Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
farahdiba46 schreef:Werecat schreef:Vergeet niet dat niet iedereen Nederlands als moedertaal heeft. Bovendien is Nederlands sowieso een moeilijke taal, dus om nou iedereen meteen als kansloos en dom weg te stempelen..
Nederlands is helemaal niet moeilijkde voorbeelden die ik noemde, zijn echt van die strontmakkelijke basis-dingen die een ieder na groep 8 behoort te weten....ik zag hierboven ook nog een tenenkrommende van een HBO'er die in een zin scriptie en Lekerre schreef
dat is toch niet te rijmen. Met zo'n beroerde spelling kun je dus vandaag de dag gewoon HBO-instroom doen. Is ook al niets meer waard dus zo'n papiertje. Ik geloof niet dat men in de gaten heeft dat bij veel HR-afdelingen sollicitatiebrieven met domme fouten (ongeacht diploma's of werkervaring) regelrecht de prullenbak in gaan. Zoals bij mij dus, een fout in de openingszin en ik lees niet eens meer verder
Arc_En_Ciel schreef:Mensen die 'douchen' uitspreken als 'doezen' of 'doesen'. Brr![]()
En voor degene die beweert dat een HBO papiertje niks meer waard is, dat vind ik toch een behoorlijk zure opmerking. Leerlingen op de havo en het vwo krijgen veel stof, zitten elke dag aan het huiswerk en zitten keihard te blokken om moeilijke stof te begrijpen. Als iemand niet kan spellen is dat heel banketstaaf, maar diegene kan ook dyslectisch zijn of aanleg hebben voor andere dingen. Niet dat ik het zelf oké vind hoor, want ik erger me rot aan mensen die niet kunnen typen, maar HBO steek je niet zomaar in je zak met 10 vingers in je neus, dus om nou te zeggen dat het niks waard is..