Varekaj schreef:Voor ik op bokt zat had ik werkelijk waar geen idee dat er mensen hun tuin volledig katproof makenZowel om de katten binnen als buiten te houden.
Ik ook niet
en voor ik dit topic las had ik ook geen idee dat mensen zich zo snel aan anderen ergeren. Soms lees ik dingen en dan snap ik echt niet hoe je je daaraan kan storen
Ik ben denk ik best tolerant. Ja, ik baal heus wel eens als er ergens een feestje aan de gang is en ik met hoofdpijn vroeg wil slapen. Maar een paracetamol en oordoppen doen wonderen. Je ergens aan storen is ook een keuze die je maakt m.i.
Zowel om de katten binnen als buiten te houden.
Als je de rest even rustig leest denk ik dat je wel kunt achterhalen wat ik bedoel. Wat er gebeurd is, is dat we veel landbouwgrond hebben veranderd naar grond met een woonbestemming. En veel van die grond is ingericht met vinex-wijken of andere woningbouwplannen, waarbij er over het algemeen behoorlijk wat ruimte is aangelegd. Loop voor de gein door de oude arbeiderswijken rond de binnensteden (denk aan de leuke bovenwoningen) en je ziet het verschil wel: waar vroeger hele gezinnen woonden, soms zelfs hele families, wonen nu vooral yuppen, die naar een woonhuis met tuin trekken tegen de tijd dat ze aan hun 2,4 kind beginnen.