Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:10

Wondering schreef:
Bedankt voor alle harde, mooie, lieve, bijzondere en eerlijke reacties. Echt. Ik ga later meer reageren.

Voor nu hebben we besloten alles te onderbreken. We hebben elkaar vanochtend gezien en (tijdelijk) afscheid genomen. Het was fijn, maar ik ben best verdrietig. Ik ga even ademhalen en dan kom ik weer hier om te schrijven.

Mijn complimenten met de enige juiste beslissing!

Sunrise_

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:15

Heel integere beslissing TS, en heel knap, maar dat maakt het voor jou niet minder pijnlijk en jouw verdriet niet minder echt natuurlijk. Ik hoop dat je je gevoelens bij vriendinnen of andere mensen om jou heen kwijt kan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:16

Had net je eerste en nu je laatste berichtje gelezen, TS. Moeilijke situatie is dit, heel erg moeilijk.
Denk dat niemand jullie de juiste raad kan geven, eenvoudigweg omdat niemand in jullie schoenen staat en niet kan voelen wat er speelt. '' Veroordelingen '' zijn dan m.i. al zeker niet op hun plaats.
In elk geval veel sterkte en wijsheid de komende tijd met de genomen beslissing.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:16

Sees schreef:
Huertecilla schreef:
Is helaas niet zo zwart/wit. Was het maar zo.
Helaas is eerlijkheid NIET altijd beter.

Dat jij eerlijkheid niet altijd beter vindt HC wil niet zeggen dat het niet beter IS ;-). In dit geval is het, zoals ik al zei, in mijn ogen al te laat maar ik zou de affaire wel een (tijdelijke) halt toeroepen. Er zijn in feite 3 personen betrokken bij deze verhouding maar eentje is zich nergens van bewust.

Gelukzalige onwetendheid?!

In hoeverre je van de gezonde verzorgende zelfopoffering kan vragen is een in deze een vrijwel onbenoemd punt.

Nogmaals, ik weet niet wat de situatie van man en vrouw is.

Ik weet alleen dat IK als serieus beperkend ziek zijnde mijn partner vroegtijdig de wijde relatiewereld in had gestuurd.
Daar is niets altruistisch aan trouwens; zou het schuldgevoel er niet BIJ willen hebben. Me veel lekkerder voelen bij meer geluk van mijn partner.

Oh en nog even terug.
Ik VIND eerlijkheid een hoog goed. Het is in de werkelijke wereld echter is de timing soms erg kritisch; je weet daarbij niet wat je niet weet en een op het moment ogenschijnlijk beste beslissing door toekomstige ontwikkeling verkeerd blijken. En dan?
Nogmaals, ik ben HEEL sterk VOOR eerlijkheid, doch uitzonderingen bevestigen de regel en soms schaadt het meer dan het baat. Dan heeft het loffelijke principe mogelijk een te hoge prijs.

Onder de streep zou liefde deze ronduit tragische situatie veel draagbaarder KUNNEN maken.

Veel sterkte TS.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:29

Weet die vent eigenlijk, TS, dat je het er zo moeilijk mee hebt dat je op een openbaar Forum over hem schrijft, al is hij daarin dan niet herkenbaar? Dat lijkt me dan toch ook niet zo'n goed idee.

Ik lees dat je nu afstand neemt... ik - mag ik dat eerlijk zeggen - geloof dat niet zo, waarschijnlijk zet je dat neer omdat je veel kritiek hier hebt gehoord. Ik denk dat je er gewoon mee door zult gaan, en hij ook.
Ik wens jullie beiden veel sterkte en realisme.
En ik hoop dat jullie er beiden ongeschonden motioneel uitkomen, hoewel me dat al een beetje te laat lijkt.
"Een stapje terug doen" lijkt mij voor beiden hier niet voldoende, je moet helemaal geen contact meer met die vent hebben, als je wilt weten wat hij werkelijk voor je voelt.

@Palmera: niets onbeschofts aan, is gewoon zoals ze er beiden instaan, ze willen beiden met elkaar naar bed, punt uit. TS wil het graag, hij hoopt er op. Als jij dat niet leest door TS haar berichten heen ben je wel ongelooflijk naief.

