Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:17

Dan zal ie ook wel in een compleet gat gewoond hebben :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:41

Hier reed 'vroeger' elk uur of elk half uur een bus overdag, nu 's ochtends een richting de stad en 's avonds weer eentje terug. :+ In het weekend niet. Er is hier wel een station op fietsafstand trouwens hoor, maar je merkt wel dat er flink is geknipt in het ov.

Ik las trouwens een ergernis over tegenover mensen gaan zitten op een 4-zits, dat doe ik ook altijd. :o Want vaak rijdt de eerste vooruit en naast het raam, als ik er dan schuintegenover ga zitten rij ik achteruit en niet naast het raam en als dan de 3e en 4e erbij komen zitten heb ik de slechtste plek van ons allemaal. :+

Ook een keer een sterk staaltje landjepik meegemaakt in de trein. Ik zat op een 4-zits tegenover iemand anders, en diegene tegenover mij had haar tas naast zich op de stoel en ik had hem op mijn schoot omdat er nog mensen instapten. Toen kwam er een vrouw en die vroeg aan degene tegenover mij of ze naast haar, op de plek van diegenes tas dus, kon zitten. Vervolgens zet ze haar (grote) tas op de stoel tegenover zich (die naast mij dus, die ik dus vrij hield voor als er mensen wilden zitten >;) ) en zette ze haar beker thee op het tafeltje. Was te beduusd om er wat van te zeggen, zodra ze haar thee wegpakte om een slokje te nemen heb ik mijn tas op het tafeltje gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:54

Sammie schreef:
Dan zal ie ook wel in een compleet gat gewoond hebben :+

Ja :)) Was niet bijster veel te doen. Maar alsnog.. Nederland is zo klein en betreffend dorp ligt nog wel in de randstad. Zou je denken dat er toch een mogelijkheid was om met het OV te gaan. Als ik daar bleef eten moest ik altijd met de auto naar het station gebracht worden, wat niet ideaal was.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:03

Emmaa_ schreef:
Bij mijn ex reden na 6 uur helemaal geen bussen meer :+ Reed alleen zo'n onbenullig buurtbusje 1 keer per uur die nooit op de goede tijden reed, en 's avonds was er blijkbaar niet genoeg animo voor..

Dat heet een belbus, moet je een uur van tevoren bellen zodat ie komt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:07

_sharonnn schreef:
Emmaa_ schreef:
Bij mijn ex reden na 6 uur helemaal geen bussen meer :+ Reed alleen zo'n onbenullig buurtbusje 1 keer per uur die nooit op de goede tijden reed, en 's avonds was er blijkbaar niet genoeg animo voor..

Dat heet een belbus, moet je een uur van tevoren bellen zodat ie komt :)

Nee, dat is het niet, want je kon er 's avonds ook niet voor bellen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:43

Hahaha de belbus ja.. Die hadden ze hier een paar dorpen verderop ook.. Moest je op zondag 2.5 tot 3.5 uur van te voren bestellen, dan kwam ie op een vast tijdstip (1x per 2 uur ofzo) _O- Daar klaagden de oudere mensen nogal over. Soms kwam ie niet opdagen ook..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:59

Loose schreef:
Hier reed 'vroeger' elk uur of elk half uur een bus overdag, nu 's ochtends een richting de stad en 's avonds weer eentje terug. :+ In het weekend niet. Er is hier wel een station op fietsafstand trouwens hoor, maar je merkt wel dat er flink is geknipt in het ov.

Ik las trouwens een ergernis over tegenover mensen gaan zitten op een 4-zits, dat doe ik ook altijd. :o Want vaak rijdt de eerste vooruit en naast het raam, als ik er dan schuintegenover ga zitten rij ik achteruit en niet naast het raam en als dan de 3e en 4e erbij komen zitten heb ik de slechtste plek van ons allemaal. :+

Ook een keer een sterk staaltje landjepik meegemaakt in de trein. Ik zat op een 4-zits tegenover iemand anders, en diegene tegenover mij had haar tas naast zich op de stoel en ik had hem op mijn schoot omdat er nog mensen instapten. Toen kwam er een vrouw en die vroeg aan degene tegenover mij of ze naast haar, op de plek van diegenes tas dus, kon zitten. Vervolgens zet ze haar (grote) tas op de stoel tegenover zich (die naast mij dus, die ik dus vrij hield voor als er mensen wilden zitten >;) ) en zette ze haar beker thee op het tafeltje. Was te beduusd om er wat van te zeggen, zodra ze haar thee wegpakte om een slokje te nemen heb ik mijn tas op het tafeltje gezet.

