Liefde kent geen leeftijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:59

Huertecilla schreef:
Goof schreef:
HC, wist je dat genieten van je vrouwzijn ook BINNEN een serieuze relatie kan? *\o/*

Dat is het punt niet :)*

Dat was exact jouw punt :D
'Waarom zou een moderne vrouw een serieuze relatie willen als ze ook kan genieten van haar vrouwzijn met diverse minnaars. Dat was je punt.

Citaat:
Maar goed waarom? Inderdaad :)* waarom zou een moderne vrouw een 'serieuze relatie' willen met een man en waarom dan DAARBIJ nog eens dat geneuzel over trouwen, eeuwige trouw, echte liefde en verplicht een hormonale afwijking faken?

Geniet van je vrouwzijn en niet met mate, met een 10 jaar oudere of jongere minnaar, of 20. Net zo lang of kort als beiden fijn vinden. Wat een ander daarvan vindt is DIENS misvatting :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:00

lieveli schreef:
Je bericht is niet zo leesbaar A3. Misschien even kritisch bekijken?

Dank je *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:08

A3a1 schreef:
Trouwens ook veel vrouwen met 2 mannen, meestal weten die mannen dat niet van elkaar.

Geloof ik zonder meer.
Vrouwen zijn daar VEEL beter in dan mannen :j

Maar goed dat is alweer niet het onderwerp ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:17

Goof schreef:
'Waarom zou een moderne vrouw een serieuze relatie willen als ze ook kan genieten van haar vrouwzijn met diverse minnaars. Dat was je punt.

Ja, en?
Dat genieten staat los van binnen of buiten, van meer/minder, van leeftijd :)*

De vraag blijft waarom dan een serieuze relatie met alle standaard erbij horende geneuzel?
Waarom zou een moderne man dat willen?
En inderdaad, een moderne vrouw heeft dat ook nergens voor nodig. a3 geeft aan dat ze veel prima gelukkige vrouwen met twee jongere minnaars kent, dus waarom???

Waarom die sterke sociale conventie van serieuze relatie, duurzaam, gelijke leeftijd, gelijk inkomen, gelijk niveau, gelijke alles?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:20

Huertecilla schreef:
Waarom die sterke sociale conventie van serieuze relatie, duurzaam, gelijke leeftijd, gelijk inkomen, gelijk niveau, gelijke alles?

Omdat ongelijkheid op den duur vaker gedonder oplevert en tot een breuk of een naar leven lijdt. Dat kan jou niks schelen want jij bent toch niet uit op een serieuze relatie. Maar 95% van de bevolking wel en voor hen is het beter om drie keer na te denken voor je een partner uit een andere demografische groep kiest. Daarom.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:43

Huertecilla schreef:
Goof schreef:

Ja, en?

Ja en?
Dat je hierboven nog stelt dat dat juist niet je punt was ;)

Wat ik me afvraag is waarom in een topic over (grote) verschillen in leeftijd tussen twee geliefden de open relatie, het hebben van minnaars en minnaressen, het sexen met wie en waar je maar wil gepromoot moet worden?
Misschien kan het weer naar het daadwerkelijke onderwerp van dit topic.

Urbanus

Re: Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:47

HC, je wordt een karikatuur van jezelf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:50

musiqolog schreef:
Huertecilla schreef:

Omdat ongelijkheid op den duur vaker gedonder oplevert en tot een breuk of een naar leven lijdt. Dat kan jou niks schelen want jij bent toch niet uit op een serieuze relatie. Maar 95% van de bevolking wel en voor hen is het beter om drie keer na te denken voor je een partner uit een andere demografische groep kiest. Daarom.

Wat een onzin... "Tegenstellingen trekken elkaar aan" is niet voor niets een cliché ...

En ik denk dat HC een prima serieuze relatie heeft :j dus dat is ook een onaardige veronderstelling

Maar aan de TS: de meningen lopen uiteen, dat kan je wel stellen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:54

musiqolog schreef:
Dat kan jou niks schelen want jij bent toch niet uit op een serieuze relatie.

Jeetje, sla jij daar de plank even falikant mis :roll:

Geeft niet, is zo'n beetje* de regel hier :(:)
* uitzonderingen etc.;, zie boven.

Terug naar het onderwerp is het mijn mening dat leeftijdsverschil alleen aan de onderzijde, bij erg jonge pubers enige bescherming nodig is.
Dit omdat de chemie van de liefde bij 12, 11 jarigen al kan werken doch de voor wat evenwicht van ratio benodigde hersenkwab wat meer tijd nodig heeft.
De NL wetgeving tot 2005 was erg goed in lijn hiermee. Anno nu niet.

