Een leuk gesprek met Jehova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van Jehova's?

Interessant, ik nodig ze binnen uit.
6 (1%)
Interessant, ik voer het gesprek maar laat ze niet binnen.
77 (14%)
Ik ben door hun in het geloof gestapt.
2 (0%)
Ik doe gewoon niet open als ik denk dat ze voor mijn deur staan.
141 (27%)
Ik doe wel open maar ben bot en kap ze af.
194 (37%)
Ik doe wel open, luister netjes maar durf ze niet af te kappen.
99 (19%)

Totaal aantal stemmen: 519

Gnome

Re: Een leuk gesprek met Jehova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:20

Waar loopt het precies uit de hand dan behalve bij de Hitlerjugend waar volgens mij beide kanten het overeens zijn dat dat te ver ging.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:26

Die pagina's idd.

Dat niet iedereen het met elkaar eens kan zijn is normaal. Maar hoe sommige hier praten vind ik niet normaal

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:20

Myca schreef:
liedje89 schreef:
Als mensen iets willen (of dat nu een denkbeeld of een ding is) kunnen ze het toch gewoon lekker zelf zoeken, ik heb toch pootjes en ik ben geen debiel als ik iets wil ga ik het wel halen/zoeken. Het is onzin dat je voor die ene persoon die blijkbaar niet slim of dapper genoeg is zelf eens gewoon op iemand af te stappen honderden mensen lastig gaat vallen :? |o
Het is trouwens allemaal leuk en aardig dat de meeste na een poging weg gaan, maar hier heb ik steeds een andere debiel aan de deur met een zo mogelijk nog idioter praatje. Als het nu steeds dezelfde zou zijn zou ik hem een keer met de deegroller achterna gaan en was ik er vanaf ~~}> maar ik heb steeds andere (ook steeds verschillende geloven en andere idioterie trouwens) :roll:

De HitlerJugend zou blij met je zijn...

Wake-up!!!!!!!

Sorry dit vind ik te ver gaan, ik tem. Liedje geeft heel normaal haar mening en heeft niets met anti-semitisme te maken. Zij komt op mij een stuk toleranter over dan de JG.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:27

Wat jullie overigens niet weten is dat er heel veel mensen wel geïnteresseerd zijn. Er zijn mensen die niet naar de zaal gaan maar wel graag de folders lezen. Daar worden dan steeds folders gebracht. Die mensen komen voort uit langs de deuren gaan.

Die mensen hoor je alleen niet omdat mensen voornamelijk negatieve dingen uit spreken en positieve dingen niet. Dat is met alles zo.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:45

Klopt Nathalie... dat weet ik vanuit mijn geloofsstroming ook..

Niet alle mensen die interesse hebben willen zich daadwerkelijk aansluiten, soms willen ze wel de info ontvangen en er meer over horen/leren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:33

Wat ik dan zo jammer vindt, is dat de rotte appels niet aangesproken worden op hun gedrag. Dat is toch geen visitekaartje voor het geloof? Het valt mij op dat de (schijnbaar) onschuldige gelovigen hun mond houden en zich terugtrekken, in plaats van duidelijk te maken waar het werkelijk om draait en de rotte appels op te roepen te stoppen met niet aan het geloof gerelateerde acties. Ongeacht welk geloof.

@ Myca: Kinderen met kinderpostzegels komen maar één keer per jaar aan de deur. JG komen hier wekelijks langs de deuren.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:45

Toen ze hier aan de deur stonden ben ik de discussie met ze aangegaan ze stonden echt van :wow: en heb ze hier dan ook niet meer aan de deur gehad :')

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:28

Shenavallie schreef:
Wat ik dan zo jammer vindt, is dat de rotte appels niet aangesproken worden op hun gedrag. Dat is toch geen visitekaartje voor het geloof? Het valt mij op dat de (schijnbaar) onschuldige gelovigen hun mond houden en zich terugtrekken, in plaats van duidelijk te maken waar het werkelijk om draait en de rotte appels op te roepen te stoppen met niet aan het geloof gerelateerde acties. Ongeacht welk geloof.

@ Myca: Kinderen met kinderpostzegels komen maar één keer per jaar aan de deur. JG komen hier wekelijks langs de deuren.

Onderling worden mensen wel op hun vingers getikt hoor. Maar of ze van alle gevallen wat af weten dat denk ik niet. Daar komt bij dat je mensen niet kunt verbieden langs de deur te gaan dus die mensen gaan toch wel denk ik

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:38

__Nathalie__ schreef:
Danique_G schreef:
'Wij komen u god brengen!'
'Oh gezellig! Zet maar in de achtertuin!'

*deur gesloten*

Dit is ook zo iets.

Een jg zegt niet wij komen God brengen.

Dat zeggen ze hier ook hoor! En dan krijg ik toch echt een folder over jg in de bus. Kan wel dat jullie dat niet juist vinden, maar blijkbaar zijn er toch een hoop jg die dat wél juist vinden.

