Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:47

Ik zou ook graag mee willen praten.

Ben pas 21, een jaar samen met mijn vriend, hebben allebei een vaste baan, bezig om een huis te kopen.
Heb altijd geroepen dat ik voor mijn 25e moeder wilde worden, en eigenlijk zie ik dat nog steeds voor me. Het is absoluut niet dat ik in een diepe depressie raak (bij wijze van spreken) als ik niet voor mijn 25e een kindje heb, wil wel graag jong moeder worden.

Mijn vriend is wat ouder (28) en heeft ook een heel sterke kinderwens, maar gelukkig zijn we het er beiden over eens dat we nog maar even moeten wachten.
Onze vrienden hebben allemaal nog geen kinderen, maar denk dat als zij de mededeling doen dat ze een kindje verwachten, mijn vriend snel ook overstag zou gaan en dat ik daar dan ook snel in mee zou gaan.

Mijn moeder verkondigd ook regelmatig dat ze het zo leuk zou vinden als ze jong oma zou worden. Helpt ook niet echt mee natuurlijk.

Ik vind alle kindjes leuk, lief en schattig.
Maar we wachten toch nog maar even. :))

Edit: en ondanks dat we samen een kindje willen, ben ik toch ook doodsbang om zwanger te worden door de pil heen. Hebben jullie dat ook?

Poosje81

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:06

Hoef me niet meer te melden als iemand die graag wil maar nog niet kan, maar wil wel even inhaken op 'wanneer is nu het juiste moment' gevoel.
11 jaar geleden is mijn dochter geboren, toen ik zwanger werd was alles keurig voor elkaar, leuk huisje, allebei een baan en noem maar op. Met 6,5 maand zwangerschap kwam ik alleen te staan en op straat, maar uiteindelijk is ze toch geboren en al best een eind groot gegroeid ;)

Overigens ben ik nu wederom zwanger, hopende dat het nu wel goed gaat zeg maar :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:29

NiNa_14 schreef:
Liezel1 schreef:
Dat is een goede vraag...
Eerst was het: studie afmaken. Die is nu af
Toen was het: een baan vinden. Die hebben wij beiden
Toen was het: een vast contract hebben. Die hebben wij beiden
Toen was het: een ander huis kopen. Die hebben we inmiddels ook

en toch... vind ik het nog steeds doodeng.
10 jaar bij elkaar, 8 jaar samenwonend, een koophuis met 4 slaapkamers, beiden een vaste baan en spaargeld en toch denk ik steeds: ik vind het zo eng... stel dat... en stel dat...

Wat houdt je nog tegen?
Het is en blijft denk ik toch altijd een stap richting het onbekende.
Als je hem nooit zet...

(bedoelt als motiverende schop in de goede richting :+ )

Mee eens!
Die angst en twijfel, waar komt die vandaan? Niemand heeft het ooit perfect voor elkaar en daarbij kan er altijd in de toekomst iets fout gaan.
Ik heb zelf mijn eisen bijgesteld, mijn huidige eisen zijn echt wel nodig om een baby te kunnen verzorgen want ik kan nu niet eens mn huishouden bijhouden. Maar de rest heb ik laten gaan, anders gaat het nooit gebeuren. Dat is me gelukt door te beseffen dat je nooit alles kan voorkomen, het gaat erom of je het zelf aankan als er iets fout gaat. En dat gevoel heb ik nu eindelijk, het maakt me niet uit wat er op mn weg komt, ik zorg er wel voor dat ik ermee om kan gaan en het oplos! Misschien een tip voor iedereen die hiermee worstelt. Je moet natuurlijk nooit zomaar aan een kind beginnen en ik ben erg blij dat er zoveel dames zijn die hier zo serieus over nadenken, maar je kan daar ook makkelijk te ver in gaan. Perfectie bestaat niet!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:47

En het perfecte moment ook niet. Laatst zei dat een 'moeder' nog tegen me. Per ongeluk zwanger geraakt en maar goed ook zei ze, want anders hadden we het moment nog niet gevonden.

@Fee_
Ik zou het niet erg vinden om er nu achter te komen dat ik per ongeluk zwanger ben. Ja, natuurlijk zal het even schakelen zijn, maar er zijn genoeg mensen die het minder goed voor elkaar hebben dan wij (die meiden van vier handen op een buik bijvoorbeeld) en die redden het ook. Kwestie van prioriteiten stellen.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:02

Ik heb ook een enorme kinderwens. Om mij heen worden steeds meer vriendinnen moeder en ik merk dat ik toch stiekem jaloers wordt als ik weer hoor dat er iemand zwanger is.

