Die lammetjes
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) doorgelezen. Wat heerlijk om te volgen. Ik heb een paar jaar terug een poos stage gelopen op een geitenbedrijf, was mijn leukste stage in de dierhouderij.
Mooi om te zien hoe jullie van (bijna) niks naar zo'n mooi bedrijf groeien. Rebecca schreef:Is al een echt bedrijf zo , beetje wennen voor beide partijen
Die lammetjes
Het is inderdaad wel wennen!Ilona__ schreef:Ik heb je hele topic (nouja, jouw posts) doorgelezen. Wat heerlijk om te volgen. Ik heb een paar jaar terug een poos stage gelopen op een geitenbedrijf, was mijn leukste stage in de dierhouderij.
Mooi om te zien hoe jullie van (bijna) niks naar zo'n mooi bedrijf groeien.
Lizzii schreef:Wat leuk dat het melken al aardig opschiet. Ik zie dat je meteen de grote oormerken gebruikt. Wist je dat je ook kleintjes kan bestellen. Daar gaan hun oortjes wat minder van hangen maar het is wel dubbel werk natuurlijk want bij 6 maanden moeten de definitieve grote er alsnog in.
En na zeuren bij de dierenarts krijgen we verdoving voor het onthoornen de lammetjes!!
Hij gaat eentje voordoen en de volgenden moeten we dan zelf doen.

We hebben ook groene bandjes met datum om de achterpoten voor de geiten waarvan het lam jonger dan een week is. We mogen geen biest leveren dus de eerste week melk mag niet in de tank komen. Dat is echt even opletten tijdens het melken. Donna93 schreef:Nee zodat we kunnen zien welke gemolken kunnen wordenWe hebben ook groene bandjes met datum om de achterpoten voor de geiten waarvan het lam jonger dan een week is. We mogen geen biest leveren dus de eerste week melk mag niet in de tank komen. Dat is echt even opletten tijdens het melken.
Eerste keer biest was links een markeerstreep, tweede keer rechts een markeerstreep en de laatste melking over het uier een streep
Hebben jullie de lammeren nu apart?
Wat gaan jullie ze geven om ze te stimuleren snel ruwvoer op te nemen? Geitenmuesli werkte bij ons goed
Cayenne schreef:Ziet er goed uit!![]()
Zijn de geiten met roze achterwerkjes de dames die al opnieuw gedekt zijn?

balance schreef:Donna93 schreef:Nee zodat we kunnen zien welke gemolken kunnen wordenWe hebben ook groene bandjes met datum om de achterpoten voor de geiten waarvan het lam jonger dan een week is. We mogen geen biest leveren dus de eerste week melk mag niet in de tank komen. Dat is echt even opletten tijdens het melken.
Brainstormen naam..
La Chevre qui rit weet niet of het mag, afgeleide van La Vache qui rit en sorry, accent blijft niet plakken
Spruit schreef:Bij de boer waar ik werkte molken we ze 3x in de emmer en dan mochten ze weer mee de tank inEerste keer biest was links een markeerstreep, tweede keer rechts een markeerstreep en de laatste melking over het uier een streep
Hebben jullie de lammeren nu apart?
Wat gaan jullie ze geven om ze te stimuleren snel ruwvoer op te nemen? Geitenmuesli werkte bij ons goed
we weten nog niet hoe we ze gaan stimuleren om ruwvoer op te nemen. Het valt ons op dat de lammetjes die langer bij de moeder hebben gelopen eerder beginnen te knagen aan het hooi. We hebben een hooinetje hangen in de stal. De eerste lammetjes hebben we direct bij de moeder weggehaald. Nu hebben we ze een week bij de moeder en daarna apart.
Suzzy_3 schreef:Cayenne schreef:Ziet er goed uit!![]()
Zijn de geiten met roze achterwerkjes de dames die al opnieuw gedekt zijn?
Oeps, laten melkgeiten zich ook direct terug dekken? Had gedacht dat ze netjes zouden wachten tot het najaar opnieuw? Vandaag hier voor het eerst geit met lam terug buiten gezet (1 week oud nu) omdat het zo mooi weer was. Gewoon bij de bok gezet... Slecht plan dus? Staat nu wel terug op stal voor de nacht.
. Maar ik hield dat tegen anders wordt de tuin zo kaal.