Heb een beetje moeite met jouw reacties Nathalie, omdat jij steeds aangeeft dat de mensen die sommigen hier als vervelend ervaren, niet de 'echte' jg zijn. Het zijn echter wel best een hoop mensen als je de reacties hier leest... Toch vreemd dat er blijkbaar veel mensen het fout doen en niemand daar iets van zegt. Zoals Shenavallie al zei is dat niet bepaald een visitekaartje voor het geloof.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:43

Dan vat je mijn reacties niet helemaal goed op tink 89

Ik heb namelijk al een keer of 10 geschreven dat er ook rotte appels tussen zitten.

Ik heb er nog nooit van gehoord dat een jg het licht komt brengen. Dat betekend niet dat het niet bestaat.

Daarbij zeg ik niet dat alle slechte reacties geen jg zijn. Ik zeg alleen dat ik denk dat er vaak gedacht word dat er een jg aan de deur staat terwijl die van een ander geloof is. Dat is niet het zelfde.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:57

__Nathalie__ schreef:
Wat jullie overigens niet weten is dat er heel veel mensen wel geïnteresseerd zijn. Er zijn mensen die niet naar de zaal gaan maar wel graag de folders lezen. Daar worden dan steeds folders gebracht. Die mensen komen voort uit langs de deuren gaan.

Die mensen hoor je alleen niet omdat mensen voornamelijk negatieve dingen uit spreken en positieve dingen niet. Dat is met alles zo.

Waarom houden ze het dan niet bij folders in de brievenbus? Als mensen dan meer willen weten kunnen ze naar een bijeenkomst. Krijg je tenminste geen zinloze discussies aan de deur of gebel op zondagmorgen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:09

Wat mij opvalt is dat veel mensen al erg defensief/agressief worden als ze merken dat er een jg voor de deur staat. Hun aanwezigheid alleen lijkt al op te roepen tot 'bot' of adrem willen reageren.

Stel je voor dat je (bijna) overal zo benaderd wordt terwijl je (in jouw ogen) goed werk aan het doen bent. Je hoeft het zeker niet met hun handelswijze of geloof eens te zijn, maar is het nu echt te veel moeite om gewoon open te doen en vriendelijk te zeggen dat je geen interesse hebt?

Wat ik in dit topic teruglees is dat juist bij veel mensen die gewoon een vriendelijk (kort) praatje maken en aangeven dat ze verder niets met dit/het geloof hebben er daarna niks meer aan de hand is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:12

Daar kiezen ze toch zelf voor op het moment dat ze aan deuren gaan?
Als ik morgen besluit deur aan deur te gaan vertellen dat paarden zo fantastisch zijn (en ga me niet vertellen dat dat niet zo diep zit want dat kan jij niet weten of beslissen in mijn plaats.) dan weet ik ook dat de kans reëel is dat er mensen zijn die zich daar aan ergeren en dat duidelijk gaan maken ook.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:13

als die mensen elke week blijven terugkomen en door blijven gaan als je aangeeft geen interesse te hebben (zoals hier het geval was), ja dan wodt je na een tijdje bot...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:16

turtlelito schreef:
Wat mij opvalt is dat veel mensen al erg defensief/agressief worden als ze merken dat er een jg voor de deur staat. Hun aanwezigheid alleen lijkt al op te roepen tot 'bot' of adrem willen reageren.

Stel je voor dat je (bijna) overal zo benaderd wordt terwijl je (in jouw ogen) goed werk aan het doen bent. Je hoeft het zeker niet met hun handelswijze of geloof eens te zijn, maar is het nu echt te veel moeite om gewoon open te doen en vriendelijk te zeggen dat je geen interesse hebt?

Wat ik in dit topic teruglees is dat juist bij veel mensen die gewoon een vriendelijk (kort) praatje maken en aangeven dat ze verder niets met dit/het geloof hebben er daarna niks meer aan de hand is.

Klopt, je geloof naar mening opdringen door deur aan deur te gaan staat me enorm tegen. Maar daar kiezen de mensen toch zelf voor als ze deur aan deur gaan. Als ze op veel plaatsen zo benaderd worden kunnen ze er ook voor kiezen om hun geloof niet deur aan deur te gaan verkondigen en gewoon folder in de bus gooien.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:23

Ayasha schreef:
Daar kiezen ze toch zelf voor op het moment dat ze aan deuren gaan?
Als ik morgen besluit deur aan deur te gaan vertellen dat paarden zo fantastisch zijn (en ga me niet vertellen dat dat niet zo diep zit want dat kan jij niet weten of beslissen in mijn plaats.) dan weet ik ook dat de kans reëel is dat er mensen zijn die zich daar aan ergeren en dat duidelijk gaan maken ook.

@ Ayasha; ehhh sorry, ik was niet van plan om daar maar iets over te gaan zeggen, iedereen mag van mij belangrijk vinden wat hij wil, of dat nu het geloof, paarden of iets totaal anders is.....

