Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:06

wat ik mij afvraag is:

Kun je eigenlijk met je ogen open niezen?
En waar kwamen de rest van de mensen vandaan, als adam en eva de eerste mensen waren en 2 zonen hadden? Dat moet dan toch wel incest zijn geweest?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:06

Maar door je opa neer te schieten, vindt je oma misschien wel een andere man, maar dan heeft hun kind niet hetzelfde DNA als je vader waardoor het kind van hun kind (wat jij zou moeten zijn) ook ander DNA heeft en dus een ander is

Tazzey

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:08

Dus is het een random ex-lover en niet je opa want dat is dan de andere man.

Sammie

Daks schreef:
maar maar ik geloof niet in christus :o

Dat hoeft toch ook niet om een jaartelling aan te houden? :+

Destijds deden heel veel mensen dat wel en vonden ze Hem zo belangrijk dat ze Zijn geboorte aan hebben gehouden als jaartelling.

Ik vind het wel verrekte handig zo'n jaartelling :')

Je kan ook naar China gaan, dan zit je al in 4700 zoveel. De Joden in circa 5776 en de Islamieten zitten nog wat terug in de tijd meen ik. Dan zit je in 1437. In Ethiopië lopen ze slechts 8 jaar achter.

kwita

:D als ik meer tijd heb lees ik dit even door leuk idee ts!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:09

haffiefreak schreef:
wat ik mij afvraag is:

En waar kwamen de rest van de mensen vandaan, als adam en eva de eerste mensen waren en 2 zonen hadden? Dat moet dan toch wel incest zijn geweest?

Niezen met ogen open kan geloof ik niet. Volgens mij is het een reactie van je lichaam om ze dicht te houden, zodat er niet te veel druk op komt te staan.

En ik denk niet dat Adem en Eva de eerste mensen op de aarde waren. Althans, dat hoop ik niet, want dan zijn we één grote familie _O-

Cilli96

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:10

Weet niet of de vraag al langs is gekomen.. maar waarom kan je met water in je mond op de kop hangen zonder dat het er uitvalt(dus he mond is water dicht) maar moeten we zo moeilijk doen om dingen water dicht te krijgen??

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:10

haffiefreak schreef:
wat ik mij afvraag is:

Met ogen open niezen gaat niet, want dan zouden je ogen eruit kunnen vliegen..

Ik geloof niet in het scheppingsverhaal - o.a. om deze redenen - dus daar heb ik nooit over nagedacht..

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:11

Chasey schreef:
haffiefreak schreef:
wat ik mij afvraag is:

Niezen met ogen open kan geloof ik niet. Volgens mij is het een reactie van je lichaam om ze dicht te houden, zodat er niet te veel druk op komt te staan.

En ik denk niet dat Adem en Eva de eerste mensen op de aarde waren. Althans, dat hoop ik niet, want dan zijn we één grote familie _O-

Dit kan wel! Jongen heeft het uitgeprobeerd. Is wel een filmpje van op youtube..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:11

haffiefreak schreef:
wat ik mij afvraag is:

Nee, dat gaat niet. Een reflex is een handeling die geheel automatisch en buiten je wil om gebeurt, De zenuwen die de oogreflex leiden liggen waarschijnlijk zo dicht naast de zenuwen van de niesreflex dat beide reflexen met elkaar verbonden zijn en je dus ook je ogen dicht knijpt bij het niezen

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:12

haffiefreak schreef:
wat ik mij afvraag is:

Dat heb ik wel eens aan een jehova gevraagd en die konden mij geen antwoord geven.
Die wisten het ook niet.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:13

dondeyne schreef:
haffiefreak schreef:
wat ik mij afvraag is:

Met ogen open niezen gaat niet, want dan zouden je ogen eruit kunnen vliegen..

Ik geloof niet in het scheppingsverhaal - o.a. om deze redenen - dus daar heb ik nooit over nagedacht..

Dat je ogen eruit kunnen vliegen, is een fabel ;)
Het ogen dicht doen is een reflex

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:16

Ik vraag mij af wat het nut van ons leven is. Wanneer we geboren worden beginnen we eigenlijk aan onze dood.
Waarom de mens niet ophoudt met zichzelf voortplanten terwijl veel mensen klagen dat de wereld slechter wordt.

Ik vraag mij ook af waarom de mens natuurlijke selectie niet heeft doorgezet. Zoals bij dieren de zwakste overlijden en er een 'sterk' soort overblijft. Als we dan zo 'slim' zijn waarom niet een sterk soort er van maken?

