Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 08:28

Wij ook gister een groot deel van de vloer gelegd. Qua oppervlak hoeven we niet zo veel meer maar idd de gang en keuken zijn heel veel werk omdat er een extra tussenstukje oid in de gang zit + een hoek, en de keuken heeft een schuin stuk er in zitten dus dat wordt ook nog wat.

Verder hebben we besloten toch vandaag zelf te beginnen met verven. Ipv het door het verhuurbedrijf te laten doen.
We zijn er inmiddels achter dat alle muren gestuuct zijn maar niet geverfd.
Probleem is dat wij dit weekend hulp hebben bij het leggen van vloeren, verven en verhuizen maar vanaf woensdag moeten wij zelf weer werken en hebben we ook geen hulp meer. Dus we kunnen eigenlijk niet wachten op het verhuurbedrijf en het is mega onhandig als al onze spullen al in de woning staan en álles moet nog geverfd worden.
Dus nouja, dan maar zelf aan de slag helaas. We zien wel hoe ver we komen.
Gelukkig vind ik verven veel leuker dan vloeren leggen haha.

En het app zag er nu al zoo anders uit, je herkent het bijna niet meer terug met die slecht onderhouden paasei dat het was bij de vorige bewoners.

RiannaB

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 09:05

Jullie zijn weer goed bezig, zo te lezen!

Wij hebben vrijdag de sleutel van onze vorige huurwoning ingeleverd en de eindinspectie gehad. Diegene die de inspectie deed was heel makkelijk gelukkig en keek overal een beetje globaal naar.
Vandaag weer een muur schilderen in ons nieuwe huis.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:48

Ik ben al blij dat we alles geverfd hadden voor we de vloer gingen leggen :') als je strakke muren hebt laten stucen moet je het inderdaad over verven,soms kunnen de stucadoors het wel met verf overspuiten. Hebben ze jullie daar niet goed over ingelicht? Wat moet er allemaal geverfd worden? Ik weet niet of je nog tips nodig hebt,maar wij doen altijd eerst alle hoeken met een blokkwast en vervolgens met een vachtroller alles in kleuren :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:39

Lekker bezig allemaal!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:31

Nee de woning zou gewit worden. Is niet gebeurd dus.

Hard staan vloeken vandaag, de verf is niet zo makkelijk om mee te verven.
Het leek een klein disaster te gaan worden maar nu alles een beetje opgedroogd is lijkt het al ergens op. Maar alle muren moeten echt 2x.
Heb inmiddels wel door hoe de muur het beste geverfd kan worden dus misschien kan ik de overige kamers redden met 1 laag.

Vloer is ook nog niet af, het zat allemaal gewoon ffe niet mee vandaag.
Maaarr morgen weer een dag!

(En morgen middag wordt er een vrachtlading aan spullen gebracht van de ikea, alleen vraag me niet waar we dat moeten gaan laten want tot nu toe is er niet 1 kamer af. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:36

Is dat je en ver weg woont en mijn verf skills niet zo best zijn maar anders had ik kunnen helpen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:22

Ah das lief :)
Door dit hele verf gebeuren lopen we uberhaubt al mega uit op schema. En dan wilde het vandaag ook nog eens allemaal niet lukken. Aargh haha

Ik ben nu zo moe dat ik niet kan slapen :p

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:36

Is het goed gekomen met schilderen?

Hier ook weer frustraties. Zijn nog in het huis geweest dit weekend, verkopers dus ook gezien.
Huis is zo goed als leeg, maar ze wisten wel te melden dat ze bleven tot de dag van de akte. Zelfs de meterstanden moeten op dezelfde dag want ze blijven daar 'wonen' tot de dag van akte.
Ze slapen dus op een zetelbed... terwijl alle andere meubels al in hun nieuwe verblijfplaats staan.
Paarden lopen nog steeds alles kapot, en zij maar zeggen dat ze hun ander weien gemest hadden want anders hadden de paarden geen gras.
Ja nee uiteraard, vandaar dat wij dus ook graag hun paarden zien verdwijnen, liever gisteren dan vandaag.
Ze hadden enorm veel spijt van de verkoop, als er geen schadevergoeding aan vast hing, zouden ze al lang alles terug gedraaid hebben volgens mij.

