoholisten die even lang gedronken hebben en er is van alles mis met ze, de lever, op neurologisch en cognitief gebied. Dat kan wel weer gedeeltelijk herstellen... maar toch

Maar in onze cultuur willen we dat niet geloven want we drinken allemaal, hoera gezellig *\o/* .
Als we dat niet doen zijn we saai en als je drugs gebruikt ben je een loser of een aso -O- .

Mijn stelling heb je trouwens ook uit zijn verband gehaald :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:59

Jaaa Parkzicht. Nighttown etc :-)

Maar gabberen heb ik overgeslagen hahahaha
Er zal om mij heen vast wel gebruikt zijn maar zeker niet in mijn vrienden groep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:03

IngridM schreef:

Er zal om mij heen vast wel gebruikt zijn maar zeker niet in mijn vrienden groep.

Oooh ja! Nightown! Geweldige tent ook. Wat dacht je van de ouwe bluetiekinn? Of heel katshoek en de witte de wit? Brings back memory's hoor, gratis tripje heb ik nu... <<)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:42

thembi schreef:
Julia schreef:
Hier ga ik toch even op inhaken. Alcohol valt inderdaad onder harddrugs, helemaal waar. Maar ik ben het niet met je eens dat het de meest schadelijke drug is voor het menselijk lichaam. Ja, het is een aanslag op je lijf, maar dat zijn andere middelen bij buitensporig gebruik evengoed. Alcohol is kankerverwekkend, maar dat is tabak ook en misschien nog wel meer. Jaarlijks overlijden duizenden mensen aan de gevolgen van (mee)roken. Wiet en hasj wordt gedoogd, maar ook die drugs zijn een aanslag op je lichaam. Een joint bevat namelijk zeven keer zoveel teer en koolmonoxide als een sigaret.
De vergelijking van alcohol met heroïne is een niet kloppende volgens meerdere artikelen die online makkelijk te vinden zijn. Heroïne is een gevaarlijke en zeer verslavende drug die veel risico's met zich meebrengt. Iets wat je beter niet probeert. Een enkeling zal er misschien 100 mee worden, maar in zijn algemeenheid word je met een heroïneverslaving echt niet (gezond) oud.

Drugs zijn een aanslag op je lichaam. Je lichaam reageert daarop en de stoffen die daarbij vrijkomen (in de hersenen) kunnen een reactie geven die men als prettig ervaart.

En jij gelooft alles wat je leest. :D
Ik ben hier helemaal niet om heroine te prediken maar ik weet genoeg over de feiten en fabels over drugs.
Heroine is zeer verslavend dat klopt ja. Wist je dat Heroine een merknaam is van Diacetylmorfine. En dat het geïntroduceerd is als zware pijnstiller wanneer morfine niet werkte. Heroine is gewoon een nichtje van morfine

het is vaak de bijkomende effecten van heroine die iemands leven kapot maken! niet de heroine an sich. Ik ken genoeg heroine gebruikers die na 25 jaar gebruik afgekickt zijn en waar het prima mee gaat. :)
Met alcohol is het niet alleen de bijkomende effecten want die zijn minder snel merkbaar maar de alcohol op zich die het lichaam kapot maakt!
Ik ken genoeg alcoholisten die even lang gedronken hebben en er is van alles mis met ze, de lever, op neurologisch en cognitief gebied. Dat kan wel weer gedeeltelijk herstellen... maar toch

Maar in onze cultuur willen we dat niet geloven want we drinken allemaal, hoera gezellig *\o/* .
Als we dat niet doen zijn we saai en als je drugs gebruikt ben je een loser of een aso -O- .

