Stoppen met werken vanwege kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Stoppen met werken vanwege kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 01:09

Ieder zn ding.
Ben blij voor je dat het werkt bij jullie.
Zie in mijn omgeving helaas anders, vandaar ook mijn reactie.
Meid/vrouw raakt zwanger van jongen/man die alleen maar werkt. Zij kan stoppen met haar carriere terwijl ze ontzettend leuk werk had (eindelijk). Kindje was overigens niet helemaal gepland maar wel welkom.
Uiteindelijk veranderd er helemaal niks aan zijn leven en dat van haar staat volledig op de kop.

Ook een stel dat een kindje kreeg en zij wilde dat hij stopte/minderde met werken. Dit weigert hij en daardoor loopt zij steeds te mopperen 'als ik dit geweten had was ik er nooit aan begonnen'.

Maar misschien ligt het ook aan mijn gebrek aan affiniteit met kinderen.

:)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:18

RoyceMack schreef:
Ieder zn ding.
Meid/vrouw raakt zwanger van jongen/man die alleen maar werkt. Zij kan stoppen met haar carriere terwijl ze ontzettend leuk werk had (eindelijk). Kindje was overigens niet helemaal gepland maar wel welkom.
Uiteindelijk veranderd er helemaal niks aan zijn leven en dat van haar staat volledig op de kop.

Ook een stel dat een kindje kreeg en zij wilde dat hij stopte/minderde met werken. Dit weigert hij en daardoor loopt zij steeds te mopperen 'als ik dit geweten had was ik er nooit aan begonnen'.

Dat laatste denk ik indd. Als je zelf geen kinderen wil is het moeilijk voor te stellen dat andere het wel prima vinden. Dat mag... iedereen zijn eigen ding he.

Mijn vriend werkt ook veel, ik werk ook maar veel minder. We vinden het allemaal prima en het is gewoon zo.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:20

Ik vind de situatie prima zoals hij is. Heb niks te klagen. Kan gaan en staan waar ik wil.

Ik zou geen genoegen nemen met iemand die mijn wensen niet respecteert. En ik verwacht dat ook niet van een ander.

Ik doe momenteel een opleiding. En ja het meeste komt op mij neer. Maar ik krijg er wel onvoorwaardelijke liefde voor terug. Dat is voor mij mooier dan wat dan ook.

Dat dit niet voor een ander zo werkt is helemaal prima hoor. Maar de kinderen mogen nooit de schuld krijgen omdat de ouders niet goed genoeg communiceren en goede afspraken maken. Lijkt me ook totaal niet gezellig om tussen zulke mensen te zitten.

En dat er voor een man niks veranderd os onzin. Die heeft juist de verantwoordelijkheid gekregen te werken. En als ze zo nodig wilt werken neemt ze opvang.

In oplossingen denken niet in problemen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:30

Wij werken beide 32 uur.

Maar als er iemand minder zou gaan werken is dat mijn man. Ik werk namelijk onregelmatig en heb een hoger salaris.
Nu met 32 uur hebben we allebei een mama en een papa dag. Bevalt prima.

Nu hoog zwanger en ik ben meer thuis. Super gezellig maar werken vind ik ook erg leuk.
Nu hebben wij het geluk dat beide oma’s een dag oppassen en wij beide dus een dag doordeweeks thuis zijn en ml het weekend. We hebben dus soms 1 dag in de week opvang nodig.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:37

Hey Lautje, ik ben toen bij de 2e ook gestopt met werken. Ik vond dat erg fijn! Scheelde zoveel stress ook! Je komt echt wel weer aan de bak als je dat wilt (wanneer ze op school zitten bijv.) Nu werk ik wel weer omdat we het geld nodig hebben, maar wel weer minder zodat ik geen kinderopvang nodig heb omdat inderdaad dan al het geld die kant op gaat. Als ik kon kiezen zou ik zo weer helemaal stoppen hoe leuk ik mijn werk ook vind.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:33

RoyceMack schreef:
Ieder zn ding.

