Overpriced producten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:24

Magrathea schreef:
Hier ergens in de buurt kan je appels plukken voor een paar euro. Kleine bijdrage en dan zo veel als je wil. Leuk om met kinderen te doen ook :) ik wil het wel eens navragen als iemand geïnteresseerd is.

En als iemand dit soort dingen weet in Zuid-Limburg dan hoor ik het graag :D

Edit: check dit :D http://www.blauwebessenland.nl/nieuws/s ... g-11-juli/

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:39

DaraBariton schreef:
Meeste wat hier genoemd is kan ik me wel in vinden.

Bioscoopje pakken hoort er trouwens ook bij. Kom er net vandaan en ruim 15 euro voor een 2 frisdrankjes, flesje water, zak chips en een zak m&ms ;) :)

Oh inderdaad bios,alleen de film al..ik smokkel o m die reden altijd zelf een flesje drinken mee

xxCYNNxx

Re: Overpriced producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:44

doe ik ook..en een zakje M&M's, die wordt ook altijd mee gesmokkelt, want in de bios halen is gewoon belachelijk duur

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:50

In Koningsbosch kun je ook bosbessen plukken, heel goedkoop en helemaal biologisch. Is alleen midden-limburg ipv zuid :)

En in Puth zat vroeger een boer waar we voor een paar gulden valappels konden rapen. Geen idee of die er nog is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:50

Moet je dat smokkelen dan? Dat is toch niet verboden? :?

Ik neem dat altijd zelf mee en best opzichtig ook :+

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:52

verootjoo schreef:
Moet je dat smokkelen dan? Dat is toch niet verboden? :?

Ik neem dat altijd zelf mee en best opzichtig ook :+
ik dacht dat het niet mocht heb het zo van moeders geleerd in ieder geval

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:55

Ik neem ook altijd zelf mee naar de bios. Oh, wat gierig :').

Ik weet er nog één: decoratieve verlichting! Hanglampen, spots etc. Buiten dat het gros enorm lelijk is, is het ook nog eens veel te duur :/

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:56

Cola en iets lekkers neem ik ook zelf mee hoor naar de bios. Hier controleren ze je tas (geen idee waarop trouwens) en zien ze mijn meegebrachte spullen dus meteen liggen maar zeggen er nooit iets van.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:27

karuna schreef:
Ik bestel meestal een glas cassis of zo en verder water laten aanvullen steeds. Of simpel weg water, of rest van gezelschap drinkt gewoon of ik heb er eten bij. Ga niet veel betalen voor minimaal water. Dan maar een krent gevonden worden :+

Betaal je wel voor t gebruik van stoel, tafel, glas, de bediening, gebruik toiletten dan? Horeca moet ook die kosten meenemen hè.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:29

Magrathea schreef:
moonsparkle schreef:
Alleen al een zakje kaas wat onmisbaar is op pizza vind ik kost al bijna 2 euro. Als je er iets van vlees op wilt is ook weer bijna 2 euro. Natuurlijk ligt het er aan wat je er op doet, maar ik denk dat als je de topping wilt hebben van bijvoorbeeld een pizza hawaii of salami van ristorante dat je echt wel meer kwijt bent dan als je het zelf maakt?

Als je zelf pizza wil zoals die van de ristorante zou ik zelf een uurtje aan de slag gaan met deeg, tomaat, kaas en salami. Dan eet je er één op en vries je de rest in. Ik kan echt niet geloven dat je er dan per pizza meer aan kwijt bent. Bovendien... Ik zit echt niet vol na één zo'n dunne diepvriespizza hoor, en na een zelfgemaakte wel :) En bij die laatste hangt het er net vanaf hoeveel zin ik heb in sjiek eten wat ik erop doe :D

" eet nu een hawaii pizza voor 3€, idioot duur

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:31

phormicola schreef:
Magrathea schreef:
Hier ergens in de buurt kan je appels plukken voor een paar euro. Kleine bijdrage en dan zo veel als je wil. Leuk om met kinderen te doen ook :) ik wil het wel eens navragen als iemand geïnteresseerd is.

Oh daar kom ik langs als ik naar mijn werk rijd!

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:31

Amable schreef:
Ik weet niet of 'ie al genoemd is, maar water in een restaurant. Ik vind het echt niet erg om wat te betalen voor een glas water, tenslotte wordt het voor me ingeschonken, bij me gebracht en gebruik ik hun glas. Maar ik vind het zonde om evenveel voor de spa blauw te betalen als voor een cola. En aangezien ze verder meestal echt enkel fris dranken hebben kies ik vaak toch voor de minder gezonde variant. Terwijl ik water ook echt prima zou vinden, alleen even duur als cola, tja, dat vind ik dan weer zonde.

-O-
Hier een eigen zaak in t gezin, spa blauw is inkoop net zo duur als cola.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:10

En kraanwater is voor de horica ook niet gratis net als thuis ook niet gratis is. Dus vind het niet gek als ze daar een kleine vergoeding voor zouden vragen. Zo als hier al een keer gezet is 50 cent of zo. Maar meeste waar ik kom.is het gratis. Ik geef nu bv en bestel altijd water er bij.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:49

Dat Spa blauw duur is snap ik wel.
Maar als je medicatie slikt is een klein glaasje kraanwater vaak al genoeg.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:04

Volgens mij is er een regel dat kraanwater niet geweigerd mag worden.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:08

cheybinky schreef:
Amable schreef:
Ik weet niet of 'ie al genoemd is, maar water in een restaurant. Ik vind het echt niet erg om wat te betalen voor een glas water, tenslotte wordt het voor me ingeschonken, bij me gebracht en gebruik ik hun glas. Maar ik vind het zonde om evenveel voor de spa blauw te betalen als voor een cola. En aangezien ze verder meestal echt enkel fris dranken hebben kies ik vaak toch voor de minder gezonde variant. Terwijl ik water ook echt prima zou vinden, alleen even duur als cola, tja, dat vind ik dan weer zonde.

