Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Anne_GTI schreef:Als iedereen met een kleine auto zou rijden was de file wel korter.
Sizzle schreef:Dat zigzaggen in de file is gewoon gevaarlijk. Heeft niets te maken met het feit hoe laat ik van huis ga.
Als een ander mijn veilige afstand gebruikt om met in verhouding te hoge snelheid iemand rechts in te halen om dan weer 1 auto naar voren te duiken op de linkerbaan en vol te remmen om het trucje nog 3x uit te halen is dat gewoon een zak patat.
vandaag ook.. drie uur op de weg gezeten en elke keer als ik een van de drie genoemde inhaal dan raken ze gefrustreerd en moeten ze zo hard als ze kunnen om mij heen, seinend etc.. en dan rijden we op een 5-baans weg waar je 130 mag.
(klein meisje, grote auto's. Ik denk dat er dan ego's aangetast worden ofzo
) en dan reed ik vandaag niet eens door.. gewoon lekker op mn gemakje de max snelheid
Huertecilla schreef:Iedereen langzamer ook.
Het 130 is een enorme misleiding.
Met 120 gaan er meer autos op een weg dan met 130 omdat bij toenemende snelheid de remweg en dus te respecteren onderlinge afstand exponentieel toeneemt.
Idem 100 en 80.
Inderdaad Mizora.
Jans schreef:en dan reed ik vandaag niet eens door.. gewoon lekker op mn gemakje de max snelheid
ik haal ze in omdat ik met cruise control kennelijk wat meer nog doorrijd dan zij. Waarom zou ik onder de snelheid gaan rijden als dat op een vijfbaans weg niet nodig is omdat het heel rustig is? (Lees, zij rijden op de tweede van rechts, ik haal ze op de derde van rechts in.) Tis nou niet dat ik mezelf dan op laat naaien als ze gaan seinen en toeteren.. ze doen hun best maar
het valt mij gewoon op, en dan maak ik er een grapje over
. Ik kan voor mezelf zeggen (en laten bevestigen) dat ik mijn eigen veiligheid en die van mijn passagiers en andere weggebruikers heel hoog heb staan. Heb al vaak genoeg door anderen in een gevaarlijke situatie gezeten. _Tamara schreef:Oh grappigIk heb ook een Peugeot 107, een rode, en rijd dat traject ook regelmatig vanuit Elburg!
Moet zeggen dat die van mij echt wel mooi vlot is! Kan wel aardig brullen, maar dat kan echt geen kwaad hoorals je nou de hele snelweg 140 in z'n 4 rijdt is het een ander verhaal
ik schakel op de snelweg altijd pas bij de 70 in de 3 en pas in de 5 bij 130 als ik op de snelweg zelf zit en ik rijd altijd wel mooi met 120/130 de snelweg op. Heb 'm nu 2,5 jaar en heeft nooit iets gehad. Op zo'n 80-weg doe ik vaak bij 50 in de 3, 70 in de 4 en dan 80 gewoon in de 5.. En ik rijd ook altijd gewoon de maximum snelheid, lekker niks aantrekken van mensen die je met een noodgang inhalen. Je rijdt zelf mooi geen boetes! :)
bruintje123 schreef:130 op de Nederlandse wegen gaat prima.
Tussen 23.00 en 06.00.
Op andere tijden is het te vol.
Ik rijd zelf juist tussen 06.00 en 23.00 en ik rijd eigenlijk altijd 130km/h (daar waar het toegestaan is
).