Dat laatste denk ik misschien ook :+

Maar dan nog is het voor iedereen een eigen keuze. En als je man (veel) meer verdient dan je zelf is het ook gewoon niet tactisch om die dan minder te laten werken en zelf ook te blijven werken ;)

Mopperen vind ik een beetje raar. Lijkt me meer een gebrek aan communicatie waar je het er dan dan doorgaans nog 9 maanden over kan hebben. Bovendien is een kind krijgen in Nederland een keuze. En werken ook. Dus als ze wil blijven werken kan dat ook, aangezien er genoeg kinderopvang mogelijkheden zijn. Of het ideaal is om je kind elke dag in de opvang neer te zetten is ook een vraag, maar dat is een keuze ieder voor zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:23

Djoopie schreef:
Hey Lautje, ik ben toen bij de 2e ook gestopt met werken. Ik vond dat erg fijn! Scheelde zoveel stress ook! Je komt echt wel weer aan de bak als je dat wilt (wanneer ze op school zitten bijv.) Nu werk ik wel weer omdat we het geld nodig hebben, maar wel weer minder zodat ik geen kinderopvang nodig heb omdat inderdaad dan al het geld die kant op gaat. Als ik kon kiezen zou ik zo weer helemaal stoppen hoe leuk ik mijn werk ook vind.

Helaas is dat niet het geval voor elk vakgebied, als ik zou stoppen met werken als ik een tweede zou krijgen en pas weer zou gaan als ze naar school gaan ben ik outdated. Een ander vakgebied zou ik doodongelukkig in worden, dus kies ik er voor om te blijven werken, ook omdat ik denk dat ik, nee zeker weet dat ik een leukere moeder ben als ik blijf werken :j

Maar, neemt niet weg dat ik het een ieder voor zich keuze vind. :j Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag minder werkt of stopt met werken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:17

Op zich is er niks mis mee met de traditionele rolverdeling als beide partijen daar tevreden mee zij. Maar zoals ik dat hierboven hoor gaat dat al niet goed. Dan draag ik me wel af waar het mis gegaan is in de communicatie. Zoiets wordt toch ruim van te voren besproken? En tegenwoordig zijn er toch ook voldoende mogelijkheden om beide te blijven werken (al is de opvang wel een duur in NL)

Wij werken beide 4 dagen en hebben dus 3 dagen weekend. We willen beide niet stoppen met werken (en het financiële plaatje helpt daar ook bij) maar dat betekend niet dat de kinderen ouderlijke aandacht missen. Maar wat ik ook merk is dat het niet belangrijk is of dat de ouders (of één ervan) werkt/thuis is of niet. Het gaat wat je doet met de tijd die je wel samen bent. (en dat betekend dus niet dat je de hele tijd samen hoeft te kleien, verfen of lezen) En dat geldt zowel voor de ouder die thuis zit als de ouder die 5 dagen 70 uur werk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:01

Ik denk dat het sowieso ontzettend lastig is voor te stellen hoe het nou echt in de praktijk werkt, zo'n baby. In theorie als er nog geen kind is, kan je er wel ideeën over hebben maar in de praktijk is het toch allemaal al snel heel wat intensiever dan hoe je het je voorstelde :=

En zonder iedereen over 1 kam te willen scheren, denk ik dat het toch al snel is dat mannen ook wat betreft kinderen wat makkelijker zijn en zich niet zo snel druk maken, terwijl moeders misschien wat meer overal aan willen denken en dan krijg je toch al snel dat je als moeder constant bezig bent om de hele rotzooi er omheen te regelen terwijl pappa leuk wat speelt en voorleest enzo en zich verder weinig zorgen maakt :P

Uiteraard zal dat niet bij iedereen zo zijn maar mij valt het wel vaak op :)