verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:09

Relativeren is soms ook moeilijk, maar zoals ik al zei gaat het leven wel door, wat ts hier ook mee doet, wat de collega hier ook mee doet staat daar helemaal los van.
Het is zaak voor ts dat ze straks de draad weer oppakt.

Misschien zijn bepaalde reacties hier niet zo aardig, of komen ze minder aardig over als dat ze bedoeld zijn, het zal allemaal zijn om ts te helpen beslissen wat ze er mee gaat doen. (Dan laat ik even in het midden wie er nu vind of ze het uitgelokt heeft of niet, daar gaat dit niet over)
Hoe andere mensen vervolgens op deze berichten reageren vind ik veel erger.

Het zal ts nu misschien even helpen als we het allemaal zielig en naar vinden voor haar, maar er is ook een tijd na nu en die is veel belangrijker. Je wilt toch niet dat zoiets je hele leven gaat beïnvloeden? Tuurlijk zal het altijd ergens in je hoofd blijven hangen, maar het is beter voor ts als ze straks weer de draad op kan pakken.

Of wij dat nu hier zeggen, of dat slachtofferhulp of een goede vriendin, ooit begint het normale leven weer en moet er weer gewerkt worden bijvoorbeeld, daar kan toch niemand omheen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:10

KoudbloedKim schreef:
easygoing schreef:
@koudbloedkim dus jij gelooft zomaar elke willekeurige vreemde vrouw die van alles beweert over je man/vriend?
Als er een vrouw bij mij aan de deur komt die zoiets over mijn verloofde verteld, zou ik dat zéker niet negeren en hem daarmee confronteren!!

Daarbij heeft hij het al toegegeven aan een leidinggevende, desnoods kan ze daar verhaal gaan halen. Maarja ook ik, hoezeer ik mijn vriend vertrouw, zou het op zijn minst even aankaarten. ;)

Yasmijntje

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:15

Wat een vuile vieze gore hufter!
Ik hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt met het verwerken, en dat die oetl*l krijgt wat hij verdiend.
Wat ontzettend laaghartig, laf, en gewoon hartstikke strafbaar!

Goed, aan mijn gescheld heb je niks, maar ik hoop dat je wat hebt aan de steun van de bokkers hier :)
Het is in ieder geval heel erg goed dat je je verhaal ergens zet, zodat iemand je kan helpen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:17

TS is het zeker niet zelf schuld dat ze verkracht is, maar imo zijn er wellicht signalen gegeven die niet handig waren. Dan nog is nee, nee en had hij van haar af moeten blijven. Maar dat TS geen aangifte gaat doen, geen hulp zoekt, niet naar haar ouders gaat, niet naar de hoogste baas en niet naar zijn vrouw is ze toch echt zelf schuld. Hoe moeilijk ook, dan moet ze haarzelf een schop onder haar reet geven en gaan! Op zijn minst aangifte en naar zijn vrouw. Wat ze er ophet werk mee doet of dat nog even met rust laat ok. Maar op deze manier word er helemaal niks in gang gezet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:21

Straks moeten we maar alles bedekt hebben zoals de moslims al doen en niet in het openbaar naar een andere man lachen. Want al er wat gebeurd is het je eigen schuld.

En het moet niet gekker worden dat je niet veilig bent in je eigen huis.
Nee is nee en als je zegt dat iemand weg moet dan moet diegene gaan. Of het nou een man of een vrouw is.

Ts alsjeblieft geef je zelf niet de schuld.
mensen horen van je af te blijven of het nou mishandeling is of met seks.
Je bent baas over je eigen lijf.
Ga alsjeblieft Hulp zoeken.
Ga bv met iemand praten die hiervoor geleerd heeft.
En van uit daar eventueel stappen ondernemen.
Heel veel sterkte.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:25

KimD schreef:
TS is het zeker niet zelf schuld dat ze verkracht is, maar imo zijn er wellicht signalen gegeven die niet handig waren. Dan nog is nee, nee en had hij van haar af moeten blijven. Maar dat TS geen aangifte gaat doen, geen hulp zoekt, niet naar haar ouders gaat, niet naar de hoogste baas en niet naar zijn vrouw is ze toch echt zelf schuld. Hoe moeilijk ook, dan moet ze haarzelf een schop onder haar reet geven en gaan! Op zijn minst aangifte en naar zijn vrouw. Wat ze er ophet werk mee doet of dat nog even met rust laat ok. Maar op deze manier word er helemaal niks in gang gezet.

