Er zijn zoveel manieren om te sparen. Jammer genoeg zijn er weinig die nog echt opbrengen. Ik heb niet zo'n grote pot achter de hand, genoeg voor als er wat is met de paarden, maar het grootste bedrag zit gewoon in mijn eigen weiland.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Wat ik dan weer wel heb is dat als ik iets zie en ik wil het ik het geld niet wil en durf uit te geven
germie schreef:Dat had ik met mijn telefoon. Heel erg blij dat ik het wel gedaan hebpurny schreef:Wat ik dan weer wel heb is dat als ik iets zie en ik wil het ik het geld niet wil en durf uit te geven
Dat herken ik. Ik ben soms best knibbelig. Maar aan de andere kant, soms moet je geld uitgeven aan dingen waar je helemaal niet blij om bent. Is er ineens een auto kapot, of wat anders dringends en dan wil je het ook niet uitgeven, maar moet je.
Varekaj schreef:Het is waar. Investeren is beter dan op de bank zetten.Opmerking van mijn vriend ivm het nieuwe weiland wat ik wil kopen.
In 2011 heb ik een stuk weiland gekocht dat toen verkocht werd aan een prijs van ongeveer 35000/hectare. Het stuk dat ik nu op het oog wil, daarvan is de vraagprijs 55000/hectare. 5 jaar later, stukken liggen vlak bij elkaar, zelfde staat ongeveer.
Volgens mijn vriend een betere investering om dat stuk land te kopen dan op een spaarboekje te zetten, als je ziet hoe fel de prijzen voor weilanden hier stijgen
purny schreef:Ik gebruik het voor m'n zakgeld op vakantie