-O-
Hier een eigen zaak in t gezin, spa blauw is inkoop net zo duur als cola.

Spa blauw is dus over all gewoon te duur. Ik heb eigenlijk geen idee of het in de supermarkt ook gelijk geprijsd is, best kans dan.

En inderdaad, juist omdat de horeca het van de drank moet hebben vind ik het niet terecht om om gratis water te vragen, wat mij betreft zou kraanwater gewoon op de kaart komen, een karaf voor 2 of 3 euro bijvoorbeeld.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:16

xMarieke schreef:

Maar daar mogen ze gewoon geld voor vragen.
Betaalde laatst 3.50 voor een karaf kraanwater :x wel 1.5 liter maar vond het een bizar bedrag.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:18

phormicola schreef:
Magrathea schreef:

Helaas kost een ritje America nogal wat benzine vanuit hier... Maar adressen in zuid-limburg houd ik me ook voor aanbevolen :o

Bios vind ik ook idioot duur. Kijk dan net zo lief thuis lekker een film met een bak popcorn erbij.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:48

Keet schreef:
xMarieke schreef:

Maar daar mogen ze gewoon geld voor vragen.
Betaalde laatst 3.50 voor een karaf kraanwater :x wel 1.5 liter maar vond het een bizar bedrag.

Klopt. Soms hoor je ook 'nee wij schenken geen kraanwater' en dat mag volgens mij niet. Gratis hoeven ze het iig niet te doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:58

luuntje schreef:
Dat Spa blauw duur is snap ik wel.
Maar als je medicatie slikt is een klein glaasje kraanwater vaak al genoeg.

Ik was 2 weken geleden op Schiphol en vroeg aan de Starbucks een beetje water. Kreeg het helemaal gratis en voor niks.
Bij hardrock kreeg ik naast m'n drankje ook een heel groot glas koud water met ijs gratis

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:04

Wij vroegen laatst ook om een karaf water bij het eten, ik wil daar best voor betalen. Maar nee, "wij schenken alleen kleine flesjes spa blauw". Een karaf kreeg je alleen bij bestelling van wijn. :+
Oké, doe er dan maar een wijntje bij...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:31

Ik heb 4,5 jaar in een restaurant gewerkt. Als mensen een glaasje water willen voor hun medicijnen of een glaasje water naast hun glas wijn, krijgen ze dat gratis. Als mensen water bestellen in plaats van fris/bier/wijn/whatever, moesten ze er wel voor betalen. In beide gevallen krijgen ze spa blauw (of een ander merk). Kraanwater werd alleen gedaan als ze om een karaf vroegen.

Wat ik overpriced vind zijn de prijzen voor ingevoerde producten hier. Natuurlijk wel begrijpelijk maar een belgisch zeebanket (zo 1 die je voor nog geen 3 euro bij de aldi koopt) kost hier al snel NZD14, wat omgerekend toch zo'n 8/9 euro is. -O-

Bioscopen en alles er omheen zijn hier ook belachelijk duur ja. 2 kaartjes, 1 grote cola/L&P, 1 medium zoute popcorn en 1 ijshorntje voor bijna NZD45... dat is omgerekend zo'n €30..

Avocado's zijn hier ook heel raar. De ene week kosten ze 4 dollar per stuk en de andere dag krijg je er 3 voor 2 dollar. Gelukkig ben ik er toch niet zo'n fan van en haal ze alleen als ze goedkoop zijn voor mijn vriend.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:35

Sportschool! Verdikke 45€ Pm... (Vandaar dat ik er dan ook geen gebruik van maak)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:39

LadyMadonna schreef:
Sportschool! Verdikke 45€ Pm... (Vandaar dat ik er dan ook geen gebruik van maak)

Och ja dat ook. Heb mijn vriend er van overtuigd om toch eindelijk bij Les Mills weg te gaan en naar een goedkopere sportschool te gaan. Les Mills was $60 per maand, dat was zo'n €40. Nu zit hij bij een andere waar hij nog geen €14 per maand kwijt is.

Edit; nu klinkt het net alsof hij van mij weg moest bij die sportschool. Maar hij wilde zelf geld besparen en dit was 1 van de enige dingen waar hij op zou kunnen bezuinigen :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:42

eenitraM schreef:
karuna schreef:
Vaak kun je ook kraanwater vragen rekenen ze eigenlijk nooit wat voor. Doe ik eigenlijk altijd en maar zelden krijg ik te horen nee kan alleen uit een flesje

Ik bestel ook altijd kraanwater. Heb één keergehad dat dat mij 0,50 cent kostte :wow:

Wij bestelden 3 belegde stokbroden, 3x fris erbij en een klein glaasje kraanwater omdat een haar medicijnen moest innemen.
Rekening was 26 euro en een extra euro voor het water.