Ik heb hier ook nooit gezegd dat het TS haar eigen schuld is, maar wat je hier zo mooi en netjes zegt: maar imo zijn er wellicht signalen gegeven die niet handig waren, dus die pyama en het late tijdstip binnenlaten en alvast gaan slapen terwijl hij nog in huis is.........helaas zijn er mannen die daar misbruik van maken.

Daar wordt ik ziek van en hij moet met dr poten van haar afblijven. Zie mijn eerste post in deze topic, ik vind het heel erg voor TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:27

Ik vind het erg naar dat er hier zo gereageerd wordt vanuit bepaalde referentie kaders.
Iedereen vind wel wat maar veel mensen gaan compleet voorbij aan hoe het is voor TS om zoveel oordelende reacties te lezen.
Ik heb geleerd dat als je iets niet duidelijk is dat je dan eerst vraagt voordat je een beeld gaat vormen en daar een mening (die in mijn ogen al veelal een oordeel is) over deelt.

Aan een aantal het verzoek je eens in te beelden als het je zus(je), je moeder, je beste vriendin, een nicht(je) is die zoiets aan jou verteld. Smijt je dan ook meteen met je mening.

Lieve TS ik heb vandaag al twee keer eerder gereageerd. Je verhaal laat mij niet los.
Ik vind het vreselijk wat je is overkomen en nog erger dat hierdoor de onschuld waar je in geloofde helemaal kapot is gemaakt.
De omgeving waar jij je veilig in waande is op eens een omgeving geworden waarin jou veiligheid grondig is vernietigd. Je veiligheid ben je helemaal kwijt.
De nachtmerries, de herbelevingen en steeds maar opnieuw weer opnieuw beleven van dat verschrikkelijke moment.
Als ik het zo inschat doe je het licht aan of durf je zelfs niet eens meer te slapen in je bed.
Die honderd en duizend gedachten waarin jij je afvraagt "hoe kon dit gebeuren?".
"Hoe kon die persoon die ik vertrouwde mij dit aandoen?"

Ik zelf wantrouw mannen door een nare ervaring en ik weet dat daardoor je hele beeld van mannen grondig door elkaar wordt gehusseld.
Eigenlijk is dat in en in triest dat het zo dan wordt, die nare ervaring heeft mij wakker geschud dat er in onze huidige maatschappij mannen leven die hun hormonen niet de baas zijn.
Het staat helaas niet op hun voorhoofd geschreven waardoor ik eigenlijk bij voorbaat bij elke man in mijn achterhoofd heb "ben jij wel te vertrouwen".
Het is erg dat ik er zo tegen aan ben gaan kijken want het zou eigenlijk niet moeten want continue op je hoede dat kan je leven maken tot een gevangenis.
Ik hoop van harte dat je met iemand kan praten, doe dat alsjeblieft. Gun jezelf die psychische verzorging want dat heb je nodig.
Door de verkrachting heb je een diepe wond opgelopen in je ziel en deze gaat niet genezen door er niet meer bij stil te willen staan.
Deze heeft aandacht nodig en verzorging.
Sterkte TS :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:50

Iedereen die zegt dat ts het niet bepaald handig heeft aangepakt wil helemaal niet ts een schuld aanpraten maar waarschuwen wat haar te wachten kan staan. Ik zou een naaste zeker aanraden om aangifte te doen maar ook zeker de eventuele gevolgen van de aangifte proberen te verduidelijken. Iedereen schreeuwt hier wel zo hard van Aanpakken die klootzak, maar dat aanpakken zal zijn advocaat voor het geval er een rechtszaak komt ook bij ts doen. En dan kun je inderdaad hier alles heel voorzichtig aanpakken en maar proberen om ts niet te kwetsen want zo laten sommigen het voorkomen , alsof we haar nog verder de grond in willen trappen. Niet dus maar enige realiteit is hier ook op zijn plek. En de realiteit is dat haar iets gebeurt is wat ze niet wou. Hoe ze daar verder mee om moet gaan, ik weet het niet. Daar zijn experts voor en dat is de weg die ts waarschijnlijk het beste kan bewandelen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:51

Dit topic doet me vreselijk denken aan deze post die van de week langskwam op Facebook. En die al het "al dan niet handig" het "uitlok" verhaal gewoon helemaal naar de grond haalt. Het dondert allemaal niet, een normaal vrij mens, mag doen wat die wilt, maar zodra je nee zegt is het nee!

