[FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:56

Is al een echt bedrijf zo , beetje wennen voor beide partijen :)

Die lammetjes <3

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:19

Ik heb je hele topic (nouja, jouw posts ;) ) doorgelezen. Wat heerlijk om te volgen. Ik heb een paar jaar terug een poos stage gelopen op een geitenbedrijf, was mijn leukste stage in de dierhouderij. :D Mooi om te zien hoe jullie van (bijna) niks naar zo'n mooi bedrijf groeien.

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:12

Wat leuk dat het melken al aardig opschiet. Ik zie dat je meteen de grote oormerken gebruikt. Wist je dat je ook kleintjes kan bestellen. Daar gaan hun oortjes wat minder van hangen maar het is wel dubbel werk natuurlijk want bij 6 maanden moeten de definitieve grote er alsnog in.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 13:42

Rebecca schreef:
Is al een echt bedrijf zo , beetje wennen voor beide partijen :)

Die lammetjes <3

Ja het begint nu echt een bedrijf te worden. Nu wordt het ook tijd voor een naam voor het bedrijf. We zijn al wat aan het brainstormen :o Het is inderdaad wel wennen!

Ilona__ schreef:
Ik heb je hele topic (nouja, jouw posts ;) ) doorgelezen. Wat heerlijk om te volgen. Ik heb een paar jaar terug een poos stage gelopen op een geitenbedrijf, was mijn leukste stage in de dierhouderij. :D Mooi om te zien hoe jullie van (bijna) niks naar zo'n mooi bedrijf groeien.

Leuk dat je ook volgt! Ik geniet iedere dag weer van die gekke witkoppen :D

Lizzii schreef:
Wat leuk dat het melken al aardig opschiet. Ik zie dat je meteen de grote oormerken gebruikt. Wist je dat je ook kleintjes kan bestellen. Daar gaan hun oortjes wat minder van hangen maar het is wel dubbel werk natuurlijk want bij 6 maanden moeten de definitieve grote er alsnog in.

De bokjes hebben we wel de kleinere in. Het leek ons makkelijker om meteen de grote oormerken te doen. We zagen bij een geitenboer hier verderop dat hij bij sommige melkgeiten nog steeds de kleinere in had. Die vond het een gedoe om ze weer om te wisselen..

Vannacht wordt de eerste melk ECHT opgehaald! Maandag kon de chauffeur het niet vinden... :+ En na zeuren bij de dierenarts krijgen we verdoving voor het onthoornen de lammetjes!! *\o/* Hij gaat eentje voordoen en de volgenden moeten we dan zelf doen.

Afbeelding
Oortjes hangen inderdaad wel..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En nog eentje van de j(n)aarlingen :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:26

Ziet er goed uit! :D
Zijn de geiten met roze achterwerkjes de dames die al opnieuw gedekt zijn?

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 16:46

Nee zodat we kunnen zien welke gemolken kunnen worden :o We hebben ook groene bandjes met datum om de achterpoten voor de geiten waarvan het lam jonger dan een week is. We mogen geen biest leveren dus de eerste week melk mag niet in de tank komen. Dat is echt even opletten tijdens het melken.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:26

Donna93 schreef:
Nee zodat we kunnen zien welke gemolken kunnen worden :o We hebben ook groene bandjes met datum om de achterpoten voor de geiten waarvan het lam jonger dan een week is. We mogen geen biest leveren dus de eerste week melk mag niet in de tank komen. Dat is echt even opletten tijdens het melken.

Brainstormen naam..

La Chevre qui rit weet niet of het mag, afgeleide van La Vache qui rit en sorry, accent blijft niet plakken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:41

Bij de boer waar ik werkte molken we ze 3x in de emmer en dan mochten ze weer mee de tank in :) Eerste keer biest was links een markeerstreep, tweede keer rechts een markeerstreep en de laatste melking over het uier een streep :P Hebben jullie de lammeren nu apart? :) Wat gaan jullie ze geven om ze te stimuleren snel ruwvoer op te nemen? Geitenmuesli werkte bij ons goed :)

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:25

Cayenne schreef:

Oeps, laten melkgeiten zich ook direct terug dekken? Had gedacht dat ze netjes zouden wachten tot het najaar opnieuw? Vandaag hier voor het eerst geit met lam terug buiten gezet (1 week oud nu) omdat het zo mooi weer was. Gewoon bij de bok gezet... Slecht plan dus? Staat nu wel terug op stal voor de nacht.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:46

Aaaaahhhhhh <3 super snoezig die baby geitjes!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:09

Jullie gaan goed zo te zien :D

Ik vind het erg leuk om jullie verhaal te lezen en te volgen. Hopelijk kunnen jullie hier een succesvol bedrijf opbouwen en er jaren plezier van hebben!

