saffire schreef:Het leven valt niet compleet uit te stippelen,er gebeuren dingen die je niet kunt voorzien of afspreken van te voren
En daarom heeft HC het ook over anticiperen gedurende het leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Iedereen weet dat vrouwen door hormonen compleet van de wereld draaien als die een keer opspelen. Bespreek dat op voorhand en dan weet je toch al ietwat waar je aan toe bent mocht het zich ooit effectief voordoen.
Varekaj schreef:maar de oorsprong bevindt zich ergens anders en dat moet zeker meegenomen worden in een openhartig en eerlijk gesprek.
RoyceMack schreef:Ik zou zoiezo afknappen op iemand die rookt, veel drinkt of drugs gebruikt. Of heel veel 'vriendinnen' heeft omdat ik weet dat ik daar echt niet mee om kan gaan.
Opzich vind ik verbieden echt iets wat je doet bij je kind, maar mannen (en sommige vrouwen ook) zijn net kinderen.
Ik denk dat als je op het punt staat om je geliefde iets te gaan verbieden, dat je relatie ten einde is.
Dat je beter kunt stoppen.
Als je je geliefde bv verbied contact te hebben met iemand. kijk het vertrouwen is dan al beschadigd denk ik. dus je zal je afvragen of je niet toch belazert wordt.
Of verbieden dat geld uitgeeft aan iets wat ze zelf willen hebben. Duidelijk voorbeeld in mijn omgeving is nu dat een man zijn vriendin verplicht haar twee paarden te verkopen gewoon om niet zoveel geld uit te geven.
Dan denk ik nee. jullie kunnen beter bekijken of een relatie nog werkt.
Varekaj schreef:De dag dat ik moet kiezen tussen paarden of vriend is de keuze snel gemaakt hoor.
anjali schreef:RoyceMack schreef:Ik zou zoiezo afknappen op iemand die rookt, veel drinkt of drugs gebruikt. Of heel veel 'vriendinnen' heeft omdat ik weet dat ik daar echt niet mee om kan gaan.
Opzich vind ik verbieden echt iets wat je doet bij je kind, maar mannen (en sommige vrouwen ook) zijn net kinderen.
Ik denk dat als je op het punt staat om je geliefde iets te gaan verbieden, dat je relatie ten einde is.
Dat je beter kunt stoppen.
Als je je geliefde bv verbied contact te hebben met iemand. kijk het vertrouwen is dan al beschadigd denk ik. dus je zal je afvragen of je niet toch belazert wordt.
Of verbieden dat geld uitgeeft aan iets wat ze zelf willen hebben. Duidelijk voorbeeld in mijn omgeving is nu dat een man zijn vriendin verplicht haar twee paarden te verkopen gewoon om niet zoveel geld uit te geven.
Dan denk ik nee. jullie kunnen beter bekijken of een relatie nog werkt.
Je vriend, waar je dus niet mee getrouwd bent, heeft helemaal geen gezag over jouw bezittingen of financien. Haha, zou iemand die zich mijn "vriend "durft te noemen echt niet mee aan moeten komen zeg.
Huertecilla schreef:Heel soms wellicht.
Meestal is voor jezelf kiezen gewoon een andere bewoordeing voor egoisme.
Ik zie ouderschap als een gezamelijk project met een heel zwaarwegende verantwooordelijkheid voor het welzijn van de kinderen.
Dat liever ook ECHT alleen overigens, is dat met de kinderen bij pa en zij betaalt hem een bijdrage in de kosten?
Dit als een vraag zonder concreet een antwoord verwachtend doch als nuancerende kanttekening.
Dat zou hier bij ons zo zijn en wow, dat geeft een wereld aan evenwichtigheid in overleg![]()
Nee, je kan er niet altijd samen uitkomen met het handhaven van een gezamelijke ouderrol, maar dat hoort imo toch echt een grote uitzondering te zijn wanneer het twee geestelijk gezonde volwassenen betreft.
Ik zie het wijzigen van afspraken opdat de beide ouders voldoende zichzelf kunnnen zijn, beiden voldoende welzijn hebben als een kenmerk van emotionele volwassenheid. Dat hoort imo in dienst te staan van het gezamelijke ouderschapsproject wat een zwaarwegende verantwoordelijkheid is.
Wat betreft egoism en ouderschao is roken imo een triest voorbeeld.
Ik zie hier heel veel huisvrouw-moeders roken bij de kinderen, ook in de auto met de kinderen.
Ik zou kunnen schrijven dat dit voor mij een reden zou zijn voor een serieus gesprek over verantwoordelijkheden, maar ik zou helemaal met een dergelijke dame samen geen kind kunnen hebben.
Ik begrijp daarom de extreme voorbeelden welke een breuk rechtvaardigen niet.
Waarom ben je in vredesnaam samen aan zo'n verantwoordelijkheid begonnen met een dergelijk partner? Dat staat echt niet op zichzelf en vooral mannnen kennen slechts hoogst zelden een grote persoonlijkheidverandering door vaderschapshormonen. Mannen zijn doorgaan voor ouderschap hetzelfde als wanneer het zover is.
Hoe rijmt dit met de altijd zo hoog opgbouwde voorzichtigheid, het grote eisenpakket, van vrouwen bij hun partnerkeuze??!!
phormicola schreef:Als iemand tips (of hoop) heeft dan hoor ik het graag.
Varekaj schreef:Dit is denk ik een uitzondering op de regel van wat je op voorhand kan bespreken. Je leeft jaren met iemand samen, als er geen aanleiding toe is ga je echt niet verwachten dat het plots een autist blijkt te zijn na de geboorte van jullie kind.
Varekaj schreef:Dit is denk ik een uitzondering op de regel van wat je op voorhand kan bespreken. Je leeft jaren met iemand samen, als er geen aanleiding toe is ga je echt niet verwachten dat het plots een autist blijkt te zijn na de geboorte van jullie kind.
Varekaj schreef:Je kan wel over "wat als" praten in de zin van wat als ik ooit verlamd raak, ongeneeslijk ziek wordt, geen kinderen kan krijgen, wat zou je doen als ons seksleven op 0 uitkomt etc etc.
Sleeper schreef:vergelijken met echte problemen die je van te voren niet ziet aankomen/kan bedenken.
Huertecilla schreef:Sleeper schreef:vergelijken met echte problemen die je van te voren niet ziet aankomen/kan bedenken.
Dat kan je heel makkelijk WEL bedenken en is het imo nalatig om hier niet over te praten.
Sleeper schreef:Varekaj schreef:Je kan wel over "wat als" praten in de zin van wat als ik ooit verlamd raak, ongeneeslijk ziek wordt, geen kinderen kan krijgen, wat zou je doen als ons seksleven op 0 uitkomt etc etc.
Daar kan je over praten maar als puntje bij paaltje komt weet je niet hoe je reageert als je kind dood gaat aan leukemie, je ineens mantelzorger moet worden voor je (schoon)ouders, je seksleven op nul komt door een chronische ziekte etc. Sommige dingen kan je van te voren gewoon weg niet bedenken.