Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:26

even een hele andere aanvliegroute? Hoe is de relatie tussen ts en haar vriend? Beste vrienden weten veel van elkaar en misschien heeft vriend zitten klagen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:26

Achzo.

Ik zou mijn vriend wel laten gaan TS. Dit moet je toch meegemaakt hebben, een bruiloft waar je zo krap op elkaar zit dat er nét niet 1 persoon extra bij kan :+ .

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:27

Hihi mooiste jurk aandoen lees ik hier boven.. Iets wits (met kant) ofzo :')
(zou het nooit echt doen maar van het idee kan ik wel pret hebben)

JoT

Wat een flutexcuus. Hoezo ze konden je niet meer uitnodigen? Waren ze dan even vergeten dat je samenwonend bent met die vent die ze wel hebben uitgenodigd? Terwijl ze jullie echt wel kennen.

Ik zou de eer aan jezelf houden en die M. niet meer opbellen. Laat dit lekker tussen je vriend en zijn vriend, straks loopt het gesprek uit de hand en dan zeg je dingen waar je spijt van krijgt. Alhoewel ik vrees dat de vriendschap tussen die twee toch wel een knauw gaat krijgen door dit gedoe.

Lekker gezellig ook voor je vriend. Zit hij daar in zijn upje, terwijl al zijn vrienden samen met hun partner zijn...

Veel success met het nemen van jullie beslissing. En als je gaat, sterkte en hopelijk toch ook een beetje plezier.

Urbanus

Het is echt heel laf, wees dan gewoon eerlijk. Ik zou je vriend lekker laten gaan, zelf voor de eer bedanken en voortaan maar focussen op andere mensen binnen die groep.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:28

Kwanyin schreef:
Achzo.

Ik zou mijn vriend wel laten gaan TS. Dit moet je toch meegemaakt hebben, een bruiloft waar je zo krap op elkaar zit dat er nét niet 1 persoon extra bij kan :+ .

:') _/-\o_

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:30

Jeetje, wat een flutreden zeg... Ik ga zelf trouwen dit jaar en ik kan me echt geen locatie voorstellen die je zo zou afschepen op 1 gast.

Heb het even aan mijn vriend/verloofde voorgelegd. Hij zou ook zeker verhaal gaan halen bij zijn vriend, en met de reden die je gehad hebt zou hij zeggen: 'dan hoef ik ook niet te komen, heb je nog een extra plaats over'.
Ik zou m overigens niet zelf dwingen om niet te gaan, dat zou zijn eigen keus zijn. Maar een dergelijk voorval zet wat ons betreft de vriendschap wel lekker in perspectief. Zelf zou ik helemaal niet meer gaan, als je zo overduidelijk een 'moetje' bent. Graag of heel niet denk ik dan.

Kwanyin :') _/-\o_

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:31

En in het vervolg ook bij elk verjaardagsfeestje, barbecue en babybezoek op voorhand opbellen en vragen of de tafels er wel naar geschikt zijn dat je ook mee mag komen :P :+ .
(En nee, hier hoeft niemand serieus op te reageren ik hoop dat de smileys duidelijk maken dat dit een grapje is :+ ) . Hoewel ik mij wel serieus zou afvragen hoe welkom ik eigenlijk ben op andere gelegenheden als ik door zoiets wordt afgescheept op iets als een bruiloft van de beste vriend van...

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:32

Jeetje TS wat ben jij lief....

Ik had echt bedankt hoor, ook voor de avond.
Zou me zo niet gewenst voelen...

Maar goed jij moet de keus maken.
Ook wel knap als je je hier overheen kunt zetten en alleen de avond gaat.
Succes met beslissen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:32

Kwanyin schreef:
En in het vervolg ook bij elk verjaardagsfeestje, barbecue en babybezoek op voorhand opbellen en vragen of de tafels er wel naar geschikt zijn dat je ook mee mag komen :P :+ .
(En nee, hier hoeft niemand serieus op te reageren ik hoop dat de smileys duidelijk maken dat dit een grapje is :+ ) . Hoewel ik mij wel serieus zou afvragen hoe welkom ik eigenlijk ben op andere gelegenheden als ik door zoiets wordt afgescheept op iets als een bruiloft van de beste vriend van...

