Geen bh dragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:44

Air schreef:
Wat bedoel je dan met het ''oh lekker typisch, lekker fatshamen'' als je iemand quote?

Thanks... want ook ik met mijn figuur dun plankje moet er rekening mee houden omdat ik weet dat ik anders reacties ontlok.

Maar tegenwoordig moet alles maar geaccepteerd worden en ooh wee als meerderheid het onprettig vind om aan te zien. Prima als je niet boeit maar wees dan ook niet verbaast als je reacties en bepaald gedrag uitlokt. En dan bedoel ik het niet alleen 1 richting op.. want werkt zowel de stevige borsten of naar slappe toe, dik en dun, groot klein... vind daarom ook erg flauw dat je mijn figuur erbij haalt en mijn bericht specificeert naar een groep terwijl ik veel breder bedoel

Hou er rekening mee of klaag niet...
Laatst bijgewerkt door Gianti op 10-05-16 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:45

ik heb dubbel d en ik doe het ook wel eens hoor geen bh

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:47

Voor 'open rug' shirts/jurkjes heb je speciale dingen voor aan je bh, die maak je zegmaar aan de sluitingen en dan kan je je bh sluiting voorlangs en dan weer achterlangs op de onderrug vastmaken (ja ik leg t lekker duidelijk uit :') )
Verder draag ik bij open rug jurk vaak een plak bh of tepelplakkers, en als t iets minder formeel is een mooie kanten bandeau of kanten bralette, zonder sluiting achter dus :)

Thesserd

Re: Geen bh dragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:54

Een vriendin van mij heeft laatst tepelplakkers geprobeerd maar die vond het helemaal niks. Zweterig volgens mij. Kan dat kloppen? :+

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:55

Thesserd schreef:
Een vriendin van mij heeft laatst tepelplakkers geprobeerd maar die vond het helemaal niks. Zweterig volgens mij. Kan dat kloppen? :+

Logt voor mij heel erg aan dr kwaliteit haha, heb nu hele fijne maar die kosten wel wat :+

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:12

open jurkje heb ik een omgebouwde bh voor waar de bandjes aan de cup vast zitten en ik geen sluiting heb ook heb ik er 1 met een glitter en 1 met een kanten band voor op je rug

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:24

saddledancer schreef:
Thesserd schreef:

Logt voor mij heel erg aan dr kwaliteit haha, heb nu hele fijne maar die kosten wel wat :+

Hmm OK :+ moet ik dan denken aan een paar tientjes of veel meer? XD

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 00:44

Tepelplakkers heb ik nu ook gekocht. Ik heb zaterdag weer een bruiloft en weer een jurk met open rug :') ben benieuwd of het beter gaat dan de plakbeha.
Ik snap trouwens wat je bedoelt met die bandjes op je rug saddledancer, ik heb ze ook, maar ik vind het een gedoe :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 06:51

Jurk zonder rug of met blote schouders draag ik nooit. Om de simpele reden dat ik in mijn maat geen strapless bh kan vinden, en zonder bh echt geen optie is. Ik voel me er ook niet prettig in. Alleen mijn trouwjurk was strapless, dat ging omdat het bovenstuk heel strak was en ik er een korset onder droeg. Was alleen geen supergoed passend korset omdat ze er geen in mijn cupmaat hadden. Was gelukkig niks van te zien toen ik de jurk aan had. Maar vind het wel jammer, want het was echt geen goedkoop korset en ik heb het na ons trouwen nooit meer kunnen dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:20

Gianti schreef:
Air schreef:
Wat bedoel je dan met het ''oh lekker typisch, lekker fatshamen'' als je iemand quote?

Thanks... want ook ik met mijn figuur dun plankje moet er rekening mee houden omdat ik weet dat ik anders reacties ontlok.

Maar tegenwoordig moet alles maar geaccepteerd worden en ooh wee als meerderheid het onprettig vind om aan te zien. Prima als je niet boeit maar wees dan ook niet verbaast als je reacties en bepaald gedrag uitlokt. En dan bedoel ik het niet alleen 1 richting op.. want werkt zowel de stevige borsten of naar slappe toe, dik en dun, groot klein... vind daarom ook erg flauw dat je mijn figuur erbij haalt en mijn bericht specificeert naar een groep terwijl ik veel breder bedoel

Hou er rekening mee of klaag niet...

Volgens mij heb ik nergens jouw figuur erbij gehaald Gina, je hoeft niet onnodig hard in de slachtofferrol te kruipen terwijl je zelf ook opmerkingen maakt die andere mensen misschien niet prettig vindt om te lezen.