Toch weet ik dat het verstandiger is om nog even te wachten. Mijn vriend en ik hebben net een huis gekocht die flink verbouwd moet worden. Als die klaar is wil ik eerst weer een buffer opbouwen op financieel gebied voordat ik zwanger wil worden. Daarnaast zit ik nogal met mezelf in de knoop. Dat wil ik ook eerst allemaal op een rijtje hebben voordat we eraan willen beginnen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:09

Fijn om te weten dak niet de enige ben die t in dr hoofd ook meer op de rij wil hebben

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:11

Is ook zeker zo hoor. Wij zullen het ook prima redden mocht het gebeuren, maar toch ben ik er wel echt bang voor. Terwijl ik ook altijd de pil gewoon netjes slik. Maar ja, je weet het nooit.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:12

Mijn excuses voor mijn vele berichten van gisteren.
Het was niet mijn bedoeling om het topic over te nemen

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:29

Leonoor schreef:
Hoef me niet meer te melden als iemand die graag wil maar nog niet kan, maar wil wel even inhaken op 'wanneer is nu het juiste moment' gevoel.
11 jaar geleden is mijn dochter geboren, toen ik zwanger werd was alles keurig voor elkaar, leuk huisje, allebei een baan en noem maar op. Met 6,5 maand zwangerschap kwam ik alleen te staan en op straat, maar uiteindelijk is ze toch geboren en al best een eind groot gegroeid ;)

Overigens ben ik nu wederom zwanger, hopende dat het nu wel goed gaat zeg maar :+

Vindt het toch wel heftig om uit elkaar te gaan terwijl je samen een kind verwacht.. Gelukkig is het goed gekomen!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:30

gett schreef:
Leonoor schreef:

Vindt het toch wel heftig om uit elkaar te gaan terwijl je samen een kind verwacht.. Gelukkig is het goed gekomen!

Had weinig keuze hoor, ik was niet van plan mijn leven te delen met een leugenachtig serpent die al 4 maanden een andere relatie had ook :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:45

Ik denk dat je niet te bang moet zijn om alles perfect op een rijtje te moeten hebben. Als je onderdak en je financieen hebt dan komt het vanzelf goed. Ik ben nu dan net weer zwanger, 2e keer door de pil heen dus dan ben je ook niet voorbereid. Maar desalniettemin toch gewenst. Het is duur maar eigenlijk als je je babykamertje hebt valt het daarna ook wel mee. Vooral als je in het begin borstvoeding geeft. Kon ik niet dus melk is wel een wat prijzig iets, maar goed te overzien. Kleertjes bij de zeeman en hema zijn goedkoop en hartstikke leuk en waarom overal veel geld aan uit geven, ze groeien er binnen een maand uit in het begin. Luiers van de kruidvat zijn goedkoop en net zo goed als pampers. Ik vond het eigenlijk allemaal reuze meevallen qua kosten. 1300,- voor een totale babykamer incl alles. Kleertjes krijg je hartstikke veel. Kinderwagens etc maak je zo duur als je zelf wil. Mijn vriend werkt fulltime en ik 21 uur en dit is prima te doen. Pin jezelf er niet op vast dat je wacht tot het perfecte moment. Als je het heel graag wil en het kan, waarom niet. Het zou zonde zijn als je als die tijd onnodig wacht op het ideale moment en dan lukt het niet meteen.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:26

Eerlijk gezegd maak ik me de minste zorgen over de kosten van de babykamer. Maar als ze ouder worden , wordt het ook steeds duurder en er moet steeds meer eten in :o

We hopen dit jaar hopen we onze eerste hond te krijgen. En ik hoop dat dat de eierstokken even tot bedaren kan brengen :')

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:15

Haha ook iets om voor te zorgen toch. Basisscholen zijn niet duur. Kinderopvang daarintegen voor ons weer wel, ondanks de kleine toeslag. Maar dat ligt aan je inkomen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:20

