Situatie met ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:11

gekoppaard schreef:
Als je een goede relatie hebt met je ex waarom kun je hem er dan niet naar vragen? Niet controlerend maar gewoon geintereseerd?

Inderdaad is dat waar ik op doel.

Dat dan de hele openingspost niet zou bestaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:25

UltimOo schreef:
Hoop dat het zo duidelijk is?

Bedankt voor de uitgebreide, herhaalde uitleg.

Imo is het over een nieuw partner van de ex praten met gezamelijk grut een HEEL lastige.
Daar kan je eigenlijk geen standpunt bij innemen en vragen over die persoon en de relatie kan je eigenlijk vrijwel nooit beantwoorden.
Je zou dat, die vragen, op moeten nemen met je ex. Dat DIE daar, evt met zijn vlam, aandacht aan moet schenken.

Jouw kennismaken met de nieuwe vlam lost daar niets in op.
Ook al maak jij kennis met haar dan nog is alles wat jij zegt jouw interpretatei/versie/visie/mening.

Je neemt dus geen contact op met je ex over die nieuw vlam.
Het gaat daar niet direct over.
Het gaat erover dat jullie gezamelijke!!!!! dochter aan jou vragen stelt over ZIJN situatie.
Ergo: 'Ha Joop; leuk dat je een lief hebt. Miesje stelt mij verschillende vragen over joullie/haar. Daar kan ik uiteraard geen antwoorden op geven. Ik stel voor dat jij en ik een kop lkoffie drinken opdat ik jou kan vertellen wat ze zegt/vraagt.'

Dan nu terzijde voor de vrijgezelligerds:
Al met al een groot waarschuwingsbord bij dates met een ex.
Je krijgt die ex er direct of indirect bij.
Puntje van aandacht om met die date door te nemen bij bespreken van het relatieplan :D

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:40

Picasso schreef:
Maar bij mij blijft het gevoel: waarom moet er zo krampachtig gedaan worden over een nieuwe relatie? Is het voor een kind niet prettiger om alles out in the open te hebben als er een nieuwe persoon aan zijn/haar leven toegevoegd wordt die ook nog een rol gaat spelen in de opvoeding zeer waarschijnlijk? Dat overlegt toch een stuk makkelijker dan alles zo apart houden? Er heeft hier een kind gereageerd dat uiterst ontevreden was met de geheimzinnigheid van ouders. En laat het kind nou belangrijker zijn dan de pleziertjes van ouders. En waar het mee begon dit topic, was dat er openheid op prijs gesteld werd. Niet een keuring van een nieuwe partner van de ex. Dat er door iemand meteen bovenop gesprongen werd als 'regeren vanuit het graf' is net zo goed van een mug een olifant maken. Als beider ouders van goede wil zijn, is er helemaal geen issue...

dat krampachtig word er hier van gemaakt...de beste kerel schrikt zich mss wel een ongeluk als hij dit hier zou lezen en is zich er helemaal niet van bewust wat zijn ex verwacht..hij doet er ook niet krampachtig over want het staat gewoon op facebook....gewoon ff volwassen en positief vragen en niet zo moeilijk doen met de verwachtingen die je zelf hebt en waar je dan mss in teleurgesteld bent...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:50

Ben ik blij dat ik geen ex heb, pff dat een gedoe. Ex is toch ex.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:55

marleen_usar schreef:
Ben ik blij dat ik geen ex heb, pff dat een gedoe. Ex is toch ex.

Die ex kan je zomaar erven :)* en het is dus zoals ik opmerk een punt om met een scharrel met een ex in het relatieplan met hem/haar/hen op te nemen....

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:04

Liselot schreef:
A3a1 schreef:
Maar als je een open relatie hebt is die toch open. Wat valt er dan te belazeren?

Heeeeeeel erg offtopic, maar in een open relatie draait het JUIST om communicatie en openheid. Het is geen vrijbrief om zo maar met iedereen het bed in te duiken zonder dat je partner daarvan af weet

Ja en?
Als een relatie open is worden dingen besproken.
Waarom dan nog een hand willen schudden met de partner of minaar/minares van de ander?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:37

A3a1 schreef:
Ja en?
Waarom dan nog een hand willen schudden met de partner of minaar/minares van de ander?

Laten we, de geinteresseerden, daarover een 'open' draad beginnen?
Wellicht op een besloten deel van Bokt? of een besloten draad?
Grappig wel een besloten draad over open _O-

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:20

Huertecilla schreef:
A3a1 schreef:
Ja en?

