Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sammie schreef:Dat heb ik wel..
Ik reageer in die laatste posts alleen op het feit dat jij beweert dat KB "in veel gevallen gebruikt wordt om de kids een leuk extraatje te geven, dat ze bvb. een computerspelletje uit mogen zoeken zodra de KB binnenkomt...."én dat is dus niet waar.
Zo naïef ben je volgens mij niet hoor
Sizzle schreef:Ik neem aan dat voetbal slechts een voorbeeld van sport was dat niet perse letterlijk te nemen is.
Sammie schreef:Imo bereik je met onderwijs het meest en als dat geld dan toch beschikbaar komt kan er ook een sport of muziekding bij opgenomen worden.

Sammie schreef:Dan moet je eerst vaststellen dat een kind ongelukkig zou worden van het niet bezigen van een sport of een hobby of een bezigheid. En een sport is zeker niet noodzakelijk voor geluk. Er groeien en er zijn honderdduizenden kinderen (opgegroeid) in Nederland en daarbuiten die het zonder een sport moeten doen. Omdat dat geld er niet is. Een hobby of een bezigheid kan van alles zijn. Dat kan geld kosten, maar hoeft niet. Geluk zit hem in geborgen en veiligheid, in het jezelf kunnen zijn.
Onderwijs begint tegenwoordig al op 4 of 5 jarige leeftijd. Zijn al die kinderen dan ongelukkig en zitten ze allemaal slecht in hun vel omdat ze niet op een sport (kunnen) zitten?
Sammie schreef:Ik heb helemaal nergens gezegd dat geld storten beter is dan zaken in natura aanbieden. Ik heb alleen aangegeven dat mensen die nu KB krijgen dit niet in 'veel' gevallen gebruiken voor iets extra's als een spelletje. Dat gebeurt bij rijkeluis kinderen veelal en dat is een (behoorlijke) minderheid in NL, daarom mijn opmerking om het dan inkomensafhankelijk te maken. Als jij dik 100K verdiend heb jij KB zéker niet nodig. Ook niet in een vorm van gratis sport trouwens.
De bieb is toch gratis voor onder de 18 jaar? Of is dat afgeschaft inmiddels?
Onderdeel van vrijheid en gaan en staan waar je wil is dus dat je zelf mag bepalen waar je geld naar toegaat. Op belasting betalen na
Ik hoor van hele normale gezinnen die echt geen spaarpotjes hebben van duizenden euro's, dat ze de KB leuk als extraatje vinden voor de kids. Om iets van luxe voor te kopen want de normale dingen doen ze gewoon netjes van hun salaris.
Of is dat je de bedoeling niet? 

Maar als een persoon de KB uitgeeft aan kleding voor de kinderen (en die kleintjes groeien hard, maar afijn dat zal je zelf ook wel weten) of om de schoolreisjes te kunnen betalen en soms zelfs om de lopende rekeningen te kunnen betalen gaat het dus daarnaar toe waar 't voor bedoeld is. De kids (of onderhoud van het gezin - kinderbijslag in een bijdrage in de kosten). 

Sammie schreef:Het is toch wel grappig om te zien dat een zinnetje mensen doet denken dat voetbal uitgesloten moet worden... Zo zie je maar weer dat geschreven taal op iedereen anders kan overkomen. Er stond lid worden van een voetbalvereniging.. Dát vind ik niet nodig. Lid worden van een sportvereniging (incl. voetbal) is prima. Enkel voetbal als gratis sport aanbieden.. nee dus... (en zo stond het er dus opgesomd). Sport in z'n algemeenheid niks mis mee..

pmarena schreef:Wat die kinderbijslag betreft stem ik voor gewoonweg compleet afschaffen.
Ik vind het echt de grootst mogelijke onzin
Als ze willen dat dat geld ten goede komt aan kinderen en de samenleving, laat ze het dan direct ergens voor gebruiken zoals iets in de opleidingsvorm voor kinderen gratis of goedkoper maken qua cursussen, sporten, studiemogelijkheden ofzo. Of een stukje sponsoring van kinderen die het echt karig hebben, en dan niet in geld waar pa / ma sigaretten van gaan kopen, maar door ze in natura iets aan te bieden dat ècht ten gunste komt van de kinderen
Niet zoals nu dat het in veel gevallen gebruikt wordt om de kids een leuk extraatje te geven, dat ze bvb. een computerspelletje uit mogen zoeken zodra de KB binnenkomt.... dat is onzinnig om als samenleving voor te betalen terwijl we toch best nog wat belangrijkere problemen hebben.
Laat die kids dan gratis zwemmen, EHBO e.d. cursus volgen, lid worden van voetbalverening, fruit afhalen ofzo.
Ik ben niet gevallen, hoor. Ik reageer op dingen die daadwerkelijk gezegd zijn, maar blijkbaar uitleg behoefden in de interpretatie ervan. Mij werden dingen verweten die ik niet heb gezegd. Euh behalve dat sport ja voetbal nee gebeuren dan . Maar dat was wel een grappig misverstand.Citaat:je blijft zelf vallen over een woordje/zinnetje.

No big deal.. We leven nog.Collie2008 schreef:Maar goed, we weten nu allemaal wat we bedoelen toch?

] om wat meer ontopic te gaan: misschien zijn er wel daadwerkelijk mensen die twijfelen over hun kinderwens en die pas ten uitvoer brengen als ze een bonus van de staat krijgen.