Mijn stelling heb je trouwens ook uit zijn verband gehaald :+

Nee hoor, ik geloof niet alles wat ik lees. Zoals je eerder al had kunnen lezen, kom ik dagelijks met gebruikers van beide middelen in aanraking op mijn werk. Dus ik zie wel wat de effecten zijn en mag wel stellen dat ik redelijk op de hoogte ben over verschillende drugs en de mogelijke consequenties ervan.
Dat heroïne een opiaat is en dus familie is van morfine, weet volgens mij iedereen wel. Toch zit er wel een verschil in hoe deze middelen worden gemaakt en op welke manier deze worden toegediend. Over het algemeen worden morfine-achtige middelen op een gecontroleerde manier of in een gecontroleerde setting toegediend. Dat is bij heroïne lang niet altijd het geval. Veel gebruikers hebben uiteindelijk ook levercirrose door het gebruik van vieze/geïnfecteerde naalden waardoor ze hepatitis c hebben opgelopen.

En de afgekickte heroïnegebruiker ken ik ook, maar ik ken gelukkig ook genoeg alcoholverslaafden die zijn afgekickt en daar prima van zijn hersteld.

Ik heb je stelling overigens helemaal niet uit verband gehaald. En als je vind van wel, dan had je je eerdere berichten beter anders kunnen schrijven. Bijvoorbeeld door te benoemen dat je dit in de praktijk hebt gezien ipv te stellen dat het zo is.
Oh ja, en het zou fijn zijn als je in je volgende berichten wat minder denigrerend doet. Is namelijk nergens voor nodig.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:11

Julia schreef:
Dat heroïne een opiaat is en dus familie is van morfine, weet volgens mij iedereen wel. Toch zit er wel een verschil in hoe deze middelen worden gemaakt en op welke manier deze worden toegediend. Over het algemeen worden morfine-achtige middelen op een gecontroleerde manier of in een gecontroleerde setting toegediend. Dat is bij heroïne lang niet altijd het geval. Veel gebruikers hebben uiteindelijk ook levercirrose door het gebruik van vieze/geïnfecteerde naalden waardoor ze hepatitis c hebben opgelopen.

En de afgekickte heroïnegebruiker ken ik ook, maar ik ken gelukkig ook genoeg alcoholverslaafden die zijn afgekickt en daar prima van zijn hersteld.

Ik heb je stelling overigens helemaal niet uit verband gehaald. En als je vind van wel, dan had je je eerdere berichten beter anders kunnen schrijven. Bijvoorbeeld door te benoemen dat je dit in de praktijk hebt gezien ipv te stellen dat het zo is.
Oh ja, en het zou fijn zijn als je in je volgende berichten wat minder denigrerend doet. Is namelijk nergens voor nodig.

Over denigrerend gesproken... :D Verbeter de wereld begin bij jezelf :o
Ik weet niet waar jij werkt maar je hebt het gewoon fout!!! Maar als je denkt het beter te weten vind ik dat prima!!
Je hebt het nu over spuiters dat is maar een kleine groep. De overige 85% tot 90% rookt dus die komen niet in aanraking met naalden. IK weet niet waar jij je informatie vandaan haalt. Tevens beweer ik niet, dat je niet goed kan herstellen van alcohol. Ik denk dat jij mijn post niet goed begrijpt -O- .
Oh ja de instelling waar ik werk doet altijd veel research dus ik denk dat ik wel over de juiste informatie beschik en de praktijkvoorbeelden op mijn werk liegen er niet om.

edit; de mensen die dan spuiten kunnen overal gratis schone naalden krijgen.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:13

Ik zou nog terugkomen op ketamine en depressie:
Ketamine zorgt ervoor dat de stimulerende neurotransmitter/stof in je hersenen (glutamaat) minder goed kan binden en dus minder goed zijn werk doet. Daardoor raak je verdoofd, dromerig en dissociatief en mogelijk zou dat effect op zich al antidepressief werken. Daarnaast activeert het een bepaalde stof (het enzym mTOR) dat ervoor zorgt dat hersencellen (neuronen) betere verbindingen met elkaar aangaan. Binnen eerdere onderzoeken is gebleken dat bij stress of depressie verbindingen afgebroken worden, maar we weten nog niet zo goed in hoeverre dat oorzaak en gevolg is. Ik hoop dat het zo een beetje begrijpelijk uitgelegd is, wilde er geen heel verhaal van maken, maar vraag gerust :)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:52

thembi schreef:
Julia schreef:

