Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 00:35

Uhm maar zij krijgt mij erbij en steekt er niet veel energie in. Dat had ze dan moeten bedenkem voor ze met mn vader ging. (Sorry ook heel banketstaaf van mij...)

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:39

... als je merkt dat ze niet veel moeite wil doen (bijv. na je brief) ... dan hoef jij dus ook niet zoveel moeite meer te doen... dus niet je vader plezieren om mee te gaan maar gewoon je eigen plan trekken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 00:39

Yep. Brief ga ik maken

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:44

Maar waarom heb je haar goedkeuring/aandacht/vriendschap nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:49

Damned schreef:

Misschien omdat ze de nieuwe vriendin is van haar vader? Lijkt me toch best wel een belangrijk puntje. Wat ze zegt, je neemt verkering met een man, daar krijg je zijn kinderen ook bij, die kun je niet negeren.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:51

Joolien schreef:
Damned schreef:

Misschien omdat ze de nieuwe vriendin is van haar vader? Lijkt me toch best wel een belangrijk puntje. Wat ze zegt, je neemt verkering met een man, daar krijg je zijn kinderen ook bij, die kun je niet negeren.

Dit.

En als je met iemand in huis gaat wonen, lijkt het me toch een redelijk belangrijk punt dat iedereen elkaar mag :=

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:02

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 02:13

Wie weet heeft zij ook wel iets meegemaakt waardoor ze vandaag gewoon behoefte had om bij je vader te zijn...? Ze is ook een mens.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 03:26

Vraag de vriendin van je vader als het rustig is thuis of ze eens even met je wilt komen praten. Vertel haar gewoon wat je dwars zit! Als jij dit netjes kunt doen zonder haar aan te vallen zal ze vast wel begrijpen wat jij graag wilt. En misschien begrijp je haar dan ook beter! Misschien weet zij ook even niet goed hoe ze met je om moet gaan. Het zal vast niet gemakkelijk zijn met een "nieuw" kind.

Pratende mensen kunnen geholpen worden, maar meestal moet je dan wel naar de persoon gaan waar het probleem zich voordoet. Dat vind ik toch..

Ben in ieder geval blij om te zien dat er iets gedaan wordt aan de slaapsituatie!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 10:34

@joolien @mingming: precies ja!

Ik snap niet waarom jullie het zo normaal vinden dat iemamd die notabene hier zowat woont weg mag komen door een hoi en dan vervolgens 1,5 uur niks meee tegen mij zeggen? Ik bedoel het goed, ik zeg altijd hoi en vaak komt ze binnen zonder een hoi. Ik moet over een jaar 2 weken in de maand met A gaan leven. Dan is alleen een hoi niet leuk want ik wil er energie in steken....

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:41

Yenni, er is maar 1 oplossing als het je zo dwars zit. Met de vriendin van je vader gaan praten. Misschien is ze zich van geen kwaad bewust.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:49

Als je er echt energie in wilt gaan steken, mag je zelf ook wat empathie opbouwen voor een ander. Het draait niet alleen om wat jij wilt en je zal toch moeten aanvaarden dat anderen hun leven leiden, recht hebben op hun eigen keuzes en daarbij jou niet altijd op de eerste plaats zullen zetten, en dat vaak ook niet bewust doen om jou te benadelen.

In deze situatie stel je jezelf op als zwart schaap. Je kan het ook anders benaderen: misschien is er wat gebeurd in haar familie? Op haar werk? Misschien is er iets met haar gezondheid? Of had ze een andere reden om zich niet lekker happy te voelen? In plaats van eerst zo aan jezelf te denken, kan je je ook anders opstellen. Maar dat is een keuze die jij maakt.

Maar op deze manier ga je je nog heel vaak benadeeld voelen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 10:54

Tieneke: oke. Jouw mening! Ik weet van mezelf dat ik mezelf niet op de eerste plaats zet en ik weet ook dat ik naar haar vraag maar als zij meteen wegloopt wat had ik dan moeten doen?!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:56

Niks...

Soms kan je ook iets gewoon laten gaan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 10:57

Oke.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:10

Je mag niet meteen altijd negatief denken dat ze je opzettelijk wil negeren, misschien heeft ze zelf een drukke dag gehad, een slechte dag op het werk, of speelt er iets door haar hoofd en zegt ze zelf misschien liever niets of wil ze liever met je vader praten.

Natuurlijk moet ze rekening houden dat als ze voor je vader kiest dat jij er ook bij bent. Maar het is geen 24/24u pakketje. Er zijn natuurlijk ook momenten dat ze liever gewoon even samen met je vader is. Het is voor haar natuurlijk geen makkelijke situatie, misschien hebben haar kinderen gewoon liever dat ze met rust gelaten worden, dus doet ze dat met jou ook. Praat met haar, als ze niet weet dat ze iets 'fout' doet kan er niets veranderen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 11:16

The_Cat schreef:
Je mag niet meteen altijd negatief denken dat ze je opzettelijk wil negeren, misschien heeft ze zelf een drukke dag gehad, een slechte dag op het werk, of speelt er iets door haar hoofd en zegt ze zelf misschien liever niets of wil ze liever met je vader praten.

