Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Ik vind jouw situatie verschrikkelijk. Je spendeert jaren van je leven bij iemand van wie jij niet houdt en die jou niet de kans geeft op je eigen leven. Je cijfert jezelf compleet weg. En dat kan, als het uit liefde is en die liefde (en waardering!) wederzijds is. Nu ben je enkel een goedkope zorg voor hem. Niets meer.
Stel dat hij nog 5 jaar leeft TS, wat dan? Ga je nog 5 jaar blijven?
leestmee schreef:Goof schreef:Ik vind jouw situatie verschrikkelijk. Je spendeert jaren van je leven bij iemand van wie jij niet houdt en die jou niet de kans geeft op je eigen leven. Je cijfert jezelf compleet weg. En dat kan, als het uit liefde is en die liefde (en waardering!) wederzijds is. Nu ben je enkel een goedkope zorg voor hem. Niets meer.
Stel dat hij nog 5 jaar leeft TS, wat dan? Ga je nog 5 jaar blijven?
Daar heb ik dus ook over na zitten denken en het houdt me nog steeds bezig en de waarheid is dat ik er nog geen antwoord op heb.
Als ik nu wegga dan zeggen ze allemaal dat ik hem in de steek laat (zelf zullen ze geen vinger uitsteken nee dat klopt)
Als ik niet wegga heb ik mezelf er flink mee te pakken.
Als ik wel wegga raak ik dan die paar vriendschappen die ik nog heb kwijt en ben ik dan echt helemaal alleen?
Er is met name 1 vriendschap die ik echt niet kwijt wil omdat dat dan ook betekend dat ik mijn paardemaatje kwijt ben.
Dat zijn zoal de gedachten die bij mij spelen.
Nikass schreef:RoyceMack dus het gedrag van de man is de verantwoordelijkheid van de vrouw??
Lekker dan![]()
Ik denk dat hier volkomen wordt onderschat Hoe moeilijk het is. Je hebt een relatie en je vriend wordt ernstig ziek. Vanzelfsprekend doe je alles voor hem, en dan sluipt zo'n patroon er ongemerkt in.
Het vervolgens weer doorbreken is niet zo makkelijk. Je kunt je voornemen om grenzen te gaan stellen, maar hard zijn tegen iemand die het afschuwelijk moeilijk heeft, fysiek en mentaal, en waar je ook nog eens een ibtens emotionele band mee hebt, is niet zo makkelijk.
Ik heb veel respect voor je ts en ik wens je sterkte bij dit proces.
Ik hoop dat er nog liefde tussen jullie is en dat er ook goede herinneringen overblijven als hij er straks niet meer is.