Ik weet niet waar jij werkt maar je hebt het gewoon fout!!! Maar als je denkt het beter te weten vind ik dat prima!!
Je hebt het nu over spuiters dat is maar een kleine groep. De overige 85% tot 90% rookt dus die komen niet in aanraking met naalden. IK weet niet waar jij je informatie vandaan haalt. Tevens beweer ik niet, dat je niet goed kan herstellen van alcohol. Ik denk dat jij mijn post niet goed begrijpt -O- .
Oh ja de instelling waar ik werk doet altijd veel research dus ik denk dat ik wel over de juiste informatie beschik en de praktijkvoorbeelden op mijn werk liegen er niet om.

ik ben het met thembi eens. Bij heroine is het de levensstijl die sloopt, bij alcohol is het de drug zelf. Alcohol is een grotere sloper dan heroine op zich maar omdat alcohol maatschappelijk geaccepteerd is blijkt dat best ok te zijn.
Als alcohol vandaag de dag uitgevonden zou worden zou het op lijst 1 staan.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:00

Dat is toch een gevaarlijke stelling, chronisch gebruik van heroine zie je terug in de hersenen en dat geeft een gelijkaardig beeld die je ook ziet bij de vroege stadia van dementie....
Verder is heroine ook nefast voor de nieren bv.

Maar net als alcohol of heroine of wat voor drug ook zijn er mensen die er goed uit komen en zijn er mensen die wat minder geluk hebben. Alleen die zie je minder op het straatbeeld terug maar zie je in de zorg.
Verder zijn er ook gewoon minder patiënten omdat het minder toegankelijk is, ik wil niet weten wat het ziekenhuis/straatbeeld is als drugs even makkelijk verkrijgbaar zijn als alcohol.

Verder met alcohol eens, maar ik denk eerder een economische reden is. Alhoewel dat er bij alcohol vaak een vergelijking word gemaakt met overdoseren van alcohol en bij de overige drugs word er gehamerd op geen overdosering.
Bij normaal gebruik van 1 of 2 glazen wijn is het effect een stuk minder dan bij 1 pilletje.

IngridM

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:23

Danzz ik geloof toch niet dat echte alcoholisten met verstoord leven daardoor maatschappelijk geaccepteerd zijn

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:18

IngridM schreef:
Danzz ik geloof toch niet dat echte alcoholisten met verstoord leven daardoor maatschappelijk geaccepteerd zijn

maar de weg ernaar toe wel. Er is niemand die tegen jou zegt dat je beter niet op een terras een rose'tje kan aan drinken, en iedereen roept (achter je rug om dan) dat je helemaal maf geworden bent als je een naald in je arm steekt met heroine. Dat rosetje richt meer schade aan, aan je lijf dan die dosering heroine.

@ Furrow, ik ken mensen van 25 met korsakov.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:10

ohjajoh6 schreef:
IngridM schreef:

Oooh ja! Nightown! Geweldige tent ook. Wat dacht je van de ouwe bluetiekinn? Of heel katshoek en de witte de wit? Brings back memory's hoor, gratis tripje heb ik nu... <<)

Trip down memory lane!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:25

Thembi: zonder al die uitroeptekens snap ik je ook. Verder was mijn bericht helemaal niet denigrerend bedoeld. :) Vond de toon van je bericht gewoon onnodig gezien dit topic (voor de verandering hier op Bokt) eens op een normale manier verloopt en het jammer zou zijn dat dit topic op slot gaat.
Ik lees het volgens mij niet verkeerd, maar kennelijk zitten we in deze niet op één lijn qua ervaringen. Ik heb in ieder geval in het werkveld meer ervaring met verslaafden die spuiten dan roken. Dus ik denk dat ik een heel andere kant zie.

