Winter has arrived!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:14

Ess_Ramona schreef:
Is t een idee om een Elfstedentocht te doen op de weg ipv sloten? Is misschien een realistischer idee nu!

Staat al op facebook en ik heb me aangemeld. Geldt natuurlijk alleen voor leden van de Verening van de Friese 11 Steden (en daar ben ik lid van) :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:14

Gesleed met de pony haha :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:15

yarrah schreef:
Winterbanden zullen je niet helpen met gladheid als ijzel. Ze funktioneren alleen bij sneeuw.

Citaat:
Winterbanden doen niets op ijs, ijzel en bevroren sneeuw, en aquaplaining voorkomen ze al helemaal niet. De kortere remweg is maar heel betrekkelijk, dat hangt sterk af van de snelheid, gewicht van de auto en de bruuskheid waarmee wordt geremd. Bovendien zorgt een werkende ABS altijd voor een langere remweg. Het is leuk als jij met je winterbanden vlot stilstaat, maar als degene achter je op zomerbanden rijdt (en glijdt), heb je er nog niets aan. Sommigen monteren uit zuinigheid 2 winterbanden (alleen om de voorwielen) en 2 zomerbanden. Dit is niet alleen verboden, maar ook levensgevaarlijk. De achterkant kan bij een noodstop makkelijk uitbreken.

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/5 ... onzin.html

Weet ik, maar ik zou het daarom toch graag proberen.
Ik heb al sinds ik een auto heb gewoon winterbanden en zomerbanden. Ik weet wel dat ik volgende winter nieuwe nodig heb omdat er nog maar 5.5m profiel op zit en dat is dus voor een volgende winter te weinig.

Dat sleeen ziet er leuk uit, maar is ERG gevaarlijk, want je zit te dicht achter het dier. Als het wil trappen krijg je het vol in je gezicht. De strengen moet je dus verlengen, dat doe ik ook als ik ga skien achter mijn paard.

hagelslag

Re: Winter has arrived!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:23

Ik kreeg net te horen dat ik morgen ook nog vrij heb. Wat een lekere lange vakantie :-D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 19:24

Hier net een kat die door het schuurraampje naar binnen wilde springen, iets wat ze dagelijks doen. Maar nu was het springen op de plek, net als die kat op de auto die je vaak voorbij ziet komen. En maar raar kijken haha! Heb maar snel even de deur open gedaan :')

Konijntjes waren extra blij met de slobber vandaag! En een extra dikke laag stro

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:25

germie schreef:
pipo schreef:
pfff, jouw leven is zwaar.. geen slee, pijn in je voet.. geen auto, geen eten... en geen schoenen, geen vakantie. Meid, ik zou een buddy zoeken die je kan ondersteunen met je problemen.
Of bekijk het leven van de zonnige kan.. je kan!!! je vakantie verzetten.... (ook je medereizigers kunnen blijkbaar) je heb een auto!!.... je kan boodschappen doen blijkbaar (wij niet, komen het erf niet af en het is te ver weg om te lopen) je heb schoenen die je dus kan uitzoeken.... en ook blijkbaar stijgijzers.... Meid wat een weelde!!! geniet ervan

Kennelijk mag ik niet schrijven wat ik gedaan heb, ook al ging het pijnlijk en met moeite. Ik klaag nu anders niet. Maar het is waar, ik heb geen slee, de schoenen waar stijgijzers onder kunnen kom ik nu niet in (de stijgijzers heb ik niet, maar wel dus schoenen type D). Ik vond gewoon dat ik even naar buiten moest, ook al is het spekglad en niet gestrooid. Een keuze die IK gemaakt heb. Jij niet, even goede vrienden. Ik had de auto willen nemen, maar dat gaat niet, sloten en deuren zitten vast, enorme laag ijs (ben gisteren ook niet weggeweest, dus dat zal de oorzaak zijn). Dus de schuifelbenenwagen, voor mij was binnen blijven geen optie. En dat is goedgegaan. Gelukkig. Heb er pijnstillers voor genomen ja, en zit nu weer met pootje omhoog.
Maar ik wacht met smart op warm water en zomer. :D

Ga er maar van uit dat je morgen gewoon naar school moet, code oranje zal dan wel gelden. De wegen die gestrooid zijn zijn nu te doen. Straten waar niet gestrooid is zijn nog een ijsbaan. Ik heb bij mij voor de deur maar zout gestrooid. Dat helpt wel.

Tuurlijk mag je schrijven wat je gedaan heb. Maar jee niet zoveel negativiteit aub.. Ik schrijf toch ook niet dat mijn stoma bevroor (of in ieder geval de stront in mijn zakje op mijn buik) Of dat mijn spieren vanwege de fibromyalgie echt niet willen met dit soort weer.. Deze dingen gaan niet vanzelf over... een enkel of knie wel met wat rust (althans, meestal) Ik erger me aan de manier waarop je schrijft.. het hele leven is blijkbaar poedersuiker bij jou. Dus probeer positief te doen. Dit komt eens in de zeg 30 jaar voor.. en je enkel/knie eens in de 5 jaar.. dus geen medelij maar geniet!