Zelfs al was ze mee gaan flikflooien, had ze zijn toenaderingen in eerste instantie geaccepteerd. Nee is NEE! Ook als ze op het laatste moment van gedachte veranderd. Nee is NEE!

This woman just explained consent with the most perfect metaphor:
http://www.theloop.ca/this-woman-just-e ... -metaphor/

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:51

Als justitie er niet voor TS is, zullen wij dat als mensen en maatschappij dan maar even wel doen? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:59

Ragdollcat schreef:
KimD schreef:

Ik heb hier ook nooit gezegd dat het TS haar eigen schuld is, maar wat je hier zo mooi en netjes zegt: maar imo zijn er wellicht signalen gegeven die niet handig waren, dus die pyama en het late tijdstip binnenlaten en alvast gaan slapen terwijl hij nog in huis is.........helaas zijn er mannen die daar misbruik van maken.

Daar wordt ik ziek van en hij moet met dr poten van haar afblijven. Zie mijn eerste post in deze topic, ik vind het heel erg voor TS.

Donder toch op met je signalen. Ik heb zo vaak ´s nachts mensen aan de deur, vrienden die in de buurt zijn, de overbuurjongen die samen wil roken. En soms doe ik dan gewoon open in mijn badjas. Wit met roze panterprint. Wat ben ik toch een lellebel.

Kun je tegenwoordig geen vrienden meer binnenlaten omdat mannen na zonsondergang veranderen in seksmaniakken? En moet je dan altijd maar netjes gekleed gaan in plaats van je pyama? Omdat je pyjama seksueel uitdagend is?

Ja ze heeft vast signalen afgegeven dat ze in haar slaap seks wilde.

Verkrachting heeft vaak niks met seks te maken maar alles met machtsmisbruik.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:03

Verkrachting lok je nooit uit, ze hebben maar met de poten van je af te blijven.

Wat sommige zeggen komt hard aan, maar realiseer je wel als je aangifte doet en je wilt er een rechtzaak van maken dat die mensen dit ook vragen aan haar.
waarom zat je in de pyama, waarom ging je naar bed terwijl hij nog in huis was, enz.
Het gaat er soms hard aan toe . Zeg niet dat het zo is, want het is zo.
Zelf meegemaakt.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:11

lieveli schreef:
Ragdollcat schreef:

Donder toch op met je signalen. Ik heb zo vaak ´s nachts mensen aan de deur, vrienden die in de buurt zijn, de overbuurjongen die samen wil roken. En soms doe ik dan gewoon open in mijn badjas. Wit met roze panterprint. Wat ben ik toch een lellebel.

Kun je tegenwoordig geen vrienden meer binnenlaten omdat mannen na zonsondergang veranderen in seksmaniakken? En moet je dan altijd maar netjes gekleed gaan in plaats van je pyama? Omdat je pyjama seksueel uitdagend is?

Ja ze heeft vast signalen afgegeven dat ze in haar slaap seks wilde.

Verkrachting heeft vaak niks met seks te maken maar alles met machtsmisbruik.

Helemaal mee eens. Jezus, alsof een pyama zo ontzéttend sexy is! Je mag toch zelf weten hoe je erbij loopt in je eigen huis?

Maar ik ga niet meer verder discussiëren. Het is al erg genoeg. Nogmaals, sterkte ts. Heb vandaag een paar keer aan je gedacht nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:12

Enige tijd geleden was er een film op tv die gebaseerd was op een waargebeurd verhaal.
Door snee gezin. Vader, moeder, zoon en dochter.
De dochter wordt verkracht door een pedo en de vader is buitenzinnen en wordt compleet in beslag genomen door het voorval.
Hij onderneemt een gehele zoektocht om de klootzak te vinden die zijn dochter dit heeft aangedaan.
Daarbij slaat hij opgegeven moment een man in elkaar (die hij denkt te herkennen van een pedo site) terwijl diegene bij een wedstrijd loopt te filmen waar zijn dochter in mee speelt.
De man in kwestie was er om zijn eigen dochter aan te moedigen.
De dochter schaamt zich rot en vereenzaamd nog meer als dan uiteindelijk via internet een perverse in elkaar gezette foto van haar rouleert onderneemt ze een zelfmoord poging.
De vader gaat compleet voorbij aan de beleef wereld van zijn dochter maar na deze zelfmoord poging breekt de vader en toont voor het eerst zijn medeleven.
Hij spreekt zijn schuldgevoelens uit naar de dochter en geeft aan dat hij er voor haar had moeten zijn toen ze hem nodig had. dat hij voelt dat hij heeft gefaald als vader.
Ze omhelst haar vader en daarmee eindigt dan de film.
Waarom schrijf ik dit omdat hier precies wordt weer gegeven waar het uiteindelijk echt om gaat.
Een slachtoffer van seksueel grensoverschrijdend gedrag (welk grensoverschrijdend gedrag dan ook) heeft niets aan oplossingen, ze wil een luisterend oor! ze wil gehoord worden.