En nee, ik ben het niet met je eens. Ik wil graag in een wereld leven waarin ik zelf bepaal wat ik draag en waarin ik geen commentaar krijg van iemand die dat misschien niet zo mooi vindt. Waarom kunnen mensen zich niet gewoon met zichzelf bemoeien? Ik ben mijn hele leven enorm mager geweest en ik weet hoe vervelend het is als mensen daar opmerkingen over maken, maar dat is geen vrijbrief om dan maar dezelfde opmerkingen over anderen te maken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:23

Hoe zijn we in hemelsnaam van bh-loos-leven naar elkaar afkraken op figuur geraakt?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:36

Had 1 zin verkeerd gelezen, my fault. Maar om nou gelijk te stellen dat ik onnodig hard in slachtofferrol kruip? Jij bent de enige die mijn opmerking op 1 groep betrekt met die reactie van fatshaming

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:15

Winged schreef:
Hoe zijn we in hemelsnaam van bh-loos-leven naar elkaar afkraken op figuur geraakt?

Dit is bokt :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:24

Koper schreef:
Winged schreef:

Dit is bokt :+

I know, maar buiten bokt gebeurt dit ook zo vaak. Je hoeft maar 1 woord verkeerd te zeggen over een lichaamsbeeld en direct duikt iedereen er bovenop, zonder dat het zo bedoelt was. Opmerkelijk :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:25

Tja niemand heeft zichzelf gemaakt en niemand wordt graag "aangevallen" op dingen die helemaal buiten diens controle liggen. :) En die dingen zijn toevallig vaak ook nog dusdanig gevoelig dat mensen zich snel aangevallen voelen. :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:45

Mereltje schreef:
Dames die nooit zonder beha gaan, wat dragen jullie onder een shirtje/jurkje met open rug?
Ik heb in principe altijd een beha aan, vind het ook niet vervelend zitten, want ik merk niet eens dat ik hem aan heb. Maar ik heb een jurkje met een open rug en ik vind het dus echt niet mooi als je daar gewoon een beha onder hebt die dan zo random over je rug loopt.

Die heb ik niet! :') Ik draag ook nooit strapless topjes. Ik vind ze niet bij mijn figuur staan en het is niet mijn smaak, dat heeft dan verder niet heel veel meer met wel of geen BH te maken... :Y) .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:27

Heerlijk om al die verschillende meningen te lezen :D Ikzelf draag als ik de deur uit ga altijd een bh, maar als ik een dagje thuis ben houd ik dat ding lekker uit. Voelt als vrijheid :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:30

Hier ook buiten de deur eigenlijk altijd bh aan en binnenshuis lekker zonder. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:41

Ik kwam van de week een tip tegen als alternatief voor tepelplakkers: zoogcompressen :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:05

Mereltje schreef:
Dames die nooit zonder beha gaan, wat dragen jullie onder een shirtje/jurkje met open rug?
Ik heb in principe altijd een beha aan, vind het ook niet vervelend zitten, want ik merk niet eens dat ik hem aan heb. Maar ik heb een jurkje met een open rug en ik vind het dus echt niet mooi als je daar gewoon een beha onder hebt die dan zo random over je rug loopt.
Tegenwoordig zie je dus heel veel vrouwen met shirts met open rug die gewoon hun simpele beha eronder hebben, maar dat vind ik dus ontzettend onverzorgd eruit zien :o Niet als het een mooie top/bandeau is oid, maar een gewone beha met zo'n lelijke sluiting? Dan snap ik niet waarom je een shirt met open rug draagt, dat vind ik dan dus niks toevoegen, terwijl een open rug zo mooi kan zijn.

Zo'n plakbeha heb ik een keer geprobeerd voor een bruiloft, maar na een half uur gefrustreerd en gillend in de hotelkamer bezig te zijn geweest met dat ding op te krijgen heb ik hem in de prullenbak gegooid en ben ik behaloos gaan feesten :')

Dus ja ik ga weleens zonder beha de straat op, maar alleen als ik dat mooier vind bij mijn kleding. Als je beha niet lekker zit, draag je dan wel de juiste maat? Ben het er wel mee eens dat borsten vaak een mooiere vorm krijgen in een beha, maar zolang ze niet heel erg hangen kan het best af en toe zonder denk ik.