Laten we, de geinteresseerden, daarover een 'open' draad beginnen?
Wellicht op een besloten deel van Bokt? of een besloten draad?
Grappig wel een besloten draad over open _O-

Ja, exclusief praatclubje :+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:13

Huertecilla schreef:
Picasso schreef:
Als beider ouders van goede wil zijn, is er helemaal geen issue...

..en de openingspost niet geschreven.

Ach kom op. Wat jij toch allemaal tussen de regels door leest :')

Overigens: als er een nieuwe vlam in het spel is waarvan je denkt "deze wil ik aan mijn kinderen voorstellen" (en daar ligt voor mij de grens). Dan lijkt het mij niet zo vreemd om even open kaart te spelen met de andere ouder. Dat hoeft niet dírect, maar om het nu eerst op FB te gooien?
Maar misschien komt dat omdat ik het hele FB gebeuren niet kan luchten of zien :')

Het lijkt mij wel fijn om te weten wanneer er een nieuwe vlam in het spel is die ook veel te maken zal krijgen met kind(eren).
En wat is er gebeurd met de mondelinge inlichting? Social media neemt alles op een (negatieve) manier over.
Het is de moeder van je kind, iemand waar je van gehouden hebt, waarom moet het via FB? Kan er geen belletje meer vanaf? Er komt een nieuw persoon het leven van je kind binnengewandeld. Dat is ook voor een kind niet zomaar iets.

Hand kan ook geschud worden als pap en nieuwe vlam zoon/dochter eens op komen halen. Het hoeft geen aparte meeting te worden :')

"Hee, ik heb een nieuwe vriendin, wilde het even aan je melden omdat ze hier ook vaak is als *naam zoon/dochter* hier ook is, dan weet je er van als *naam zoon/dochter* er eventueel vragen over stelt".
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 16-06-16 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:36

Huertecilla schreef:
Dit riekt imo wat als willen regeren vanuit het graf.

Hij hoeft jou dat helemaal niet te vertellen. Je bent EX. Zijn prive is niet jouw zaak: NIET.

Je zou het hooguit terloops kunnen opmerken dat je iets op Facebook gezien hebt. HEEL voorzichtig en uberpositief want je hebt er eigenlijk NIETS mee te maken.
Confronteren is totaal verkeerd. Het zou normaal zijn als dat een deksel op je neus oplevert.

Wat betreft jullie zoontje geldt hetzelfde.
Ik begrijp niet hoe jij je dit ziet. WIl je dat ze op solitatiegesprek bij jou komt? Alle andere geeft je per definitie geen evenwichtige info.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is :)*

Fijn voor hem dat hij een vriendin heeft.
Dat is ook een normaler situatie voor jullie zoon.

In geval van scheiding staat zelfs opgenomen dat een nieuwe relatie eerst met de ex moet worden besproken. Dit omwille van het kind.

lor1_1984

Re: Situatie met ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:51

Dat was nog niet zo toen mijn ouders gingen scheiden, maar dan hebben we het wel over 28 jaar geleden toen de ouderschapsplannen ook nog niet bestonden en het kind automatisch aan de moeder werd toegewezen. :)
Ik zelf zou, mocht ik een partner met kind(eren) treffen, net zoals bij mijn ouders eens kennismaken met de andere ouder gewoon zodat die weet dat ik bij hun kind(eren) en mss ook een beetje qua opvoeding (mits dat is 'toegestaan') bezig ben.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:05

Oeiiii ik zou mijn vingers niet aan opvoeden branden, als nieuwe vlam.
Samen met partner wat regels opstellen en verder hebben ze een vader en een moeder.

Moet er als kind niet aan denken opeens 4 ouders te hebben.
Ik vond 2 meer dan genoeg ( eigenlijk al te veel )

In belang van stiefkind, hou je er buiten of neem eigen leg als je graag wil opvoeden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:14

Er staat niet voor niets bij "mits toegestaan". ;)
En ik ga er vanuit dat wanneer dat gebeurd je al een langere tijd met het kind in contact bent en eerst begint met gewoon de regels van het huis in acht te houden en uiteraard netjes in overleg met de ouder(s). :)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:17

In het belang van kinderen...zeg ik, niet doen.
Hou je er buiten !!!!!

