Trouwen op jonge leeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Re: Trouwen op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:49

Ik heb geregistreerd partnerschap met mijn man, staat gelijk aan trouwen...
Als je dit 3 jaar geleden tegen mij zou zeggen zou ik je uitlachen :j Hij is mijn eerste en laatste man dus. Juli dit jaar geregistreerd partnerschap ondergaan en een maand later ontdekte ik dat ik zwanger was! Nu dus 28 weken zwanger van ons eerste kindje samen ( ml heeft er al 1 ). Ik ben nu 22, volgende maand 23 en ml is 29 en wordt in maart 30.

En nee wij zitten niet gekluisterd aan huis, wij mogen staan en gaan waar we willen.. Ik zit nog op school, ml heeft een baan. En ja het is misschien jong, maar waarom zou het over 10 jaar meer zekerheid geven? Wij kiezen voor elkaar, en nee ik heb geen behoefte om te proeven van andere walletjes omdat ik dat niet ken. Dat zit niet in mijn aard.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:53

Ik heb altijd geweten dat onze vriendschap heel belangrijk is en ik nooit iemand zo zou kunnen vertrouwen als hem..
Dat is ook de basis voor mij persoonlijk

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:13

LadyMadonna schreef:
Samiyah schreef:
Maargoed, ieder z'n ding. Ik zet er toch altijd mijn vraagtekens bij als ik zoiets hoor. Net als zo enorm vroeg aan kinderen beginnen.

Waarom zou jij vraagtekens bij de keuze van een ander moeten zetten?

Waarom niet? Ik mag het toch apart vinden, me afvragen waarom mensen zo'n keuze zo jong maken. :) Ik zou niet weten waarom je je vraagtekens niet mag zetten bij andermans keuze die IK apart vind.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:14

Van mij mag je, zolang ik zelf maar zeker ben! :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:16

Omdat jij niks met mijn keuzes te maken hebt? Je kent me niet, je kent mijn man niet, je kent onze situatie niet, dus je weet helemaal niet of het apart is....

Ik snap gewoon niet waarom mensen altijd overal maar wat van moeten vinden. Ik ben zelf meer van het leven en laten leven.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:21

je hoeft het niet zo persoonlijk op te vatten, ik heb het ook niet over het trouwen van wildvreemden op een forum. Die ken ik inderdaad niet. Maar bijvoorbeeld mensen in m'n omgeving (waar ik dus wel de situatie van ken) die ineens besluiten te gaan trouwen na een relatief korte relatie, vind ik apart. Zo jong. En volgens mij mag ik daar prima mijn vraagtekens bij zetten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:21

LadyMadonna schreef:
Omdat jij niks met mijn keuzes te maken hebt? Je kent me niet, je kent mijn man niet, je kent onze situatie niet, dus je weet helemaal niet of het apart is....

Ik snap gewoon niet waarom mensen altijd overal maar wat van moeten vinden. Ik ben zelf meer van het leven en laten leven.

zo kan het ook een keuze zijn daar vraagtekens bij te zetten. Idd leven en laten leven.
Nogmaals LadyMadonna het zegt niets over jou! Wellicht ben jij wel veel gelukkiger en succesvoller in het leven dan ieder die bij jou vraagtekens zet. JIj weet beter.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:58

Ik ben een paar maanden geleden getrouwd en was toen 23, niemand die het raar vond of commentaar gaf. We waren toen ongeveer 6 jaar samen en woonden ook al samen. Ik zie het probleem niet echt. Op die leeftijd zijn er genoeg die een relatie hebben dat komt toch in principe op hetzelfde neer, ik zie het verschil niet zo. Er is verder niks in mijn leven veranderd sinds in getrouwd ben :P Ben genoeg op stap geweest en gefeest (en nog steeds wel met en zonder mijn man) dus heb absoluut niet het idee dat ik wat heb gemist. We hebben beide hetzelfde toekomstbeeld dus denk niet dat we uit elkaar zullen groeien. Oh en ik ben niet gelovig en moet nog niet denken aan kinderen :P Ik studeer nog maar waarom zou je het dan niet kunnen betalen? Ik werk daarnaast ook gewoon..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:44