Notaris wil geen datum geven voor akte tot papieren van de bank er zijn en de bank wil niet voor doen tot notaris datum geeft. Dus een over en weer gebel van hier tot ginder.
Zit nu weer te wachten op notaris die me vandaag zou terug bellen ivm concrete afspraken.
Hoop dat ze dat nu ook effectief doet, want is al meermaals beloofd en niet gedaan.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:48

Jeej, morgen ochtend worden onze meubels geleverd. De oude meubels brengen we vanavond naar zolder. Dus dat wordt vanavond weer even de campingstoelen tevoorschijn toveren, haha.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 17:26

Ach, voor 1 avondje op campingstoelen is te overzien!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:07

Onze keuken word pas over 2 weken geleverd dus zolang eten wij van plastic en hebben we slechts een magnetron en 1 electrische pan :+ Ik ben nu al inspiratieloos en ik hou niet van koud avond eten dus dat is geen optie.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:08

Oh jee, dat lijkt me erg lastig moonsparkle! Kun je niet een paar keer met familie/vrienden mee-eten? En de andere dagen maaltijdsalade, patat halen/pizza bezorgen, kant-en-klare pannenkoeken/maaltijden?
Al is het niet ideaal natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:13

Wat een gedoe Kirr

Moon een vriezer en bij ouders koken dat invriezen en dat in de magnetron?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:14

De AH heeft tegenwoordig ladingen magnetron maaltijden. Niet meer alleen de nasi en de bami, maar ook gewoon kip met boontjes en aardappeltjes, of risotto. En dat is best goed te eten!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 21:06

Ja, is ook zo! Hele stoommaaltijden hebben ze. Zijn ook best goed te eten! Voor 2 weken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:30

Die stoommaaltijden zijn best te pruimen bij de AH :j

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 02:47

oh die zijn inderdaad erg lekker, alleen wel erg duur

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:08

De meubels zijn geleverd. De bank kon net via de voordeur naar binnen :+ Deze hebben de mannen netjes in elkaar gezet. Gelijk overal viltjes onder gedaan. De rest van de meubels zetten we vanavond zelf in elkaar. Die konden gelukkig samen met de bank geleverd worden, maar omdat ze van een ander bedrijf afkomen moeten we die zelf nog in elkaar zetten.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:28

mooie bank geworden :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:56

Oh mooie bank zeg!!
Wij zijn ook nog opzoek naar een nieuwe bank maar willen een goedkoop 2ehandsje van marktplaats haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:15

Mooi bankje :j

Jemig een duivelsdillemma rijker, ik ben verliefd op een huis deze week.

Staat een huisje online , 602 huur en ongeveer 296 subsibie . Huur nu voor 356 en krijg 127 subisdie , in totaal is het 70 extra elke maand. Ben net jarig geweest , en krijg 150 ongeveer meer uitkering .

Het ligt niet echt in het centrum , maar is opzich wel een leuke casa. De buurman ken ik al , is 4 slaapkamers maar paar kleine kamertjes. En natuurlijk een tuin met berging , is dit te duur of zal ik dit gewoon doen?

http://wrb.edwa.nl/aanbod/huuraanbod/de ... s/#ID12956

Mijn oogappel , ik kan ook reageren eventueel kijken en afwijzen.(foto klopt niet) Zwembad is dichtbij , de jumbo ligt ook dichtbij en verder ja dezelfde afstanden als die ik nu naar het centrum heb.

Zal ik of niet , mijn hart schreeuwt niet langer afwachten maar gaan. En verstand maar [naam] het kan goedkoper en dichter bij ouders , vreselijk lastig zal van de week of de fiets naar ouders en even langsfietsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:28

Hmm uiteindelijk niet gedaan , gelukkig is het deze week gewoon nog beter! . Binnen budget onder de 500 euro , 3 slaapkamers met een tuin op 4 minuten lopen van het centrum. Ik duim hard dat ie voor me is :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:01

Ik hooooop dat ik deze week mijn gewilde huisje kan kopen en dat ik dan in december kan verhuizen. Er moet een nieuwe vloer in de woonkamer, keuken en hal en op de overloop en de slaapkamers (behalve de masterbedroom), de keuken moet geplaatst worden (die is er wel al, zit bij de koop inbegrepen) en er moet een heleboel geschilderd worden. Heb nog niet zo'n zin in het klussen of verhuizen, maar het is dan wel voor de komende jaren de laatste keer. Spannend!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:24

Er is al een tijdje niet meer gereageerd maar hoe gaat het bij jullie? Wij hebben nu de sleutel en zijn al druk aan het klussen!! We hebben al een paar mee- en tegenvallers gehad dus hopelijk komen we financieel nog goed uit, maar dat geeft wel wat stress!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:26

Wij zijn helaas nog niet aan het verhuizen
Verbouwen van m'n schoonmoeders huis duurder langer dan gepland