Is dit strafbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:31

janderegelaa schreef:
TS is toch ook 17!? Was zij ook met een fake ID in die club?

Ja

petraaken

janderegelaa schreef:

:j

Fu_Qi

janderegelaa schreef:

Ja.

ElineCath schreef:
Benfan schreef:
Hoe ben je zelf trouwens binnen gekomen? gezien je nog maar 17 bent TS.

Een ander geleend id waar ik wel erg op leek.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:32

janderegelaa schreef:

Nu je het zegt...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:34

liedje89 schreef:
Volgens mij is dat niet helemaal waar, je hoeft een conducteur niet zomaar je ID te tonen omdat ie dat vraagt. Een conducteur moet wel een goede reden hebben om dat te vragen, als je zwartrijd moet je hem natuurlijk kunnen tonen maar niet gewoon omdat de conducteur dat vind. Maar afijn ik neem aan de een conducteur ook wel iets beters te doen heeft dan willekeurig mensen om hun ID vragen :P

@Karlijnxxx & VeraPopeye: In principe mag een agent je ook controleren als je je verdacht gedraagt, dat is natuurlijk best wel breed te interpeteren, maar ben je 's avonds ergens aan het rondhangen dan is dat vaak al aanleiding genoeg om te controleren. (Hoewel het wellicht de vraag is of je dan wanneer je zou weigeren, een boete zou krijgen en die zou aanvechten ook altijd verliest maar dat is wel heel veel moeite als je je pas toch gewoon al bij hebt :P )

Zie link trouwens: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-wanneer

Nou en of mag een conducteur vragen naar jouw identificatie
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-wanneer

Daarnaast, als je niets te verbergen hebt wat voor punt is het dan om je te legitimeren. Legitimatieplicht is bedoeld om de rotte appels makkelijker uit de samenleving te halen dus wees blij dat het er is. Opsporingsambtenaren zijn er voor jouw en mijn veiligheid het is geen Gestapo.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:35

Dat staat ook al ergens in het topic.

Ik hoor het om mee heen ook erg veel van de buurkinderen dat het zo gedaan wordt dus ik sta er helemaal niet van te kijken. Ook in mijn studententijd en nog daarvoor was het al aan de orde van de dag. Dus ik verbaas me een beetje over de vele reacties in dit topic.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:37

Brainless schreef:
janderegelaa schreef:

Nu je het zegt...

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Geen medelijden mee.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:12

Iris82 schreef:
Dat staat ook al ergens in het topic.

Ik hoor het om mee heen ook erg veel van de buurkinderen dat het zo gedaan wordt dus ik sta er helemaal niet van te kijken. Ook in mijn studententijd en nog daarvoor was het al aan de orde van de dag. Dus ik verbaas me een beetje over de vele reacties in dit topic.

Nja brave hendrik hier mocht gewoon al drinken toen ze 16 was. Dat scheelt ook. En toen ik 15 was en sporadisch uit mocht van pa en ma 'vergat' ik mijn ID gewoon. Altijd gewoon binnengekomen :+
oliebol, ben ik nu al zo oud?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:25

janderegelaa schreef:
liedje89 schreef:
Volgens mij is dat niet helemaal waar, je hoeft een conducteur niet zomaar je ID te tonen omdat ie dat vraagt. Een conducteur moet wel een goede reden hebben om dat te vragen, als je zwartrijd moet je hem natuurlijk kunnen tonen maar niet gewoon omdat de conducteur dat vind. Maar afijn ik neem aan de een conducteur ook wel iets beters te doen heeft dan willekeurig mensen om hun ID vragen :P

Nou en of mag een conducteur vragen naar jouw identificatie
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-wanneer

Daarnaast, als je niets te verbergen hebt wat voor punt is het dan om je te legitimeren. Legitimatieplicht is bedoeld om de rotte appels makkelijker uit de samenleving te halen dus wees blij dat het er is. Opsporingsambtenaren zijn er voor jouw en mijn veiligheid het is geen Gestapo.

Ik zeg precies wat er in die link staat namelijk een conducteur mag om je ID vragen als je zwartrijdt. Een BOA heeft sowieso altijd alleen bevoegdheid om dat soort dingen te doen binnen zijn opsporingstaken. Ziet de conducteur je door rood rennen om de trein te halen, dan ziet hij je een overtreding begaan maar valt het buiten zijn bevoegdheid om daar iets aan te doen. Zelfde met controleren van identiteit van allerhande schimmige personen die wel gewoon braaf een treinkaartje gekocht hebben en zich aan de huisregels houden die hoeven niet hun ID aan de conducteur te tonen en krijgen ook geen boete als ze weigeren hun ID te tonen domweg omdat "de conducteur dat vraagt", dat valt namelijk niet binnen de opsporingstaken van een conducteur.

Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niets van de identificatie verplichting het nu zoveel veiliger maakt, het is geen gestapo maar we wonen dan ook niet in een staat van oorlog. Waarschijnlijk stommelen ze zo af en toe wel eens tegen een crimineel op maar worden er 1000x meer stumpers op de bon geslingerd die 1x hun pasje vergaten en net die dag kozen om voor de neus van oom agent door rood te fietsen :$ .