Oh dit vind ik echt heerlijk op de vroege morgen hahaha. :')

Evelijn

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:43

Wat enorm vervelend zeker met zo'n slap excuus.

Bruidspaar heeft zeker niet in de gaten dat nu ze jou niet uitnodigen je meer aandacht zal krijgen dan als je er wel bij zal zijn... als iedereen weet dat jij en je vriend al jaren samen zijn dan gaat dit bij anderen toch ook vraagtekens oproepen. Dus iedereen kletst erover ipv dat ze aandacht hebben voor het bruidspaar. Wat een rotsituatie ook voor je vriend... die moet nu bij elke vraag op de bruiloft zeggen "nee hoor we hebben nog een relatie maar volgens het bruidspaar was er geen plek voor haar in de tafelschikking" Dat lijkt me eigenlijk nog veel vervelender dan thuis blijven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:44

Ik vind het ook sneu voor TS haar vriend, voor hem moet dit ook als een mes in de rug voelen..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:46

Kwanyin schreef:
Hoewel ik mij wel serieus zou afvragen hoe welkom ik eigenlijk ben op andere gelegenheden als ik door zoiets wordt afgescheept op iets als een bruiloft van de beste vriend van...

Dat zou ik mij ook afvragen. Hoe gewenst ben je dan? Ik zou ze ook niet meer met goed fatsoen kunnen aankijken en nep gezellig doen. Voor mij was het wel klaar dan. En dan zo'n slap excuus als tafelindeling. :r

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:47

Met dat excuus waren ze bij mij weg gekomen als jullie net een relatie hadden gekregen en ze alles al hadden geregeld, maar dan nog..... Je vriend is de beste vriend van hem, dan doe je er toch wat moeite voor om dat wel passend te krijgen? Ga met diegene om de tafel zitten waar je het feest geeft en kaart het aan, zij hebben vele malen meer ervaring in dat soort dingen dan wellicht de bruid. Even een ronde tafel erin ipv een rechte en het probleem is waarschijnlijk opgelost.
Persoonlijk zou het mij een gevoel geven van ze hebben mij 2½ jaar lang getolereerd en niet geaccepteerd.
Wat gaat je vriend nu doen? Gaat hij wel de hele dag of gaan jullie bewust alleen 's avonds samen naar het feest?
Ben ook wel benieuwd hoe dan de tafelschikking is en of je vriend niet heel toevallig per ongeluk naast of tegenover zijn ex wordt neergezet.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:49

Ik zou het 'samen uit, samen thuis principe' hanteren.
En dat voorstel kan jouw vriend dan eerst de bruidegom in spe voorleggen.

Alleen al dat er zoveel moeite is gedaan om jullie apart uit te nodigen.
Je kan je afvragen in hoeverre een gezame(n)lijke vriendschap mogelijk is......

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:50

KimD schreef:
Ik vind het ook sneu voor TS haar vriend, voor hem moet dit ook als een mes in de rug voelen..

Absoluut, maar ik weet zeker dat de mijne dan ook alleen de avond zou gaan.
Beste vriend of niet. Het is gewoon schandalig -O-

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:51

Het verbaasd me eerlijk gezegd wel dat zoveel mensen de bruid "de schuld" geven. De bruidegom heeft het toch over: "we vinden". De bruidegom is de beste vriend in het verhaal, ik vind hem juist de zak hooi :P.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:51

Lizzyy schreef:
Ik bel ook vanavond nog even met M want ik wil ook nog even met hem praten.
Dat je dit doet oké, maar leg het dan vantevoren uit, helemaal als je beste vrienden bent.

Ben je niet bang dat dit gesprek uit gaat draaien op ja maar dat had ik niet zo gezegd/bedoeld of wat dan ook? Dat je dan nog meer gedoe gaat krijgen?
Snap dat je dit uit de wereld wilt hebben (zou dat zelf ook willen) maar dan had ik het anders aangepakt, beide gewoon er naar toe gegaan (liefst onverwachts zodat ze niet samen zich kunnen voorbereiden) en ze er mee confronteren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:53

Lennox schreef:
Het verbaasd me eerlijk gezegd wel dat zoveel mensen de bruid "de schuld" geven. De bruidegom heeft het toch over: "we vinden". De bruidegom is de beste vriend in het verhaal, ik vind hem juist de zak hooi :P.