Zoals hierboven wordt aangehaald heb ik op school en uit de praktijk geleerd dat een shot heroïne (spuit, zoals hierboven benoemd) schadelijker is dan één rosétje.

Maar goed, ga me verder niet meer mengen in de discussie om de sfeer goed te houden. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:27

thembi schreef:
Julia schreef:

Volgens Jellinek spuit zo'n 30 procent. Jij beweert dus 10-15 procent?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:33

Hoe dan ook, ging het in dit topic ook meer om recreatieve drugs en niet zozeer om heroïne.
Van alle reacties die ik gelezen heb is heroïne juist een no-go voor 'iedereen' hier.
Ik vind het dan ook interessanter om het recreatieve gebruik te bespreken en te belichten,en niet alleen de verslaving.

De verslavingen en horrorverhalen zijn juist de 'enige kanten' die de gemiddelde Nederlander op tv ziet.
Misschien is het voor mensen ook verhelderend dat de wereld van drugs niet alleen bestaat uit criminaliteit, afgegleden junks en lichamelijke wrakken.
Maar ook uit hele normale mensen zoals jij en ik, liefdevolle of succesvolle mensen, met een vol verstand (ook al vinden sommigen het getikt :D )
Gezellige mensen. Mensen met verantwoordelijkheidsgevoel en zich bewust van hun eigen grenzen en kunnen.
Tuurlijk kunnen er ook verslavingen ontstaan, maar ik denk dat men een heel scheef beeld heeft van het aantal mensen dat een verslaving ontwikkeld ten opzichte van het aantal gebruikers.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:38

Ik werk nu een jaar in de psychiatrie op een gesloten opnameafdeling voor volwassenen en het zal je verbazen hoeveel patiënten met drugs in aanraking zijn of zijn geweest...
We komen op het werk veel toeristen tegen die naar de coffeeshop zijn geweest en vervolgens in een (eerste) psychose zijn geraakt. Maar ook jongeren (18-30jr) die door het gebruik van drugs (veelal wiet, maar ook cocaïne, heroïne en GHB komen we vaak tegen) agressief worden, in psychoses raken of zeer paranoïde worden. Het is vreselijk spul allemaal.

Maar ook zie ik op het werk hoe vreselijk hardnekkig zo'n verslaving kan zijn. Dan gaat het weken of zelfs maanden goed met iemand, bijna klaar om weer naar huis te gaan, en er hoeft maar 1 kleine trigger te zijn (zoals ruzie met een naaste) en iemand kan weer terugvallen in de drugs en dan ben je zo weer maanden verder voordat iemand weer uit de psychose/manie/depressie/whatever komt.

Met alcohol heb ik trouwens het laatste jaar op de kliniek ook veel problemen gezien. Eigenlijk hetzelfde als met de cocaïne en wiet: als je eenmaal gestopt bent, is dat geen garantie dat je nooit meer zal gebruiken. Het blijft een zwakte en je lichaam blijft er in stressituaties naar craven.

Drugs maken meer kapot dan je lief is, daarom vind ik het ook achterlijk dat wiet in NL legaal is... Alcohol ook, maar dat is wereldwijd zo geaccepteerd dat het me moeilijker lijkt om dat te verbieden. Nederland staat bekend als 'wietland', het land waar iedereen de hele dag stoned rondloopt. Terwijl het zo vreselijk veel kapot kan maken...
Laatst bijgewerkt door Muurp op 01-09-16 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek gedeelte van de post verwijderd.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:48

danzzz schreef:
Dat rosetje richt meer schade aan, aan je lijf dan die dosering heroine.