Dit heb ik ook eens meegemaakt. Midden op de dag in een rustige trein, ik zat in mijn eentje in de vierzits met mijn tas naast me. Het was echt heel rustig. Vervolgens komen er een aantal vrouwen ingestapt, met zijn 2en. Een vraagt of ze op de plek van mijn tas mag zitten, prima hoor maar er is eigenlijk nog super veel plek. Maargoed. Ik haal mijn tas weg en zij gaan zitten. Er blijft een stoel over. Beiden vrouwen pleuren hun tas op die stoel neer! Ik zat echt even wat wtf. Wilde bijna mijn tas er bovenop gooien. Ik had ook nog eens een enorme rugzak bij me en die vrouwen alleen 2 handtassen. Ik zat toen opgesloten tussen die 2 vrouwen en hun stoel met tassen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:11

Wat een geklaag over bussen die 1x per half uur gaan... Ik zal blij zijn als er vanaf hier uberhaupt eens een lijnbus zal gaan _O-

Ach, de 12,5 km enkele fietstocht naar het station houdt me wel fit :))

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:12

xJitskee schreef:
Wat een geklaag over bussen die 1x per half uur gaan... Ik zal blij zijn als er vanaf hier uberhaupt eens een lijnbus zal gaan _O-

Ach dat de bussen elk halfuur gaan zorgt er in ieder geval voor dat ik m'n fiets ook nog eens gebruik :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:25

Ik heb het in een drukke trein wel eens meegemaakt dat een echtpaar twee koffers in zo'n vierzits hadden gezet en zelf aan de overkant in een andere vierzits gingen zitten met tassen naast elkaar. Dus even 8 plaatsen bezet houden met zn tweetjes :=

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 02:28

Reizen met koffer is bij ns ook hel in die dubbeldekkers, wel bagagerekken maar zo klein past niks in :+

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:03

Flying_Angel schreef:
Reizen met koffer is bij ns ook hel in die dubbeldekkers, wel bagagerekken maar zo klein past niks in :+

De stoelen staan met hun rug schuin naar elkaar toe (zo /\ zeg maar) en daartussen is dan ruimte om je bagage kwijt te kunnen :)

(Tenminste in de meeste intercity's)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 10:11

xChiva schreef:
Flying_Angel schreef:

De stoelen staan met hun rug schuin naar elkaar toe (zo /\ zeg maar) en daartussen is dan ruimte om je bagage kwijt te kunnen :)

als je op zondagavond of vrijdag reist zitten de dingen zo vol :/ (studenten) dan krijg je je koffer echt nergens kwijt. En als je pech hebt komt er een oude trein waar zo weegstoppen nieteens mogelijk is :(

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:36

Ja of je komt in een coupé waar alleen maar 2-zits zijn en 1 4-zits :(

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:38

Nu heerlijk in de trein...was net afgeladen...werkzaamheden aan het spoor in combinatie met goedkope treinkaartjes is geen feest :(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:33

xChiva schreef:
Flying_Angel schreef:

Daar passen echt niet de koffers tussen die de gemiddeld toerist meeneemt :n Zeker traject Schiphol is dat echt een probleem.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:34

Eigenlijk zouden die treinen een speciale kofferaanhanger moeten hebben ofzo, natuurlijk niet realiseerbaar maar voor het idee. :=

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:44

Ze moeten het gewoon net zo als de Thalys maken. Daar kan je heel makkelijk je koffer kwijt.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:55

xJitskee schreef:

Ik sprak laatst een buschauffeur in de bus en die heeft me even haarfijn uitgelegd wat het wel niet allemaal kost om een bus te laten rijden (aanschaf, onderhoud e.d.). Nou, nu snap ik ook wel dat er af en toe minder bussen rijden :Y)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:01

Ja hoor daar gaan we weer. Zit hier al 20 min te wachten op de trein, die zou om 14:57 gaan en ik was vroeg. En nu ineens mededeling: Ja de sprinter naar Tiel rijdt niet.

Reden? Onbekend. Niet eens vertraging gewoon uit het niets dat ie niet rijdt. De volgende gaat pas over een half uur..

Danku NS. Ik wilde op tijd thuis zijn.

Edit: die daarna rijdt ook niet. Nu moet mijn pa me komen halen :=

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:24

Pff trein rijd niet verder dan schagen.. Geen bussen :(

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:14

Als je heerlijk in het zonnetje op een bankje op de trein zit te wachten, en er iemand recht naast je komt zitten en een sigaret opsteekt ;(

En als mensen hun jas voor dat scherm in de sprinter hangen (dat scherm waar op staat waar de trein op welke tijd stopt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:15

Ach ja de sigaretten, as vliegt je om de oren bah

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:03

Och net nog een hele grote ergernis gehad. Ik stap de bus in en koop altijd een los kaartje omdat het goedkoper is in de bus dan met de Ov chip. Begint die chauffeur tegen me te zeggen dat ik geen losse kaartjes mag kopen omdat ik een chipkaart heb. Hele discussie gehad met hem enzo. Nu ben ik er wel achter gekomen dat er goedkopere manieren zijn. Maar dat ik geen los kaartje mocht kopen vond ik rechtuit belachelijk

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:39

Ik zat gisteren in de tram tegenover iemand op blote voeten :oo

Nou kan ik daar wel tegen (geen voetenfobie oid) maar toch, ik kan zóveel redenen bedenken waarom ik níet met blote voeten het ov in zou gaan :=