Ziekmelden op tweede werkdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:02

Ik denk dat het voor iedereen anders is. De ene persoon heeft een hogere pijngrens en kan meer hebben dan de andere. Je kan elkaar wel voor het hoofd kijken, maar niet in het hoofd. Zo ook in het lijf. En wel of niet kunnen bokken, het ligt er een beetje aan wat je hebt. Ik heb zelf afgelopen dagen af en toe op internet gehangen terwijl ik onder een dekentje lag. Bronchitis, alles dicht en beroerd, maar af en toe het nieuws bijlezen en wat communiceren met collega's ging nog prima zolang ik niet te hard bewoog. Werken (ook al was het deels kantoorwerk) ging gewoon echt niet. Ik heb geen zin om daar iedereen aan te steken met wat ik heb en ziekte verwaarlozen daar wordt ook niemand beter van. Het is alleen altijd de vraag, waar ligt de grens voor ziek of niet ziek. Daar kan de zieke alleen zelf op antwoorden. Tweede werkdag of niet, ziek is ziek.

WowAmigo

Re: Ziekmelden op tweede werkdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:16

Over het aansteken van collega's: zat vorige week maandag bij een klant die duidelijk de griep had. echt flink hoesten. Paar dagen later ging ik zelf onderuit met griep, terwijl ik echt nooit ziek ben. Ik ben er van overtuigd dat hij me aan heeft gestoken! Had het gewaardeerd als ie thuis was gebleven :-)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:28

Ik ga ook altijd gewoon werken, echter werk ik met kinderen (ik geef zwemles) en moet ik dus wel echt uitkijken. Ik ben best vaak "ziek". Op de manier dat ik een kloppend hoofd heb, duizelig ben en een verstopte neus heb. Ook voelt het als een soort spierpijn en kan ik amper lopen. Toen ik zo aankwam op mijn werk ben ik meteen naar huis gestuurd door mijn baas, want die wilde niet dat ik zo het water inging. Hij zei er ook meteen bij dat ik maar lekker de komende 3 dagen ook thuis moest blijven.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:52

nelis schreef:
Wat mij vooral heel erg opvalt is dat de oudere garde allemaal zegt , werken en de jongere garde in dit topic ziek melden?
Zit toch dan idd een verschil qua werkmentaliteit tussen deze generaties zoals een andere bokker eerder verwoordde. Ik geloof dat Maiske dat zei.

Ho ho, ik moet nog 27 worden hoor :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:53

Ailill schreef:
nelis schreef:
Wat mij vooral heel erg opvalt is dat de oudere garde allemaal zegt , werken en de jongere garde in dit topic ziek melden?
Zit toch dan idd een verschil qua werkmentaliteit tussen deze generaties zoals een andere bokker eerder verwoordde. Ik geloof dat Maiske dat zei.

Nou dat is toch al hartstikke oud. >;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:01

Suzanne F. schreef:
Ailill schreef:

Nou dat is toch al hartstikke oud. >;)

Mannen lopen 6 jaar achter O:)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:01

En zijn fysiek op hun best tussen de 30 en 35 :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:15

Ailill schreef:

Ik krijg hier op de een of andere manier toch een andere gedacht bij ... := :') haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:16

Ailill schreef:

Korte bloei periode :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:17

Nadruk op korte }>

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:26

vuurneon schreef:
Ailill schreef:

Zeg, jullie vrouwmensen (bestaand woord volgens autocorrect *\%/* ) beginnen al met aftakelen vanaf 18-jarige leeftijd. . . just saying :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:28

AmoorM schreef:
Nadruk op korte }>

Uh-huh :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:29

vuurneon schreef:
Ailill schreef:

Zeg, jullie vrouwmensen (bestaand woord volgens autocorrect *\%/* ) beginnen al met aftakelen vanaf 18-jarige leeftijd. . . just saying :P[/quote]

Pffff meneer heeft z'n huiswerk gedaan hoor :oo haha.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:30

Ghostattack schreef:
Kan ze niet bereiken :n
Het liefst zou ik ook gewoon gaan, maar dit gaat echt niet. Ik ben echt nooit ziek en nu voel ik me gewoon zo beroerd. Het is een kantoorbaan waar ik de hele dag achter de computer zit en ik barst nu al van de hoofdpijn. Het is echt lang geleden dat ik me zo *** heb gevoeld :=

Mischien knullig maar je kunt wel binnen een uur een paar x op bokt posten? Ik zou gegaan zijn. Als het echt te erg zou zijn sturen ze jr wel weer naar huis..dan heb je iig je goede wil getoond

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:34

AmoorM schreef:
Pffff meneer heeft z'n huiswerk gedaan hoor :oo haha.