Wondering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 17:32

Wauw, die gaat echt te ver. Dat je me niet gelooft als ik zoiets schrijf. Die doet pijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:33

Jeetje terpentijn wat een platvloerse en veroordelende manier van afschilderen van anderen toon je hier zeg... ook al is het vaak waar, dan nog hoeft het niet per definitie zo te zijn in dit geval en is het ook niet fair om maar lukraak met dergelijke conclusies te gooien.

Niet elke vent wil in elke situatie alleen maar er op en er over -O-

TS: knap besluit... is het wel de bedoeling dat jullie over x tijd weer contact met elkaar opnemen?
Of nog contact houden zonder daadwerkelijk in elkaars nabijheid te zijn?

Het lijkt me erg hard als deze man nu ook nog om jou een soort rouwproces moet doorstaan terwijl jij er wel gewoon kan zijn.....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 26-04-16 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:33

Wondering schreef:
Wauw, die gaat echt te ver. Dat je me niet gelooft als ik zoiets schrijf. Die doet pijn.

Ah joh......Terpentijn.....nomen est omen.....vluchtig en irriterend voor levende wezens....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:42

Ik vermoed dat Terpentijn vanuit wat oud zeer reageert, dat zou in ieder geval mijn logische verklaring zijn.

Dapper besluit TS, wel heel moeilijk.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:44

:n Terpentijn, echt werkelijk.. Hoe dan :? Waar denk je dat uit op te kunnen maken?

Sterke beslissing TS :(:) Sterkte!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:49

De hele situatie doet al pijn, TS, anders opende je geen topic er over, maar goed, dus nu ben ik de gebeten hond omdat ik het benoem zoals het is...? dat ik gwoon zeg dat jullie twee eigenlijk het liefst met elkaar het bed in willen duiken? Dat is toch ook gewoon zo? Wat is daar verkeerd aan gezegd?
Of wilde jij TS beweren dat je dat niet wil, en dat dat meneer daar ook niet om te doen is?
Ga toch weg, je maakt jezelf iets wijs. Je bent stapel en blind verliefd en strontg... op die man. Dat is geen misdaad. Ik begrijp dat het niet leuk is om te horen, maar jullie hebben gewoon de Hots voor mekaar gekregen, alleen de situatie zit niet mee. Het is een zeer onethische situatie als je er nu mee door zou gaan, zonder dat zijn vrouw er van op de hoogte is.
Zoals ik al eerder zei: men ziet dat niet als men een roze verliefdheids bril op heeft. Echt niet.
Je ziet alleen wat eventueel kán, niet wat niet kan of past.
Natuurlijk wil je dat dan niet horen.

Maar het is nooit juist of goed voor jezelf om je eigen principes te verlaten voor zo'n bevlieging. Je weet niet of het échte liefde is. Kan zijn, maar niet op dit moment kun je daar achter komen.

Pijn? Dat gaat het pas doen als je écht de verkeerde beslissing neemt. Tegen je eigen principes in.

Verder mag je me gerust haten, ik ben bepaald geen 18 meer, zeer goed onderdak, maar echt al wat blokjes rond geweest, in het liefdes/seks kader, en ik weet dat de waarheid, de realiteit, soms ontzettend hard aankomt bij mensen die nog een roze bril op hebben. Ik spreek uit ervaring.... ik hoop voor jou dat het anders zit en anders gaat.

Sterkte ermee.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 26-04-16 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:49

Oh kom op mensen, je gaat me toch niet wijsmaken dat met deze vonken en verliefdheid en joepiejeej TS en Kluun II niet met elkaar naar bed willen.
In de OP staat ook dat de man aangaf "meer" te willen bij een volgende ontmoeting, dat dat uiteindelijk niet gebeurd is, wil niet zeggen dat hij dat niet wil.
Ik wil ook niet generaliseren, maar ik vind de opmerkingen van Terpentijn niet geheel uit het niets komen..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:50

Wondering schreef:

:(:) Niets van aantrekken, je hebt wel wat anders aan je hoofd. Veel sterkte met deze trieste situatie, hopelijk vinden jullie beiden jullie draai en wellicht helpt deze periode van bezinning bij eventuele toekomstige keuzes. :(:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:51

inderdaad, de TS en die man zijn elkaar allang aan het ophitsen, dus ik snap niet wat er schokkend is aan de opmerking dat ze het met elkaar willen doen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:52

Wondering schreef:
Bedankt voor alle harde, mooie, lieve, bijzondere en eerlijke reacties. Echt. Ik ga later meer reageren.

