Het 'get out of your comfort zone' topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xChanelx

Re: Het 'get out of your comfort zone' topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:48

Zo! Gisteren wel even een flink stuk uit mijn comfortzone gestapt (bijna letterlijk).
Bij mijn studie mocht je op een kast gaan staat, achterstevoren, en dan moest je je laten vallen in de armen van acht anderen. Doooodeng en iets wat ik nooit maar dan ook nooit zou durven, but I dit it!! En het was heel erg gaaf :D

Me vrijwillig aangeboden om een les te verzorgen, terwijl ik dat al eens heb gedaan en blijkbaar heel koelbloedig gepresenteerd (met nauwelijks voorbereiding).

Vandaag weer een dag stage en ik wil vooral met stage bezig zijn en niet met alles er omheen, zoals opdrachten en kwalificaties die ik moet behalen.

Hoe gaat het bij jullie?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:30

Prima, ik heb nog niet heel veel doelen voor mij gesteld, maar ik ga misschien met een paar bokkers naar Terschelling als er genoeg aanmeldingen zijn. Dit had ik normaal ook niet zo snel gedaan. Ik ga waarschijnlijk meedoen aan een beachvolleybal toernooi wat ik normaal ook niet had gedaan. Dus het gaat op zich wel goed.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:49

Ik heb de afgelopen dagen ook weinig buiten mijn comfortzone gedaan maar volgende week moet ik wel.
Een week naar Londen met een groep mensen die aardig zijn maar die ik niet zo goed ken en dan ook nog in een gastgezin moeten slapen. Ik heb er heel veel zin in maar vind het stiekem ook best eng.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:40

Mag ik me hier melden? :D

Ik ben normaal ook iemand die graag heel hard wegrent wanneer dingen eng worden of nieuw voor me zijn :') Ik merk wel dat ik de laatste tijd steeds makkelijker dingen doe buiten m'n comfortzone :j Vind het ook vooral leuk om te lezen wat jullie allemaal doen!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:32

Natuurlijk mag dat, Steef. Welkom!

Ik vind dit ook een erg leuk en motiverend/inspirerend topic.
Bij mij gaat het ook steeds makkelijker, maar de comfortzone kan altijd nog groter :)
Vandaag toegezegd dat ik een project ga leiden. Gewoon een clubje van mijn klas, maar toch... Het is weer een stapje!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:16

xChanelx schreef:
Natuurlijk mag dat, Steef. Welkom!

Ik vind dit ook een erg leuk en motiverend/inspirerend topic.
Bij mij gaat het ook steeds makkelijker, maar de comfortzone kan altijd nog groter :)
Vandaag toegezegd dat ik een project ga leiden. Gewoon een clubje van mijn klas, maar toch... Het is weer een stapje!

Leuk toch! Ik vind projecten leiden altijd wel fijn. Ik vertrouw andere mensen nooit zo bij projecten _O-

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:49

Van de week kwamen er mensen met een client meekijken en dat ging heel goed.
Gister heb ik voor het eerst de notulen gemaakt van de vergadering.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:20

Vrijdag ben ik in mijn eentje gaan winkelen en op terras gezeten.

Van de week heb ik 2 sollicitatiegesprekken. Dus allemaal aardig buiten de comfort zone. Winkelen alleen vond ik trouwens heerlijk.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:21

Knap Eroslover!
Mag ik vragen waarvoor je solliciteert? (welke richting/baan?)

Ik merk dat mijn 'oude out-of-my-comfortzone' inmiddels redelijk comfortabel is. Dus ik 'moet' even iets nieuws verzinnen. Wel een goed teken! :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:05

xChanelx schreef:
Knap Eroslover!
Mag ik vragen waarvoor je solliciteert? (welke richting/baan?)

Ik merk dat mijn 'oude out-of-my-comfortzone' inmiddels redelijk comfortabel is. Dus ik 'moet' even iets nieuws verzinnen. Wel een goed teken! :)

Ik zoek werk in de gehandicaptenzorg.
Wat was voor jou uit je comfort zone? Super dat dat zo goed gaat!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:44

Ik had vaak de neiging om me stil te houden, in heel veel opzichten. Op mijn studie, in discussies... Ik was een beetje op de achtergrond/onzichtbaar denk ik. En ik merk dat ik nu ook mijn bijdrage wil leveren en dat ook makkelijker doe.

