Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:37

Was ook gewoon informatief, geen kat weet hoeveel we verdienen :))

Er zijn zoveel manieren om te sparen. Jammer genoeg zijn er weinig die nog echt opbrengen. Ik heb niet zo'n grote pot achter de hand, genoeg voor als er wat is met de paarden, maar het grootste bedrag zit gewoon in mijn eigen weiland.

germie

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:48

Als je alleen bent, een eigen woning hebt, en een paard, dan valt er niet veel te sparen. Helaas. Ik los niet extra af op de hypotheek, hou dat lekker aflossingsvrij. Dat is in deze onzekere tijden toch nog steeds gunstiger.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:58

Wat ik dan weer wel heb is dat als ik iets zie en ik wil het ik het geld niet wil en durf uit te geven

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:07

purny schreef:
Wat ik dan weer wel heb is dat als ik iets zie en ik wil het ik het geld niet wil en durf uit te geven

Dat herken ik. Ik ben soms best knibbelig. Maar aan de andere kant, soms moet je geld uitgeven aan dingen waar je helemaal niet blij om bent. Is er ineens een auto kapot, of wat anders dringends en dan wil je het ook niet uitgeven, maar moet je.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:28

germie schreef:
purny schreef:

Dat herken ik. Ik ben soms best knibbelig. Maar aan de andere kant, soms moet je geld uitgeven aan dingen waar je helemaal niet blij om bent. Is er ineens een auto kapot, of wat anders dringends en dan wil je het ook niet uitgeven, maar moet je.
Dat had ik met mijn telefoon. Heel erg blij dat ik het wel gedaan heb :+:.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:33

Hier ook :j
Maar soms moet je ook wel genieten van je geld.

De meeste spaardoelen heb ik voor nu wel gehaald.
En het is ook tijd om te genieten van mijn geld (doe ik iets te hard nu, verschillende citytrips en vakantie naar IJsland :+ ).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:49

Ik wacht op een negatieve hypotheekrente. Dan ga ik oversluiten en krijg geld toe op het wonen in m'n huis. LOL :+ :D :Y)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:58

Ik heb laatst 500 euries op m'n spaarrekening er bij gedaan en eindelijk een lopende rekening met 200 euro toen er op.
Vind dat er ook wel genoeg in m'n portemonnee zit dus ik denk dat we maar eens voor een telefoon en over een jaarjte een nieuwe camera kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:00

Ik spaar netjes ongeveer 200 euro per maand. Verder ben ik ook gek op schoenen en kleding, uit eten en uitgaan, dus dat doe/koop ik ook zeker wekelijks, maar ik ben nu wel ietsjes bewuster omdat ik al een deel naar mijn spaarrekening heb verschoven. Werkt prima zo. Krijg van de belastingdienst nog 300 euro terug dus dat gaat ook gelijk door naar m'n spaarrekening. Wil graag mijn minor over 1.5 jaar in het buitenland doen en dat moet zo prima lukken. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:35

Ik moet nieuwe schoenen hebben. Wilde eerst tot in new york wachten omdat de timberlands daar goedkoper zijn maar dat gaan m'n voetjes niet trekken. Maar helaas draag ik alleen maar Timberlands en die kosten hier 230 euro. Maar dan doe ik er wel heel lang mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:08

Ik heb zonet een bod gedaan op een stuk weiland dat te koop ligt. Als dat aanvaard wordt is het weer even dag dag centjes :') (maar dan hoeven de paarden amper nog op stal in de winter...)

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:14

Ik spaar zeker :) Helaas is het alleen zo dat zodra er weer wat bij gekomen is het er ook weer af gaat omdat bijv. mijn scooter kapot is, of zoals nu mijn gebit nogal wat onderhoud nodig had..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:57

Opmerking van mijn vriend ivm het nieuwe weiland wat ik wil kopen.

In 2011 heb ik een stuk weiland gekocht dat toen verkocht werd aan een prijs van ongeveer 35000/hectare. Het stuk dat ik nu op het oog wil, daarvan is de vraagprijs 55000/hectare. 5 jaar later, stukken liggen vlak bij elkaar, zelfde staat ongeveer.
Volgens mijn vriend een betere investering om dat stuk land te kopen dan op een spaarboekje te zetten, als je ziet hoe fel de prijzen voor weilanden hier stijgen :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:58

Varekaj schreef:
Opmerking van mijn vriend ivm het nieuwe weiland wat ik wil kopen.

