gekoppaard schreef:Als je een goede relatie hebt met je ex waarom kun je hem er dan niet naar vragen? Niet controlerend maar gewoon geintereseerd?
Inderdaad is dat waar ik op doel.
Dat dan de hele openingspost niet zou bestaan.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
UltimOo schreef:Hoop dat het zo duidelijk is?
Picasso schreef:Maar bij mij blijft het gevoel: waarom moet er zo krampachtig gedaan worden over een nieuwe relatie? Is het voor een kind niet prettiger om alles out in the open te hebben als er een nieuwe persoon aan zijn/haar leven toegevoegd wordt die ook nog een rol gaat spelen in de opvoeding zeer waarschijnlijk? Dat overlegt toch een stuk makkelijker dan alles zo apart houden? Er heeft hier een kind gereageerd dat uiterst ontevreden was met de geheimzinnigheid van ouders. En laat het kind nou belangrijker zijn dan de pleziertjes van ouders. En waar het mee begon dit topic, was dat er openheid op prijs gesteld werd. Niet een keuring van een nieuwe partner van de ex. Dat er door iemand meteen bovenop gesprongen werd als 'regeren vanuit het graf' is net zo goed van een mug een olifant maken. Als beider ouders van goede wil zijn, is er helemaal geen issue...
Liselot schreef:A3a1 schreef:Maar als je een open relatie hebt is die toch open. Wat valt er dan te belazeren?
Heeeeeeel erg offtopic, maar in een open relatie draait het JUIST om communicatie en openheid. Het is geen vrijbrief om zo maar met iedereen het bed in te duiken zonder dat je partner daarvan af weet
Huertecilla schreef:A3a1 schreef:Ja en?
Waarom dan nog een hand willen schudden met de partner of minaar/minares van de ander?
Laten we, de geinteresseerden, daarover een 'open' draad beginnen?
Wellicht op een besloten deel van Bokt? of een besloten draad?
Grappig wel een besloten draad over open
Huertecilla schreef:Picasso schreef:Als beider ouders van goede wil zijn, is er helemaal geen issue...
..en de openingspost niet geschreven.

Huertecilla schreef:Dit riekt imo wat als willen regeren vanuit het graf.
Hij hoeft jou dat helemaal niet te vertellen. Je bent EX. Zijn prive is niet jouw zaak: NIET.
Je zou het hooguit terloops kunnen opmerken dat je iets op Facebook gezien hebt. HEEL voorzichtig en uberpositief want je hebt er eigenlijk NIETS mee te maken.
Confronteren is totaal verkeerd. Het zou normaal zijn als dat een deksel op je neus oplevert.
Wat betreft jullie zoontje geldt hetzelfde.
Ik begrijp niet hoe jij je dit ziet. WIl je dat ze op solitatiegesprek bij jou komt? Alle andere geeft je per definitie geen evenwichtige info.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is![]()
Fijn voor hem dat hij een vriendin heeft.
Dat is ook een normaler situatie voor jullie zoon.

Tis geen keuring, tis gewoon even iemand zien. Je moet niet per se vrienden worden, je gaat der niet afkeuren en dingen verbieden. Zou dat denk ik ook zelf (als ik in de nieuwe vlam der schoenen) vond fijner vinden dan verhalen die kids ooit vertellen
A3a1 schreef:In het belang van kinderen...zeg ik, niet doen.
Hou je er buiten !!!!!

Liannetje86 schreef:Wat ik wel geweldig vindt van Bokt... Gaat er met de verzorgster een vriendje of vriendinnetje mee, wil je er graag bij zijn en kijken hoe het gaat, als ze al meemogen... Want dan gaat het om het belang van je paard...
Maar als je kind opeens iemand nieuw in zijn leven heeft die een grote rol kan gaan hebben, dan moeten we maar gewoon afstand nemen en niets zeggen.
Wat is er mis met gewoon een keer hoi zeggen bij het ophalen, jezelf even voorstellen en dat was hetTis geen keuring, tis gewoon even iemand zien. Je moet niet per se vrienden worden, je gaat der niet afkeuren en dingen verbieden. Zou dat denk ik ook zelf (als ik in de nieuwe vlam der schoenen) vond fijner vinden dan verhalen die kids ooit vertellen
phormicola schreef:Huertecilla schreef:Dit riekt imo wat als willen regeren vanuit het graf.
In geval van scheiding staat zelfs opgenomen dat een nieuwe relatie eerst met de ex moet worden besproken. Dit omwille van het kind.
Liannetje86 schreef:Wat ik wel geweldig vindt van Bokt... Gaat er met de verzorgster een vriendje of vriendinnetje mee, wil je er graag bij zijn en kijken hoe het gaat, als ze al meemogen... Want dan gaat het om het belang van je paard...
lor1_1984 schreef:A3a1 schreef:In het belang van kinderen...zeg ik, niet doen.
Hou je er buiten !!!!!
Geloof me, ik heb er 0,0 schade onder geleden dat een vriendin van m'n vader me corrigeerde als ik iets deed wat niet mocht, lijkt me ook heel normaal.
Als de ouders niet willen dat zoiets gebeurd, zoeken ze maar een oppas want dan hoeven ze het kind ook geen half uurtje alleen met mij te laten om boodschappen te doen of te gaan sporten oid.

phormicola schreef:In geval van scheiding staat zelfs opgenomen dat een nieuwe relatie eerst met de ex moet worden besproken.
; het vreemgaan NA het huwelijk
A3a1 schreef:Geloof me, de vriend van mijn moeder kon op oorlog rekenen toen hij zich met ons bemoeide.
En wij waren met 5 kinderen en totaal niet geremd. Dat heeft hij geweten
Trouwens mijn moeder was er ook niet van gecharmeerd. Jaren later keek hij nog vuil als hij een van ons zag.
Ik vind dat sneue figuren.
Ligt eraan hoe jong ze zijn in jouw geval. Wij waren 5-12 en prima in staat onszelf te redden.
Vanaf 9-10 pasten mijn oudste zus en ik op.
Huertecilla schreef:phormicola schreef:In geval van scheiding staat zelfs opgenomen dat een nieuwe relatie eerst met de ex moet worden besproken.
Overigens, hiermee is een nieuw sociaal fenomeen gecreerd en geprogrammeerd; het vreemgaan NA het huwelijk
![]()
Echt ik kom niet meer BIJ.
Ik had even nodig om mijn mbt relaties geheel anders georganiseerde brein hier omheen te krijgen voor ik dit kon intikken.
Echt surrealistisch; vreemdgaan na het huwelijk![]()
lor1_1984 schreef:Ik was mijn vaders enige kind en heb van jongs af aan meegekregen dat de partner van gewoon mocht aangeven als ik over de grens ging.
Ik werd bij mijn vader overigens nooit echt gestraft, wel bijgestuurd en eens in de zoveel tijd een gesprekje waarin werd aangegeven dat dat gedrag niet tof was en waarom ik dat deed.
Mijn stiefvader, een banketstaaf van een vent overigens, heeft het wel heel moeilijk gehad met mij maar dat had weer te maken met zijn eigen gedrag jegens mij en hij heeft mij gewoon kapot gemaakt mentaal.