Nieuwe situaties/mensen vind ik nog wel spannend, maar dat is niet echt te forceren vind ik.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:01

xChanelx schreef:
Ik had vaak de neiging om me stil te houden, in heel veel opzichten. Op mijn studie, in discussies... Ik was een beetje op de achtergrond/onzichtbaar denk ik. En ik merk dat ik nu ook mijn bijdrage wil leveren en dat ook makkelijker doe.

Nieuwe situaties/mensen vind ik nog wel spannend, maar dat is niet echt te forceren vind ik.

Goed bezig hoor! Lekker doorgaan.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:12

Succes eroslover +:)+
xChanelx, goed bezig, inderdaad zo doorgaan.

Ik heb morgen sollicitatiegesprek voor stage (marketing) en ik begin nu echt nerveus te worden. Ik heb als ze er om vragen als verbeterpunten: meer uit de comfortzone stappen en dat ik presentaties voor grote groepen spannend vindt.
Iemand nog tips voor het gesprek? Ik lees me ook goed in over het bedrijf.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:54

Domi_94, als ik jou was, zou ik juist ook punten opnoemen waarom jij zo goed bent! En ja, dat mag ;)
Je kunt bij je verbeterpunten altijd ook nog noemen dat je er wel aan wilt werken.

Rustig blijven, dan komt het vast goed!
Inlezen over het bedrijf is natuurlijk een hele goede.
Ik zou er ook voor zorgen dat je een praatje hebt met waarom je bij hen stage wil lopen.

Succes! En laat even horen hoe het ging hè?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:27

Bedankt voor de tips. Positieve punten heb ik ook zeker opgeschreven, maar ik heb ook mijn verbeterpunten opgeschreven. En ik laat morgen wel weten hoe het is gegaan :)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:56

Ik vergeet ook nog een moment te vermelden waarbij ik uit mn comfortzone gestapt ben!
Vorige week ben ik helemaal in mn eentje naar een yogafestival gegaan.
Heel erg naar mn zin gehad en achteraf helemaal niet eng of raar geweest in mn eentje!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:28

Net uit m'n comfortzone geweest. Ik heb een proefles duiken in het zwembad van mijn werk gedaan!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:46

Leuk allebei. & dapper!!

Ik vind het vooral ook grappig om te merken dat ik me er bewuster van word, wat mn comfortzone is en wat ik precies erg vind aan alles er buiten. Dat werkt al heel goed bij mij, hoe zit dat bij jullie?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:36

Mijn sollicitatiegesprek ook weer overleeft, ik hoor over een paar weken meer. Ik vond het spannend en had op sommige momenten zoiets van: Do, wat banketstaaf je nou :o? maar ik heb er het beste van proberen te maken en hopelijk vindt het bedrijf dat ik bij hen pas

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:56

Hier het gesprek ook overleeft, en nu afwachten tot eind volgende week.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:06

Mijn doel is om morgen helemaal alleen naar mijn oude manege te gaan (heb nare ervaringen op deze manege) om daar het NK carrousel te fotograferen en daar iemand te meeten waarmee ik 4 jaar geleden op ponykamp was. Oftewel enorme doelen voor morgenochtend.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:24

Succes, je kunt het +:)+ en vergeet ook niet dat je er van mag genieten vandaag

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 12:58

Sorry allemaal, ik heb jullie een beetje in de steek gelaten!
De afgelopen weken heb ik oliebol weken gehad. Mijn vriend en ik zijn na 4,5 jaar uit elkaar dus heb niet heel veel aan het buiten mijn comfortzone komen gewerkt!

Jullie wel zie ik wel!! :) Goed bezig!

Mijn leven staat op dit moment zo'n beetje op zijn kop en door de veranderingen weet ik zeker dat ik heel veel buiten mijn comfortzone ga komen.

Nu zo eerst maar eens een interview gaan afnemen bij een hoofd P&O, scheelt dat het telefonisch is. Das al een beetje minder spannend. :D

Hoe ging het bij jou afgelopen week Solero?
En bij de rest?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:16

Zondag was erg leuk, wel veel regen helaas. Bak was ook te donker voor foto's dus had camera maar snel opgeborgen in de auto :)
Verder bleek dat ik dat meisje al ruim 7 jaar niet gezien had, maar het was super gezellig :)

Ah balen M_aaike, sterkte!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:09

Nou ik heb het interview gehad! Gelukkig ging het aardig goed. Ben niet zo heel goed in gesprekken met vreemden dus er waren soms wel van die awkward stiltes. :')

Maar ik heb het weer gehad! *\o/*