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:54

Man man wat een belachelijk hoog boetebedrag voor het illegaal binnen van jawel.. een club. :oo
Natuurlijk moeten ze ergens de grens trekken, maar dit vind ik een beetje flauw.

Las eerder dit topic een vergelijking om een auto illegaal mee te nemen onder een valse identiteit. Kom op zeg, dat kun je toch niet vergelijken?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:01

_Dribbel schreef:
Man man wat een belachelijk hoog boetebedrag voor het illegaal binnen van jawel.. een club. :oo
Natuurlijk moeten ze ergens de grens trekken, maar dit vind ik een beetje flauw.

Las eerder dit topic een vergelijking om een auto illegaal mee te nemen onder een valse identiteit. Kom op zeg, dat kun je toch niet vergelijken?

Schade die een horeca onderneming kan leiden als de controleur komt en er minderjarige binnen zijn kost volgens mij gemakkelijk meer dan een kleine auto :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:03

_Dribbel schreef:

Nee, het gaat er niet om dat je die club binnen komt; het gaat erom dat je identiteitsfraude pleegt. DAAR slaat die vergelijking op die is volkomen terecht!

Tipje: ga rechten studeren, wellicht ga je dan iets meer begrijpen van de opbouw en de verbanden......

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:09

_Dribbel schreef:

Het vergrijp is niet anders, identiteitsfraude.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:10

@ Ikke, waarom zo aanvallend? En waarom wil jij mij een tip geven om rechten te studeren? Ik beoefen een heel ander vak wat ik met liefde doe. Dus een switch is voor mij niet nodig.

Als ik valse of onjuiste informatie zou verstreken, zou ik je opmerking begrijpen. :9
Maar goed, bedankt voor de waardevolle tip _/-\o_ .

Jennifuur

Re: Is dit strafbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:12

Maar dribbel, je geeft onjuiste informatie?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:14

Jennifuur schreef:

Vertel!
Ik heb het 10 keer terug gelezen, maar ik blijf toch hangen op een mening...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:15

_Dribbel schreef:
Jennifuur schreef:

Vertel!

Ik op een vraag. Waar een antwoord op gekomen is. Of je het met dat antwoord eens bent, dat is wat anders.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:18

Een vraag stellen is gelijk aan het geven van onjuiste informatie? Typische gedachtegang..

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:18

_Dribbel schreef:
Jennifuur schreef:

Vertel!

Oke, komt ie :D

_Dribbel schreef:

Het vetgedrukte is waar het (voor mij) om gaat. Jij vindt aan belachelijk hoog bedrag, dat mag, maar jij denkt (of ziet het zo) dat TS de boete heeft gehad voor het 'illegaal de club in lopen'. Dat is wat er zou zijn gebeurd, maar de fout die zij gemaakt heeft en waar ze dus een boete voor heeft gekregen is een vals ID laten zien. Hier wordt een streep voor getrokken, of het nou is bij een club of om op bezoek te mogen mij de koning, het is verkeerd.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:20

En dat noem jij onjuiste informatie? Bijzonder...

In mijn ogen is dat: dit bedrag klopt niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:20

_Dribbel schreef:

Het bedrag klopt wel, want dat is gewoon in de wet vastgelegd.

Nini1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:21

ElineCath schreef:
Benfan schreef:
Hoe ben je zelf trouwens binnen gekomen? gezien je nog maar 17 bent TS.

Een ander geleend id waar ik wel erg op leek.

Ik las dit topic door en vind het wel grappig dat je toegeeft zelf te zijn binnen gekomen met een ander geleende id-kaart.
Scheelt dat hier alleen maar heilige boontjes rond lopen. Heel veel mensen die ik ken hebben dit wel eens gedaan. En om dan gelijk maar te zeggen dat er niks van deze mensen terecht komt in de toekomst is helemaal grote onzin.
Succes met geld bij elkaar sprokkelen voor de boete :9

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:22

_Dribbel schreef:

Het bedrag klopt wel en is niet de boete voor het illegaal binnenkomen van een club :).

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:22

Kayleigh_ schreef:
_Dribbel schreef:

Het bedrag klopt wel, want dat is gewoon in de wet vastgelegd.

Ja precies. Je begrijpt mijn bericht niet geloof ik.
Ik bedoel dus, als ik onjuiste informatie zou geven dan zou ik zeggen dat het bedrag niet klopt.
Maar dat heb ik niet gezegd, want die zal ongetwijfeld kloppen. Daar heb ik geen verstand van.
Geef gewoon mijn mening dat ik het een belachelijk hoog bedrag vind.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:27

Het is niet belachelijk hoog.
Het is id fraude.

Elke weekend komen er op de SEH coma zuipende jongeren.
Ook minder jarige.
Er wordt dan door de politie nagevraagd waar deze jongere zich vol gegoten heeft.
En dan komen ze bij die kroeg uit die dan ineens een probleem heeft omdat hij de wet heeft overtreden om alcohol te schenken aan minder jarige.