En die realiteit, weet je wat die realiteit is? dat een slachtoffer zich elke dag opnieuw afvraagt of ze wel of niet verkeerde signalen laat zien.
De realiteit is dat ze bang is voor herhaling.
De realiteit is dat ze geen mannen meer durft te vertrouwen.
De realiteit is dat er geen dag voorbij gaat met de vraag of ze het had kunnen voorkomen.
De realiteit is dat ze zich altijd zal afvragen waar ze het aan heeft verdiend.

De realiteit zal altijd anders zijn vergeleken bij de realiteit van de meesten van jullie.

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:17

Precies OsMo!! Dat klopt helemaal, kan het niet anders verwoorden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:30

KimD schreef:

Hoe, schuld?? Hoe, schop onder haar reet en gaan? Heb je enig idee hoe moeilijk dat is, hoeveel schaamte erbij komt kijken, hoeveel angst? Dit vind ik typisch een opmerking die niet echt getuigt van inlevingsvermogen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:40

geen woorden voor de gigantische zieke gedachtes van sommige bokkers die excuusjes voor de dader maken en de schuld bij ts neerleggen. Ziek en heel naar om te lezen met het verleden wat ik heb. Gadverdamme. Dat soort mensen denken dus gewoon hetzelfde en rechtvaardigen het idee dat verkrachting uitlokking is.

Ik wil ts heel veel sterkte wensen. Zoals eerder genoemd is slachtofferhulp een optie voor je? Zij zullen heel anders reageren als sommige hier, wees daar niet bang voor. Zij zijn er voor jou en voor jou alleen.
Echt meisje, ik wens je zoveel sterkte!

werkschaduw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 20:42

dit is mijn laatste reactie hier. De telefoon lag boven in de woonkamer. ik heb boven de woonkamer beneden de slaapkamer. Hij was een goede vriend. mijn "pyjama " is een trainings broek met een oerlelijk oud shirt. Hij zei dat hij zichzelf wel uit zou laten en ik vertrouwde hem .Hij heeft alles bekend en mijn baas staat achter alles wat ik wil doen. Als ik aangifte wil doem staat hij achter mij en wil zelfs getuigen. ik ben gek op mijn werk en vreet mezelf nu kapot van binnen ! want ik zit in 2 strijd. ik heb er zwaar spijt van dat ik dit op bokt heb gegooid en heb me nooit kunnen bedenken dat mensen het in twijfel zouden trekken. Het is de enige echte waarheid. en hij heeft zelfs alles bekend. ik ben er klaar mee . ga wel zelf weer nadenken over alles .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:47

Ts, ik vind het afschuwelijk dat dit jou is overkomen en net zo erg dat mensen ook nog met een vingertje naar je wijzen.

Is het al niet erg genoeg wat ze heeft doorstaan? Waarom dan toch fijn werken met schuldgevoelens? Ik snap waarom mensen dat doen, dat maakt de wereld in je hersenen veiliger. Maar het is niet sympathiek en getuigd van weinig empathisch vermogen :n

Ts, je kan aan een mod vragen dit topic te verwijderen als je dat echt wil.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:51

En jouw baas deed niks met die bekentenis :oo

Meis ik wil je sterkte wensen en de kracht om hier met iemand over te praten en eventueel aangifte te doen.