Natuurlijk moet ze rekening houden dat als ze voor je vader kiest dat jij er ook bij bent. Maar het is geen 24/24u pakketje. Er zijn natuurlijk ook momenten dat ze liever gewoon even samen met je vader is. Het is voor haar natuurlijk geen makkelijke situatie, misschien hebben haar kinderen gewoon liever dat ze met rust gelaten worden, dus doet ze dat met jou ook. Praat met haar, als ze niet weet dat ze iets 'fout' doet kan er niets veranderen

A doet dit vaker. En nee ik ben niet iemand die 24u aandacht nodig heeft maar op 1,5 uur alleen hoi?! En dan is ze een uur buiten geweest komt ze binnen gaat zitten. Vroeg ik of alles goed was. Zegt ze ja. En verder niks. Ik vind het maar apart. Maar goed dat zal dan wel aan mij liggen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:19

Wat moet ze nog meer zeggen dan? Je weet toch waar ze was en met wie en als verder alles oke is (of jij er simpelweg geen zaken mee hebt) valt er toch niet meer te zeggen?

Ik denk TS, dat je zelf misschien wat onderschat hoe veeleisend je bent kwa gesprekken en aandacht.. :) Misschien ook juist omdat je zo graag wil dat het een beetje goed loopt. Maar je belemmerd jezelf op deze manier ietwat... Probeer eens een weekje meer los te laten. :) Gewoon proberen, kijken wat dat geeft, als het niet helpt, geeft het jou alleszins wat meer rust in je hoofd... :) Als je er minder mee bezig bent loopt het misschien na een tijd vanzelf ook wat losser?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 11:23

Ja oke dat kan een optie zijn. Maar vind je het niet apart als ze oo 1,5 uur tijd bijna niks tegen me zegt. We kennen elkaar nu al anderhalf jaar.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:25

Nee, je zoekt er denk ik meer achter dan het is.

Soms wil je gewoon niet praten of, zoals Ayasha zegt, zijn het andermans zaken niet. En dat hoeft helemaal niks met jou te maken te hebben.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 11:28

Moet ik dan maar niks meer zeggen? Want tja volgens jullie wilt ze niet praten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:28

Yenni schreef:
A doet dit vaker. En nee ik ben niet iemand die 24u aandacht nodig heeft maar op 1,5 uur alleen hoi?! En dan is ze een uur buiten geweest komt ze binnen gaat zitten. Vroeg ik of alles goed was. Zegt ze ja. En verder niks. Ik vind het maar apart. Maar goed dat zal dan wel aan mij liggen..

Ik bedoelde ook niet 24u aandacht, maar ik bedoelde dat zij niet elke seconde van de dag 'rekening hoeft te houden' met jou.

En het kan zijn dat er wel iets is, maar sommige dingen bespreek je als ouder nu eenmaal niet met een 'kind'. Er zijn waarschijnlijk ook zoveel dingen die haar bezig houden, sinds jullie ook nog maar een nieuw samen gesteld gezin zijn, en ze heeft ook ergens een ex-man rondlopen, en niet alle gescheiden ouders komen nog goed over elkaar zoals bij jouw ouders.

Iedereen heeft wel is een slechte dag, of misschien had zij gewoon op dat moment enkel behoefte aan wat gesprek/aandacht van je vader, en niet in een gesprek met jou, wat ook haar goed recht is. Een samengesteld gezin is geven en nemen van alle partijen :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 11:29

Ja dat klopt. Het is geven en nemen. Maar ik doe al veel voor haar in het huishouden. En il vraag hoe het gaat enz.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:31

Yenni schreef:
Ja dat klopt. Het is geven en nemen. Maar ik doe al veel voor haar in het huishouden. En il vraag hoe het gaat enz.

Dat zal ze wel appreciëren dat je helpt in het huishouden, maar laat het gewoon van je afglijden, je moet je niet geprikkeld voelen over een moment wanneer ze eens niet wil praten.

Het gaat waarschijnlijk super cliché klinken, maar als je ouder bent, dan ga je het allemaal op een andere manier bekijken, en waarschijnlijk ga je dan ook wat meer weten over haar situatie (die er ook is, het is niet enkel jij en je papa, maar ook zij en haar kinderen (en dan ook weer die hun situatie); een nieuw gezin heeft zoveel bagage).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:32

Ts, nee, ze wou op dat moment niet praten. Imo kan je best normaal doen, altijd, praten wanneer je daar behoefte aan hebt en zwijgen als je daar ook behoefte aan hebt, of als een ander er duidelijk niet aan toe is. Er moet toch geen gepraat om gepraat zijn?
Respect hebben is ook andermans ruimte respecteren door die soms op zichzelf te laten.
Dat was één moment en zo gaan er nog komen. Ooit ga jij dat ook hebben, dat je gewoon even met rust gelaten wilt worden. Prima toch?