Voor nu hebben we besloten alles te onderbreken. We hebben elkaar vanochtend gezien en (tijdelijk) afscheid genomen. Het was fijn, maar ik ben best verdrietig. Ik ga even ademhalen en dan kom ik weer hier om te schrijven.

Laat gewoon die man in gesprek gaan met zijn vrouw. Je zei eerder dat hij dat al wou, maar jij niet. Waarom niet? Eerlijkheid is op het einde nog altijd het mooist.
Hij moet niet direct met de deur in huis vallen en over jou beginnen. Maar laat hem eens praten met zijn vrouw over hoe zij erover denkt als hij verder zou gaan met zijn leven (zonder haar te laten vallen uiteraard!). Als zij daar open voor staat, kan je ook stilaan deel beginnen maken van de situatie en heb je jezelf niets te verwijten.

Als zij het een vreselijke gedachte vindt om in haar laatste levensfase haar man met een jonger gezond meisje te moeten delen, respecteer haar dan en neem je gepaste afstand. Hoe moeilijk het voor jou ook is, dat is van ondergeschikt belang want zij twee hebben elkaar trouw beloofd in voor en tegenspoed en het zou mooi zijn als meer mensen wat meer belang zouden hechten aan de betekenis hiervan.

Maar let wel op met praatjes. Hij kan natuurlijk altijd gewoon beweren dat ze van alles afweet maar het gewoon gebruiken om jou gerust te stellen. Laat je daar zeker niet in vangen (dan weet je wel direct wat je er aan hebt).

Wondering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 17:53

Het doet me geen pijn dat je denkt dat we beiden seks met elkaar wilden. Dat wilden we absoluut, dat ga ik echt niet ontkennen. Die gevoelens heb ik voor hem, net zoals hij ze voor mij heeft. Het doet me pijn dat wie dan ook niet gelooft dat ik dingen ook op pauze kan zetten. We verbreken het contact en als zijn vrouw is overleden is er misschien nog iets, of niet. Ik ben geen gewetenloos, harteloos en principeloos kreng. Dan had ik volgens mij nooit deze overdenkingen en twijfels gehad :) Die zijn er al veel langer dan dit topic open is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:56

terpentijn schreef:
Ik lees dat je nu afstand neemt... ik - mag ik dat eerlijk zeggen - geloof dat niet zo,

Met andere woorden, je gelooft wat je wil geloven en leest/interpreteert alles zoals jij wil.

Kortom; je schrijft niets over de TS, etalleert alleen jezelf.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:58

Huertecilla schreef:
terpentijn schreef:
Ik lees dat je nu afstand neemt... ik - mag ik dat eerlijk zeggen - geloof dat niet zo,

Met andere woorden, je gelooft wat je wil geloven en leest/interpreteert alles zoals jij wil.

Dank u!

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:01

Huertecilla schreef:
terpentijn schreef:

Precies dit! Ja, dit is al eerder gequoted maar ik vind het ronduit walgelijk/krankzinnig/bah dat je, na zo'n discussie, TS zó de grond in kan trappen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:04

Huertecilla schreef:
terpentijn schreef:

_/-\o_ zoals ze in het ijshockey zeggen: he shoots........SCORES! :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:05