In 2011 heb ik een stuk weiland gekocht dat toen verkocht werd aan een prijs van ongeveer 35000/hectare. Het stuk dat ik nu op het oog wil, daarvan is de vraagprijs 55000/hectare. 5 jaar later, stukken liggen vlak bij elkaar, zelfde staat ongeveer.
Volgens mijn vriend een betere investering om dat stuk land te kopen dan op een spaarboekje te zetten, als je ziet hoe fel de prijzen voor weilanden hier stijgen :))
Het is waar. Investeren is beter dan op de bank zetten.

Een kennis van me investeert in oldtimers :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:01

Mijn vriend heeft een oude kever staan uit '74, (denk ik), maar die heeft wel wat roest en staat gewoon te staan in een garage. Vind ik best zonde.

Mijn moeder vindt het geweldig dat ik extra grond aankoop ipv het geld te laten verrotten op de bank. Grond zal er altijd nodig zijn. Bouwgrond kan je "bijmaken" door de plannen anders in te gaan kleuren maar dat kan niet oneindig blijven doorgaan. En boeren zullen altijd wel weiland nodig hebben.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:18

Ik woon nog thuis, ga pas over paar jaar op mezelf. Maar duurt nog minimaal 3 jaar ben ik bang.. Ik zet nu elke 4wkn 300 tot 400 euro opzij.
Nu ik nog kan sparen doe ik het ook zeker...

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:26

Wij sparen koopzegels bij de albert heijn, dit is toch elke week minimaal €5,- soms ook het dubbelen.
En dan leveren we de boekjes in als we er een stuk of 5 vol hebben.
En als alle vaste lasten eraf zijn, kijken we wat we nog nodig hebben en de rest maken we over. Varieert heel erg hoeveel dat is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:28

Ik gebruik het voor m'n zakgeld op vakantie

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:40

purny schreef:
Ik gebruik het voor m'n zakgeld op vakantie

De koopzegels? Dat doen inderdaad veel mensen. Wij hebben er niet echt een doel voor. Meestal leveren wij ze in als we er een bestemming voor hebben en anders doen we er boodschappen van en maken we wat we normaal aan boodschappen deden over naar de spaarrekening.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:49

Ja idd. Alleen heb ik het de vorige keer voor nieuwe kleding gebruikt.
En dan komt nu weer het nieuwe euvel opzetten. Nieuwe schoenen van m'n spaargeld. Aan de ene kant wil en moet het maar aan de andere kant wil ik het niet

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:21

Ik heb afgelopen maand de spaarrekening geplunderd voor investeringen in mijn bedrijf en aankoop van een auto. Maar gelukkig was het er!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:30

Ik vind dit wel een interessant topic om te lezen :)
Zelf probeer ik maandelijks minstens 100 euro te sparen, en dat lukt net. Tot nu toe is er iedere maand wel iets geweest, vorige week moest mijn distributieriem vervangen worden. Tsja dat hakt er wel in :+

Ik probeer altijd alle vaste lasten meteen te betalen als ik mijn salaris heb. En dan maak ik ook meteen 100 euro naar mijn spaarrekening over. En ik heb een spaarpotje waar ik 5, 10, 20 & 50 centjes in stop. Kleine beetjes helpen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:03

Muntjes van 5 cent raak je nog kwijt, die kan je net als de rest van het muntgeld gewoon wisselen bij de bakker, kruidvat, noem maar op. Echter krijg je even vaak muntjes van 1 en 2 cent, en die zien ze dan liever niet terugkomen. Je kan er verder ook echt niks mee: niet in een parkeermeter, niet in een winkelkarretje, gewoon niks. Dus ja, die blijven ofwel in mijn portemonnee rondslingeren, ofwel verzamel ik ze tot ik er iets kleins mee kan gaan halen.

Gisteren heb ik voor rond de €1000 aan rekeningen betaald #) : zorgkas, ziekteverzekering, hospitalisatieverzekering, autoverzekering, tandarts van de paarden die geweest is, rondje orthodontist van mezelf.
Dinsdag nog inentingen van 1 van de paarden en dan mag het weer even ophouden voor deze maand.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:23

Dit is de eerste maand dat ik na de eerste week ( en na aftrek van maandelijks sparen / beleggen / pensioen ) al mijn centjes al had uitgegeven. ik had nog 70 euro over en mijn tank van de auto was leeg ...

Dat was even slikken.

Al een geluk dat ik nog 300 euro terug moest van mijn werk / vriend / ... dat ik voorgeschoten had.

Daarbij ook nog eens mijn brommer verkocht. Maar dan komt de volgende rekening al ... Een iets duurder dan verwacht cadeau voor mijn zus haar verjaardag.

pff ...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:21

Joh als je het even niet kan betalen doe je toch een wat goedkoper cadeau? Of desnoods zeg kje dat ze het tegoed houdt. Helemaal een zus zou daar begrip voor moeten hebben!