Ik weet niet hoe onderbouwd dit is maar daar geloof ik geen pest van, sorry :-)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:58

xLoki schreef:
Ik werk nu een jaar in de psychiatrie op een gesloten opnameafdeling voor volwassenen en het zal je verbazen hoeveel patiënten met drugs in aanraking zijn of zijn geweest...
We komen op het werk veel toeristen tegen die naar de coffeeshop zijn geweest en vervolgens in een (eerste) psychose zijn geraakt. Maar ook jongeren (18-30jr) die door het gebruik van drugs (veelal wiet, maar ook cocaïne, heroïne en GHB komen we vaak tegen) agressief worden, in psychoses raken of zeer paranoïde worden. Het is vreselijk spul allemaal.

Maar ook zie ik op het werk hoe vreselijk hardnekkig zo'n verslaving kan zijn. Dan gaat het weken of zelfs maanden goed met iemand, bijna klaar om weer naar huis te gaan, en er hoeft maar 1 kleine trigger te zijn (zoals ruzie met een naaste) en iemand kan weer terugvallen in de drugs en dan ben je zo weer maanden verder voordat iemand weer uit de psychose/manie/depressie/whatever komt.

Met alcohol heb ik trouwens het laatste jaar op de kliniek ook veel problemen gezien. Eigenlijk hetzelfde als met de cocaïne en wiet: als je eenmaal gestopt bent, is dat geen garantie dat je nooit meer zal gebruiken. Het blijft een zwakte en je lichaam blijft er in stressituaties naar craven.

Drugs maken meer kapot dan je lief is, daarom vind ik het ook achterlijk dat wiet in NL legaal is... Alcohol ook, maar dat is wereldwijd zo geaccepteerd dat het me moeilijker lijkt om dat te verbieden. Nederland staat bekend als 'wietland', het land waar iedereen de hele dag stoned rondloopt. Terwijl het zo vreselijk veel kapot kan maken...

Je moet ook geen wiet nemen als je je niet op en top goed voelt. Als je het in een onvertrouwde omgeving neemt kan het sowieso veeeeel sneller fout gaan. Ik kreeg er de 1e keer wel een vrolijk gevoel van en aan het eind een beetje hoofdpijn, de 2e keer alleen maar flinke hoofdpijn, maar dat was door het weinige praten verder ook minder duidelijk. Ik nam het ook nog eens in cakevorm, wat betekend dat ik mezelf niet eens goed kon doseren, waardoor ik de 2e keer voor het wel of niet goede gevoel dus feitelijk lichtjes een overdosis had genomen.

Wiet en hasj doet vele mensen niets, mits je maar weinig neemt en het niet vaak doet. Ik hoef zelf ook niet zo nodig nog een keer. Wat jij waarschijnlijk tegenkomt zijn toeristen die helemaal overprikkeld zijn door al het liberale gedoe hier, en losgeslagen jongeren (ik heb het alleen over wiet nu, de rest van de drugs ben ik ook niet zo'n fan van), maar wiet is echt nog onschadelijker dan tabak. Waarom denk je dat zoveel staten in de VS aan het legaliseren zijn? Omdat onderzoeken juist uitwijzen dat het weinig uithaald. Tabak geeft je dingen als longkanker na een lange tijd, terwijl pure wiet juist af en toe het tegenovergestelde bewijst voor zichzelf. Gegeven is wel dat je het niet te vaak moet doen, en gezien veel mensen het als nog met tabak mixen haalt dat het er weer een beetje uit, maar als de handel hier niet zo op slot gezet zou worden, zou het ook een stuk beter gaan. Er is hier onder de bevolking juist een lager gebruikerspercentage dan in een groot deel van andere EU landen, behalve onder jongeren, maar het volledige percentage ligt dus lager.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:06

Ik ben het eens met Tivoli, zoals ik eerder ook al een beetje aangaf.
De insteek van dit topic was ervaringen en info vergaren over het recreatieve drugsgebruik.
Waarom mensen nieuwsgierig zijn geworden en uiteindelijk zijn gaan uitproberen.
Ik vind het jammer dat het topic nu steeds verder afglijd richting 'vingertjes wijzen' en verhalen en wellus/nietus discussies over ernstige verslavingen, schadelijkheid en dodelijke slachtoffers.

