Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Myca schreef:liedje89 schreef:Als mensen iets willen (of dat nu een denkbeeld of een ding is) kunnen ze het toch gewoon lekker zelf zoeken, ik heb toch pootjes en ik ben geen debiel als ik iets wil ga ik het wel halen/zoeken. Het is onzin dat je voor die ene persoon die blijkbaar niet slim of dapper genoeg is zelf eens gewoon op iemand af te stappen honderden mensen lastig gaat vallen![]()
![]()
Het is trouwens allemaal leuk en aardig dat de meeste na een poging weg gaan, maar hier heb ik steeds een andere debiel aan de deur met een zo mogelijk nog idioter praatje. Als het nu steeds dezelfde zou zijn zou ik hem een keer met de deegroller achterna gaan en was ik er vanafmaar ik heb steeds andere (ook steeds verschillende geloven en andere idioterie trouwens)
De HitlerJugend zou blij met je zijn...
Wake-up!!!!!!!
Shenavallie schreef:Wat ik dan zo jammer vindt, is dat de rotte appels niet aangesproken worden op hun gedrag. Dat is toch geen visitekaartje voor het geloof? Het valt mij op dat de (schijnbaar) onschuldige gelovigen hun mond houden en zich terugtrekken, in plaats van duidelijk te maken waar het werkelijk om draait en de rotte appels op te roepen te stoppen met niet aan het geloof gerelateerde acties. Ongeacht welk geloof.
@ Myca: Kinderen met kinderpostzegels komen maar één keer per jaar aan de deur. JG komen hier wekelijks langs de deuren.
__Nathalie__ schreef:Danique_G schreef:'Wij komen u god brengen!'
'Oh gezellig! Zet maar in de achtertuin!'
*deur gesloten*
Dit is ook zo iets.
Een jg zegt niet wij komen God brengen.
__Nathalie__ schreef:Wat jullie overigens niet weten is dat er heel veel mensen wel geïnteresseerd zijn. Er zijn mensen die niet naar de zaal gaan maar wel graag de folders lezen. Daar worden dan steeds folders gebracht. Die mensen komen voort uit langs de deuren gaan.
Die mensen hoor je alleen niet omdat mensen voornamelijk negatieve dingen uit spreken en positieve dingen niet. Dat is met alles zo.
turtlelito schreef:Wat mij opvalt is dat veel mensen al erg defensief/agressief worden als ze merken dat er een jg voor de deur staat. Hun aanwezigheid alleen lijkt al op te roepen tot 'bot' of adrem willen reageren.
Stel je voor dat je (bijna) overal zo benaderd wordt terwijl je (in jouw ogen) goed werk aan het doen bent. Je hoeft het zeker niet met hun handelswijze of geloof eens te zijn, maar is het nu echt te veel moeite om gewoon open te doen en vriendelijk te zeggen dat je geen interesse hebt?
Wat ik in dit topic teruglees is dat juist bij veel mensen die gewoon een vriendelijk (kort) praatje maken en aangeven dat ze verder niets met dit/het geloof hebben er daarna niks meer aan de hand is.
Ayasha schreef:Daar kiezen ze toch zelf voor op het moment dat ze aan deuren gaan?
Als ik morgen besluit deur aan deur te gaan vertellen dat paarden zo fantastisch zijn (en ga me niet vertellen dat dat niet zo diep zit want dat kan jij niet weten of beslissen in mijn plaats.) dan weet ik ook dat de kans reëel is dat er mensen zijn die zich daar aan ergeren en dat duidelijk gaan maken ook.
ingedebruijn schreef:__Nathalie__ schreef:Wat jullie overigens niet weten is dat er heel veel mensen wel geïnteresseerd zijn. Er zijn mensen die niet naar de zaal gaan maar wel graag de folders lezen. Daar worden dan steeds folders gebracht. Die mensen komen voort uit langs de deuren gaan.
Die mensen hoor je alleen niet omdat mensen voornamelijk negatieve dingen uit spreken en positieve dingen niet. Dat is met alles zo.
Waarom houden ze het dan niet bij folders in de brievenbus? Als mensen dan meer willen weten kunnen ze naar een bijeenkomst. Krijg je tenminste geen zinloze discussies aan de deur of gebel op zondagmorgen.
Citaat:Natuurlijk weet ik dat in andere plaatsen andere methoden aangehangen worden. Maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het feit dat het over geloof gaat toch zorgt voor een andere benaderingswijze dan wanneer het over iets anders zou gaan....
liliekska schreef:Hier eens toen mn moeder niet thuis was.. verschrikkelijk! Ik stond voor het raam die man tegen me praten (door het raam heen) en ik zeg 10 keer meneer wij hebben geen intresse en hij blijft maar foldertjes tegen het raam drukken en door de brievenbus gooien en dreigen met de hel enzo. En ik stond daar zo'n beetje zo:![]()
Joolien schreef:liliekska schreef:Hier eens toen mn moeder niet thuis was.. verschrikkelijk! Ik stond voor het raam die man tegen me praten (door het raam heen) en ik zeg 10 keer meneer wij hebben geen intresse en hij blijft maar foldertjes tegen het raam drukken en door de brievenbus gooien en dreigen met de hel enzo. En ik stond daar zo'n beetje zo:![]()
Ik kan me dit dus helemaal niet voorstellen he. Heb dit nog nooit meegemaakt, enkel vriendelijke mensen die een normale discussie aan willen gaan, ipv zeggen dat ze God of het licht komen brengen of dreigen met de hel ofzo.