Bij het passeren van de wettelijke grens hoort imo de generieke becherming op te houden. Als ouders hou je een rol maar de rest? Dat gaat dan imo de grens naar bemoeizucht over!!
Zoals ik al eerder opmerkte is de rol als ouder een erg lastige door de rigide regelgeving. Het is een illusie om ze tot 16 te verbieden om te verliefdenen en sexperimenteren terwijl dat nu wel de wet is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:00

musiqolog schreef:
Huertecilla schreef:

Ik kan dit niet met je eens zijn. Ik ken in mijn omgeving veel voorbeelden van succesvolle relaties waarin de beiden partners zéér verschillend te noemen zijn. Niet alleen leeftijd. Ook afkomst, ras, opleiding, inkomen, interesses, etc.

Eén voorbeeld: een zuid-amerikaanse hippie van 35 (man) met een zeer rijke duitse vrouw van rond de 50.
Hij houd van zijn biologische moestuin, zijn trommel, zijn joint, zijn hond en is een echte hippie om te zien.
Zij houd van klassieke muziek, haar raskatten, eet zeer gezond, rookt niet, en is een stijlvolle dame om te zien.

Samen spat het geluk van ze af. Zeer verschillend op alle punten maar smoorverliefd. Mooi om te zien! :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:00

Huertecilla schreef:
De NL wetgeving tot 2005 was erg goed in lijn hiermee. Anno nu niet.

Zoals ik al eerder opmerkte is de rol als ouder een erg lastige door de rigide regelgeving. Het is een illusie om ze tot 16 te verbieden om te verliefdenen en sexperimenteren terwijl dat nu wel de wet is.

Geldt dat als beide personen onder 16 zijn of als 1 van de personen onder 16 is en de ander ouder?
In het eerste geval is dat wel absurd.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:03

Cer schreef:
Wat een onzin... "Tegenstellingen trekken elkaar aan" is niet voor niets een cliché ...

Aantrekken ja... maar het gaat erom of het op de lange duur werkt. Als je uitgekeken bent op elkaars tegenstellingen en samen verder moet. (Vooropgesteld dat je dat wilt.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:04

De een kan zich het gewoon wat makkelijker voorstellen om als 50 jarige samen te zijn met een meisje van 14. Want als het past dan past het toch?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:10

MarlindeRooz schreef:
De een kan zich het gewoon wat makkelijker voorstellen om als 50 jarige samen te zijn met een meisje van 14. Want als het past dan past het toch?

Jij kan dat serieus passend zien? Ik niet, sorry.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:10

Goof schreef:
Geldt dat als beide personen onder 16 zijn of als 1 van de personen onder 16 is en de ander ouder?
In het eerste geval is dat wel absurd.

Rigide is hoe dan ook absurd. Bij een gewillige knul van bijna 16 en een meiske van zeg 17 hoort die laatste dan in het gevang met een sexueel vergrijp op het strafblad?

Maar lees er eens wat over na: het is echt 8)7
Denk ook eens door over de opmerking mbt het huwelijk. Dat is een heel vreemde en totaal onlogische verwording op historische gronden.
Heel trieste ' vooruitgang' onder internationale druk. Lees; vooral de VS.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:11

DatBenIkNou schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hoef je ook niet. Mag niet. Mocht ook voor 2005 niet.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 19:15

Ik ben de topic starter en er is inderdaad van het oorspronkelijke onderwerp afgeweken maar dit is zeker ook interessant.
Ik bedoelde het onderwerp breder dan alleen leeftijdsverschil. Van bijvoorbeeld een 15 jarige die te horen krijgt dat haar liefde maar kalverliefde is en niet telt. Tot bejaarden die op elkaar verliefd worden in een tehuis. Of dat er andere culturen zijn waar het de norm is om op je 12e te trouwen. Tuurlijk vind ik reacties over leeftijdsverschil ook interessant. Alleen vind ik de reacties van de laatste 2 pagina's niet veel meer met het oorspronkelijke onderwerp te maken hebben. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:16

DatBenIkNou schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nee ik niet..

HC Ik vind je zeer irritant en ik ben niet de enige. Je doet niks anders dan je eigen mening er door drukken. Dat voegt echt geen kont toe aan dit onderwerp. Het is totaal niet relevant, jij hebt het over het huwelijk en dat soort zaken die er niks mee te maken hebben. Jij hebt graag een breed assortiment mensen waar jij je liefde over verdeeld. En ik heb er liever maar 1. Laat mij lekker, dan laat ik jou lekker. Ik denk dat je bokt heel blij maakt wanneer je wat meer energie gaat stoppen in de sex-contacten. Je vloed van (seksuele)frustratie is op bokt niet bepaald gewenst en welkom.