Een Italiaanse moeder en drie oudere zussen, weet er alles van }>

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:34

Ailill schreef:
nelis schreef:

Idd ho ho, ik gaf ook al in t begin aan gewoon te gaan werken (en 26 jaar). Naar mijn mening meld je je alleen ziek als je echt niet meer kan functioneren, zoals een buikgriep etc.
Heeft naar mijn mening niet met generatie te maken, op mijn werk genoeg ouderen die thuis blijven voor een verkoudheid :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:36

Ailill: Ooh oh arme jij tussen 4 oudere vrouwen. ~~}>

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:38

Wat flauw om dan te gaan zeggen dat ze wel op Bokt kan posten, dat is toch even heel wat anders, vanuit je bed even op je telefoon iets typen.. Ik ga nog geen halve dagen naar school maar met een laptop op de bank/in bed liggen gaat meestal wel. Je kunt moeilijk in een ander kijken he? De een voelt dingen ook gewoon niet hetzelfde als de ander, dat is nou eenmaal zo. Vind het flauw dat ts nu zo afgebrand wordt..

Ziek zijn heeft helaas vaak slechte timing ts :(:) Als het echt niet gaat dan gaat het niet, dat is heel simpel. Ik heb een hekel aan mensen die helemaal ziek even langs komen, lekker de boel aansteken :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:39

Ailill schreef:
nelis schreef:

Citaat:
Idd ho ho, ik gaf ook al in t begin aan gewoon te gaan werken (en 26 jaar). Naar mijn mening meld je je alleen ziek als je echt niet meer kan functioneren, zoals een buikgriep etc.
Heeft naar mijn mening niet met generatie te maken, op mijn werk genoeg ouderen die thuis blijven voor een verkoudheid :+

Ze bedoelen hier vast 25> is oude generatie. :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-15 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:39

Ik mag ziek niet eens werken..(horeca/eten)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:44

Yinnar schreef:
Ik zeg ook gewoon gaan en laat zien dat je een goede arbeidsethos hebt. Met een goede pijnstiller is je hoofdpijn zo over.

Als je maar blijft denken dat je je beroerd voelt zal dat alleen maar erger worden.

Ik werk zelf in de re-integratie branche en ik kan je vertellen dat geen enkele werkgever die ik ondersteun bij verzuim van zijn werknemers een werknemer in dienst heeft genomen die zich tijdens de proeftijd al ziek meldde.

Dan zal ik uitzondering op je regel zijn, als ik toevallig via jouw bedrijf aan het werk gekomen ben :).

Ik werd de tweede of derde week ziek, dus nog in mijn proeftijd. Kon geen boe of bah zeggen en kotste me helemaal leeg. Had geen telefoonnummer van mijn leidinggevende, dus ben er een uur van tevoren heen gereden. Leidinggevende nog niet aanwezig :'). Gevraagd aan mijn collega's of ze mij ziek wilden melden, omdat ik het zelf telefonisch niet kon doen ivm ontbreken van telnr. Die middag belde mijn leidinggevende en zodra hij mijn stem hoorde, had hij wel door dat het geen verkoudheidje was :'). 2 maanden later had ik een contract op zak en zit er nog steeds :).

We hebben er wel om gelachen, tijdens mijn sollicitatie werd er gevraagd hoe en wat met ziek zijn en toen zei ik hartstikke trots dat ik nooit ziek was, dat de laatste keer 4 jaar geleden was. Tot 3 weken later dus _O-.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:47

Ik had vorige week met dikke griep en snothoofd sollicitatiegesprek.. vast indruk gemaakt haha want mocht deze week beginnen.En ja snotter nog steeds en hoofd vond het steeds bukken en opstaan ook niet leuk, maar thuis gaat dat met kindje van 1.5 ook gewoon door..
Alleen met migraine gaan hier de alarmbellen...oppas voor zoonlief, gordijnen dicht emmer naast bed en hopen dat snel over is :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:54

AmoorM schreef:

4 Italiaans oudere vrouwen (en 1 bemoeizieke en reisgeile nonna), significant detail :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:55

AmoorM schreef:
Ailill schreef:

Citaat:

Ze bedoelen hier vast 25> is oude generatie. :P

Je zou het haast denken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:57

Ailill schreef:
AmoorM schreef:

4 Italiaans oudere vrouwen (en 1 bemoeizieke en reisgeile nonna), significant detail :')

Dat maakt het natuurlijk nog een stukje erger...... En dan ook nog een als jongen alleen tussen al die paardenmeiden hier op bokt.. :Y)