Tuurlijk zijn er flinke tegenstanders en mensen die ervaring met een verslaving hebben of in de verslavingszorg werken. Ook dat zijn waardevolle ervaringen maar naar mijn gevoel voeren die nu de 'nare' boventoon van dit topic.

Er loopt hier op bokt nog een topic over wat er nu zo leuk is aan dronken worden.
In dat topic gaat het ook niet over ernstige alcoholverslavingen en dodelijke slachtoffers daarvan.
Laten we dit topic dan ook weer terugbuigen naar waar het in eerste instantie over ging aub.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:09

Jammer dat TS het een beetje laat afweten.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:10

Carr_friesje schreef:
Ik ben het eens met Tivoli, zoals ik eerder ook al een beetje aangaf.
De insteek van dit topic was ervaringen en info vergaren over het recreatieve drugsgebruik.
Waarom mensen nieuwsgierig zijn geworden en uiteindelijk zijn gaan uitproberen.
Ik vind het jammer dat het topic nu steeds verder afglijd richting 'vingertjes wijzen' en verhalen en wellus/nietus discussies over ernstige verslavingen, schadelijkheid en dodelijke slachtoffers.

Tuurlijk zijn er flinke tegenstanders en mensen die ervaring met een verslaving hebben of in de verslavingszorg werken. Ook dat zijn waardevolle ervaringen maar naar mijn gevoel voeren die nu de 'nare' boventoon van dit topic.

Er loopt hier op bokt nog een topic over wat er nu zo leuk is aan dronken worden.
In dat topic gaat het ook niet over ernstige alcoholverslavingen en dodelijke slachtoffers daarvan.
Laten we dit topic dan ook weer terugbuigen naar waar het in eerste instantie over ging aub.

Totaal geen problemen mee als ik alleen voor mezelf spreek. Dat is toch een stuk interessanter dan dingen die onze overheid met de opiumwet en dergelijken uitspookt, want dat is af en toe ook een ding wat ik alleen een kip zonder kop in kan zien vullen. :Y)

Ik ben wel iemand die het maar moeilijk vind me in te laten met drugs. Ik vind alles maar eng. Ik heb in mijn bijna 20 jaar lange leven nog geen 2 wijnflessen aan allerlei alcohol kunnen vullen met wat ik op heb, nog nooit een trekje van een sigaret genomen, maar nu dus wel 2 beschaafde stukjes spacecake opgegeten. :+

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:49

lieveli schreef:
Jammer dat TS het een beetje laat afweten.

Snap het juist volkomen met de tunnelkijkers hier in dit topic :+

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:50

En niet iedereen zit 24/7 op bokt.
Ik wel :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 01:52

Tivoli schreef:
En niet iedereen zit 24/7 op bokt.
Ik wel :))

Cubone ook veel, kun je zien.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 02:45

Ik zag suiker voorbij schieten trouwens, nou daar ben ik dus gevoelig voor.
Echt ik ben in no time verslaafd aan frisdrank als ik niet oplet, dat vind ik echt lastig.
Dat heb ik met wiet totaal niet.
Iemand haalde de hoge thc percentages aan, ik ben daar echt blij mee.
Met 3 gram wiet kan ik echt 2-3 maanden vooruit met olie.
Wel bekijk ik bij elk flesje hoe hard het aankomt, dus ik begin met 1 druppel en dan verder kijken.
Die dosis is trouwens wel onwijs laag, meeste flesjes thc olie zijn flink geconcentreerder, maar ik heb gewoon een grote hoeveelheden wiet ivm de prijs.
Qua verslaving heb ik laatste twee weken dat ik van vrij weinig behoorlijk relaxed kan zijn gek genoeg.
Echt een flutdosis, maar ik vind het heerlijk vallen.
Vandaag best een rare dag gehad met veel pijn, vandaag rustig aan nu wietolie en morgen ben ik er weer.