En ik ben niet de enige die deze mening deelt, velen delen deze mening.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:20

Ik snap niet zo goed waarom de mening van hc eruit gelicht wordt en al helemaal niet als "gefrustreerd" bestempeld wordt :?

Qua onderwerp is de leeftijd, wanneer deze gelijk is, dus of bij tieners of bij bejaarden waarschijnlijk minder voer voor discussie dan bij een (groot) leeftijdsverschil. Waarbij een oude man met een jonge dame meer stof doet opwaaien dan een omgekeerde combi. Das een beetje t verhaal denk?

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:30

musiqolog schreef:
Cer schreef:

Aantrekken ja... maar het gaat erom of het op de lange duur werkt. Als je uitgekeken bent op elkaars tegenstellingen en samen verder moet. (Vooropgesteld dat je dat wilt.)

Ja hoor dat kan heel goed werken ook op de lange termijn.
Zelf niet noemenswaardig leeftijd verschil, maar wel totaal verschillende mensen. Heerlijk verfrissend. Leer je eens van verschillende kanten dingen te bekijken. Ook bij stellen die ik ken met wel groot leeftijdsverschil en van verschillende komaf, niveau vof sociale klasse werkt dit langdurig. Zijn dan wel allemaal mensen die niet in de wel bekende hokjes denken.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:55

][quote="DatBenIkNou schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nee ik niet..

HC Ik vind je zeer irritant en ik ben niet de enige. Je doet niks anders dan je eigen mening er door drukken. Dat voegt echt geen kont toe aan dit onderwerp. Het is totaal niet relevant, jij hebt het over het huwelijk en dat soort zaken die er niks mee te maken hebben. Jij hebt graag een breed assortiment mensen waar jij je liefde over verdeeld. En ik heb er liever maar 1. Laat mij lekker, dan laat ik jou lekker. Ik denk dat je bokt heel blij maakt wanneer je wat meer energie gaat stoppen in de sex-contacten. Je vloed van (seksuele)frustratie is op bokt niet bepaald gewenst en welkom.

En ik ben niet de enige die deze mening deelt, velen delen deze mening.[/quote]

Dat is hoe HC in een paar berichten een topic kan verpesten...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:58

Ik dacht eerst dat mijn post niet doorgekomen was, maar de jouwe staat er gewoon 2x :D (had de quotes niet gezien)

Overigens, dat generaliseren is wel een dingetje he >;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:59

litilaura schreef:
Ik ben de topic starter en er is inderdaad van het oorspronkelijke onderwerp afgeweken maar dit is zeker ook interessant.
Ik bedoelde het onderwerp breder dan alleen leeftijdsverschil. Van bijvoorbeeld een 15 jarige die te horen krijgt dat haar liefde maar kalverliefde is en niet telt. Tot bejaarden die op elkaar verliefd worden in een tehuis. Of dat er andere culturen zijn waar het de norm is om op je 12e te trouwen. Tuurlijk vind ik reacties over leeftijdsverschil ook interessant. Alleen vind ik de reacties van de laatste 2 pagina's niet veel meer met het oorspronkelijke onderwerp te maken hebben. :)

_/-\o_ dat je cultuur noemt.
Dat geeft helder aan dat het allemaal niet zo hard is.
Het meest voorkomende was dat het begin van menstruatie als huwbare leeftijd voor DAT meiske werd aangehouden. Wat de chemie betreft is dat nog niet zo'n verkeerd criterium.
Voor de rest echter, met name de bescherming in ongelijke machtssituaties... complex en ik heb er geen mening over anders dan dat in ONZE cultuur de NL wetgeving van 1990 tot 2005 een erg realistische en goede was.

Boven de 16 en wilsbekwaam houdt het imo op.

Wat bejaarden met elkaar uitspoken is imo al helemaal iets waar niemand zich mee hoort te bemoeien -:(-

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:00

Ik zie hem maar een keer..

En mijn telefoon heeft de gave om een quote te vernielen 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:08

Overigens zijn relaties bij minderjarigen met leeftijdsgenoten ook niet altijd even gezond. :+ Lees: zware depressie en PTSS. Het is niet zo dat een relatie met een ouder persoon perse ongezond is en een relatie met een leeftijdsgenoot niet. Het gaat erom met wíe je die relatie hebt en hoe die relatie is. Leeftijd heeft daar geen drol mee te maken.