Hier gewoon echt genoten! Honden die opeens op eieren lopen omdat ze bang zijn onderuit te gaan.. kids die niet naar binnen willen omdat ze zo lekker aan het schaatsen zijn. Katten die je boos aankijken omdat wij het verrekken om een kattebak neerzetten. En paarden die ook erg voorzichtig lopen. Het is zo mooi te zien dat dieren zich zo fijn aanpassen. Zelfs de jonge dieren die het nog nooit hebben meegemaakt. Natuur is gaaf!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:28

Ik heb al de hele dag pret op die fb pagina.
Hoe die het verzonnen heeft. Geweldig.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:28

Mowgli4 gaaf!!!! hopelijk niet over bruggetjes en op eigen terrein zodat je niet gevaar liep.
Zelf heb ik niet aan sleen gedacht met de paardjes, te glad dacht ik. Maar op een besneeuwd grasland gaat t heus wel. leuk!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 19:28

Kan de persoonlijke discussie ophouden? Het is klotenweer voor sommigen, dat weten we nu wel maar daar heb ik dit topic niet voor geopend ;)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:29

mee eens. zal t niet weer doen.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:34

pipo schreef:
Mowgli4 gaaf!!!! hopelijk niet over bruggetjes en op eigen terrein zodat je niet gevaar liep.
Zelf heb ik niet aan sleen gedacht met de paardjes, te glad dacht ik. Maar op een besneeuwd grasland gaat t heus wel. leuk!

Gewoon lekker veilig in het land hoor :D heb eerst zelf door het land gerend om te kijken of ik overeind kon blijven, en dat lukte dus heb ik voorzichtig even een paar rondjes gesleed (10 minuutjes maar)
Het lijkt trouwens alsof ik er dicht achter zit, alleen vertekend dit een beetje op de foto.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:35

Midden Nederland krijgt ook kans op ijsbanen op de weg vannacht.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:36

Zag t al. Volgens mij vallen wij (Achterhoek) er net buiten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:42

Mowgli4 schreef:
pipo schreef:

Gewoon lekker veilig in het land hoor :D heb eerst zelf door het land gerend om te kijken of ik overeind kon blijven, en dat lukte dus heb ik voorzichtig even een paar rondjes gesleed (10 minuutjes maar)
Het lijkt trouwens alsof ik er dicht achter zit, alleen vertekend dit een beetje op de foto.

genieten!!!! Ik zie je al gaan als een timotei (shampoo uit t jaar kruik) meisje :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:48

Volgens mij blijven wij morgen ook nog thuis.
Morgen weer dit weer als ik de berichten mag geloven

Gelukkig genoeg eten in huis.

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:49

Ik vind dit echt zo mooi. Alles wat je op facebook ziet, alle leraren die helemaal in paniek zijn, toetsen en lessen die worden verplaatst.. Prachtig :))

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:50

Hier ijzelt het nu alweer flink!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 19:58

In groningen zijn ze aan het curlen met bierkratjes :') zag net een filmpje voorbij komen op facebook hahahaha

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:40

Icrack schreef:
Pipo...je doet je naam eer aan _O-

Ken iemand toevallig het liedje van Brigitte Kaandorp?

Ik heb een heeeeeel zwaar leven... :D

Sorry :o

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:29

Ha! Aangezien ik toch niet veel te doen had vandaag, heb ik maar even anti-slip zooltjes gehaakt voor onder mijn snowboots. Moet zeggen: het werkt perfect! Wat denken jullie, zal ik er ook een paar voor de wielen van mijn auto haken? :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:31

Haken?? nee dat werkt vast niet hahaha

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:34

_O- Ik zie het al helemaal voor me!

Hier regent het inmiddels alweer bij -2. Een nieuw laagje ijs is dus weer in de maak!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 21:35

Whahaha heb net wederom mijn kat heel hard uitgelachen. Hij stond al te mauwen bij de achterdeur, maar blijkbaar was ik niet snel genoeg en was al aan de andere kant van het hek om naar de voordeur te lopen. Roep ik hem, komt hij in volle vaart aanrennen, wat redelik goed ging. Vervolgens wilde hij over het hekje springen maar hij kwam niet omhoog doordat hij weg gleed. Ooow wat een grap :') :')

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:45

Voor de mensen die willen weten ofer morgen bussen rijden: Arriva vermeldt rond negen uur of de bussen morgenochtend wel of niet gaan rijden!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:58

NS treinen wel gewoon toch?

Ik moet morgen de sprinter hebben van Groningen richting Zwolle.