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:22

Wat ik wel geweldig vindt van Bokt... Gaat er met de verzorgster een vriendje of vriendinnetje mee, wil je er graag bij zijn en kijken hoe het gaat, als ze al meemogen... Want dan gaat het om het belang van je paard...

Maar als je kind opeens iemand nieuw in zijn leven heeft die een grote rol kan gaan hebben, dan moeten we maar gewoon afstand nemen en niets zeggen.

Wat is er mis met gewoon een keer hoi zeggen bij het ophalen, jezelf even voorstellen en dat was het :) Tis geen keuring, tis gewoon even iemand zien. Je moet niet per se vrienden worden, je gaat der niet afkeuren en dingen verbieden. Zou dat denk ik ook zelf (als ik in de nieuwe vlam der schoenen) vond fijner vinden dan verhalen die kids ooit vertellen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:28

A3a1 schreef:
Hou je er buiten !!!!!

Geloof me, ik heb er 0,0 schade onder geleden dat een vriendin van m'n vader me corrigeerde als ik iets deed wat niet mocht, lijkt me ook heel normaal. :j
Als de ouders niet willen dat zoiets gebeurd, zoeken ze maar een oppas want dan hoeven ze het kind ook geen half uurtje alleen met mij te laten om boodschappen te doen of te gaan sporten oid.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:10

Liannetje86 schreef:
Wat ik wel geweldig vindt van Bokt... Gaat er met de verzorgster een vriendje of vriendinnetje mee, wil je er graag bij zijn en kijken hoe het gaat, als ze al meemogen... Want dan gaat het om het belang van je paard...

Maar als je kind opeens iemand nieuw in zijn leven heeft die een grote rol kan gaan hebben, dan moeten we maar gewoon afstand nemen en niets zeggen.

Wat is er mis met gewoon een keer hoi zeggen bij het ophalen, jezelf even voorstellen en dat was het :) Tis geen keuring, tis gewoon even iemand zien. Je moet niet per se vrienden worden, je gaat der niet afkeuren en dingen verbieden. Zou dat denk ik ook zelf (als ik in de nieuwe vlam der schoenen) vond fijner vinden dan verhalen die kids ooit vertellen :')

_/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:11

phormicola schreef:
Huertecilla schreef:
Dit riekt imo wat als willen regeren vanuit het graf.

In geval van scheiding staat zelfs opgenomen dat een nieuwe relatie eerst met de ex moet worden besproken. Dit omwille van het kind.

Dat IS regeren vanuit het graf.
Dit terwijl de scheiding een officiele verklaring van ongeschiktheid is _O-

Hoogst wonderlijk om na zelf te falen wederzijds overeen te komen dat je kan bepalen wat een geschikte partner voor de ex is en die zelf niet.
Dit uiteraard volgens mij dan.

Elkaar ook na een gefaald samenleven het leven moeilijk maken. In het belang van het grut :roll:
Als je zo volwassen en bekwaam bent, waarom dan gescheiden??!! Omdat bij elkaar NOG slechter was?

Dit wordt een steeds belangrijker draad voor mensen die aan een relatie willen beginnen :j

Nee ik zie dit heel anders.
Ik respecteer mijn ouderpartner en vertrow op haar bekwaamheden. Ik ben ervan overtuigd dat zij net zo geschikt is om te bepalen wie een verantwoorde lief is mbt onze zoon en ze is de expert om te bepalen wie de beste voor haar is.
Mijn zegen heeft ze in beide opzichten en vice versa.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 16-06-16 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:13

Liannetje86 schreef:

Omdat je grut net zo goed van jouw ex is. Dat hij/zij net zo bekwaam is en dezelfde rechten heeft als jij.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:48

lor1_1984 schreef:
A3a1 schreef:
Hou je er buiten !!!!!

Geloof me, ik heb er 0,0 schade onder geleden dat een vriendin van m'n vader me corrigeerde als ik iets deed wat niet mocht, lijkt me ook heel normaal. :j
Als de ouders niet willen dat zoiets gebeurd, zoeken ze maar een oppas want dan hoeven ze het kind ook geen half uurtje alleen met mij te laten om boodschappen te doen of te gaan sporten oid.

Geloof me, de vriend van mijn moeder kon op oorlog rekenen toen hij zich met ons bemoeide.
En wij waren met 5 kinderen en totaal niet geremd. Dat heeft hij geweten :+
Trouwens mijn moeder was er ook niet van gecharmeerd. Jaren later keek hij nog vuil als hij een van ons zag.
Ik vind dat sneue figuren.