Zelf heb ik trouwens therapeutisch dankbaar gebruikt gemaakt van de wiet. :)
Ik was extreem bang voor prikken, ook het vasthouden als kind.
Dat was dusdanig dat mijn schouder pakken normaal al paniek gaf.
Nu wilde ik graag een nieuwe therapie, maar dat zat in insulinespuiten.
Dat heb ik dus zo gedaan dat ik voor het slapen mijn wietolie nam, en dan als dat goed werkte en het voelde goed die spuit erbij pakte.
Vond het nog steeds vreselijk, maar ik was er doorheen.
Dat zijn trouwens spuiten die je zet onderhuids in vet, dus 1 cm naald waar je eigenlijk niks fout mee kunt doen.
Die mik in je bil of buikvet en thats all, welke hoek maakt niks uit.
Later hetzelfde met bloedprikken, ik heb met een nette dosis wietolie leren bloedprikken bij mezelf, en iets als magnesium oid inspuiten.
Nog steeds is het mijn hobby niet, maar ik vond de olie een zegen.
Er valt bij mij zoveel angst weg, ik wordt dapperder.
Met een beetje plaatselijke verdoving erbij heb ik het zelf zo kunnen leren met nagenoeg geen angst, in alle rust.
Ook verschillende diktes naalden gebruikt, maar elke verandering vind ik ook gewoon nog steeds eng, dan gebruik ik nog steeds de wietolie erbij.
Dan weet ik gewoon dat ik het durf, en de keer erop durf ik het zonder, is het dan daarna ook goed laat ik de verdoving ook weg.
Op de eerste keer na heb ik nooit mezelf echt wappie gemaakt trouwens, maar ik ben er zo blij mee geweest.. *\o/*
Bij de prikpost is het ideaal, en ik hoef nooit naar de dokter voor magnesium prikken.
Nu wil ik graag infuus leren prikken voor als ik gepland naar een ziekenhuis moet voor een operatie o.i.d., uiteraard in overleg met de arts dan enzo. :)
Bij bestellen had ik echt gierende hartkleppen, maar met wat olie had ik er dus totaal geen moeite meer mee. :)
Dat is een stukje vertrouwen in de olie ook hoor, voorheen had ik daar wel meer voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 06:35

Sorry maar komt het ouwe lijk weer, die zelf alles heeft gedaan wat god verboden had en er nu al jaren niet meer in zit, in het wereldje. Ik vind het tegenwicht juist wel goed in dit topic:

Recreatief gebruik of niet, ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat ook niet alle recreatieve gebruikers niet ooit eens op een punt hebben gestaan dat ze bij zichzelf dachten: "oliebol, nu moet ik echt even gaan oppassen, want nu ben ik toch te ver gegaan".
En dan moet je echt heel sterk in je schoenen staan om toch recreatief gebruiker te blijven ipv verslaafd te blijken.

Mooi voorbeeld is roken: van alle rokers is er maar een heel minimaal gedeelte, die het alleen af en toe eens kunnen, dus op een feestje, of als die stugge roker staat te stomen buiten, het grootste gedeelte kan toch zijn tengels er nooit meer van af houden.

Laten wij elkaar nu geen mietje noemen: het is gewoon link spul en dus mag het best wel regelmatig gemeld worden dat het dus heel makkelijk verkeerd kan gaan en dat je voor dat je het zelf vaak door hebt je gewoon wel verslaafd bent.

Nogmaals: ook de persoon die elke dag 1 wijntje moet drinken is verslaafd, dus ook de persoon die niet meer kan gaan stappen, zonder wat in zijn mik te douwen.
Of dat nu alleen het weekend is of als je naar een groot feest gaat, het feit blijft dat je niet meer zonder wilt bij bepaalde acties.

Ik kan mij de 13 jarigen nog heel goed herinneren op de gabber/hardcore feesten, die nog veel strakker stonden als ikzelf, terwijl ik toch al in de 20 was.
Laten we het aub ook niet gaan verheerlijken met zijn allen.