Ik kan het momenteel eigenlijk heel goed negeren. Ja, ik heb sinds ik met mijn huidige vriend samen ben ineens heel erg een kinderwens die ik daarvoor eigenlijk niet had, maar tegelijkertijd ben ik nu eigenlijk nog veel te egoïstisch :o We gaan graag samen veel uit, luxe etentjes, veel reizen, relatief veel werken. Ik ben er nog niet aan toe om dat op te geven, en daarom is het voor mij momenteel nog wel vrij makkelijk om nog een aantal jaar te wachten. Bovendien wil ik wel echt mijn beroepsopleiding (ik werk nu fulltime met een goed salaris als trainee accountant en doe daarnaast, via mijn werkgever, de beroepsopleiding tot accountant - daar gaat helaas veel tijd in zitten) eerst afgerond hebben en dat kan nog wel eens zo'n 3-4 jaar duren... Ik denk dat wij willen beginnen met proberen als ik 28 ben en mijn vriend 30 is :)

Dus eigenlijk, tja, ben ik momenteel toch ook nog wel heel bang om door de pil heen zwanger te worden :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:36

Ik herken wel de vraag van wanneer is de situatie perfect. Nou niet snel :Y)

Ik wilde altijd graag voor mijn 30e aan kinderen beginnen. Is bijna gelukt. Ik wordt in mei 30 en ben in augustus uitgerekend van onze eerste.
Verder hadden wij al een tijdje een toch wel ideale situatie om te beginnen, maar toch duurde het langer (deels gewenst/deels ongewenst).
Zo wilde we graag geruime tijd stabiel samenwonen, ik een leuke part-time baan op universitair niveau, het liefst stabiel internationaal 2** eventing rijden met mijn paard, en tal van andere zaken die je er telkens maar bij verzint om het nog perfecter te krijgen, naast essentiële randvoorwaarden (stabiele relatie, inkomen en huis)

Toen ik door wéér een knie-operatie er gedurende langere tijd uit lag ook gezegd perfect wordt het nooit, dus laten we maar gewoon de knoop doorhakken en beginnen. En gezien het vervolgens niet vanzelf ging is dat maar goed ook.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:27

Hoe is het met Fleur?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:34

Lief dat je het vraagt.
Met mij gaat het wel.
Ik heb een week gebloed.
Ben vorige week voor de 2e keer geprikt en ze zouden me vanaf woensdag gaan bellen, maar ik ben nog steeds niet gebeld, maar ik weet de uitslag wel.
Dus nu wachten tot ik weer bloed, enndam een afspraak maken voor een spiraal..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 15:42

Heej hoe gaat het hier met iedereen?

Ik droomde vannacht dat ik zwanger was, mijn gevoel laait meteen weer op...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:57

Hahaha. Mijn klapperende eierstokken worden wat erger de laatste tijd. Heb t er met mn vriend over gehad.. maar we gaan nog 1,5 tot 2 jaar wachten.. geduld geduld

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:51

Ik zit zo'n in een heerlijke tussenfase met mijn brein :') .
Ik merk dus ook op dat het de laatste tijd steeds meer en meer een algemeen onderwerp in mijn hoofd (en mijn dromen) wordt. Van "hoe zou het zijn als ik...?".
Maar dan denk ik ook joh je bent nog geen jaar samen, er is verder nog niets geregeld en er moet nog zoveel gedaan worden aan het huis en....je hebt nog tijd je joh je bent "nog maar 27!".

...en dan lees ik gisteren weer leuk een artikel dat mensen met bloedgroep O vaak meer problemen hebben dan anderen om op latere leeftijd (30+) zwanger te geraken...raad eens welke bloedgroep ik heb...en dan voel ik me toch een beetje benauwd soms van...stel dat dit nu bij mij is en ik té lang wacht...daar maak ik mij dan soms zorgen om en nu nog meer :') .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:54

Dat laatste maak ik me ook druk om. Ik word 28 dit jaar. +1,5jaar zit je toch al richting 30. Wat als het dan niet lukt zoals zou moeten..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:11

Join the club... over een maand 31 en echt bang dat ik te lang wacht...

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:22

Allemaal baby's of zwangere mensen om me heen :+

Maar eerst een fatsoenlijke jongen vinden :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:39

Ooh hier gisterenavond op nichtje van mijn vriend gepast, met zijn tweeën.
Ik vond dat we het er goed vanaf brachten. Tis ook zo'n lief meisje. Maar Vriendlief zijn geduld werd aardig op de proef gesteld toen ze de pyjama niet aan wilde :')
Maar ookh dat wil ik er gewoon een die 'van mij' is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:25

Ik ben inmiddels ook al 32 hoor, soms is het niet anders.
Spoiler:
Ik zit nu een paar weken zonder pil, we zien wel wat er van komt