Ik heb er zelf geen probleem mee dan een BH zichtbaar is. Dat een ander het niet mooi zou vinden heb ik dan weer schijt aan. Doe waar je jezelf goed bij voelt met of zonder BH en wat een ander er van zegt of denkt is leuk om te lezen maar ik kan me er niet druk om maken dat iemand mijn BH ziet.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:07

Air schreef:
Ik kwam van de week een tip tegen als alternatief voor tepelplakkers: zoogcompressen :P

Die dingen blijven hier met bh al niet geweldig zitten...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:01

Goh, dit topic maakt me even bewust dat ik best hypocriet ben hierover.
In principe vind ik dat je moet doen wat je wil en in mijn geval is dat toch veel zonder bh. Ik ga echter nooit bhloos in het openbaar want het is toch wel erg zichtbaar met een 80F. 10 jaar geleden stonden ze nog rechtop maar de zwaartekracht is er toch wel aan gaan trekken. Ik moet wel toegeven dat ik het alleen maar doe vanwege reacties van anderen. Ik draag echt wel goede bhs in de juiste maat, maar toch vind ik het ondingen. Ik vind het soms heel mooi en het kan je figuur echt helpen waardoor kleding mooier staat. Maar prettig? Nee, nooit. Nou houd ik sowieso niet van aansluitende kleding, ik hou van losse kleding waarbij je huid kan ademen. Ik vind zonder dus altijd prettiger voelen, behalve met warm weer vanwege zweten en huidirritatie.
Thuis loop ik dan ook bijna altijd zonder bh rond. Heerlijk juist, dat gewiebel en die vrijheid! Maar dan komt het hypocriete... Buiten op mn eigen perceel trek ik weer een bh aan....stel je voor dat iemand die langskomt het ziet! Oeh wat een ramp! In de winter doe ik het wel omdat er dan een dikke jas overheen gaat en het dus toch niet zichtbaar is. Toch maar eens wat meer gaan acteren op wat ik altijd zeg, namelijk dat je moet doen wat je fijn vind en niet moet aanpassen op wat anderen vinden!

Ik verbaas me er al jaren over dat tepels blijkbaar zo taboe zijn. Ik haaaaaat voorgevormde bh's, draag altijd gewone beugel zonder padding oid. Dun laagje, ik heb van mezelf al vulling zat! En ja, dan zie je soms als ik een koude rilling krijg wel eens tepels priemen... Who cares? Dat heb ik echt nooit begrepen... We hebben ze allemaal, je ziet ze nog steeds niet want ze zijn bedekt... Het enige wat te zien is, is dat je het koud krijgt of opgewonden raakt....en is dat nou zo erg? Dat is ook te zien aan rode wangetjes of kippenvel op je armen. Dus ook maar elke cm huid gaan bedekken en een plamuurlaag makeup? Ik begrijp echt niet wat die afkeer is van alles wat natuurlijk en normaal is.

Ik heb nog een 18+vraag voor de dames die het onnatuurlijk/geen gezicht/lelijk/onprettig vinden: dragen jullie dan ook altijd een bh bij youknowwhat? Of mogen de dames dan wel los door de lucht vliegen? Ik kan het me zo moeilijk voorstellen, blote borsten zo onprettig en lelijk vinden....dan heb je daar toch ook op zulke momenten last van? Of is het dan toch een opgelegd modeideaal?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:09

Voor degenen die graag zonder bh willen vanwege de ongemakken met bh maar zonder bh ook niet handig vinden. Je hebt ook hemdjes waar een versteviging in zit voor je borsten. Dit zit vast een stuk lekkerder dan een knellende bh maar geeft toch wat steun en verbergt tepels beter.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:12

Zwerte schreef:
Ik heb nog een 18+vraag voor de dames die het onnatuurlijk/geen gezicht/lelijk/onprettig vinden: dragen jullie dan ook altijd een bh bij youknowwhat? Of mogen de dames dan wel los door de lucht vliegen? Ik kan het me zo moeilijk voorstellen, blote borsten zo onprettig en lelijk vinden....dan heb je daar toch ook op zulke momenten last van? Of is het dan toch een opgelegd modeideaal?

Ik vind geen BH onder kleding niet te vergelijken met geen BH als je voor de rest ook helemaal geen kleding aanhebt. Ik schaam me totaal niet voor mijn borsten, niks over te klagen zelfs en ik draag mijn BH ook niet om ze te verstoppen onder kleding ik vind het gewoon mooier (en ik ben het gewend, denk er niet eens bij na als ik 's ochtends een BH aantrek).

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:35

wat er op bokt gebeurt gebeurt ook in de maatschappij de mens zit zo in elkaar, maar gelukkig niet iedereen.