Ligt eraan hoe jong ze zijn in jouw geval. Wij waren 5-12 en prima in staat onszelf te redden.
Vanaf 9-10 pasten mijn oudste zus en ik op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:59

phormicola schreef:
In geval van scheiding staat zelfs opgenomen dat een nieuwe relatie eerst met de ex moet worden besproken.

Overigens, hiermee is een nieuw sociaal fenomeen gecreerd en geprogrammeerd :)* ; het vreemgaan NA het huwelijk _O-

Echt ik kom niet meer BIJ.
Ik had even nodig om mijn mbt relaties geheel anders georganiseerde brein hier omheen te krijgen voor ik dit kon intikken.
Echt surrealistisch; vreemdgaan na het huwelijk :wow: :wow:

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:19

A3a1 schreef:
Geloof me, de vriend van mijn moeder kon op oorlog rekenen toen hij zich met ons bemoeide.
En wij waren met 5 kinderen en totaal niet geremd. Dat heeft hij geweten :+
Trouwens mijn moeder was er ook niet van gecharmeerd. Jaren later keek hij nog vuil als hij een van ons zag.
Ik vind dat sneue figuren.

Ligt eraan hoe jong ze zijn in jouw geval. Wij waren 5-12 en prima in staat onszelf te redden.
Vanaf 9-10 pasten mijn oudste zus en ik op.

Ik was mijn vaders enige kind en heb van jongs af aan meegekregen dat de partner van gewoon mocht aangeven als ik over de grens ging.
Ik werd bij mijn vader overigens nooit echt gestraft, wel bijgestuurd en eens in de zoveel tijd een gesprekje waarin werd aangegeven dat dat gedrag niet tof was en waarom ik dat deed.
Mijn stiefvader, een banketstaaf van een vent overigens, heeft het wel heel moeilijk gehad met mij maar dat had weer te maken met zijn eigen gedrag jegens mij en hij heeft mij gewoon kapot gemaakt mentaal.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:22

Huertecilla schreef:
phormicola schreef:
In geval van scheiding staat zelfs opgenomen dat een nieuwe relatie eerst met de ex moet worden besproken.

Overigens, hiermee is een nieuw sociaal fenomeen gecreerd en geprogrammeerd :)* ; het vreemgaan NA het huwelijk _O-

Echt ik kom niet meer BIJ.
Ik had even nodig om mijn mbt relaties geheel anders georganiseerde brein hier omheen te krijgen voor ik dit kon intikken.
Echt surrealistisch; vreemdgaan na het huwelijk :wow: :wow:

lol
Die ben ik meteen eens met mijn ex maar die nu vriend is gaan be-appen, we vielen allebei van de stoel van het lachen, kon de bons hier horen.
We zijn beiden van mening dat het fenomeen wat hier besproken word lachwekkend is.
Ik heb hem de draad vanmiddag laten lezen, en proestte de koffie nog net niet van het lachen op het beeldscherm. Te serieus allemaal en enorm verstikkend.
Zijn woorden: Als dit de teneur is na het huwelijk, zou hij god op zijn blote knieën danken, dat hij uit dat wespennest is ontsnapt.
Beiden zijn we ervan overtuigd dat in zo'n geval van kinderen, in zo een situatie, een van beide partijen het beste minimaal 300 km weg kan gaan verhuizen. Dan hoef je die tenminste niet daarmee te belasten.

lor1_1984 schreef:
Ik was mijn vaders enige kind en heb van jongs af aan meegekregen dat de partner van gewoon mocht aangeven als ik over de grens ging.
Ik werd bij mijn vader overigens nooit echt gestraft, wel bijgestuurd en eens in de zoveel tijd een gesprekje waarin werd aangegeven dat dat gedrag niet tof was en waarom ik dat deed.
Mijn stiefvader, een banketstaaf van een vent overigens, heeft het wel heel moeilijk gehad met mij maar dat had weer te maken met zijn eigen gedrag jegens mij en hij heeft mij gewoon kapot gemaakt mentaal.

Kennelijk compleet andere situatie.
By the way, het spijt me voor je....
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 16-06-16 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:26

sorry post verknipt en verplakt

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 01:19

HC je fantasie gaat er met je vandoor.
Prachtig natuurlijk maar je leest voornamelijk wat er niet staat.