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 21:44

balance schreef:
Donna93 schreef:

Brainstormen naam..

La Chevre qui rit weet niet of het mag, afgeleide van La Vache qui rit en sorry, accent blijft niet plakken :D

Haha die naam vind ik wel leuk! Ik wil alleen iets kort en krachtigs wat ook bij de paarden gaat passen, mocht ik daar in de toekomst meer mee gaam doen. Wij zijn alleen niet heel creatief met namen verzinnen. Ik vond op internet Nederlanders die in Frankrijk wonen waarvan hun fokkerij de Tulipe heet. Dat vind ik een erg leuke naam, maarja helaas in gebruik. :P

Spruit schreef:
Bij de boer waar ik werkte molken we ze 3x in de emmer en dan mochten ze weer mee de tank in :) Eerste keer biest was links een markeerstreep, tweede keer rechts een markeerstreep en de laatste melking over het uier een streep :P Hebben jullie de lammeren nu apart? :) Wat gaan jullie ze geven om ze te stimuleren snel ruwvoer op te nemen? Geitenmuesli werkte bij ons goed :)

Oeh op die manier markeren klinkt eigenlijk veel handiger dan de onze met die stomme voetenbandjes :+ we weten nog niet hoe we ze gaan stimuleren om ruwvoer op te nemen. Het valt ons op dat de lammetjes die langer bij de moeder hebben gelopen eerder beginnen te knagen aan het hooi. We hebben een hooinetje hangen in de stal. De eerste lammetjes hebben we direct bij de moeder weggehaald. Nu hebben we ze een week bij de moeder en daarna apart. :)

Suzzy_3 schreef:
Cayenne schreef:

Oeps, laten melkgeiten zich ook direct terug dekken? Had gedacht dat ze netjes zouden wachten tot het najaar opnieuw? Vandaag hier voor het eerst geit met lam terug buiten gezet (1 week oud nu) omdat het zo mooi weer was. Gewoon bij de bok gezet... Slecht plan dus? Staat nu wel terug op stal voor de nacht.

Niet dat ik er veel verstand van heb, maar volgens mij kan je de geit wel gewoon bij de bok zetten. Er is een kleine kan dat de geit door de geur van de bok wel eerder bronstig wordt, maar dat gebeurt weinig. Tenminste dat heb ik ook maar ergens gelezen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:42

Le Moulin? Ook wel een behoorlijke verwijzing naar NL.
Hier in de buurt wordt vaak de lieu dit gebruikt (huisnaam).

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 08:02

Le Sabot?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:59

Hoe is het met de geitjes (en met jullie? ) Vast een drukke periode nu met het melken en de kleintjes.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:24

Le Moulin had ik ook al aan gedacht alleen camping en een bedrijf hier in de buurt hebben ook al die naam. Dus vond het niet zo origineel meer. Le Sabot is persoonlijk niet helemaal mijn smaak.

Het gaat goed met ons en de geitjes. De eerste groep heeft nu alle lammetjes gehad, dus er is weer wat rust. Was een leuke drukke tijd waarin we veel hebben geleerd !

Ik wil deze week een nieuwe blog erop zetten maar de site geeft aan dat ik op mijn uploadlimiet zit. Even kijken hoe ik weer foto's kan uploaden !

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 22:19

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:38

Alweer een mooi geschreven verhaal en mooie foto's.
Indrukwekkend dat jullie in zo'n korte tijd een mooi bedrijf hebben opgezet.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:48

Gaaf topic is dit, ik ga ook volgen. Wat een avontuur zeg :)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:26

Die boom die bloeit is volgens mij een fruitboom. Maar welke? Ik denk aan iets als appel / peer/ kers.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:52

Ik gok zomaar dat die boom een pruim is. Hebben wij ook staan en zijn lekker :~

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 21:25

Oke een fruitboom dus ! Nu afwachten welk fruit... Gek dat ik vorig jaar niet heb gezien. Mijn vriend wilde de boom al neerhalen :P. Maar ik hield dat tegen anders wordt de tuin zo kaal.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 09:38

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:14

Ik heb het gelezen. Weer een erg leuke blog! En die foto met jullie op de fiets is ook erg leuk. Jullie dieren zien er prachtig uit!

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:23

Leuke blog weer! Wat een leven hebben jullie zo! Lijkt me heerlijk!