Hoeveel mannen geven hun vrouw/vriendin niet gewoon hun zin om van het gezeur af te zijn?
Dan praten ze maar mee of in we vorm Lennox.
Een beetje ruggegraat tonen is niets mis mee, als beste vriend mag je best wat meer moeite doen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:58

Zoals ik ook al dacht... een statement dus...

Sommige mensen kosten je meer dan dat ze je opleveren... Er dient een balans te zijn... Die is hier duidelijk niet... (om welke reden dan ook)

Steek je energie in mensen die jou waarderen om wie je bent, want deze zijn het niet waard...

Geef je vriend een dikke kus als hij wel naar dat feest gaat en ga lekker wat leuks doen met anderen waar je geen "moetje" bent...

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:59

meggiemeg schreef:
Lennox schreef:

Hoeveel mannen geven hun vrouw/vriendin niet gewoon hun zin om van het gezeur af te zijn?
Dan praten ze maar mee of in we vorm Lennox.
Een beetje ruggegraat tonen is niets mis mee, als beste vriend mag je best wat meer moeite doen.

Dat zal misschien zo zijn maar mijn man had dat van mij nooit geaccepteerd, die had zijn beste vriend niet in die positie gedrukt. Dus ik vind hem echt slappe hap haha. Wij zouden die discussie ook niet gehad hebben denk ik :+.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:59

Als ik jouw vriend was zou ik not amused zijn door zo'n actie van mijn beste vriend. Mijn partner wordt in dit geval niet als volwaardig gezien door mijn "beste" vriend?
Lekkere vriendschap is dat dan.

Jullie wonen nota bene samen, het is niet zo dat je een of andere aankomenwaaiende bevlieging van hem bent.

Ik zou dus als vriend zijnde lekker bedanken en de bruiloft niet meer bezoeken en samen wat leuks gaan doen op de bewuste dag.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:01

idd wat een slap excuus en zelfs al is het geldig, dan had M jouw vriend wel van te voren op de hoogte mogen brengen. Zeker als ze elkaar als beste vrienden bestempelen...

Moest ik in gelijkaardige positie komen als jouw vriend, dan trok ik mijn conclusies en denk mijn partner ook...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:03

danzzz schreef:
even een hele andere aanvliegroute? Hoe is de relatie tussen ts en haar vriend? Beste vrienden weten veel van elkaar en misschien heeft vriend zitten klagen?

Vanavond heb je weer Nieuwe Tijden hoor.. Leef je uit :(:)

Persoonlijk vind ik het een opvallend antwoord. Ik kan mij echt niet voorstellen dat er niet nog 1 stoel ergens bijgezet wordt. Destijds op de kop. En ook erg jammer dat ze dit niet persoonlijk even hadden kunnen melden, dit komt dan gewoon raar over. Twee kaarten en naar de uitleg is het maar gissen. Ik denk dat je vanavond dat ook best even kan melden. Dat ze gewoon niet beseffen hoe kwetsend dit overkomt. En dan kijken ze maar hoe ze reageren.

Laat ze verder maar gewoon doen, lekker je eigen plan trekken :(:)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:03

belle_boef schreef:
Kwanyin schreef:
Hoewel ik mij wel serieus zou afvragen hoe welkom ik eigenlijk ben op andere gelegenheden als ik door zoiets wordt afgescheept op iets als een bruiloft van de beste vriend van...

Dat zou ik mij ook afvragen. Hoe gewenst ben je dan? Ik zou ze ook niet meer met goed fatsoen kunnen aankijken en nep gezellig doen. Voor mij was het wel klaar dan. En dan zo'n slap excuus als tafelindeling. :r

Voor mij was het dan ook meteen klaar. Ik zou ook willen dat mijn vriend verhaal zou gaan halen bij zijn beste vriend. Hij mag daarin best voor je opkomen en aangeven dat het niet oké is dit, dat iedereen de partner mee heeft en hij niet en dat om de tafelschikking kul is. Daarnaast zou ik het liefst ook hebben dat hij dan ook alleen avonds zou heengaan, als hij echt heen wilde, maar niet de hele dag. Het mag wel, want dat zou zijn eigen keuze zijn, maar ik zou het dan nog erger vinden omdat hij het dan gewoon toestaat dat het bruidspaar zijn vriendin zo belachelijk behandelen.