Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) waarom er nog steeds geen actie ondernomen wordt tegen Assad? Uit angst voor Rusland? Of is IS méér een oorzaak voor vluchten uit Syrië dan Assad? vuurneon schreef:T is niet voor niets dat oa Duitsland is gestart met filmpjes over hoe het leven écht is voor een vluchteling in Duitsland.
Martine_R schreef:Het is niet echt een theorie te noemen hoor [naam], maar ik begrijp wat je bedoelt. Pardon, ik bedoelde niet de buurlanden maar de rijke Golfstaten. Saoedi-Arabië, Qatar etc. Ik heb mijn bericht aangepast.
Emmaa_ schreef:Martine_R, het probleem in je theorie is dat de buurlanden hun grenzen niet gesloten houden. Het overgrote deel van de vluchtelingen wordt op dit moment in deze landen opgevangen. Denk hierbij vooral aan gezinnen die de overtocht niet durven/kunnen (te) maken omdat ze geen geld hebben etc. De mensen die uiteindelijk Europa bereiken zijn vooral de jonge mannen, omdat deze een stuk kansrijker zijn.
Mooi filmpje, zo kan het ook. Duitsland en Oostenrijk hebben gister de grens vanuit Hongarije opengezet voor vluchtelingen. In Duitsland zijn naar verwachting 10.000 (!!!) vluchtelingen aangekomen, en dit is hoe deze mensen ontvangen werden door Duitsers.
https://www.facebook.com/bbcnews/videos ... nref=story
) of een vervroegde verkiezing wel goed gaat zijn voor een land op dit moment. Er zal een gigantisch machtsvacuum ontstaan op het moment dat een dictator aftreedt, waardoor er ruimte komt voor een nieuwe leider. Dit kan een democratisch regime betekenen, maar dit kan ook betekenen dat er een nog strakker regime komt. Denk bijvoorbeeld aan een staatsgreep van de militairen, een staatsgreep van Al Qaida. Het doemscenario in dit geval is dat IS de officiele macht pakt in Syrie. Dan zouden de poppen al helemaal aan het dansen zijn. Ik kan je aanraden om dit soort filmpjes te bekijken op YouTube. Alles wordt duidelijk uitgelegd en daardoor heb je een veel beter inzicht in waarom het nou zo moeilijk is voor de vluchtelingen om in Syrie te blijven, en waarom 'even ingrijpen' en 'de IS platbombarderen' wat lastiger ligt dan veel mensen denken. LindyH schreef:vuurneon schreef:T is niet voor niets dat oa Duitsland is gestart met filmpjes over hoe het leven écht is voor een vluchteling in Duitsland.
Weet je misschien waar ik die filmpjes kan vinden? Ben er wel benieuwd naar.
Ik denk trouwens dat het om deze reden niet handig is om deze groep vluchtelingen extra te verwelkomen op allerlei manieren, met cadeautjes enzo. Prima dat ze opgevangen worden, maar maak het niet mooier dan het is. Dat werkt alleen maar sprookjesverhalen in de hand.
Sammie schreef:Ik vrees dat IS ook niet tevreden zal zijn met een stukje grond. Overigens
IS wil wetten invoeren en heeft dat al gedaan die compleet tegenover elke ander (democratische) wet staat. En de NAVO heeft democratie nu eenmaal als meest ideale vorm van besturing gezet.. In een utopische democratische wereld zou iedere aardbewoner imo mogen leven waar hij wil . Wil iemand in dat califaat wonen ga dan. Maar anderzijds.. Zou je ook diezelfde makkelijke weg terug moeten kunnen nemen. En dat is nu juist de clue.. ( met nog wat andere haken en ogen, maar afijn laten we het even basic houden).
nu blijkt alweer dat er een stuk of 1000 IS strijders meegekomen zijn als 'vluchtelingen', om wanneer de tijd rijp is, overheden te terroriseren.anneliesdj schreef:Kan dit in elke regio/woonplaats?
Ik vind het een goed initiatief.
vuurneon schreef:Hoe weten ze dat er 1000 is strijders ertussen zitten![]()
T is al een hele tour om überhaupt te achterhalen wie wie is. Daarnaast zitten er al is sympathisanten in de eu dus waarom zou je wat in een bootje moeten stoppenLogistiek harstikke onhandig.
Thesserd schreef:vuurneon schreef:Hoe weten ze dat er 1000 is strijders ertussen zitten![]()
T is al een hele tour om überhaupt te achterhalen wie wie is. Daarnaast zitten er al is sympathisanten in de eu dus waarom zou je wat in een bootje moeten stoppenLogistiek harstikke onhandig.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -1762880W/
Ik heb t overigens niet over mensen terug in een bootje stoppen hoor. Ik heb t over probleem daar aanpakken ipv niks doen en hier dweilen met de kraan open.
vuurneon schreef:Thesserd schreef:
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -1762880W/
Ik heb t overigens niet over mensen terug in een bootje stoppen hoor. Ik heb t over probleem daar aanpakken ipv niks doen en hier dweilen met de kraan open.
Ah, het is maar een aanneme gemaakt door 1 meneer en staat in een rechts georiënteerd blad. Geen vaststaand feit.