Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Dan zal ie ook wel in een compleet gat gewoond hebben
_sharonnn schreef:Emmaa_ schreef:Bij mijn ex reden na 6 uur helemaal geen bussen meerReed alleen zo'n onbenullig buurtbusje 1 keer per uur die nooit op de goede tijden reed, en 's avonds was er blijkbaar niet genoeg animo voor..
Dat heet een belbus, moet je een uur van tevoren bellen zodat ie komt
Loose schreef:Hier reed 'vroeger' elk uur of elk half uur een bus overdag, nu 's ochtends een richting de stad en 's avonds weer eentje terug.In het weekend niet. Er is hier wel een station op fietsafstand trouwens hoor, maar je merkt wel dat er flink is geknipt in het ov.
Ik las trouwens een ergernis over tegenover mensen gaan zitten op een 4-zits, dat doe ik ook altijd.Want vaak rijdt de eerste vooruit en naast het raam, als ik er dan schuintegenover ga zitten rij ik achteruit en niet naast het raam en als dan de 3e en 4e erbij komen zitten heb ik de slechtste plek van ons allemaal.
Ook een keer een sterk staaltje landjepik meegemaakt in de trein. Ik zat op een 4-zits tegenover iemand anders, en diegene tegenover mij had haar tas naast zich op de stoel en ik had hem op mijn schoot omdat er nog mensen instapten. Toen kwam er een vrouw en die vroeg aan degene tegenover mij of ze naast haar, op de plek van diegenes tas dus, kon zitten. Vervolgens zet ze haar (grote) tas op de stoel tegenover zich (die naast mij dus, die ik dus vrij hield voor als er mensen wilden zitten) en zette ze haar beker thee op het tafeltje. Was te beduusd om er wat van te zeggen, zodra ze haar thee wegpakte om een slokje te nemen heb ik mijn tas op het tafeltje gezet.
xJitskee schreef:Wat een geklaag over bussen die 1x per half uur gaan... Ik zal blij zijn als er vanaf hier uberhaupt eens een lijnbus zal gaan![]()
Ach, de 12,5 km enkele fietstocht naar het station houdt me wel fit
xChiva schreef:Flying_Angel schreef:Reizen met koffer is bij ns ook hel in die dubbeldekkers, wel bagagerekken maar zo klein past niks in
De stoelen staan met hun rug schuin naar elkaar toe (zo /\ zeg maar) en daartussen is dan ruimte om je bagage kwijt te kunnen
(Tenminste in de meeste intercity's)
xChiva schreef:Flying_Angel schreef:Reizen met koffer is bij ns ook hel in die dubbeldekkers, wel bagagerekken maar zo klein past niks in
De stoelen staan met hun rug schuin naar elkaar toe (zo /\ zeg maar) en daartussen is dan ruimte om je bagage kwijt te kunnen
(Tenminste in de meeste intercity's)
xJitskee schreef:Wat een geklaag over bussen die 1x per half uur gaan... Ik zal blij zijn als er vanaf hier uberhaupt eens een lijnbus zal gaan![]()
Ach, de 12,5 km enkele fietstocht naar het station houdt me wel fit