janderegelaa schreef:TS is toch ook 17!? Was zij ook met een fake ID in die club?
Ja
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liedje89 schreef:Volgens mij is dat niet helemaal waar, je hoeft een conducteur niet zomaar je ID te tonen omdat ie dat vraagt. Een conducteur moet wel een goede reden hebben om dat te vragen, als je zwartrijd moet je hem natuurlijk kunnen tonen maar niet gewoon omdat de conducteur dat vind. Maar afijn ik neem aan de een conducteur ook wel iets beters te doen heeft dan willekeurig mensen om hun ID vragen![]()
@Karlijnxxx & VeraPopeye: In principe mag een agent je ook controleren als je je verdacht gedraagt, dat is natuurlijk best wel breed te interpeteren, maar ben je 's avonds ergens aan het rondhangen dan is dat vaak al aanleiding genoeg om te controleren. (Hoewel het wellicht de vraag is of je dan wanneer je zou weigeren, een boete zou krijgen en die zou aanvechten ook altijd verliest maar dat is wel heel veel moeite als je je pas toch gewoon al bij hebt)
Zie link trouwens: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-wanneer
Iris82 schreef:Dat staat ook al ergens in het topic.
Ik hoor het om mee heen ook erg veel van de buurkinderen dat het zo gedaan wordt dus ik sta er helemaal niet van te kijken. Ook in mijn studententijd en nog daarvoor was het al aan de orde van de dag. Dus ik verbaas me een beetje over de vele reacties in dit topic.
janderegelaa schreef:liedje89 schreef:Volgens mij is dat niet helemaal waar, je hoeft een conducteur niet zomaar je ID te tonen omdat ie dat vraagt. Een conducteur moet wel een goede reden hebben om dat te vragen, als je zwartrijd moet je hem natuurlijk kunnen tonen maar niet gewoon omdat de conducteur dat vind. Maar afijn ik neem aan de een conducteur ook wel iets beters te doen heeft dan willekeurig mensen om hun ID vragen
Nou en of mag een conducteur vragen naar jouw identificatie
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-wanneer
Daarnaast, als je niets te verbergen hebt wat voor punt is het dan om je te legitimeren. Legitimatieplicht is bedoeld om de rotte appels makkelijker uit de samenleving te halen dus wees blij dat het er is. Opsporingsambtenaren zijn er voor jouw en mijn veiligheid het is geen Gestapo.
_Dribbel schreef:Man man wat een belachelijk hoog boetebedrag voor het illegaal binnen van jawel.. een club.![]()
Natuurlijk moeten ze ergens de grens trekken, maar dit vind ik een beetje flauw.
Las eerder dit topic een vergelijking om een auto illegaal mee te nemen onder een valse identiteit. Kom op zeg, dat kun je toch niet vergelijken?
_Dribbel schreef:Man man wat een belachelijk hoog boetebedrag voor het illegaal binnen van jawel.. een club.![]()
Natuurlijk moeten ze ergens de grens trekken, maar dit vind ik een beetje flauw.
Las eerder dit topic een vergelijking om een auto illegaal mee te nemen onder een valse identiteit. Kom op zeg, dat kun je toch niet vergelijken?
_Dribbel schreef:Jennifuur schreef:Maar dribbel, je geeft onjuiste informatie?
Vertel!
Ik heb het 10 keer terug gelezen, maar ik blijf toch hangen op een mening...
ElineCath schreef:Benfan schreef:Hoe ben je zelf trouwens binnen gekomen? gezien je nog maar 17 bent TS.
Een ander geleend id waar ik wel erg op leek.
Kayleigh_ schreef:_Dribbel schreef:En dat noem jij onjuiste informatie? Bijzonder...
In mijn ogen is dat: dit bedrag klopt niet....
Het bedrag klopt wel, want dat is gewoon in de wet vastgelegd.