Ayasha schreef:
En Arc_En_Ciel: bespaar jezelf de moeite (en de teleurstelling) .. :) Gelijk krijg je toch niet... :)

Iets met zich bemoeien :') ik heb jou niets gevraagd, ik reageer alleen op iemand anders.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:48

ik wil nu al!
mijn vriendje kan al wel trouwen voor de wet, en ik helaas nog niet. nog 3 jaartjes wachten :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:00

savannah030x schreef:
ik wil nu al!
mijn vriendje kan al wel trouwen voor de wet, en ik helaas nog niet. nog 3 jaartjes wachten :P

Godzijdank zijn daar regels voor. Trouwen op je 15e... :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:03

savannah030x schreef:
ik wil nu al!

Waarom wil je zo graag trouwen?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:17

savannah030x schreef:
ik wil nu al!

Pinkte nog net geen traantje weg hier <3

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:22

Danique_G schreef:
savannah030x schreef:
ik wil nu al!

Pinkte nog net geen traantje weg hier <3

en toch zal zij niet de eerste zijn die vervolgens jaaaarenlang bij een partner blijft. De kans is aanwezig dat dit stukloopt. Maar dat hoeft ook zeker niet hoor.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:29

:) ieder zn ding toch.
al ongeveer een jaar gelukkig samen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:49

Arc_En_Ciel schreef:
Ayasha schreef:
En Arc_En_Ciel: bespaar jezelf de moeite (en de teleurstelling) .. :) Gelijk krijg je toch niet... :)

Iets met zich bemoeien :') ik heb jou niets gevraagd, ik reageer alleen op iemand anders.

Mens, doe kalm. Ik ben het met je eens. Ik weet alleen dat je geen gelijk gaat krijgen. :+
En dan nog bemoei ik me met wat ik wil, je hoeft me daar niks voor te vragen/geen toestemming voor te geven.

Wb hoe je weet of het de ware is; Ik ken mijn man al van mijn zes jaar, elkaar jaren niet meer gezien maar hij bleef door mijn hoofd spoken en uiteindelijk weer elkaar ontmoet omdat hij mij toevoegde op FB en graag nog eens wilde afspreken irl en de vonk sloeg meteen over... En ik had gewoon zo iets van.. Met hem zou'k best achter de hortensia's willen zitten over 50jaar...

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:11

Ik ben (sinds gisteren) 22 en ik wil zeker ooit trouwen. En ik wil eerder dan vriendlief :+ Sinds ik met hem ben (nu ruim een jaar) weet ik dat hij de ware is. En het lijkt mij dat gewoon heel mooi om samen dat moment mee te maken dat je openlijk voor elkaar kiest en dat hij dan mijn man is. Om de liefde te vieren.
Hij is 24 en is net bijgekomen van het idee van samenwonen. Hij wil ook ooit trouwen en hij weet dat ik van hem verwacht dat hij het vraagt. Dus het komt wel goed.

Vriendliefs stiefzusje is sindskort ook verloofd. Ze zijn vier maanden samen en wonen allebei nog thuis. Ook een niet alledaagse situatie, maar ieder zijn keus. En ik denk dat als mijn vriend me toen gevragen had ik ook ja gezegd had, pure verliefdheid.

Over leeftijden en meningen. Ach er zijn ook huwelijken die stuklopen die heel erg perfect er uit zagen en implusieve acties die goed uitpakken.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:14

nog gefeliciteerd renskep :)
tot en met over het samenwonen, is ook precies mijn verwoording.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:48

Ik ben juni 2014 getrouwd op mijn 21e. Mijn man was 24 jaar.
Wij hadden op dat moment een relatie van 4 jaar.
Hebben een koophuis, en allebei een fulltime baan.

Gaat prima, en we doen nog genoeg leuke dingen samen.
(zoals uitgaan, dagjes weg, vakantie)