Huertecilla !!!! Top maar verder, misschien is het verstandig om dit topic op slot te doen zodat ts niet nog meer dingen naar haar hoofd krijgt gegooid. Veel zijn er op normale manier gebracht, echter, enkelen proberen door rond uit grof te zijn en denken te weten dat het alleen maar om één ding gaat bij de man en bij ts. Boodschap aan al die doemdenkers, dat is aardig normaal dat wanneer je gek op iemand bent je ook wel eens verder wil gaan. Los van het feit dat er een derde in het spel is kunnen de gevoelens van de man en ts de afgelopen vier a vijf maanden zo zijn toegenomen dat ook de seks nu in het spel komt. Ts heeft het stop gezet, tijdelijk of helemaal maakt niet uit. Maar hopelijk komen de schreeuwers nu ook met excuses richting ts. Diegenen die haar zo'n beetje voor van alles en nog wat hebben uitgemaakt( al dan niet gevoed door eigen ervaringen of relaties of domweg kortzichtigheid) zou het prijzen om nu ook sorry te zeggen. Of gewoon arrogant melden dat ts goed naar hun geluisterd heeft.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 26-04-16 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:06

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar zijn er kinderen in het spel TS? En dan bedoel ik van zijn kant.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:07

Moderatoropmerking:
Hierbij een herhaling van mijn eerdere verzoek om respectvol naar TS en elkaar te blijven. Mocht dit in deze discussie toch niet lukken, dan ben ik genoodzaakt hier een (al dan niet tijdelijk) slotje te plaatsen.

Paisano @ [LZP] Over liefde op haar moeilijkst
Paisano schreef:
Moderatoropmerking:
We begrijpen dat dit een emotioneel onderwerp betreft en dat sommigen van jullie hier een sterke mening over hebben. Deze mogen jullie zeker uiten, maar let dan wel op de verwoording hiervan. Zoals jullie in de Regels kunnen lezen, is het niet de bedoeling om een topicstarter of andere gebruiker persoonlijk aan te vallen. Juist omdat dit zo'n gevoelig onderwerp betreft, was besloten dat de topicstarter dit bericht onder een schaduwaccount mocht plaatsen. Achter dit schaduwaccount zit een gewone bokker en het is, hoe haar relatie ook in elkaar zit, niet netjes én niet toegestaan om respectloze opmerkingen richting haar te plaatsen. Daarnaast wil ik ook benoemen dat zogenaamde 'popcorn' reacties of soortgelijke berichten niet toegestaan zijn. Hierbij dan ook het verzoek om de rest van het topic inhoudelijk en fatsoenlijk verder te discussiëren. Bedankt!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:08

Beste TS, heb ik ook nergens gezegd, dat je liefdeloos, harteloos, of principeloos bent. Het was in het geheel niet mijn bedoeling je te veroordelen of te kwetsen, zoals ik al eerder zei heb ik in een soortgelijke situatie gezeten, en ik weet dus hoe moeilijk ( en pijnlijk) het is om die dingen "stop" te zetten. Mij lukte het de eerste keer ook niet, want dat deed mij te veel pijn (het gemis en zo), maar de tweede keer wel. Ik denk dat je jezelf in "the process" een beetje aan het kwijtraken bent.

Ik hoop dat je er met jezelf uit komt, mijn op- of aanmerkingen kunnen je onmogelijk meer pijn doen dan het feit, dat je het nu even zonder je lover moet doen, ik weet heus wel hoe moeilijk het is om zo'n scheiding (want zo voelt dat) te forceren.
Het gaat tegen je gevoel in.
Het is een enorm gevoel van gemis.

Als je jezelf weer vindt zonder het licht van hem die over je schijnt, ben je jezelf weer en wordt het makkelijker.

Als hij je op termijn wil vinden, ALS, dan sta je toch voor een eerlijker verhaal?

Wondering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 18:08

Ik vind het jammer voor Terpentijn dat hij die ervaring heeft met mensen, dat hij denkt dat ik dingen alleen schrijf om de discussie op re laten houden. Als ik dat had gewild, zou ik het wel gevraagd hebben. Ik wist wat ik kon verwachten toen ik de OP schreef en ook op mijn eigen account ga ik verhitte discussies niet uit de weg. Ik zie geen enkele reden voor mij om hier te schrijven dat het over is, terwijl dat in het echt niet zo zou zijn.

@Especial: Nee, er zijn geen kinderen in het spel :) Dat zou het nog gecompliceerder hebben gemaakt.