Verder sta ik gewoon positief in het leven hoor :')

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:18

Wat ik me afvraag (volgens mij had ik hem nog niet gezien)

Waarom is wat lekker ongezond? Patat, pizza, shoarma, veeeeel chocolade en chips etc. Waarom worden we (oké ik) niet zielsgelukkig van een stengel bleekselderij en een glas water?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:19

Cilli96 schreef:
Weet niet of de vraag al langs is gekomen.. maar waarom kan je met water in je mond op de kop hangen zonder dat het er uitvalt(dus he mond is water dicht) maar moeten we zo moeilijk doen om dingen water dicht te krijgen??

Ik snap de vergelijking niet. Wat heeft op de kop hangen met water in je mond te maken met waterdicht zijn? Volgens mij klopt dat niet, je mond is ook niet waterdicht op de manier waarop we dingen waterdicht willen hebben. Als je uren (of dagen, geen idee van de snelheid) water in je mond houd, wordt het opgenomen door je slijmvliezen en andere cellen en verdwijnt daarmee je lichaam in. Dat willen we niet bij producten hebben, dat moet geen water opnemen maar volledig tegenhouden. Ook als het langer nat is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:20

Jillsil schreef:

Waarom is wat lekker ongezond? Patat, pizza, shoarma, veeeeel chocolade en chips etc. Waarom worden we (oké ik) niet zielsgelukkig van een stengel bleekselderij en een glas water?

Je smaakpapillen worden gestreeld door al die vetten, suikers en smaakstoffen van het ongezonde spul.
En dat doet gezond eten niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:21

Chasey schreef:

Dat zijn we toch wel hoor :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:22

Jillsil schreef:

Sommigen wel;)

Maat vet en suiker vinden we lekker, en dat flikkeren ze overal in. Omdat we er zoveel van eten raken we eraan verslaafd en willen we altijd meer.
Maar ik kan soms echt een moord doen voor een stuk komkommer :p ik hou van groente en fruit!
Maar een kroket gaat er ook wel in hoor, maar ik heb eigenlijk net zo vaak zin in groente als in vette hap.
En water... Bij vlagen kan ik er geen genoeg van krijgen:p

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:22

Chasey schreef:
Jillsil schreef:

Je smaakpapillen worden gestreeld door al die vetten, suikers en smaakstoffen van het ongezonde spul.

Maar waarom worden mijn smaakpapillen dan niet gestreeld door die ontzettend-gezonde-verantwoorde-bewuste-super-snacks? En raken ze compleet in euforie van de slechte zoete/zoute spullen. Misschien mis ik die genen wel :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:23

Chasey schreef:
Jillsil schreef:

Dat,...en je smaakpapillen vinden datgene lekker wat je geleerd hebt te eten.

Als je je kinderen veel water laat drinken leren ze dat lekker te vinden.

Daarom is gezonde voeding voor kinderen zo belangrijk. Wat je ze nu leert eten vinden ze later ook lekker.

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:23

Haha ik zit zoo vaak met dit soort vragen, even volgen :p

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:25

Marrie_L schreef:
Maar door je opa neer te schieten, vindt je oma misschien wel een andere man, maar dan heeft hun kind niet hetzelfde DNA als je vader waardoor het kind van hun kind (wat jij zou moeten zijn) ook ander DNA heeft en dus een ander is

Dat was eigenlijk ook mijn punt. Je kunt geen DNA van je opa hebben als je je opa hebt doodschoten voordat je vader verwekt was. Dus je kunt wel bestaan en tijdreizen en iemand doodschieten, maar die 'iemand' is genetisch gezien niet je opa.

Happy16

Volgens mij hebben we ook een voorkeur voor vet omdat we dat vroeger in de prehistorie hard nodig hadden door veel fysieke inspanning. Nu vinden we het nog steeds lekker maar we hebben het eigenlijk niet nodig omdat we alleen maar achter de computer zitten bij wijze van spreken.

Mandydb

Wat een leuk topic!

Ik vraag me wel eens af hoe de wereld er over 1000 jaar uit zou zien, en of de wereld ooit zou vergaan. En of je na je dood in een ander lichaam terecht komt.

eilleen333

Is dat niet omdat suiker en vet in de natuur minder makkelijk te vinden is en je het wel nodig hebt? Dus dat je lichaam het liefst dingen wil met veel energie? ('Vroeger' zaten we namelijk niet de hele dag op onze luie kont patat naar binnen te werken en had je alles wat je binnen kon krijgen ook echt nodig voor het dagelijkse werk).

En bedrijven haken gewoon in op natuurlijke verslavingen van mensen en maken daar gratis misbruik van.