Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:45

Oehh spannend vooruit zicht! Ik vertrek vandaag op vakantie naar zuid België. Op de 24 uurs radar zag ik daar ook al wat leuke rode vlekken voorbij komen!

Have fun vandaag allemaal! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:52

Ik zie dat de meeste weersites inmiddels zeggen: kans op zwaar onweer vanuit het zuiden. Maar ik kom dat op onweer online nog niet echt tegen. Heb jij een update Jolien?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:52

Veulen84 schreef:
Op welk deel van de dag krijgen we het? Middag of avond?

Volgens het KNMI vooral vanaf 18.00 uur tot 3 uur in de nacht.
Op BR staat voor 20.00 uur een knalrode vlek boven ons.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:59

De afgelopen avonden waren zo mooi!! In de prachtige weipoort:
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:00

He wat jammer ik ga morgen naar Kampen... Ik hoop dat jullie wat moois zien!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:01

BR 24u had ik nog niet aangezet maar dat ziet er dramatisch uit. Nu vind ik dat niet echt betrouwbaar maar zal toch het plaatje maar ff posten.

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:08

Iris82 schreef:
BR 24u had ik nog niet aangezet maar dat ziet er dramatisch uit. Nu vind ik dat niet echt betrouwbaar maar zal toch het plaatje maar ff posten.

[ [url=m/p9Lkb2.png]Afbeelding[/url] ]

Oeh dat zou hier dan ook recht overkomen.. Ik heb m'n vriend al gezegd vandaag het weer heel erg in de gaten te houden en als ik het niet vertrouw hij mee naar huis moet :') ik heb al eens in een valwind gezeten op concours met de nodige schade en paniek en dat vind ik wel genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:28

Als ik het goed heb gezien vormt de Lek weer de noordgrens. Dus geen (of een beetje regen)knallen. Enige wat ik wel zeer zeker doe is zonnescherm, ramen en parasol op standje storm zetten. Just in case of.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:36

Ja t gaat nog steeds alle kanten op hoor. Vertrouw br ook nog maar niet. Ik ben net wakker(nja dat ben ik al een paar uur door m'n onrust) en ga zo ff kijken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:42

Heb net ff estofex bekeken maar wat daarop staat is toch best heftig..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:05

Ik ben terug van kamp. Wij hebben echt lekker weer gehad. Ik heb daar een nacht gedroomd over een wind/waterhoos (hij ging over land en water) en ik was daarnaast op een skatebaantje aan het skaten (hoe kom ik daar nou weer bij) en naast/onder me zaten mensen op het terras. Dat ding hoost naast ons vanuit het land op het water en iedereen blijft rustig zitten alsof er niks aan de hand is. We werden wel nat door de spetters die de wind/waterhoos op het water veroorzaakte :')
Ik dacht, het is wel grappig om dit te delen hier

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:07

Ik hoop alleen niet dat we weer van die enorme hagelstenen krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:08

fjordjes schreef:
Ik hoop alleen niet dat we weer van die enorme hagelstenen krijgen!

Die kans is wel weer aanwezig :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:13

Ik duim heel hard dat het niet gaat gebeuren, auto is net twee weken terug van reparaties...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:17

Joolien, vraagje :) waar wordt nu het heftigste weer verwacht? Als ik estofex en BR zie komt de meeste neerslag over Zuidoost. Maar in t noorden meer stormachtig? Ik kan het net niet helemaal ontcijferen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:21

Waar woon je? Anders voor de zekerheid je auto veilig zetten of oude matrassen erop leggen.

Marjan, ik kan t net zo beroerd ontcijferen als jij. Het is gewoon heel onzeker, maar als we harmonie(buienradar) mogen geloven, krijgen noord-limburg, zuid-brabant, de achterhoek en heel overijssel er flink van langs. Maar dat is dus nog steeds onder voorbehoud.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:24

Hmm ok :) dan ligt het dus niet aan mij. Ik vind het normaal niet zo erg maar met zo'n festival houd ik daar absoluut niet van. T wordt sowieso al warm en benauwd en dat is al geen hobby van me :') wordt water ipv bier denk ik.. Kan ik de boel beter in de gaten houden.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:25

Joolien schreef:
Waar woon je? Anders voor de zekerheid je auto veilig zetten of oude matrassen erop leggen.

Marjan, ik kan t net zo beroerd ontcijferen als jij. Het is gewoon heel onzeker, maar als we harmonie(buienradar) mogen geloven, krijgen noord-limburg, zuid-brabant, de achterhoek en heel overijssel er flink van langs. Maar dat is dus nog steeds onder voorbehoud.

Precies op de grens van Noord-Limburg/ZuidOost Brabant. Grof gezegd tussen Helmond en Venray

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:31

fjordjes schreef:
Joolien schreef:

Precies op de grens van Noord-Limburg/ZuidOost Brabant. Grof gezegd tussen Helmond en Venray

Dan is het misschien een idee om voorzorgsmaatregelen te nemen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:38

Als ik optijd thuis ben pak ik m'n camera en wie weet krijg ik nog wat op de foto. Gisteren wel mooie zonsondergang

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:41

Wauw, mooi plekje marjan, waar is dit? We zijn aan het overleggen om richting Nijmegen te gaan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:47

Is op het uitkijkpunt op de Mookerheide, heb enorme hoogtevrees maar heb mezelf naar boven gesleept haha.

Mochten jullie in de buurt zijn laat maar weten :D wie weet sluit ik me dan even bij jullie aan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:55

Oh jakkes, BR voorspelt inderdaad niet veel goeds. Zo te zien gaat het net ook vét los in Groningen op het moment dat wij naar de bioscoop zouden fietsen :') Anders maar ff wat eerder weg en drankje in de stad doen. Hoop dat het mee gaat vallen, vandaag is ook Gronings Ontzet en er is nog Noorderzon in de stad. Oftewel, heel veel mensen in de stad. Dan is noodweer echt niet fijn :n

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:08

Ik sta stand-by voor een chase in Den Bosch/ Brabant vanavond! :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:13

Ha, BR vertrouwen we echt niet meer. Tijdje terug zou er ook een snoezig roze vlekje over komen. Had alles al helemaal getimed (boodschappen, paarden, plek om te schuilen etc.) bleef het uiteindelijk gewoon helemaal droog. -O-
Maar zou wel koel wezen als het boven Flevoland komt. Misschien dat ik op mijn dak nog wat mee kan pikken dan. Hier in Lelystad vallen we meestal net buiten de boot maar wat mooie toppen zien is ook leuk. :D