Mijn pb staat altijd open

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:54

werkschaduw schreef:
dit is mijn laatste reactie hier. De telefoon lag boven in de woonkamer. ik heb boven de woonkamer beneden de slaapkamer. Hij was een goede vriend. mijn "pyjama " is een trainings broek met een oerlelijk oud shirt. Hij zei dat hij zichzelf wel uit zou laten en ik vertrouwde hem .Hij heeft alles bekend en mijn baas staat achter alles wat ik wil doen. Als ik aangifte wil doem staat hij achter mij en wil zelfs getuigen. ik ben gek op mijn werk en vreet mezelf nu kapot van binnen ! want ik zit in 2 strijd. ik heb er zwaar spijt van dat ik dit op bokt heb gegooid en heb me nooit kunnen bedenken dat mensen het in twijfel zouden trekken. Het is de enige echte waarheid. en hij heeft zelfs alles bekend. ik ben er klaar mee . ga wel zelf weer nadenken over alles .

Ik kan me voorstellen dat je deze berichten zo leest, ik wil er nogmaals op wijzen dat niemand hier de verkrachting in twijfel trekt, jij wilde dit niet dus is het verkrachting, dat staat absoluut vast. Het enigste wat ik en met mij nog een aantal bokkers proberen te voorkomen dat je misschien denkt dat het met een aangifte klaar is. Ik weet niet welke agent je treft mocht je aangifte doen maar het kan maar zo zijn dat de vragen hier je ook daar gesteld zullen worden. Én dat je daar op voorbereid bent.
Als je baas wil getuigen dat de dader dit aan hem heeft bekend dan zit je in een zetel en krijgt hij een veroordeling aan zijn broek wegens verkrachting. Dus sta je eigenlijk heel sterk want je hebt via je baas zijn bevestiging. Zorg er dan ook voor dat je zo snel mogelijk naar de politie gaat en neem je baas desnoods direct mee zodat hij direct na jouw aangifte zijn verhaal kan doen.
Hoe het dan op je werk verder h=gaat kan niemand je vertellen, hoe goed ligt de verkrachter in de groep, word hij door collega's gesteund omdat ze dit niet van hem verwachten, allemaal afwachten.
Maar op deze manier kun je niet verder, zoveel is wel duidelijk.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:02

Bigone
dus jij vind het gerechtvaardigd om iemand zo de grond in te boren omdat de politie ook moeilijke vragen gaat stellen? Weet niet welke reacties jij plaatste dus geen idee wat je verder hebt gezegd, ik beschuldig je dus nergens van maar ik vind het niet helemaal normaal om zoiets op een topic als dit te reageren.
Deze meid heeft dit niet nodig, zij heeft hulp nodig en dat is niet in de vorm van haar de grond inboren en haar verhaal in twijfel trekken zoals hier door sommigen wel gebeurt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:06

Hou op ilaan, Bigone boort haar de grond niet in en ik ook niet.

En wij rechtvaardigen al helemaal niet wat die verkrachter had gedaan. Dat maak je ervan en dat zijn jouw eigen woorden.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:08

Ragdollcat schreef:
Hou op ilaan, Bigone boort haar de grond niet in en ik ook niet.

En wij rechtvaardigen al helemaal niet wat die verkrachter had gedaan.

Nou ik vind sommige reacties echt heftig om te lezen. Misschien komt het door mijn verleden, ik weet het niet maar ik vind het echt heftig en schokkend. Ik beschuldig bigone nergens van want weet niet eens wie welke reacties precies plaatste. Ik zeg alleen dat ik het schokkend vind hoe sommige mensen hierop reageren..

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:08

Pff ts vind het ontzettend erg voor!
Veel reacties kunnen ook echt niet. Dat ze het naïf was? Misschien, misschien ook niet... maar vind niet dat je dat in dit topic moet zetten. Dat is nu even totaal onbelangrijk! Ze zoekt hulp wil getroost worden via dit forum omdat ze het in het echt niet durft te zeggen denk ik. Doe dat dan ook! Ga haar niet nog meer schulgevoelens en schaamte aanpraten! Want dat is wat jullie hiermee wel bereiken. Ze wordt er alleen maar onzekerder door en durft dan al helemaal niet meer naar slachtofferhulp te gaan.

Ts moet er nu eerst weer bovenop komen en hulp krijgen.

Als je eraan toe bent zou ik wel aangifte doen Ts. Om anderen meiden te beschermen tegen hem. En al doet de politie er niets aan, jij hebt dan in ieder geval wel je uiterste best gedaan om nog een keer te voorkomen. Anders krijg je er misschien spijt van.

Heel veel sterkte! En probeer er toch met iemand over te praten, uithuilen! Maar niet wegstoppen en doen alsof er niks is gebeurd.