En ik kan me ook voorstellen dat je wat minder vriendelijk reageert als ze terug blijven komen terwijl je hebt aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in hun boodschap.

Er wordt vaak aangegeven dat het voelt als 'geloof opdringen' omdat ze deur aan deur komen. Wat ik van de dames die bij mij de deur komen begrijp is dat ze het juist als 'service' zien om mensen die wel geïnteresseerd (zouden kunnen) zijn maar door diverse drempels (tijd/angst voor het onbekende) normaal geen verdere kennis van hun geloof zouden opdoen dit te brengen. Dus niet te bekeren, maar te informeren. En als je daar geen behoefte aan hebt en dit gewoon aangeeft: wat hen betreft ook goed.

Natuurlijk weet ik dat in andere plaatsen andere methoden aangehangen worden. Maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het feit dat het over geloof gaat toch zorgt voor een andere benaderingswijze dan wanneer het over iets anders zou gaan....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:25

ingedebruijn schreef:
__Nathalie__ schreef:

Waarom houden ze het dan niet bij folders in de brievenbus? Als mensen dan meer willen weten kunnen ze naar een bijeenkomst. Krijg je tenminste geen zinloze discussies aan de deur of gebel op zondagmorgen.

Als je mijn stukje beter zou lezen zie je dat ik schrijf dat er mensen zijn die niet naar een bijeenkomst Willen gaan maar wel graag de folders lezen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:33

Citaat:
Natuurlijk weet ik dat in andere plaatsen andere methoden aangehangen worden. Maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het feit dat het over geloof gaat toch zorgt voor een andere benaderingswijze dan wanneer het over iets anders zou gaan....

Voor mij is dat inderdaad zo. En waarschijnlijk voor ongelovige meer dan voor gelovige en op zich niet zo gek het is nu eenmaal moeilijk je in te leven in een ander als het om geloof gaat. En voor gelovig is het moeilijk om zich in te leven in mensen die dus niet geloven. Het is iets wat je voelt en je hebt geen bewijs, je kan niet aantonen. Het is een gevoel wat je hebt of niet. En als je dat gevoel niet hebt is het ontzettend vervelend als andere je willen informeren of bekeren of wat dan ook.

Ik ben van mening als men opzoek is naar iets dat ze vanzelf gaan zoeken. Dus ik heb ze liever niet aan deur en als ze dat wel doen staan ze daar goed en merken ze vanzelf dat ik niet geen interesse heb.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:35

Ik neem de foldertjes ook altijd aan maar dat is meer uit beleefdheid....

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:39

Hier eens toen mn moeder niet thuis was.. verschrikkelijk! Ik stond voor het raam die man tegen me praten (door het raam heen) en ik zeg 10 keer meneer wij hebben geen intresse en hij blijft maar foldertjes tegen het raam drukken en door de brievenbus gooien en dreigen met de hel enzo. En ik stond daar zo'n beetje zo: :j :')

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:40

De Jehova's die langs komen bij ons zijn meestal niet zulke verkeerde figuren. Zie hier best extreme gevallen tussen staan, daar heb ik ook niks mee. Heb zeker respect voor deze mensen, maar ook wij hebben hier geen interesse in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:48

liliekska schreef:
Hier eens toen mn moeder niet thuis was.. verschrikkelijk! Ik stond voor het raam die man tegen me praten (door het raam heen) en ik zeg 10 keer meneer wij hebben geen intresse en hij blijft maar foldertjes tegen het raam drukken en door de brievenbus gooien en dreigen met de hel enzo. En ik stond daar zo'n beetje zo: :j :')

Ik kan me dit dus helemaal niet voorstellen he. Heb dit nog nooit meegemaakt, enkel vriendelijke mensen die een normale discussie aan willen gaan, ipv zeggen dat ze God of het licht komen brengen of dreigen met de hel ofzo.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:53

Laat ik voorop stellen dat ik niet zeg dat het niet bestaat

Maar ik heb een jg nog nooit op die manier over de hel horen praten. Sterker nog ik betwijfel of ik het woord überhaupt ooit gehoort heb. Er word namelijk gesproken over het paradijs. Dat is het doel. Wanneer je daar niet heen gaat word het gewoon, dan kom je niet in het paradijs. En niet dan ga je naar de hel.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:54

Joolien, Dit was ook wel een 'extreem' geval. Normaal zijn ze wel vriendelijk en gaan ze weg als je nee zegt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:58

Joolien schreef:
liliekska schreef:

Ik kan me dit dus helemaal niet voorstellen he. Heb dit nog nooit meegemaakt, enkel vriendelijke mensen die een normale discussie aan willen gaan, ipv zeggen dat ze God of het licht komen brengen of dreigen met de hel ofzo.

Maar je gaat toch niet bij wildvreemde mensen aanbellen om een discussie aan te gaan? Ik vind dat echt niet normaal en best onbeschoft eigenlijk. Heb nog liever dat ze mij dan op een openbare plaats aanspreken dan in mijn eigen vertrouwde huis. Iets met privacy.